Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Gdzie są karliki?

10.08.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

TV Silesia, 10.08.2008 r.

Stare torowiska i nowe wagony. Miała być komfortowa jazda, ale nie będzie. Niskopodłogowe tramwaje częściowo zniknęły ze śląskich torowisk. Na linii numer 6 z Katowic do Bytomia powinno kursować ich 10, a jeździ tylko 5. Efekt - ścisk, zaduch i pytania mieszkańców: kto i dlaczego zabrał karliki?


- Ogromny ścisk i tłok panuje w tramwaju. Nawet nie mogli wsiąść wszyscy do tramwaju, my nie mogliśmy wyjść nawet z dzieckiem, ani nic. No jak można posłać takie pojedyncze tramwaje? - pyta zdenerwowana Barbara Gubisz.

Jak widać można. Powodem jest awaria przegubów łączących wagony. Odstawili jeden, potem drugi, trzeci, czwarty, piaty i szósty. W rezultacie na liniach 6 i 16 karliki pojawiają się sporadycznie, bo 6 z 17 maszyn czeka w zajezdni na remont.

- Ktoś w tej firmie nie myśli, najpierw się remontuje torowiska, a później się dopiero wagony kupuje. Tu zrobiono na odwrót i teraz wyszło jak wyszło, nie dbali, rozsypało się i nie ma widoków, pieniędzy nie ma na naprawę. Najlepiej to teraz odstawić - stwierdził Mariusz Leszczyński, miłośnik komunikacji miejskiej.

Tramwaje Śląskie deklarują, że pieniądze na naprawę są, a z taką usterką muszą się zmierzyć po raz pierwszy. - Mamy domówione warunki naprawy wagonów z Alstomem i w późniejszym czasie poznamy przyczyny - powiedział Krzysztof Sklarek, Tramwaje Śląskie.

Naprawa uszkodzonych wagonów ma potrwać do końca roku. Dla niepełnosprawnego Artura Kasprzaka to zdecydowanie za długo. Karlikiem podróżuje bez problemów, ale tramwajowe schody to dla niego prawdziwy Mount Everest. - Wózek wnieść na przykład z osobą niepełnosprawną jest ciężko, a już całkiem odpada jeżeli jest to wózek elektryczny, bo on waży około 157 kilko.

Podjazd taki ciężar wytrzyma, pytanie tylko, czy ciężar naprawy karlików będą potrafiły, tak jak deklarują, udźwignąć Tramwaje Śląskie?

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Patrys napisał(a):

Brak komentarzy będzie najlepszym komentarzem ....

10.08 21:52:04

Adamooo Bytom napisał(a):

To prawda że na lini nr 6 jezdzi coraz mniej karlików. W CZWARTEK pare razy jechałem 6 i same normalne jedno wagonowe jezdziły a tłok taki że się dzwi nie chciały zamknąc.

10.08 22:17:57

milosnik tego kraju napisał(a):

Oto Polska właśnie...

10.08 23:04:45

zonque napisał(a):

Mimo, że jestem zagorzałym zwolennikiem tramwajów, sam ich czasami odruchowo unikam, chociażby ze względu na ścisk. Bo żeby na 6/19 wysyłać solówki notojebajka!

11.08 08:26:49

ff napisał(a):

Jednej pozytywnej rzeczy nie powiedzieli. Dzięki tym usterkom w sześciu karlikach, do ruchu wróci inny wagon (815), który był szabrowany od prawie trzech lat, lecz tej wady przegubu póki co nie ma :)

11.08 10:05:17

Ślonzok napisał(a):

miłosnik tego kraju... niy Polska ino Ślonsk. Pamiyntejcie ze to gorol nos okradł zrobił w ciula a teraz sie smieje z nas ze nie momy jak jeździć. Ale też wnerwio mnie byzmyślnośc ty zarządu. Przeca uoni godają ze dowiedzą sie jaka jest przyczyna awarii. Uoni sie z ciulami na głowy pozamieniali. Przeca wszyscy durch godają ze bez te tory bany nie mogą normalnie jeździć. ech szkoda godac. My som sto lot za murzinami

11.08 10:37:54

Penny napisał(a):

@Ślonzok do "My som sto lot za murzinami":
No tak ;) Murzyni (Afrykę mam na myśli) nie mają tramwajów, a u Nas się już likwiduje, więc już ich doganiamy ;]

11.08 13:57:35

MiS napisał(a):

-Gdzie są karliki?
-Pojechały na wakacje.
;)

11.08 15:14:44

butthead napisał(a):

Biorąc pod uwagę, że ostatnie kilkanaście lat zmarnowano, to zaryzykowałbym stwierdzenie, ż obecnie jesteśmy już 120 lat za Murzynami :P

11.08 15:18:28

Adamooo Bytom napisał(a):

A wiecie co normalnie szkoda gadać o tych naszych tramwajach,po pierwsze nik nie chce pracować w tej firmie, po 2 nie ma czym jeżdzić, 3 sami pracownicy boją się o własne życie zeby bodczas wypadku nie zostac kalekami.Sami to skomentujcie.A tak poza tym to w Afryce to mają słonie i na nich sobie podryżują hehehehe. A komfort taki ze zawsze jest miejsce siedzące.

