Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Pieniądze na nowe tramwaje i trolejbusy coraz bliżej

21.05.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

UM Tychy, 21.05.2008 r.

Podczas spotkania, które odbyło się 20 maja w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie doszło do uzgodnienia zakresu projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.


Z ogólnej puli 600 mln euro dla 6 obszarów metropolitalnych w kraju projekt przygotowany przez Górnośląski Związek Metropolitalny wraz z Tramwajami Śląskimi, KZK GOP i Urzędem Miejskim w Tychach będzie miał możliwość otrzymać dofinansowanie do 50 % kosztów inwestycji, nie więcej jednak niż 100 mln euro. Do 30 maja 2008 r. jest czas na przedstawienie zmodyfikowanego wniosku uwzględniającego wysokość kwoty dofinansowania.

Projekt zakłada modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej zgodnie z planami rozwoju układu komunikacyjnego aglomeracji oraz przystosowanie jej do potrzeb wynikających ze sprawnej obsługi mistrzostw EURO 2012, zakup nowoczesnego taboru. Łączna wartość projektu szacowana jest na ponad 700 mln zł.

Projekt pozwoli na zapewnienie osobom korzystającym z komunikacji publicznej dostępu do infrastruktury sportowej, hotelowej i gastronomicznej, stanowiącej zaplecze turystyczno - rekreacyjne, imprezowe oraz pobytowe w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012,. Przebudowa trakcji tramwajowej i trolejbusowej oraz wyposażenie tej trakcji w nowoczesny tabor i pozwoli na sprawną komunikację osób uczestniczących w imprezach sportowych oraz mieszkańców Aglomeracji.

W wyniku realizacji projektu aglomeracja będzie mogła między innymi:

* wzbogacić się o 50 nowych tramwajów (25 niskopodłogowych i 25 tradycyjnych, dwukierunkowych),
* zmodernizować ok. 80 km torów,
* rozbudować ok. 14 km torów,
* zmodernizować 100 wagonów tramwajowych,
* przebudować ponad 40 km sieci trakcji trolejbusowej,
* wybudować nowy odcinek sieci trakcji trolejbusowej,
* zakupić 15 nowoczesnych, energooszczędnych trolejbusów,

Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2008 – 2011.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

pasażer napisał(a):

Żeby to tylko nie była żadna kaczka dziennikarska.Oby się wreszcie okazało prawdą <marzy>

21.05 19:13:14

bobo napisał(a):

Jak to ładnie wszystko wygląda w druku. Istna Utopia!

21.05 19:50:46

podlesianin napisał(a):

Jak sobie przeczytałem ten artykuł to stwierdziłem że to chyba jakaś bajka albo sen.

21.05 19:52:52

rufio napisał(a):

zamiast modernizować i kupować tradycyjne to same niskopodłogowce. takie jest moje zdanie

21.05 20:30:54

Ahorcado napisał(a):

Tu przypomina mi się taki obrazek:

http://i175.photobucket.com...

21.05 20:37:10

bastek napisał(a):

nareszcie jakaś dobra wiadomość,aby ją spełnili.

21.05 21:03:40

odpowiedż na strajk ? napisał(a):

Nie jest to kolejne czarowanie społeczeństwa,pracowników związanych bezpośrednio z komunikacją tj: kierowców i motorniczych którzy pracują na zdezelowanym taborze? Jak to fajnie wygląda na papierze, gorzej z realizacją!

21.05 21:32:47

greg napisał(a):

Należy rozumieć że "tradycyjne" oznaczają wozy z wysoką podłogą. Dwukierunkowość wagonów to coś nowego. Czy może to być związane z przebudową infrastruktury i brakiem pętli na niektórych liniach? Życzliwych i zorientowanych kolegów proszę o wyjaśnienie.

21.05 21:42:06

102N@ napisał(a):

Od roku 2008...?
To ja wszystkim życzę aby przynajmniej trasa 6/41 stała się prawdziwą trasą szybkeigo tramwaju, jeśli chociaż to zobaczę, to może w cały artykuł uwierze...

21.05 22:13:06

ardo napisał(a):

@102N@: żeby 6/41 to był szybki tramwaj, to trzeba światła przeprogramować.

22.05 08:38:16

aaa napisał(a):

@102N@, @ardo, żeby 6/41 to był szybki tramwaj należało by nie tylko światła przeprogramować ale też zmniejszyć liczbę przystanków, bo gdzie tramwaj ma się rozpędzić skoro przystanki ma co 150 metrów no i pozostaje jeszcze problem torowiska. Mimo tego że było remontowane i tak w wielu miejscach nie nadaje się do użytku więc tramwaj nie może sie w tych miejscach rozpędzać bo o wypadek na takim torowisku nie jest trudno

22.05 14:25:20

bobo napisał(a):

I tymbardziej Was nie rozumiem.
Tutaj się cieszycie, że będą nowe tramwaje, chcecie żeby inwestować w nie, a znowu gdzie indziej piszecie, że nikt z tramwaju nie korzysta...
Tylko, że jak zamknęli tunel pod rondem to wszyscy gnali na tramwaj...

A Ty adam86 daruj już sobie te uwagi względem mojej osoby. Ja odnosiłam się tylko do tego, czy 820 jest opłacalne i potrzebne. Kto ma tą linię i dlaczego mnie nie interesuje.

--
Tłok w 820? Pierwsze słyszę. Nieraz jechałam nim do Chorzowa i wchodząc sporo po podjeździe na przystanek, znajdywałam wolne miejsce siedzące, na które o dziwo nikt nie polował, jak to ma miejsce w chociażby 870...
Druga sprawa... Tramwaj czy autobus z Katowic do Bytomia - dużo zależy od tego, gdzie w tych Katowicach się znajdujesz, bo nikt jadący z Brynowa, nie wysiada na Rynku i drepta na Stawową, bo i tak dotrze w tym samym czasie, nawet jeśli autobus (wg rozkładu) ma krótszy czas przejazdu...

22.05 15:12:25

adam86 napisał(a):

@bobo: chyba artykuły pomyliłaś. Reszty nie ma co komentować bo piszesz zawsze bzudry.

22.05 20:04:26

shinkadamo napisał(a):

O! Ważne, że jest mowa o trolejbusach i przebudowie sieci oraz budowa nowych odcinków. Ciekawe, gdzie miałby powstać nowy odcinek tejże trakcji? Obstawiam Al. Bielską lub Al. Niepodległości przy UM. Jeśli ten sen się spełni, to niech skorzystają oczywiście z czeskiego osprzętu. Mimo tego podchodzę do tego z dystansem, gdyż była mowa o wyrzuceniu Tychów z projektu, ale czas pokaże ;)

22.05 20:31:41

citadis napisał(a):

@shinkadamo: Bardziej spodziewałbym się dobudowy odcinka na Paprocanach, o wydłużeniu którego już mówi się od dawna.

22.05 22:55:17

shinkadamo napisał(a):

@citadis: To priorytet o którym się już nie dyskutuje ;-)

23.05 19:13:33

Radko napisał(a):

tradycyjne tramwaje modernizować ale po co nowe kupować?? zamiast tego to więcej niskopodłogowych najlepiej Skody lub PESy. :)

26.05 14:38:14

butthead napisał(a):

Tylko po co nam prototypy? :)

26.05 14:56:25

mark40 napisał(a):

Tylko i wyłącznie Bombardiery albo Alstomy (zagraniczne) :)

26.05 16:34:25


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!