Zasady
uzgadniania i koordynacji rozkładów jazdy
Koordynacja
prowadzona jest przez Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej
według poniższych zasad:
I.
Rozkład jazdy
-
Przedstawiony do uzgodnień lub koordynacji rozkład jazdy powinien
zawierać:
-
pełną nazwę przewoźnika wraz z adresem siedziby
-
nazwę rozkładu jazdy (oznaczenie liczbowe już funkcjonujące
uważa się za zastrzeżone)
-
charakter linii (normalna, przyspieszona, pospieszna,
ekspresowa)
-
nazwy wszystkich obsługiwanych
przystanków (w przypadku korzystania z przystanków komunikacji
miejskiej należy używać nazewnictwa zgodnego ze stosowanym na
tabliczce przystankowej)
-
godziny odjazdów z poszczególnych przystanków
-
odległości międzyprzystankowe z dokładnością do
0,1 km
-
praca przewozowa realizowana na linii w dni robocze,
niedziele i święta, itp.
-
pojemność taboru obsługującego poszczególne kursy
-
terminy kursowania (dni robocze, niedziele, święta,
itp.)
-
objaśnienia przyjętej symboliki
-
podpis osoby reprezentującej przewoźnika
-
termin ważności rozkładu jazdy
II.
Korzystanie z przystanków
-
Zatrzymanie
pojazdu na przystanku nie może powodować przekroczenia pojemności
przystanku, tzn. liczba zatrzymań w godzinie na pojedynczym stanowisku
nie może przekroczyć 60.
-
Czas
postoju na przystankach pośrednich nie może przekraczać czasu niezbędnego
dla wymiany pasażerów.
-
Postoje
eksploatacyjne na przystankach początkowych i końcowych mogą się
odbywać tylko w wyznaczonych miejscach.
III.
Częstotliwość odjazdów
-
Uzgodnień i
koordynacji dokonuje się w oparciu o rozpoznane potrzeby przewozowe.
-
Za zbieżny
odcinek trasy uważa się odcinek, dla którego wspólne są kolejne
trzy przystanki, nawet wtedy gdy pojazdy nie zatrzymują się na każdym
z tych przystanków.
-
Odjazdy pojazdów realizujących regularne przewozy pasażerskie
na zbieżnych odcinkach tras powinny odbywać się na przemian z
autobusami realizującymi przewozy na zlecenie MZKP zapewniając
uzyskanie regularnej częstotliwości połączeń lub w ten sposób, by
odjazdy autobusów jadących w tym samym kierunku nie pokrywały się ze
sobą.
-
Minimalny czas odjazdu przed autobusem MZKP nie może być
mniejszy niż 5 minut.
-
W
wyjątkowych przypadkach dopuszcza się możliwość skrócenia czasu
odjazdu przed autobusem MZKP, o ile wymagają tego potrzeby przewozowe.
W przypadkach spornych koszty niezbędnych badań potrzeb przewozowych
pokryje przewoźnik składający wniosek o uzgodnienie lub koordynację.
IV.
Ustalenia ogólne
-
Wnioski o uzgodnienia lub koordynację rozkładów jazdy
rozpatrywane będą w kolejności zgłoszeń.
-
W przypadku braku możliwości dokonania koordynacji
przedstawionego rozkładu jazdy, Koordynator może zaproponować obsługę
tras alternatywnych.
CENNIK OPŁAT
z tytułu opłat związanych z
koordynacją rozkładów jazdy
-
Przewoźnik
wnioskujący o koordynację rozkładu jazdy ponosi koszty związane z koordynacją.
-
Wysokość opłat
za koordynację zależna jest od dwóch składników i wynosi:
-
opłata zależna od przebiegu linii (trasa linii)
- obszar jednej gminy: |
X =100,00 zł, |
- obszar kilku gmin:
|
Y
= X + 0,5*(
n-1 )*X
|
gdzie:
X
- opłata za obszar jednej gminy
Y
- opłata za obszar kilku gmin n
- ilość gmin obsługiwanych przez linię
-
opłata zależna od pracy przewozowej na linii (wzkm)
realizowanej w okresie jednego tygodnia
P
= 2,00 zł / 100km
-
Opłata za
aktualizację skoordynowanego rozkładu jazdy równa jest kwocie określonej
w punkcie 2 lit. "b".
-
Wysokość opłat, o których mowa w pkt 2 podlega
waloryzacji.
-
Od dnia 1 marca każdego
roku obowiązują wysokości opłat zwaloryzowane wskaźnikiem wzrostu cen
i usług konsumpcyjnych za rok poprzedni.
-
Kwota pobieranej opłaty będzie każdorazowo zaokrąglana
do pełnych złotych.
|
 |
Międzygminny
Związek
Komunikacji
Pasażerskiej |
|