Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

KZK GOP vs. MZKP - wypowiedzenie unii biletowej?

30.07.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Krzysztof Szendzielorz,
Polska Dziennik Zachodni, 30.07.2008 r.


Prawie miesiąc temu przeżywaliśmy chaos komunikacyjny w Piekarach Śląskich z powodu zablokowania dworca autobusowego i demontażu rozkładów jazdy na przystankach. Ten kryzys został chwilowo zażegnany. Pasażerom mogą jednak grozić jeszcze większe konsekwencje z powodu toczącej się wojny między gminami Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach i Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.


Wczoraj władze KZK GOP wraz z m.in. prezydentem Bytomia Piotrem Kojem i wiceprezydentem Piekar Śląskich Januszem Pasternakiem wręczyli władzom MZKP... wypowiedzenie unii biletowej. Oznacza to, że na terenie, gdzie oba związki komunalne organizują od 14 lat komunikację autobusową, będą obowiązywały dwa różne bilety! Tak stać się może już od 1 stycznia przyszłego roku.

Poszło o nowy system rozliczenia wpływów ze sprzedanych biletów. Musi on zostać ponownie ustalony w związku z wyjściem Piekar Śląskich z MZKP.

- Na terenie Piekar realizowaliśmy ponad 27 procent tzw. pracy przewozowej, więc rozliczenie wpływów z biletów musi się zmienić. Nie dogadaliśmy się jednak co do zmiany wskaźnika procentowego. Nie zgadzamy się z wyliczeniami KZK GOP. Gdybyśmy przyjęli ich propozycję, to w skali roku dostalibyśmy o około pół miliona mniej - mówi Henryk Szudy, szef zarządu MZKP.

Wypowiedzenie unii biletowej było zaskoczeniem, bo tarnogórski związek nie zrywał żadnych negocjacji. - Dla burmistrza decyzja zarządu KZK GOP była zaskakująca. Nie spodziewaliśmy się wypowiedzenia porozumienia. Negocjacje trwały - mówi Beata Zielonka, rzecznik Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach.

W samym KZK GOP twierdzą, że MZKP miał czas na podpisanie aneksu do taryfy do końca czerwca. Alodia Ostroch, rzecznik związku, nie ukrywa jednak, że do tak ostrego postawienia sprawy przez zarząd doprowadziło m.in. zamknięcie 1 lipca w Piekarach dworca. - To wydarzenie było dla nas dowodem na zerwanie umowy wieloletniej współpracy w organizowaniu komunikacji razem z MZKP. Musimy też dbać o wpływy do naszego budżetu. Przecież to także pieniądze podatników, a wpływy ze sprzedaży biletów z roku na rok spadają - tłumaczy Ostroch.

Co ciekawe, obie skonfliktowane strony twierdzą, że dogadać się jednak muszą. - Jeśli do tego nie dojdzie, to nasi mieszkańcy będą wieszali na nas psy - mówi bez ogródek Henryk Szudy. Tak samo uważa rzeczniczka KZK GOP. - Nadal zależy nam na harmonijnej komunikacji autobusowej w regionie - twierdzi Alodia Ostroch.

Jeśli jednak skonfliktowane strony się nie dogadają, pasażerowie będą musieli kupować dwa różne bilety, a tym samym zapłacą więcej za podróż chociażby z Tarnowskich Gór do Bytomia i odwrotnie.

- Mały związek postawił się większemu i teraz jesteśmy za to karani. Jeśli przyjmiemy propozycję KZK GOP, to brakujących pół miliona złotych w ciągu roku będzie trzeba szukać w dziewięciu gminnych kasach, tworzących nasz związek. Wiemy jednak, że w budżetach brakuje pieniędzy - podkreśla Henryk Szudy.

W naszym regionie odrębne bilety ma jeszcze MZK w Tychach.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

JS napisał(a):

Zlikwidować MZKP! Jeden związek w zupełności wystarczy. O połowę mniej prezesów i innych biurkowców.

30.07 13:59:37

TramSilesia napisał(a):

no nieźle ;]
Debilizm/
Linia 83 nalezy do kzkgop czy mzkp?
na autobusach 83 sa albo naklejki kzkgop, albo mzkp, albo obydwie albo żadna.

