Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Flirt od połowy czerwca

26.05.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Łukasz Buszman,
Echo Miasta, 26.05.2008 r.


Pierwszy z nowych pociągów trafi na śląskie tory już 15 czerwca. Za trzy tygodnie powinny już wozić pasażerów.


Mogą osiągać prędkość 160 km/h, każdy ma 74 m długości i waży 117 ton. Są pomalowane w barwy naszego regionu (żółty i błękitny) oraz ozdobione herbem województwa śląskiego. Tak wyglądają cztery pociągi Flirt, z których pierwszy 15 czerwca wyruszy na śląskie tory. Ma za sobą testy techniczne i sprawdzian bezpieczeństwa. Już dziś jest gotowy do drogi. Podobne pociągi jeżdżą po torach Szwajcarii, Niemiec, Włoch i Węgier.

Tydzień dla maszynistów
- Kilka dni po przyjeździe pociągu poświęcimy jeszcze na szkolenie maszynistów, bo Flirty są zupełnie nowymi maszynami i ich obsługa różni się od prowadzenia pociągów, które już mamy. Tydzień, dwa powinny wystarczyć żeby mogli nim podróżować pasażerowie - mówi Barbara Szczerek z katowickiego oddziału PKP Przewozy Regionalne.

Kolejne Flirty, które urząd marszałkowski zamówił dwa lata temu, w siedleckiej fabryce szwajcarskiej firmy Stadler, będą sukcesywnie dojeżdżać na Śląsk do jesieni. Ostatni powinien być u nas 15 października.

Docelowo Tychy
Docelową trasą, którą będą obsługiwać jest odcinek Tychy - Katowice - Sosnowiec (ewentualnie do Gliwic). Na tej trasie ma funkcjonować tzw. szybka kolej, a podróż ma tu trwać około pół godziny.
- W związku z tym, że stacja Tychy Miasto zostanie otwarta 1 września, na razie będą obsługiwać inne odcinki - dodaje Szczerek.

Jako pierwsi z nowej jakości podróżowania będą się mogli nacieszyć pasażerowie na liniach Częstochowa - Katowice - Bielsko-Biała oraz Gliwice - Katowice - Częstochowa. Tam właśnie będzie kursować pierwszy Flirt.

Co to jest Flirt
Flirt to szwajcarski, nowoczesny, niskopodłogowy pociąg długości około 74 m, mogący się poruszać z prędkością do 160 km/h. Może przewieźć około 500 pasażerów. (180 miejsc siedzących, 290 miejsc stojących). Jest wyposażony w klimatyzację, kamery, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie. Cztery pociągi Flirt, jakie zamówił w 2006 r. samorząd województwa śląskiego, kosztowały 90 mln zł, a do 2013 roku ma się pojawić kolejnych 16 maszyn, które mają kursować m.in. pomiędzy Gliwicami a Częstochową i Bielskiem-Białą a Katowicami.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

butthead napisał(a):

Niesamowite, ktoś jednak dostrzegł istnienie średnicy? :)

26.05 22:18:42

Grzegorz napisał(a):

Czyli koniec wagonówek na osobowych

26.05 23:49:09

budda napisał(a):

"Odcinek Tychy - Katowice - Sosnowiec; Na tej trasie ma funkcjonować tzw. szybka kolej, a podróż ma tu trwać około pół godziny."----- przecież na torach w okolicach Ligoty i Piotrowic pociąg nie jest wstanie pojechać więcej jak 50km/h;)

27.05 01:28:13

bobo napisał(a):

A tak to cudo wygląda w środku:)
http://www.ruf.ch/produkte/...

Hmmm tylko zastanawia mnie jakie to będzie połączenie niskopodłogowy pociąg + wysokie perony

27.05 08:17:37

krzys napisał(a):

@budda: W okolicach Ligoty i Piotrowic pociag jedziue okolo 20 km/h

27.05 13:52:11

Martinek napisał(a):

"Kilka dni po przyjeździe pociągu poświęcimy (...)" fajnie brzmi ta wypowiedź bez dalszego ciągu :P

27.05 13:52:31

lgor napisał(a):

Jestem ciekaw czy pojawi się jako promocja na odcinku Bytom-Gliwice ;) Chociaż to co tam jeździ jest wystarczające ;)

27.05 17:31:17

anna napisał(a):

Ciekawe co rozumią przez słowo szybka. Bo np na trasie Gliwice - Katowice zwykły pociąg jedzie 33 minuty i ma 6 stacji pośrednich. Pośpiechy, expresy i Intercity mające połowe mniej stacji pośrednich też jadą 33 minuty. Różnica jest tylko w cenie biletu i ewentualnym kupieniu miejscówki.

27.05 20:17:44

wikibus.org andrzej napisał(a):

Dla skrócenia czasów przejazdów po naszych trasach nie potrzeba superszybkich pociągów, tylko wyremontowanych torów. Ale niewątpliwie krok jest w dobrą stronę.

Szkoda tylko, że województwo nie chce zasponsorować elektrycznych szynobusów na mało uczęszczane trasy, gdzie mogłyby poprawić częstotliwość dzięki niższym kosztom eksploatacji.

Uważam, że pociągi na trasach Bielsko-Cieszyn, Pszczyna-Rybnik, czy innych stosunkowo mało uczęszczanych mogłyby cieszyć się większą frekwencją, gdyby oferta była lepsza.

29.05 23:27:10


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!