Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Flirty jednak nie wyjadą jesienią na tory

11.07.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Tomasz Głogowski,
Gazeta Wyborcza, 08.07.2008 r.


Wygląda na to, że Szybka Kolej Regionalna, która ma połączyć Tychy z Katowicami i Sosnowcem nie ruszy we wrześniu, a dopiero w grudniu. A i to nie jest takie pewne, bo gmina Tychy, urząd marszałkowski i PKP nawzajem obarczają się winą za fiasko tego projektu. I nikt nie ma już czasu myśleć o rozczarowanych pasażerach...


Kilka dni temu napisaliśmy, że termin uruchomienia Szybkiej Kolei Regionalnej, który wyznaczono na 1 września, jest poważnie zagrożony.

Niestety, okazało się, że nowoczesne pociągi Flirt jesienią tego roku prawdopodobnie w ogóle nie pojawią się na trasie Tychy Miasto - Katowice - Sosnowiec. Tylko nikt nie raczył poinformować o tym pasażerów.

- W zaistniałej sytuacji chcemy przesunąć ten termin na grudzień - przyznaje Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora spółki PKP Przewozy Regionalne w Katowicach i jeszcze do niedawna wicemarszałek województwa śląskiego.

Pomysł uruchomienia Szybkiej Kolei Regionalnej pojawił się dwa lata temu. Przekonywano wtedy, że od września tego roku pociągi będą pokonywać trasę z Tychów do Katowic w 25 minut, czyli o wiele krócej niż podróż autobusem. Codziennie na tej trasie miało kursować aż 98 pociągów, a kolej zobowiązała się nawet, że wyremontuje nieczynną dziś stację Tychy Miasto.

Plan legł w gruzach, gdy okazało się, że remont torów i sieci elektrycznej w Katowicach Ligocie przeciągnie się co najmniej do końca roku. W tej sytuacji nie ma sensu, by flirty wyjeżdżały na trasę Tychy - Katowice, bo musiałby się wlec 40 km/godz., a mogą jeździć 160 km/godz.

Teraz gmina Tychy, urząd marszałkowski i PKP nawzajem obarczają się winą za zaistniałą sytuację. Samorządowcy twierdzą, że winna jest kolej, która miała zdążyć z remontem w Ligocie na czas. Kolejarze bronią się, że od początku alarmowali, że termin uruchomienia SKR jest nierealny. - Tychy najpierw chciały być liderem projektu, a potem nic w tej sprawie nie zrobiły. No, może poza zorganizowaniem dwóch spotkań, z których jedno skończyło się totalną awanturą i obrażaniem kolejarzy. Jeżeli ktoś sam się zgłosił, to powinien wszystko koordynować, a nie tylko liczyć na przecięcie wstęgi - mówi z goryczą dyrektor Kołodziejczyk.

Tyscy samorządowcy uważają, że zrobili wszystko, co trzeba: przygotowali projekt wspólnego biletu, skoordynowali rozkład jazdy autobusów i trolejbusów z pociągami oraz przygotowali projekt budowy trzech nowych przystanków dla SKR: w okolicach lodowiska, al. Bielskiej oraz Grota-Roweckiego. Mają być gotowe do 2010 roku. - Za uruchomienie pociągów i rozkład jazdy odpowiadają kolejarze, a nie my - usłyszeliśmy w tyskim magistracie.

- Dalej chcemy, żeby flirty jeździły na tej trasie, ale to projekt tyski i to miasto, wspólnie z PKP, powinno koordynować prace związane z uruchomieniem Szybkiej Kolei Regionalnej - mówi Piotr Spyra, wicemarszałek województwa.

Partnerzy zaangażowani w uruchomienie SKR mają duży problem z porozumiewaniem się. Do dziś nie udało się nawet wyznaczyć terminu spotkania w sprawie przyszłości trasy. Kolejarze czekają na ruch samorządowców, a ci na gest marszałka województwa. Oficjalnie Szybka Kolej Regionalna rusza od 1 września, choć wszyscy zainteresowani już wiedzą, że termin jest niemożliwy do zrealizowania. Wygląda na to, że nikt nie chce wziąć na siebie odpowiedzialności za fiasko projektu.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Żabek napisał(a):

Jakież to polskie...

11.07 20:00:52

Dave napisał(a):

A jaki problem puścić do grudnia czy stycznia same ENy zamiast tych Flritów, któe i tak nijak pasują do tak krókeij trasy? Z Bytomia do Gliwic jeżdżą zwykłe kible i jest dobrze!

11.07 21:56:32

Tynf napisał(a):

Jak zwykle, porażka została sierotą :(

11.07 22:33:03

Sebastian22 napisał(a):

zalosne...

11.07 22:49:53

shinkadamo napisał(a):

Flirty nadają się właśnie na relację Tychy - Katowice, bo do tego są przystosowane.

12.07 10:31:36

butthead napisał(a):

Czym przejawia się to "przystosowanie"?

12.07 10:41:02

Bodzio napisał(a):

Przepraszam - czy trasa Tychy-Katowice jest jedyną w naszym regionie o szerokości torów odpowiedniej dla Flirtów ? Nie można ich skierować na inne odcinki ?

12.07 10:59:48

shinkadamo napisał(a):

Przystosowanie? Przejawia się moją chęcią, aby tylko tam jeździły ;-D

12.07 19:36:04

suchy napisał(a):

@shinkadamo - ja też mam takie "ptzystosowanie" jak ty, tyle że na trasie Gliwice - Katowice, aż do Zawiercia a nawet Częstochowy..i wg mnie to tam by się lepiej prezentowały te pociągi a nie na trasie gdzie przejadą sobie 20 minut w jedną stronę..

12.07 19:55:41

arekl89 napisał(a):

Jednym słowem PKP..

13.07 20:54:45

Godek napisał(a):

Flirty byłyby idealne na szybkie połączenie całego regionu np. relacje w stylu Lubliniec-Tarnowskie Góry-Katowice, Gliwice-Częstochowa, Katowice-Tychy-Bielsko-Żywiec, Katowice-Rybnik-Racibórz. Wysłanie ich na krótką trasę K-ce-Tychy M. to marnostrastwo wojewódzkich pieniędzy.

14.07 19:06:36

wnerwiony pasażer napisał(a):

Nie ma to jak PKP i cały ten @#$@!! GOP... Jesteśmy 100 lat za mieszkańcami Mołdawii...

16.07 22:08:42

shinkadamo napisał(a):

Flirty są przeznaczone i kupione z myślą dla SKM, a nie dla połączeń regionalnych.

20.07 17:22:32

butthead napisał(a):

A to jakaś różnica jest w naszym przypadku między nieistniejącą SKM, a połączeniem regionalnym?

20.07 21:22:22


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!