30.07 14:29:14

Zlikwidowac kzk gop napisał(a):

Jak zwykle KZK GOP chce pokazac kto żądzi w komunikacji na śląsku i chce przejąc też MZKP i ich linie. Denerwuje mnie takie gadanie przez Panią Alodie że wpływy z biletow są coraz mniejsze i muszą szukac pieniędzy na działanie związku. Skoro macie mało pieniędzy to trzeba było nie likwidować konduktorów w PKM BYTOM z tego programu mieliście pewny dochud bez żadnego waszego wysiłku. Wam to zawsze mało pieniędzy nie dośc ze wybieracie takie przetargi ktore są najnizsze za wozo kilometry i jeżdza u nas trumny a nie pojazdy do worzenia ludzi.Ciekawe kto zgarnia resztę tej kasy co zostaje, pewnie sobie wypłaćacie wysokie premie w Milionach Złotych, a nie inwestujecie w komunikacje na Ślasku żadnych rezultatów waszej niby ciężkiej pracy nie widać. Jestem tego zdania zlikwidować KZK GOP,i niech każde miasto sobie same organizuje komunikacje tak jak to jest w Krakowie, Warszawie Poznaniu i innych miastach bo tam to przynajmij takich jajec nie ma jak u nas z tym KZK GOP. Ijeżdzą porządne pojazdy a u nas takie nawet za 50 lat nie będą jeżdzic. Pozdrawiam wszystkich.

30.07 14:55:24

Serd napisał(a):

Coraz lepiej... Efekt będzi taki że, nie daj Panie, MZKP całkiem szlak trafi a po jego terenie będą jeździć PKS-y...

30.07 15:12:00

Daro85 napisał(a):

No a jaka jest szansa na to że się nie dogadają? Bo moim zdaniem żadna- w dodatku takie posunięcie dla MZKP byłoby prostą trasą do likwidacji.

30.07 15:32:08

lgor napisał(a):

Z całą pewnością takiego scenariuszu nie będzie. Tutaj najbardziej straciłby KZK GOP więc dziw że to inicjatywa wypowiedzenia wyszła z tego związku. Moze same MZKP szybciej by się dogadało z PKP o wspólnym bilecie ;)
P.S Z Bytomia do TG jest 820 więc tutaj oferta mogłaby być zachowana gorzej z osobami z Radzionkowa.

30.07 15:36:05

pesymista napisał(a):

Oto pierwszy krok do całkowitego rozkładu wszystkich linii nie tylko MZKP, ale także KZK GOP i obawiam się, że w ślad za tym pójdzie MZK Tychy, PKM Jaworzno, ZK KM Chrzanów, MPK Kraków, aż w końcu ZTM Warszawa i PKP. Wszystkie tramwaje w Polsce pójdą na złom, a korki będą na każdej możliwej ulicy Polski. A zaraz potym posypie się BVG, London Transport, GUP Mosgortrans, MTA NYC Transit aż po to, co w SZANGHAJU! Zanieczyszczenie będzie wynosić 200%.

30.07 16:56:27

adamoooo napisał(a):

Tram silesia wydaje mi się ze 83 należy do MZKP ale kto to wie w dzisiejszych czasach niczego nie można byc pewnym na 100%. To prawda ze Radzionków dużo straci 2 bilety hmmmmmm szkoda gadac zlikwidować KZK GOP i będzie spokuj.

30.07 17:15:22

norweski napisał(a):

@Igor co z tego, że jest 820 jak zatrzymuje się raptem na 5 przystankach w Bytomiu

30.07 17:31:37

waldi napisał(a):

Ciekawe...Czyżby KZK GOP planowało doprowadzić do likwidacji wszystkie możliwe związki i siłowo doprowadzić do stworzenia KZK na całym śląsku ???...Nasuwa się podobieństwo do działań Microsoftu...Tylko w skali mikro....A tak na poważnie oba związki zachowują się niepoważnie...Szantażem nic nie zdziałają...

