Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Krótki solaris dotarł do Gliwic

17.06.2008

Tagi: tabor, PKM Gliwice – Dodał: Sławomir Nadolski

Zgodnie z umową 16 czerwca 2008 r. w Gliwicach pojawił się ostatni (dodatkowy) z zakontraktowanych pojazdów - krótki solaris Urbino 12.


Czekanów, fot. Jacek Sobota
Podobnie jak przedmiot umowy - 15 autobusów osiemnastometrowych - również pojazd wynegocjowany przez PKM jako rekompensata za rozłożenie dostawy w czasie jest pomalowany w barwy gliwickiego przewoźnika.

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami pojazd wypełni lukę w numeracji wozów, otrzymując numer 47. Po uzupełnieniu oznakowania pierwszy w gliwickiej flocie krótki solaris wyjedzie z zajezdni na trasę.

Dodajmy przy okazji, że zgodnie z wynikami niedawno rozstrzygniętego przetargu firma Solaris dostarczy do Gliwic kolejne 16 sztuk solarisów Urbino 12.
(fot. J. Sobota)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

zdziwiony napisał(a):

W tym przetargu z 28 maja zakupiono 16 SU12? A nie 18?

17.06 13:38:02

Gość napisał(a):

16 na pewno. Nie wspomniano w artykule, że autobusy te będą wyposażone w silniki spełniające normę czystości spalin EEV.

17.06 14:57:34

paw napisał(a):

16 na 100%

17.06 15:11:57

wikibus.org andrzej napisał(a):

Nie ma jak gratis:)

17.06 17:59:20

andrzej69 napisał(a):

Niech ktoś mnie oświeci jaki ten #47 ma silnik. To ważne, a nikt o tym nie pisze ani się nie pyta.

17.06 18:24:13

pasażer napisał(a):

napewno 16

17.06 18:36:08

TRANSPORTOWIEC napisał(a):

Gdzie jeździ?

17.06 21:59:58

kysó napisał(a):

Skoro aż 16 krótkich autobusów to pewnie Ikarusy 260 i krótkie Jelcze pójdą do huty

18.06 06:21:19

andrzejh69 napisał(a):

#3 to chyba zostawią

18.06 10:21:12

Gliwiczanin napisał(a):

Ten solaris i perspektywa kolejnych 16 wcale nie cieszy, kiedy tak drastyczne cięcia rozkładowe dopadły 32 i 932 od 21 czerwca... KZK GOP jest totalnie do dupy!

18.06 11:47:49

adam86 napisał(a):

@gliwiczanin: może nie tyle KZK, jeno gmina, bo to ona za wozokm płaci.

18.06 13:33:38

kojot napisał(a):

Adamie gmina płaci tylko dotację do linii a to jaka ta dotacja ma być wysoka ustala KZK na podstawie badań rentowności linii. Nie ma więc tu takiego prostego przełożenia za wozokm. KZK po prostu doszło do wniosku (tak jak PKP) że lepiej jest ciąć i żądać wyższego dofinansowania do tych linii. Nie wiem na jakiej podstawie nagle 32 stał się nie rentowny skoro prywaciarz za (1,50-2)zł jeździ a koszt przejazdu 32 wynosi na tej samej trasie 3zł. Wg. KZK 32, 197, 932 itd.(a nie gminy) jest po prostu niedochodowe (sic!).

18.06 15:46:42

pasażer napisał(a):

fajny ten solaris ciekawe kiedy wyjedzie na trase????

18.06 18:35:16

butthead napisał(a):

@wikibus.org andrzej: Ten solaris nie jest "gratisowy", jedynie zakupiony po preferencyjnej stawce (oidp, 550 tys. zł).

19.06 00:04:20

Bodzio napisał(a):

@kojot prywaciarz, to nie moloch pokroju KZK GOP. Nie musi utrzymywać służb finansowo-księgowych, wielkiego biurowca, składać sprawozdań bilansowych itp. Ale z drugiej strony - czy po godzinie ( np. ) 20:00 uświadczysz jakiegoś prywaciarza na trasie ? Czy ( w miarę ) wiesz o której prywaciarz będzie na danym przystanku ?

