Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Autobusem po grudach

14.08.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

(lota, bib), Polska Dziennik Zachodni, 14.08.2008 r.

Czy we wrześniu zostanie przedłużona do Al. Korfantego w Katowicach trasa linii autobusowej nr 931, która dziś kończy bieg na przystanku Zawodzie Pętla? Choć mamy połowę sierpnia, nic pewnego nie wiadomo. Trwają rozmowy między KZK GOP, Mysłowicami i Katowicami. Dotyczą nie tylko 931, ale w sumie kilku linii autobusowych.


Linie mysłowickie już od dawna leżą nam na sercu. Bierzemy pod uwagę sugestie miasta i pasażerów oraz to, co dzieje się na drogach, pod względem natężenia ruchu i robót - zapewnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP. A dzieje się kiepsko. Planowane w Mysłowicach duże prace związane z przebudową kanalizacji, brak konkretów co do rozbudowy ul. 73. Pułku Piechoty w Katowicach (czyli linia numer 292, która do rozkładów jazdy często ma się nijak), przeładowany pl. Szewczyka w Katowicach, tysiące pomysłów na strefę przystanków pod Delikatesami przy Al. Korfantego. I ciągle żadnych wiążących ustaleń.

Cały mysłowicki pakiet jest w tej chwili w opracowaniu i konsultacji z Urzędem Miasta. Dopiero po jego zatwierdzeniu będziemy mogli mówić publicznie o szczegółach. Jeżeli miasto zdąży w dwa tygodnie, jest szansa, że od września zmiany zostaną wprowadzone - mówi Ostroch. Najbardziej prawdopodobne jest wydłużenie trasy autobusu linii numer 931, o co miasto stara się już od dawna, ale skutecznie blokują to Katowice, które nie mają jak pomieścić autobusów na przystankach.

Problem zaczął się, gdy kilka lat temu zlikwidowano przy dworcu PKP przystanek, z którego autobusy kursowały w kierunku Katowic. Zamiast na dworzec, mysłowiczanie dojeżdżają do Zawodzia i wsiadają tu do tramwaju. Niektórzy nawet zaczęli sobie to rozwiązanie chwalić, bo tramwaj nie stoi w katowickich korkach. Jednak samo centrum przesiadkowe wciąż nosi swą nazwę na wyrost.

Kilka niedawno postawionych ławek, wiata bez siedziska, chodnik i 300 metrów do tramwaju na paręnaście tysięcy pasażerów dziennie to nic atrakcyjnego. Nie wspominając o stanie i awaryjności tramwajów - zauważa Dominik Białek.

Jak do tej pory udało się wydłużyć dwie linie do Al. Korfantego: 76 i 149. - Obecnie sytuacja wygląda tak, że na trasie Kosztowy - Katowice wszyscy korzystają z linii 149, która jako jedyna na tym odcinku dowozi pasażerów do centrum Katowic. Autobusy wypchane są do granic możliwości, podczas gdy liniami 66, 77 i 931 do Zawodzia jeździ niewiele osób. W przyszłym roku zamknięty zostanie odcinek tramwajowy Zawodzie - Rynek. Jeśli pozostałe linie nie zostaną wydłużone do centrum, to na Zawodziu z linii np. 66 będzie trzeba udać się na następny autobus - zauważ Białek.

Naciskamy na KZK GOP, aby linie 66, 931 i 77 także jeździły do ścisłego centrum, dowiedzieliśmy się, że zmiany blokuje katowicki magistrat. Zastanawialiśmy się nawet nad stworzeniem niezależnego od KZK GOP transportu, ale to byłoby droższe rozwiązanie dla miasta, a dla pasażerów oznaczałoby obowiązek kupna dwóch biletów - mówi Izabela Sobczyk, rzecznik prasowy UM.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Ravel napisał(a):

Cały system przesiadkowy na Zawodziu skończy się tym, że do przesiadek będą zmuszeni jedynie mieszkańcy Niwki i Dańdówki. Mam nadzieję, że prezydent Sosnowca na to nie pozwoli.