30.07 17:38:53

Andrzej napisał(a):

A może tak zlikwidować KZK GOP, z tym całym jego autobusowym złomem i tą bandą durnych biurokratów. To KZK jest winne tej beznadziei komunikacyjnej na śląsku te wykolejające się tramwaje, i te przetargi które wygrywają jakieś kogucie firmy ze złomem sprowadzanym nie wiadomo skąd, najlepiej o tym świadczą. To MZKP tutaj wykonuje krecią robotę za KZK GOP zapewniając w ogóle komunikacje na mniej dochodowych liniach w imię idei wspólnego biletu. A niech sobie KZK wypowiada tą całą unie biletową. MZKP z kolei wprowadzi swój bilet a co do linii międzymiastowych niech zdubluje linie 80, 820 z TG i dogada się w sprawach finansowania bezpośrednio z gminami przez które przebiegają te linie z pominięciem pośrednika KZK GOP to z pewności wyjdzie na dobre.

30.07 17:54:47

Żabek napisał(a):

PKM Jaworzno też ma odrębną taryfę biletową. To tak do ostatniego zdania artykułu.
Co do całej sprawy - oczywiście znowu KZK GOP chce pokazać kto jest panem na włościach.
Co do wpływów z biletów: był sobie autobus, jeździł krótki ale co 30 minut (OIDP kiedysś nawet co 20). Napełnienia średnie - wszystkie miejsca siedzące zajęte, kilka-kilkanaśie osób stało. Potem trzask-prask i autobus jeździ długi z zapełnieniem 10-15 osób w szczycie plus 20 minutowy postój na przystanku końcowym pod UM. Skubani ludzienie chcą nim jeździć. Ktoś wie co to za linia?

30.07 18:51:41

kasa napisał(a):

Podobno wystarczy że Pan Szudy zrezygnuje ze stanowiska i będzie wszystko OK. ta osoba jest bardzo konfliktowa

30.07 18:51:43

suchy napisał(a):

@zlikwidować kzk gop - co do twojej wypowiedzi - "Jestem tego zdania zlikwidować KZK GOP,i niech każde miasto sobie same organizuje komunikacje tak jak to jest w Krakowie, Warszawie Poznaniu i innych miastach".

to co w związku z tym proponujesz? że każde z dwudziestu kilku miast w gopie stworzy sobie własny park taborowy, własną taryfę oraz bilety? i co, jadąc z rudy śl do katowic będę kasował 4 różne bilety, tak? weź może dziecko idź na wieczorynke a nie wygaduj takich głupot bo nie wiesz co czynisz..jakbyś nie zauważył to miasta które wymieniłeś - kraków, warszawa, poznań - każde z nich jest JEDNYM miastem, i może decydować sobie o wszystkim co sie dzieje na ich terenie, w tym o komunikacji..a śląsk to nie jest jedno miasto tylko kilkadziesiąt, i tutaj niestety trzeba się dogadywać między sobą..twój pomysł możnaby przyrównać np do tego jakby w warszawie każda dzielnica z osobna tworzyła własną komunikacje..co by to było? burdel to za mało powiedziane..

co do wypowiedzi Lodzi "Musimy też dbać o wpływy do naszego budżetu. Przecież to także pieniądze podatników, a wpływy ze sprzedaży biletów z roku na rok spadają".. trudno sie dziwić że wpływy spadają i spadać dalej napewno będą skoro jedyne co potraficie robić to podnosić ceny biletów, ale napewno nie jakość i ilość przewozów..kaske trzepią na ludziach za bilet, a w zamian proponują nam jeździć w większości starymi jelczami i ikarusami albo kilkunastoletnimi truposzami sprowadzonymi z zagranicy, albo nawet SAM-odzielnie skonstruowanymi pojazdami autobusopodobnymi..

na koniec reasumując działania naszego (dez)organizatora, powiem tylko jedno - polakom gratulujemy piwa, ślązakom "gratulujemy" kzkgopu :/

30.07 19:51:05

Hawker napisał(a):

niedługo KZK GOP będzie monopolistą po upadku MZKP

30.07 20:26:57

AbeS napisał(a):

83 to linia MZKP, tak samo jak 158... Fajne Jajca..:P

30.07 21:18:17

Pat napisał(a):