11.08 16:04:10

ik 280 napisał(a):

Gliwice już niedługo dogonią murzynów. Ostatnio czytałem w Nowinach Gliwickich, że Frankiewicz chce stworzyć "nowe centrum" no i przy okazji uwalić tramwaje, a za to wprowadzić "ekologiczne hybrydowe autobusy". Cytat za I Sekretarzem Miasta: "To coś więcej niż wizja urbanistyczna. Na naszych oczach rodzi się nowa, żywa część miasta."
Rzygać się chce.
P.S. Z tym sekretarzem to nie żart, sam się zdziwiłem, że w Gliwicach jest taka funkcja.

11.08 17:30:43

podlesianin napisał(a):

Oby z remontem Karlików nie było tak jak z ulicą gliwicka w Katowicach.

11.08 17:57:05

anna napisał(a):

zonque a widziałeś w szczycie tłoki w solówkach na 4? Przecież zdjeli tam składy by dołożyć na 19, a tu ani na 19 ani na 4 nie ma składów tylko same solo

11.08 19:05:07

zzz66 napisał(a):

jak macie problem ze ściskiem w tramwajach to piszcie do kzk gop bo oni na pasażerach oszczędzają po co mają płacić wozo kilometry za podwójny tramwaj jak mogą zapłacić za jeden.

11.08 19:39:55

Mikey napisał(a):

@anna: jest tylko jeden szczegół dotyczący tych cięć na 4 na rzecz 19: linię nr 4 obsługuje zajezdnia Gliwice, a linię nr 19 zajezdnia Stroszek... ;)

11.08 20:21:11

pasażer 4 napisał(a):

Kurcze ale czy zajeznia w Gliwicach czy ba Strożku to jest to samo proponuję przejazd Rzecznik KZKGOP lub Presowi KZKGOP niech się zrobi rundę tramwajem lini 4 .

11.08 21:23:42

andrzejh69 napisał(a):

ik 280 - W Gliwicach sekratarz miasta jest od conajmniej 2000 roku, od tego czasu bodajże trzeci. Widzisz i właśnie takim ludziom wydaje się że pozjadali wszytskie rozumy, również te które dotyczą komunikacji. Smutne to jest i żałosne, a dzieje się tak dlatego że w naszym kraju myśl polityczna jest ważniejsza od myśli fachowej. Dzieje się tak w każdej dziedzinie, nie tylko w komunikacji miejskiej.

12.08 07:57:32

ff napisał(a):

W sprawie konieczności cięć na czwórce. Zawsze mówiło się o tym, że budżet KZK GOP musi wyjść na "zero", a z drugiej strony, że gminy nie mogą ładować kasy w tę instytucję bez zahamowań. Widocznie pewne płatności się tym razem po pierwszym półroczu nie zamknęły. Pamiętajmy także, że za każdą pracę należy się płaca (do 10. każdego miesiąca pensja na koncie musi być). No i padło tego lata akurat na czwórkę.

12.08 08:32:08

Adamooo Bytom napisał(a):

Moji mili linia nr 19 jest ze stroszka i nie ma nic wspólnego z linią nr 4,ta linia akurat jest z gliwic.Na 4 są teraz ograniczenia wakacyjne, a te wozy co normalnie jezdzą na 4 to stoją w zajezdni,a nie jezdzą na pewno na 19, i prosze takich nie sprawdzonych gupot nie pisać.

12.08 13:15:58

adam86 napisał(a):

@ff: po prostu jest deficyt jesli o wpływy z biletów chodzi...

12.08 15:16:02

ff napisał(a):

Owszem, i dlatego tnie się drugie wagony. Uniemożliwiając pasażerom dostanie się do wagonu lub gwarantując podróż w nadmiernym tłoku wcale sobie tych wpływów nie powiększą. Wręcz przeciwnie. Dlatego już wiadomo, że w bliższej lub dalszej przyszłości czekają nas kolejne cięcia kosztów - na torach, bo przecież nie w biurach.

12.08 15:31:24

Sparta napisał(a):

Piszecie o czwórce, więc wtące swoje obserwacyjne 3 grosze. Notorycznie linia 4 od Zabrza przyjeżdża za linią 1. Jeden tramwaj za drugim. Rozkład jazdy jest fikcją. Dziś za solówką na Zwycięstwa jechał skład na 4. Oczzywiście totalnie pusty (nie licząc motorowego), więc wcale się nie dziwię, że KZK GOP uwaliło składy. Dobrze, że nie uwalono wogule czwórki. Paradoksalnie to 4 powinna być bardziej punktualna (któtsza, dwutor), ale nie jest. Nie wiecie dlaczego?