19.06 10:35:04

MKM napisał(a):

Na jakich będzie jeździł liniach?

19.06 12:14:08

kojot napisał(a):

Bodzio KZK wyciął kursy w szczycie-a więc w porach największej dochodowości linii. Ten prywaciarz(jako jeden z nielicznych) jeżdżący po linii 32 ma swój rozkład (inna sprawa czy się go trzyma:)).
Te cięcia nie miały żadnego uzasadnienia jeśli chodzi o rentowność linii. KZK nie wiele się różni od PKP :(.

19.06 12:20:05

stachu napisał(a):

Linię: 32,197 i 932 są nie niedochodowe!!! No to KZK ma jakieś błędne dane!!! Szok po prostu!!!

19.06 14:55:00

stachu napisał(a):

Linię: 32,197 i 932 są nie niedochodowe!!! No to KZK ma jakieś błędne dane!!! Szok po prostu!!!

19.06 15:02:37

adam86 napisał(a):

@kojot: a teraz policz sobie ile KZK ma z jednego pasażera jadącego na MIESIĘCZNYM i powiedz nam, jakie to ulgi honorują owi prywaciarze.

19.06 15:33:08

kojot napisał(a):

Adamie już Ci odpowiadam:
Koszt biletu miesięcznego(tylko autobus dwa miasta) wynosi 100zł.
Generalnie większość ludzi kupujących miesięczne dojeżdża do pracy lub szkoły. Korzysta dwa razy w ciągu dnia z busa(do i z pracy)-np. trasa Zabrze-Pl. Piastów.
4 tygodnie po 5 dni roboczych daje 20 dni na miesiąc.
100/(2*20)=2,5 za przejazd w jedną stronę. Dla dorosłych prywaciarz wychodzi więc taniej.
Dla szkolnych koszt przejazdu w jedną stronę wynosi 1,25 zł.
Oczywiście że na jeden kurs przypadnie może z dwóch-trzech w wieku powyżej 70 lat ale zobacz ile ludzi jedzie z prywaciarzem a ile 32? Który kurs jest bardziej dochodowy?
Chcesz powiedzieć że te bezzasadne cięcia w rozkładzie to efekt tego że większość pasażerów np. 32 to albo dzieci albo dziadki powyżej 70 lat?

19.06 16:37:37

viator napisał(a):

@kojot: A mało jest pasażerów przesiadających się?
A mało jest uczniów/studentów/emerytów?
A mało osób poza pracą jeździ chociażby na zakupy?
A mało osób ma kwartalny, który kosztuje ma miesiąc nie 100, a 88 (normalny)
A mało uczniów jeździ na szkolnym, który kosztuje 32 zł na miesiąc?

Inna sprawa, to na ilu relacjach jeżdżą busiarze, a na ilu KZK GOP?
Na ilu relacjach busiarze jeżdżą wcześniej rano czy po 20?

Takie porównanie jest więc bez sensu!

19.06 17:48:16

adam86 napisał(a):

@viator: no i dolicz jeszcze gapolstwo, którego na 32 jest szczególnie dużo, a także wszelkiej masci inwalidów, których tez troche się trafia.

19.06 18:58:23

kojot napisał(a):