Ja tam jestem całkowice za likwidacją MZKP a tym bardziej KZK GOP. Nalezałoby powołac nowego organizatora który zorganizuje komunikacje miejską od Krupskiego Młyna po Tychy i od Sławkowa po Gliwice na wysokim poziomie a nie jak dotychczas. Po pierwsze co to wprowadzenie e- karty, dwa rozpisywanie przetagów na wiecej niz 48 miesiecy a co za tym idzie mogły by wzrosnąc wymagania odnosnie wieku pojazdu, a takze sugerowałbym ujednolicenie malowania cos na styl ZKM Gdyni. Kolejna sprawą skończyc z taryfą strefową a zastosowac czasową.Szkoda ze to tylko marzenia a na śląsku coraz wiekszy syf, za niedługo kazdy autobus bedzie miał malowanie jedyne w swoim rodzaju oczywiscie po poprzednim włascicielu. Odnosnoie MZKP to jak dla mnie to smieszny wiejski (nie licząc Tarnowskich Gór, Radzionkowa) twór który powinien zostac rozwiązany i na jego miejscu powinien sie pojawic nowy organiozator, byle nie KZK GOP. Mówiąc krótko było by wtedy z deszczu pod rynne.

30.07 22:31:15

kychó napisał(a):

Po tym, jak KZK wtargnie na tereny MZKP zobaczymy takie rozkłady

19
4:50 5:20 co 30 minut 9:20 10:20 11:20 12:20 co 30 minut 16:20 17:20 18:20 19:20 20:20 21:20 22:20

64
4:31 5:24 6:00 6:47 7:33 8:15 9:40 11:07 12:34L 13:34 14:13 14:55 15:35L 16:05 17:14 18:39 19:22L 21:00

114
4:44 co 30 minut 9:14 10:30 11:44 co 30 minut 16:14 17:24 18:34 19:44 20:54 22:00

85 dwa razy na dzień, 129 cztery, 164 jeden kurs o 7:00 na Brzeziny, a 179 to jak raz na 3 dni pojedzie to będziemy klaskać uszami...

30.07 23:16:04

Andrzej napisał(a):

@Suchy - weź syneczku przestań mnie od dzieci tu wyzywać. Rusz swoimi, o ile takie posiadasz klepkami i przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź ze zrozumieniem a potem zabieraj się do komentowania. Po pierwsze ani razu nie wspomniałem że likwidacja KZK GOP będzie jedno znaczna z wprowadzeniem rożnych biletów. Gminy miedzy sobą mogą się w tej kwestii dogadać no chyba ze nie będą chciały ale nikt na siłę nie będzie tu nikogo zmuszał. Ale KZK GOP tej organizacji już dziękujemy, to co oni wyprawiają to i tak prowadzi do tego ze za niedługo gościu będziesz kasował te 4 bileciki jadać z rudy do Katowic.

30.07 23:54:39

4th napisał(a):

Jakie to polskie...utopią niestety byłoby, lecz piękną moim zdaniem stworzenie autonomii Śląska i budowanie prawdziwej komunikacji miejskiej od podstaw... nooo ale koniec marzeń i wracam do rzeczywistości, czyli prostej wstecz do upadku : (

31.07 00:37:04

kolos napisał(a):

uwazam ze to akurat w gopie nieprzjdzie, kzk tychy i jaworzno to inna sprawa tam inaczej wyglada siec komunikacyjna niz tutaj gdzie taki manewr wywołał by paraliz komunikacyjny. Z reszta starszny dyskomfort kupowac 2 bilety miesieczne jesli sie jezdzi na pzresiadki np ja tak mam i jeden autobus jest z mzkp a drugi bedzie za niedlugo z kzk gop ;) a w tym wypadku zaczynac mi sie bedzie oplacac jezdzic samochodem w 2 osoby.. niech lepjej zkzk pomysli zanim zorbi głupi manewr, myslałem ze niebda sie wzorowac na taktykach mzkp

31.07 11:03:47

ZLIKWIDOWAC KZK GOP napisał(a):