12.08 19:05:32

adam86 napisał(a):

@ff: ale akurat nie ma za bardzo co ciąć w biurach.Np kobuchów zawodowych, czyli referentów w RKB jest kilka razy za mało. Wiadomo, że w tłoku to się nie kasuje biletów, a i kontrolowac się zbytnio nie da. Normalni pasażerowie uciekaja, za to zostaja ci, którzy i tak biletu nie kupią.

12.08 19:06:39

adam86 napisał(a):

@sparta: zarówno 4 jak i 1 jeżdżą nawalone po dach, wystarczy, że spieprzy się np. jeden wagon na 5 i juz masz spiętrzenie. Solówka co 10 na lini łączącej 2 duże miasta, to jest niestety jakaś parodia.

12.08 20:25:33

plotka napisał(a):

Podobno KZK GOP zamierza zrekompensować te straty w niskopodłogowych wagonach i wprowadzić na liniach 6, 19 (no i może 11) takt co 13 minut, wtedy wszystko będzie na miejscu. :)
PS. A w dni wolne co 27. :)

12.08 21:07:16

wikibus.org andrzej napisał(a):

@andrzejh69: W Gliwicach sekretarz miasta jest od 2006r., kiedy zlikwidowano urząd jednego z wiceprezydentów miasta, bo po wyborach przysługiwało mniej wiceprezydentów, gdyż liczba mieszkańców spadła.

W temacie nie chce mi się wypowiadać, bo wakacje...:)

13.08 01:24:15

andrzejh69 napisał(a):

wikibus.org.andrzej - "W Gliwicach sekretarz miasta jest od 2006r., kiedy zlikwidowano urząd jednego z wiceprezydentów miasta, bo po wyborach przysługiwało mniej wiceprezydentów, gdyż liczba mieszkańców spadła" - ZTCP to była taka Pani w 2001 i pełniła tę funkcję ale być może że "sekretarz miasta" pomylił mi się z "dyrektorem urzędu".

13.08 09:50:38

Kysu napisał(a):

Ten nowoczesny tabor się za często cos psuje i to już od kilku lat co troche słysze o ich awariach.Ostatnio jak wracałem z Dzierżoniowa Śl. to akurat się popsuł super nowoczesny szynobus i musiałem zwykłym zastępczym autobusem kontynuowac jazde.Wolę zdecydowanie stary tabor ,który się tak często nie psuje.

13.08 12:51:24

Adamooo Bytom. napisał(a):

A JA NATOMIAST CHCĘ ZEBY ZACZELI PRODUKOWAC PONOWNIE NIEZAWODNE TRAMWAJE TYPU 102NA, TYLE SIĘ NIMI NAJEŻDZIŁEM NA 7 ZE MI ICH BRAK :( WAM PEWNIE TEŻ ICH SZKODA.

14.08 13:18:20

Gucio 80 napisał(a):

Tramwajki nie będą nigdy dochodowe, jak zresztą cała komunikacja miejska, bo nawet za 4 zeta nie zwróci się koszt eksploatacji torów, taboru i...ludzi. Mamy w zarządzaniu komunikacją na Śląsku za dużo gospodarzy, stąd każdy ciągnie kasę w swoją stronę. To nie jednolity zarządowo Kraków czy Wrocław. A wystarczy przy Wojewodzie powołać Wydział Koordynacji Komunikacji, zlikwidować KZK GOP i wprowadzić zarząd Wojewody. I powinno zatrybić.

15.08 14:57:27

adam86 napisał(a):

@gucio80: no, pora najpierw poczytac stosowne ustawy nim się coś napisze na temat wojewody.

15.08 21:34:34

ff napisał(a):

KZK GOP zostało tak pomyślane przy tworzeniu, że jest teraz już praktycznie nielikwidowalne. Prezydenci miast i burmistrzowie mają dodatkowe żródło dochodu, a w razie porażki w wyborach wakat zawsze się znajdzie. Nikt z tego nie zrezygnuje.

15.08 21:48:34

adam86 napisał(a):

@ff: ale przecież sama konstrukcja prawna KZK jest jak najbardziej dobra, tylko problemem są ludzie, którzy tam pracują.

16.08 10:51:55

MANIAC SCAT napisał(a):

A ja bylem ostatnio w Gdańsku i powiem ze nasłuchałem się ciekawych opinii na temat ich "Citadisow"... Jeden na pewno jest w remoncie w Poznaniu, gdzie go widziałem osobiście, usterki podobne...

16.08 13:59:47


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!