Uczniów i emerytów jest tyle samo gdzie indziej. Są linie gdzie ten odsetek studentów i emerytów jest znacznie większy niż na 32 i nikt nie wycina takich numerów.
Oczywiście że po pracy jeżdżą na zakupy-raz, dwa razy na tydzień ktoś wykorzysta ten bilet po pracy, ale
2*(2*20)=80 zł a więc na miesiąc 100-80=20zł tyle wydaje na dojazd do sklepu (z tym prywaciarzem pięć wypadów do sklepu).
Kwartalny 88/(2*20)=2,2 zł:).
Wiem że jak ktoś dużo jeździ to się opłaca kupować kwartalny itp. ale dużo bardziej niż emeryci i szkolni i te kwartalne obniżają dochodowość gapowicze-a to jest tylko i wyłącznie wina KZK że nie potrafi wprowadzić skutecznej kontroli.
Poza tym jeśli byś wyciągnął z 32 ludzi po 70-ce studentów i pozostałych ulgowiczów to i tak tym 32 jedzie więcej osób niż z tym prywaciarzem.
Wiem że prywatni nie jeżdżą po 20 tyle że KZK likwiduje kursy po 20 czy w godzinach szczytu? Niestety w szczycie-te najbardziej dochodowe.
Porównałem to do prywaciarza na tej linii bo chciałem Wam pokazać że KZK tnie kursy w relacjach jak najbardziej dochodowych. Gdyby te relacje były niedochodowe to nie jeździłby tam prywaciarz. Ta decyzja nie miała więc żadnych podstaw ekonomicznych-wręcz przeciwnie.
Adam normalny organizator komunikacji miejskiej nie likwiduje linii czy kursów dlatego że jest dużo gapiostwa tylko wprowadza tam częstsze kontrole. Ale widać KZK wychodzi z założenia nie ma kursów nie ma gapiostwa-chore nie uważasz?

20.06 08:35:57

memphis napisał(a):

Ale dochodowość w KZK wychodzi zupełnie inaczej niż u prywatnego przewoźnika, bo średni wpływ z pasażera wynosi ok. 50 gr.

20.06 09:05:27

kojot napisał(a):

Memphis wiem że ogólnie ta dochodowość wychodzi gorzej dla KZK niż dla prywatnego, ale to na pewno nie jest wina 32 i tych pozostałych. Dziwi mnie że likwiduje się kursy o dużej frekwencji i dużej wymianie pasażerów a zostawia linie wożące powietrze lub dwie trzy osoby kilometrami przez las. Mi tylko o to chodziło że KZK działa kompletnie w oderwaniu od rzeczywistości i to nie tylko tej ekonomicznej.

20.06 09:14:46

slavco napisał(a):

@butthead: Gliwice kupiły tego dodatkowego U12 dokładnie za 450 tys. zł :)

20.06 12:04:29

adam86 napisał(a):

@kojot: po prostu wycięto to co często jeździło, proste.

20.06 15:56:19

adam86 napisał(a):

@slavco: a tak bez przetargu to wolno:>

20.06 15:59:48

YoMaHa napisał(a):

@memphis: Ale to nie jest kwestia "średniej" dochodowości (notabene z kontekstu wynika, że chodzi o przychodowość, a nie dochodowość), tylko stopnia uwzględnienia rachunku krańcowego przy podejmowaniu decyzji. Bazując na wartościach średnich nigdzie nie dojdziemy, jak ten facet z psem na spacerze, gdy mieli "średnio" po trzy nogi...

20.06 21:25:57

lool napisał(a):

ile przewaznie kosztuje taki SU10...SU18...?

21.06 18:08:28

Gumiś napisał(a):

kzk gop obcina kursy najbardziej dochodowe by zarobić na innych dochoodowych jeszcze więcej ... bo człowiek na piechote nie pójdzie... wejśc musi a to czy w Ikarusie jedzie 150czy 250 osob to ich juz mało obchodzi bo oni liczą tyko kase ...

22.06 11:48:52

misza napisał(a):

ladny autobusik szkoda ze juz tam nie pracuje pozdrawiam caly warsztat i Prezesow zycze milej pracy

23.06 09:28:24

niecerpliwy napisał(a):

kiedy ten solaris wyjedzie na trase???????????????????

25.06 13:19:44

TRANSPORTOWIEC napisał(a):

I na którą? Proszę naprawdę o odpowiedź. (Jeśli nie możecie jej udzielic to także napiszcie).

28.06 16:00:43

adam09 napisał(a):

Takie złomy zaś kupili żal.pl ... PKM Katowice ma juz je dobre kilka lat i sie ciągle psuja

07.07 11:51:04


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!