INSTRUKCJA DLA SŁUŻBY RUCHU
Część I. Przepisy ogólne.
2. PRZEPISY OGÓLNE DLA KIERUJĄCYCH.
II. OBJĘCIE SŁUŻBY W ZAKŁADZIE.
1. Kierujący obowiązany jest zgłosić się do dyspozytora odpowiednio wcześnie przed planowanym czasem wyjazdu, celem ostatecznego przydzielenia pojazdu, linii i pociągu oraz zapoznania się z wszelkimi aktualnymi zarządzeniami i ogłoszeniami na dany dzień pracy. Winien również pobrać z dyspozytorni kartę drogową, rozkład jazdy oraz pozostałe wymagane wyposażenie.
2. Przed wyjazdem z zajezdni kierujący obowiązany jest dokonać oględzin pojazdu w tym wyposażenia i urządzeń, które warunkują jego sprawność:
3. Motorniczy zauważone braki w wyposażeniu pojazdu oraz usterki obowiązany jest zgłosić dyspozytorowi zakładowemu i mistrzowi zmianowemu celem ich usunięcia przez zapiecze techniczne przed wyjazdem z zakładu.
4. Motorniczy obowiązany jest do wyjazdu z zajezdni sprawnym technicznie wagonem.
5. Uszkodzenia i braki, które przed wyjazdem nie mogły być usunięte lub usterki , które wyniknęły w czasie jazdy, lecz nie zagrażające bezpieczeństwu ruchu, motorniczy obowiązany jest wpisać do ceduły pojazdu.
6. Po sprawdzeniu stanu i wyposażenia pojazdu motorniczy winien zgłosić Służbie Kontroli Ruchu gotowość do wyjazdu.
7. Po wyjeździe z zakładu motorniczy obowiązany jest na trasie przejazdu do pierwszego przystanku sprawdzić działanie hamulców. Jeżeli czynność ta nie zagrozi innym użytkownikom drogi.
8. Wykonanie próby hamulców pojazdem wraz z pasażerami jest niedozwolone.
9. W przypadku stwierdzenia w czasie próby rozruchu i hamowania uszkodzeń nie pozwalających na kontynuowanie jazdy pojazd należy sprowadzić do zajezdni.
10. Motorniczy porusza się tramwajem z włączonymi światłami mijania przez cały rok.
UWAGA:
Za przygotowanie prawidłowego oznakowania i wyposażenia taboru liniowego odpowiada
zaplecze techniczne co jednak nie zwalnia motorniczych od odpowiedzialności
za wyjazd na trasę z kompletem oznakowania i w pełni wyposażonym taborem.
STRONA GŁÓWNA |