SUCHY przeczytaj to jeszcze raz co napisałeś bo to są jakieś pierdoły i tyle, a wieczortnke to ic ty oglądać dzieciaku. Atak wogule jak by zlikwidowac KZK GOP to by komunikacja by się w wielu miastach poprawiła i by wszyscy byli zadowoleni. Byłeś kiedyś w tych miastach co wymieniłem chyba raczej nie, bo tam to komunikacja miejska działa przyzwoicie,i jakoś nie ma problemu żeby trafić do innego sąsiedniego miasta.Tam to nadzorują gminy i urzędy miasta tą komunikacje i o to dbają zeby pożodne wozy jezdziły, a u nas samożądy to mają w d...ie i tyle płacą po 11-15milionów złotych rocznie+opłaty za bilety a rezultatuw nie widać, to się pytam gdzie te pieniądze?????????????????????. jak to gdzie na premie dla PREZESÓW poszły za to ze wygrała przetarg firma która daje 2.59za WOZO KILOMETR a tabor taki ze ulicę widac przez podłógę jak jedzie szkoda gadac. a tak wogule to w innych miastach to te stawki za wozo kilometr są 3, 4 razy wieksze i je wygrywa pożądna firma która posiada odpowiedni tabor zaplecze techniczne i wyszkolonych odpowiednio pracowników.NP taka firma jak METEOR Z JAWORZNA która obsługuje linię nr 14,92.850 posiada tylko 9 wozów na zajezdni Delty, a te9 wozow to tylko te co jeżdzą na tych liniach a rezerwy żadnej nie posiadają. I takie firmy przetargi wygrywają szkoda gadać i tyle.

31.07 13:16:16

PASAŻER720 napisał(a):

KZK GOP I TE KOBUCHY CO WPISUJA CZASY NIECH SIĘ LEPIEJ POSTARAJĄ BY W ZABRZU KURSOWAŁ 720 BO OSTATNIO W NIEDZIELE WYJECHAŁ NA TRZY OSTATNIE KURSY A W SOBOTE WYPADAŁ CO DRUGI KURS..

31.07 14:03:14

GD napisał(a):

A po co utrzymywac MZKP? Nie lepiej kilka miast dołączyć do KZK, a z okolicznymi gminami podpisać umowy o współpracy?

31.07 20:53:37

Kapitan Anemo napisał(a):

1) Pamiętajcie - Śląsk to także Ząbkowice Śląskie, Wrocław, Racławice Śląskie, Jelenia Góra. A nie tylko GOP.
2) Bytom należy do KZK GOP, a na terenie Bytomia są przystanki obsługiwane tylko przez linie MZKP. Np. Sucha Góra Poczta (19, 158). Nawet w centrum miasta jest przystanek Bytom Strzelców Bytomskich (jeden przystanek od dworca PKP), na którym stają autobusy 21 linii, z czego bodajże 14 to linie MZKP. Znacznej części pasażerów z Bytomia nie będzie potrzebny bilet KZKGOP w razie likwidacji wspólnych biletów.
3) Od dawna są na Górnym Śląsku gminy, w których kursują autobusy kilku organizatorów komunikacji pasażerskiej. Na przykład:
* Bieruń (KZK GOP, MZK Oświęcim, MZK Tychy)
* Katowice (PKM Jaworzno, KZK GOP, MZK Tychy)
* Ornontowice (KZK GOP, MZK JZ, MZK Tychy)
* Orzesze (KZK GOP, MZK JZ, MZK Tychy)
* Rybnik (KZK GOP, MZK JZ, ZTZ Rybnik)
* Rydułtowy (MZK JZ, PK Racibórz, ZTZ Rybnik).
Zresztą nie tylko na Górnym Sląsku - w ogóle na Śląsku, na przykład w Dzierżoniowie też jeżdżą autobusy trzech organizatorów komunikacji pasażerskiej.

31.07 21:50:55

TramSilesia napisał(a):

"Kazio w opałach"

31.07 22:39:58

KOLO napisał(a):

Popieram "GOP do likwidacji"! Z tymi wyrzutkami i wciskanymi na siłę upadłymi lokalnymi politykami może być tylko coraz gorzej... Niech komunikacją zajmą się wykwalifikowani ludzie, którzy wiedzą, że organiuzują komunikację dla MIESZKAŃCÓW. Póki co mieszkańcy, czyli pasażerowie są dla nich problemem! A tak na marginesie, ciekawe kto tak ładnie w GOPie kłamie słowami słynnej już Alodii! Wciskają luzdiom kit! Jak dojdzie do tego zerwania to oby ktoś władny zlikwidował ten cały zasmolony GOP!

