Zasady uzgadniania i koordynacji rozkładów jazdy

 

Koordynacja prowadzona jest przez Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej według poniższych zasad:

I. Rozkład jazdy

  1. Przedstawiony do uzgodnień lub koordynacji rozkład jazdy powinien zawierać:

    1. pełną nazwę przewoźnika wraz z adresem siedziby

    2. nazwę rozkładu jazdy (oznaczenie liczbowe już funkcjonujące uważa się za zastrzeżone)

    3. charakter linii (normalna, przyspieszona, pospieszna, ekspresowa)

    4. nazwy wszystkich obsługiwanych przystanków (w przypadku korzystania z przystanków komunikacji miejskiej należy używać nazewnictwa zgodnego ze stosowanym na tabliczce przystankowej)

    5. godziny odjazdów z poszczególnych przystanków

    6. odległości międzyprzystankowe z dokładnością do 0,1 km

    7. praca przewozowa realizowana na linii w dni robocze, niedziele i święta, itp.

    8. pojemność taboru obsługującego poszczególne kursy

    9. terminy kursowania (dni robocze, niedziele, święta, itp.)

    10. objaśnienia przyjętej symboliki

    11. podpis osoby reprezentującej przewoźnika

    12. termin ważności rozkładu jazdy

II. Korzystanie z przystanków

  1. Zatrzymanie pojazdu na przystanku nie może powodować przekroczenia pojemności przystanku, tzn. liczba zatrzymań w godzinie na pojedynczym stanowisku nie może przekroczyć 60.

  2. Czas postoju na przystankach pośrednich nie może przekraczać czasu niezbędnego dla wymiany pasażerów.

  3. Postoje eksploatacyjne na przystankach początkowych i końcowych mogą się odbywać tylko w wyznaczonych miejscach.

III. Częstotliwość odjazdów

  1. Uzgodnień i koordynacji dokonuje się w oparciu o rozpoznane potrzeby przewozowe.

  2. Za zbieżny odcinek trasy uważa się odcinek, dla którego wspólne są kolejne trzy przystanki, nawet wtedy gdy pojazdy nie zatrzymują się na każdym z tych przystanków.

  3. Odjazdy pojazdów realizujących regularne przewozy pasażerskie na zbieżnych odcinkach tras powinny odbywać się na przemian z autobusami realizującymi przewozy na zlecenie MZKP zapewniając uzyskanie regularnej częstotliwości połączeń lub w ten sposób, by odjazdy autobusów jadących w tym samym kierunku nie pokrywały się ze sobą.

  4. Minimalny czas odjazdu przed autobusem MZKP nie może być mniejszy niż 5 minut.

  5. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się możliwość skrócenia czasu odjazdu przed autobusem MZKP, o ile wymagają tego potrzeby przewozowe. W przypadkach spornych koszty niezbędnych badań potrzeb przewozowych pokryje przewoźnik składający wniosek o uzgodnienie lub koordynację.

IV. Ustalenia ogólne

  1. Wnioski o uzgodnienia lub koordynację rozkładów jazdy rozpatrywane będą w kolejności zgłoszeń.

  2. W przypadku braku możliwości dokonania koordynacji przedstawionego rozkładu jazdy, Koordynator może zaproponować obsługę tras alternatywnych.


CENNIK OPŁAT

z tytułu opłat związanych z koordynacją rozkładów jazdy

 

  1. Przewoźnik wnioskujący o koordynację rozkładu jazdy ponosi koszty  związane z koordynacją. 

  2. Wysokość opłat za koordynację zależna jest od dwóch składników i wynosi:

    1. opłata zależna od przebiegu linii (trasa linii)

- obszar jednej gminy:

X =100,00 zł,

- obszar kilku gmin:

Y = X + 0,5*( n-1 )*X

gdzie:

X - opłata za obszar jednej gminy

Y - opłata za obszar kilku gmin

 n - ilość gmin obsługiwanych przez linię

  1. opłata zależna od pracy przewozowej na linii (wzkm) realizowanej w okresie jednego tygodnia  

P = 2,00 zł / 100km

  1. Opłata za aktualizację skoordynowanego rozkładu jazdy równa jest kwocie określonej w punkcie 2 lit. "b".

  2. Wysokość opłat, o których mowa w pkt 2 podlega waloryzacji.

  3. Od dnia 1 marca każdego roku obowiązują wysokości opłat zwaloryzowane wskaźnikiem wzrostu cen i usług konsumpcyjnych za rok poprzedni.

  4. Kwota pobieranej opłaty będzie każdorazowo zaokrąglana do pełnych złotych.

 

 

Międzygminny Związek

Komunikacji Pasażerskiej