Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Mysłowice: Cichy tramwaj pojedzie nową ulicą

25.04.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Krzysztof P. Bąk,
Polska Dziennik Zachodni, 25.04.2008 r.


Jeszcze w tym roku właściciel mysłowickiego torowiska tramwajowego będzie miał gotowy projekt jego remontu. Prace nie zaczną się co prawda wcześniej niż w przyszłym roku, ale doskonale zgrają się z planowaną przez magistrat modernizacją ul. Bytomskiej.


Mysłowickie torowisko znalazło się na jednej liście między innymi z remontem pomiędzy katowickim Rynkiem a pętlą w Zawodziu, gdzie funkcjonuje przesiadka z Mysłowic. - Inwestycje w infrastrukturę mogły się na dobre rozpocząć po przekazaniu spółki Tramwaje Śląskie przez Skarb Państwa KZK GOP. W roku minionym na remonty przeznaczono 26 mln zł. W latach poprzednich pasażerowie mogli liczyć na inwestycje wielkości ok. 10 mln zł - podkreśla Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

To dobra wiadomość dla mieszkańców Centrum i Piasku. Spółka Tramwaje Śląskie chce wymienić praktycznie całe mysłowickie torowisko, którym poruszają się szynowe pojazdy. - Dokładnie 1.246 metrów pojedynczych torów - informuje Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich.
Robotnicy zajmą się więc torowiskiem w ciągu ul. Powstańców, Szymanowskiego, Starokościelnej i części Bytomskiej. Według pracowników spółki zostanie zastosowana nowoczesna technologia, która spowoduje, że przejeżdżające "czternastki" będą znacznie mniej hałasowały.

Zła wiadomość - prace w Mysłowicach miały ruszyć już w tym roku, ale przesunięto je na przyszły. - Postanowiliśmy zmodernizować większą liczbę wagonów. Można powiedzieć, że wybraliśmy interes większej części społeczeństwa - tłumaczy Wodniok.

Zapewnia jednak, że do końca czerwca powinien być gotowy projekt techniczny całego przedsięwzięcia. - W umowie zapisano, że ma być gotowy w czerwcu - dodaje dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich.

Te plany idealnie współgrają z zapowiadaną na przyszły rok modernizacją ul. Bytomskiej. Przypomnijmy, w ostatniej chwili do uchwalonego pod koniec ubiegłego roku budżetu wskoczył remont tej ulicy. To tak na prawdę tylko pierwszy krok, który prezydent i radni zrobili, by zmodernizować tę jedną z głównych ulic miasta. Zapisane w budżecie miasta 500 tys. zł ma posłużyć przygotowaniu projektu technicznego zaczynającej się przy ul. Krakowskiej - ul. Starokościelnej następnie przechodzącej w ul. Bytomską i odnogi w drugą stronę - ul. Powstańców. Czy zapisana kwota wystarczy na sporządzenie dokumentacji technicznej, okaże się w ciągu roku. Wiadomo już, że sam remont pochłonie przynajmniej kilka milionów złotych. Ale pieniądze na niego rajcy będą musieli szukać dopiero w budżecie na 2009 rok.

Jeżeli uda się rozpocząć i dokończyć te inwestycje, to praktycznie cała arteria z centrum miasta aż do jego granic z Szopienicami będzie miała nową nawierzchnię. Prawie sześć lat temu, jeszcze w czasie prezydentury Zbigniewa Augustyna, wyremontowano bowiem ul. Świerczyny, w którą Bytomska przechodzi na wysokości Szpitala nr 2.

Pomysły na tramwaj z Mysłowic do Katowic
Kilkanaście lat temu pojawiła się koncepcja uruchomienia szybkiego połączenia tramwajowego Mysłowic z Katowicami. Idea zrodziła się w tym samym czasie co projekt modernizacji linii Katowice - Chorzów - Bytom. Ta inwestycja doszła jednak do skutku. Pieniądze na wykonanie tego projektu miały pochodzić z inwestycji drogowych. Niestety nie zostały wykorzystane i przeznaczono je na inne projekty.

Według ekspertów taka linia byłaby bardzo atrakcyjna dla mieszkańców. Linia, którą dziś kursuje 14, przebiega przez obszar zamieszkany przez niemal pół miliona ludzi. Gdyby nawet tylko co 10 chciał skorzystać z szybkiego tramwaju - bilety kasowałoby 50 tys. pasażerów.

Na razie szybkiego tramwaju nie ma, pozostaje jedynie modernizować linię i wymieniać tabor.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

37 napisał(a):

<ziewa>

25.04 15:37:36

Goral napisał(a):

14-tka swoją drogą, ale stan linii 26 do Sosnowca wręcz woła o pomstę do nieba. Kto kiedykolwiek jechał, ten wie o co chodzi.

25.04 18:37:44

darek napisał(a):

...plus mijanki. Zwłaszcza ta na której jest wymuszony postój

25.04 19:36:03

suchy napisał(a):

a czy ta modernizacja ma obejmować jedynie wymiane obecnego jednotoru na nowy? bo tak szczerze mówiąc to na trasie linii 14 można by spokojnie wybudować drugi tor..

25.04 19:42:58

podlesianin napisał(a):

Bajka czy co to ma być, albo artykuł na pierwszego kwietnia. Ale podobno tramwaje własnymi siłami będą rozbierać torowisko na Gliwickiej w Katowicach.

25.04 20:08:09

xxx_Myslowice napisał(a):

@suchy: Tak, modernizacja będzie obejmować jedynie wymianę toru.

Moim skromnym zdaniem drugi tor oczywiście jest gdzie położyć, ale po co? Częstotliwość 14 minut jest wystarczająca i prawidłowo realizowana. Drugi tor jest nie potrzebny do niczego. Byłaby to strata ogromnej sumy pieniędzy.

25.04 23:15:50

marcin napisał(a):

gdzie te pół miliona ludzi, skoro całe Katowice z Mysłowicami to gdzieś z 400 tyś. co za bzdura

27.04 03:15:29

P Śl napisał(a):

Bilety kasowaloby 50 tys. pasazerow - swietny zart - to w teorii a ile w praktyce ?

27.04 08:11:17

Łukasz napisał(a):

Jakieś 20K

27.04 20:42:53

Kysu napisał(a):

Tory na ul.Szymanowskiego są w dobrym stanie.Należy wymienić tory na ul.Powstańców,Starokościelnej,Bytomskiej i Świerczyny od przystanku za Boliną,i az do samych Szopienic.

29.04 15:15:25

Kapitan Anemo napisał(a):

Pamiętacie? Około 2000 r. w wydawanej przez magistrat Mysłowic gazecie był artykuł bodajże na pierwszej stronie, zatytułowany: &#187;14 zbędna? Tak!&#171;

30.04 07:07:08


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!