01.08 07:17:42

sovi napisał(a):

W KZK GOP wpływy spadają, a tymczasem w PKM Jaworzno (przy stałej wielkości pracy przewozowej) od 4 lat utrzymują się na tym samym poziomie.
Chociaż nawet nie do końca. W latach 2005 i 2006 odnotowaliśmy nieznaczny wzrost wpływów (o ok. 1% w skali roku). Dasie.

01.08 08:01:11

andrzejh69 napisał(a):

Tak z innej beczki - od dzis rana tj 1.08 tramwja lini 7 kończy w Łagiewnikach-Targowisko, na odcinku Łagiewniki Targowisko-Bytom kursuje autobus linii 607 - przewoźnik "Irex" - tabor Man NL2x2. Pani z regulacji ruchu powiedziała że remont potrwa ok 2 miesięcy, a kierowca Irex-u że na razie mówili mu o 2 tygodniach.

01.08 09:28:34

KZKGOP napisał(a):

@PASAŻER720
"TE KOBUCHY CO WPISUJA CZASY" jak ich nazywasz to Kontrolerzy Ruchu i gdyby nie oni to komunikacja funkcjonowałaby jak u schyłku WPK.
A jeśli coś nie jeździło to możesz napisać skargę do KZKGOPu z zaznaczeniem co i kiedy, a nie próbować pokazywać tutaj jaki to jesteś mocny w gębie.

01.08 15:11:40

Hawker napisał(a):

jak co niektórzy tutaj głupie komentarze dawają ! gdyby KZK GOP przestał istnieć to byłby ogromny chaos każde miasto zorganizowało by sobie komunikację według swoich potrzeb wątpię żeby miasta zorganizowały się znowu w "kupę"

01.08 16:17:35

lgor napisał(a):

MZKP ma dla swoich mieszkańców ma wszystkie najważniejsze linie pozwalające dojechać do do pętli przesiadkowych w takich miastach jak Bytom, Katowice, Zabrze, Gliwice. Poza tym myśle że MZKP szybciej by się dogadało z PKP o remoncie trasy TG - Katowice i wspólnym bilecie niż KZK GOP.

01.08 17:38:15

Lukas napisał(a):

PKM JAWORZNO - wprowadził eBilet (JKM) ceny spadły
MZK TYCHY - Na dłuższe trasy bilety czasowe są bardziej opłacalne np. 18 Na trasie ZAWODZIE PĘTLA - MYSŁOWICE - SONSNOWIEC NIWKA KOŚCIÓŁ w KZK GOP zapłacimy 4zł, W PKM Jaworzno zapłacimy 2zł za normalny! Jagby TYCHY miały ten odcinek to by zapłaciło się 2,40. To jest oszczędność od 1,60 do 2,00 na tej trasie. W Jaworznie i na Tychach same dobre wozy jeżdzą (oprócz Transgóru) A na KZK & MZKP większa kasa -> większy podział a dla pasarzera wielki H

02.08 15:15:12

Andrzej napisał(a):

W TV Silesia był reportaż na ten temat. I co się okazuje KZK GOP najchętniej by wykończył MZKP żeby przejąć jego dochodowe linie. Następnie pewnie nie mając konkurencji ograniczyłby kursy na mniej dochodowych liniach (np. wiejskich) lub je zlikwidował. Tak więc w katowicach by decydowano gdzie i jak często jeździły by autobusy w tarnowskich górach. To ja dziękuje za taki interes.

A teraz przykład z innej beczki parę lat temu zlikwidowano na PKP lokomotywownie (zakład taboru) w Tarnowskich Górach, przenosząc cały tabor do Katowic. Finał jest tego taki ze pociągów w rozkładzie jest tyla co kot napłakał. A tabor jak przed likwidacją lokomotywowni był dobry to teraz na te linie jest pchany najgorszy jaki jest w całym śląskim zakładzie przewozów regionalnych.

02.08 19:05:19

Lukas napisał(a):

@Andrzej -> Ty się dziwisz czemu na pakiecie 67/97 jeżdzą teraz Autosany? Bo KZK niechciało Sebzdy i jego niby "złomu" Choć nieraz widziałem Jelcza M121 na trasie

03.08 13:55:47

adam86 napisał(a):

@andrzej: a co ma likwidacja szopy do tego ile jest pociągów w rozkładzie? Brednie jakieś totalne opowiadasz.