14.08 14:32:15

obeznany napisał(a):

Jakie zaś 300 metrów? Tyle to jest z pętli do zajezdni, a tak daleko to się zaś kierowcy nie zatrzymują. Kolejna histeria podłapana przez dziennikarzy.

14.08 14:52:43

xxxxxxx napisał(a):

@Ravel: Prawda taka że Górki ma mieszkańców Niwki i ich potrzeby wszyscy wiedzą gdzie...

@obeznany: Autobusy często zatrzymują się w okolicy wiaduktu. Dla osoby starszej czym dalej tym trudniej. I ta chora gonitwa za uciekającą 20-stką...

14.08 19:18:53

podlesianin napisał(a):

A kto płaci za kursy między Zawodziem a centrum Katowic chyba Katowice a nie Mysłowice. Więc trudno mi zrozumieć czemu Mysłowice mają czegoś żądać od Katowic jak za to nie płacą. I jedno małe pytanko ile to miasto Mysłowice wydały kasy na poprawę jakości komunikacji miejskiej w ostatnich latach tzn poprawę taboru pewno ani złotówki?

14.08 22:27:34

przemo napisał(a):

te linie powinien przejąć kto inny

15.08 00:17:36

xxxxxxx napisał(a):

@podlesianin: Jak czytam wypowiedzi takich osób jak Ty to się cieszę że komentarze właściwie nic nie znaczą.
Czy Mysłowice są gorszym od innych członków KZK GOPu? Wydaje mi się że wszystkie miasta są na równi i nie należy dzielić na lepsze czy gorsze. A czy np. Chorzów czy inny Knurów płaci za to że autobusy od nich jadą do ścisłego centrum Katowic?
Jeśli powstaną _prawdziwe_ centra przesiadkowe w różnych miejscach Katowic a nie tylko prowizorka na Zawodziu dotycząca jedynie - mniej ważnych - pasażerów z Mysłowic to sorry!

15.08 00:21:53

Ślonzok napisał(a):

podlesianin słuchej ino... Mysłowice do tego związku ładują rocznie 6-7 mln złotych. I za tą kase jeździmy takim dziadostwem i w takich warunkach, że szkoda godać. Katowice to stolica regionu i powinna dbać o to, żeby ludzie z miast ościennych mogli szybko i przyjemnie mogli dojechać do pracy, szkoły etc. Po tym jak jeżdza na ta GieKSa to widza jak Mysłowiczanów traktują. Jak nos tak bardzo nie lubicie w tych Katowicach to weźcie se do rzyci wsodźcie te wasze autobusy a my sami stworzymy sobie komunikacje, bo nie bedemy czekać az ta prowizorka zaczna robic...

15.08 10:35:51

podlesianin napisał(a):

W czym jest gorsze a w tym że miasto Mysłowice nie daje ani złotówki na poprawę jakości taboru a żąda cudów patrz autobusy zakupione przez PKM Katowice z podatków mieszkańców Katowic, a kursujących po Mysłowicach.

15.08 10:56:30

xxxxxxx napisał(a):

Co Ty z tymi autobusami durś, nie o tym jest artykuł. A inne miasta płacą Katowicom za "poprawę jakości komunikacji miejskiej w ostatnich latach" ROTFL! Jak na 149 pojedzie Lajons to wielka afera bo "nowoczesny jechał" i to jeszcze w zastępstwie za zdechłego Ikarusa! Gdzie ta "poprawa taboru".
W każdym normalnym mieście komunikacja i jej stan ma się poprawiać. Katowice wielka Metropolia, wszyscy mają walić pokłony bo autobusy nowe kupili i jeżdżą po _ich_mieście_ a jak nie walą pokłonów to wygonimy ich na "centrum przesiadkowe"

Przywrócenie odwiecznego połączenia centrum Katowic - Mysłowice to "cuda" ?!

15.08 14:30:13


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!