03.08 15:13:49

Andrzej napisał(a):

@adam86 Sam gościu brednie opowiadasz. Gdyby kursów miało być tyle ile przed likwidacją to by jak ją nazywasz szopa została, bo by nie opłacało się żeby pociągi, po wykonanej pracy wracały puste do Katowic. Ale skoro przewidywano już wcześniej cięcia w rozkładzie to ją po prostu zlikwidowano w imię zapewne restrukturyzacji. Pewnie wyjedziesz ze dlatego zlikwidowano bo liczba pasażerów spadała, to odpowiem ze spadała ale ze względu na pogarszająca się ofertę przewozową bo kto chce jeździć z TG. do Katowic ponad godzinę.

03.08 18:46:07

Daro85 napisał(a):

@Lukas: co ty za przeproszeniem pierdzielisz? Przecież Sebzda sam zrezygnował z wykonywania kursów na tych trasach. A że przetarg nie zostal kilka razy rozstrzygnięty, to wzięto kogos po negocjacjach- wolisz H9 czy nic?

03.08 21:53:42

adam86 napisał(a):

@andrzej: ale to nie PKP ustala sobie ile będzie pociągów.
@daro85: no ale to już trzeba mieć cos nie tak z głową, żeby brać jakieś klamkowozy.

04.08 11:43:55

Daro85 napisał(a):

@adam86: widać zadanie było tak ciekawe ze za ta kasę tylko tacy się znaleźli- ale tak jak mówię, dobrze, ze w ogole coś jeździ.

04.08 13:21:03

adam86 napisał(a):

@daro85: tak, tak szkoda że furmanki nie wynajęli. Nie no piękny poziom mamy po prostu...

04.08 14:48:45

jacekso napisał(a):

@Andrzej: formalnie w całej Polsce zlikwidowanych zostało kilkanaście szop, w naszym regionie oprócz TG także w Łazach, Częstochowie czy Kędzierzynie. Ale to wcale nie oznacza, że ezt zjeżdżają każdego dnia do K-c. Te jednostki nadal nocują np. w TG czy Częstochowie, a wagonownie zostały zlikwidowane, tak jak pisałem, tylko formalnie.

04.08 15:41:05

Daro85 napisał(a):

@adam86: spoko spoko koledzy ze wschodu do nas równają ;-) popatrz tabor na olkuskim Ż czy ZGH :D

04.08 17:45:19

byłem widziałem napisał(a):

Śląskie autobusy. Dziadostwo !

04.08 23:48:42

DANIEL napisał(a):

TAK ,TAK JUŻ CZAS ZAMKNĄĆ TEN
BAJZEL ZWANY MZKP .WASZE AUTOBUSY TO
PANIE SZUDY DZIADOWSTWO ZAGRAŻAJĄCE ŻYCIU LUB KALECTWU PASAŻEROM .
PAN JAKO WŁAŚĆICIEL POWINIEN STANĄĆ PRZED SĄDEM NAJWYŻSZYM ,CHAMSKIE ZACHOWANIA KONTROLERÓW ,KTORZY PLACZA
SE PO TESCO I INNYCH MARKETACH SWOIM
KANGU ,NO CHYBA TAM RAPORTOW SPRZEDAWCOM NIE PISZA CO?A MOZE JUZ
PAN DAŁ IM PAN TAKIE UPRAWNIENIA .
NA RAZIE KARZE SIE KIEROWCÓW ZAMIAST
GAPOWICZY TO JEST CIEKAWE TYLKO CZEKAC
KIEDY KIEROWCY SKOPIA WAM TE TŁUSTE DU.Y

08.08 16:20:37

JACEK napisał(a):

TAK JEST ZLIKWIDOWAĆ MZKP W TARNOWSKICH GÓRACH ,A PRZEDE WSZYSTKIM OGRANICZYĆ WIEJSKIE LINIE 129 3RAZY DZIENNIE,670DWA RAZY DZIENNIE 1793RAZY DZIENNIE 5 ZAORAĆ ZWOLNIĆ KIEROWCÓW
Z PKM SWIERKLANIEC I ZROBIC TAM M1
I WSZYCHO NA TEN TEMAT .

08.08 16:28:22


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!