Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Katowice: Tramwaj wbił się w filar wiaduktu kolejowego

16.04.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

aim, Gazeta Wyborcza, 16.04.2008 r.

Tramwaj, który wypadł z szyn, uderzył w wiadukt kolejowy w centrum Katowic. Na szczęście nic nikomu się nie stało, ale w rejonie są spore utrudnienia komunikacyjne.


Do wypadku doszło przy ul. Kochanowskiego, w pobliżu kinoteatru Rialto. - Tramwaj linii nr 16, jadący w stronę pl. Miarki, wypadł na zakręcie z szyn i uderzył w filar wiaduktu kolejowego - mówi Jacek Pytel, rzecznik katowickiej policji.

Początkowo ruch samochodów w stronę pl. Miarki został całkowicie zablokowany, natomiast w drugą stronę auta jechały jednym pasem drogi. Przed godz. 11 ruch samochodowy wznowiono, natomiast nadal zablokowano jest torowisko i nie kursują tramwaje. Na razie nie wiadomo jak długu potrwają utrudnienia.

- Uderzenie w filar było na tyle silne, że został on praktycznie całkowicie ścięty, z tego powodu konieczne będzie odbudowanie konstrukcji, prace potrwają do czwartku do godzin południowych. Tramwaje zostaną obciążone kosztami naprawy wiaduktu - mówi Karol Trzoński z katowickiego Zakładu Linii Kolejowych.

Po uderzeniu tramwaju w wiadukt pociągi jeżdżą tylko po jednym torze. Z tego powodu wstrzymano ruch pociągów, które wjeżdżały od strony Warszaw na peron pierwszy. Około 13 pociągów miało opóźnienia sięgające do 15 minut.

Utrudnienia kolejowe potrwają do jutra, opóźnienia będą sięgały maksymalnie 10 minut. Będzie to dotyczyło pociągów wjeżdżających od strony Warszawy, które ze względu na wyłączenie jednego toru będą musiały zaczekać na swoją kolejkę.

Według biura prasowego Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, przyczyną wypadnięcia tramwaju z torów było najprawdopodobniej poszerzenie torowiska. - Jak informują Tramwaje Śląskie, w tym miejscu po torach jeżdżą nie tylko tramwaje, dodatkowo eksploatują je przejeżdżające przez nie samochody. Intensywny ruch mógł być przyczyną "rozejścia się" torów, co z kolei mogło być powodem wypadnięcia pojazdu z szyn - powiedziała Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Ostroch zaznaczyła, że oficjalne przyczyny wypadku znane będą po ekspertyzie dokonanej przez komisję specjalistów - zbadają oni zarówno stan torowiska, jak i pojazdu.

» Zobacz zdjęcia na stronie polskalokalna.pl

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Carleek napisał(a):

Ten #691+689 to ma pecha to już chyba drugi raz w tym roku jak jedzie po asfalcie.

16.04 15:58:39

Yorg23 napisał(a):

Dla mnie głupotą jest obciążanie tramwajów kosztami za naprawe. Wszyscy sie powinni sie cieszyć że nikt nie zginął. Chociaż torowisko pod wiaduktem jest w fatalnym stanie dlatego miasto powinno pomóc w jego naprawie.

16.04 16:05:20

butthead napisał(a):

PKP PLK musiało po prostu pokazać, że jest potrzebne i wie, kogo obciążyć za demolkę ;)

16.04 16:07:12

Lukas napisał(a):

To nie jedyny wypadek dziś w GOPie.
Po godzinie 8 na "Nerce" w Będzinie wypadł drugi wagon 27

>>>nr. poc. 276 <<<

16.04 18:41:44

budda napisał(a):

Akurat rozwalił się zwykły, ponoć na tej linii kursują też niskopodogowe.

16.04 19:07:51

podlesianin napisał(a):

Pani rzecznik KZK GOP to powinna powiedzieć że do tego wypadku doszło wyniku prowadzonych ciągłych modernizacji torowisk po przejęciu przez gminy akcji Tramwai. A tak na poważnie to prawda jest taka że to jest rzeczywistość stanu torowisk tramwajowych. Ja czekam kiedy zaczną wypadać tramwaje linii 13 i 14 tuż za pętla słoneczną bo tam na luku w kierunku alfreda torowisko robi się w kształcie kąta prostego i też się pewno rozchodzi.

16.04 19:25:22

dw napisał(a):

@Lukas: z tego co słyszałem (a raczej czytałem) to wykoleił się pierwszy wagon składu #537+529 i ok. 7:45 stał tam już bez tablic, więc bardziej pasuje, że był na poc. 275, ale skoro jesteś pewien to albo jechał wcześniej albo ten kto go widział, widział go później.

Około 5:40 w Dąbrowie Górn. był jeszcze jeden wypadek - pod tramwaj wpadł 22-letni meżczyna, który przechodził przez przejście z słuchawkami od MP3 na uszach...

16.04 21:30:59

sebastian22 napisał(a):

Tu filmik z TVS:
http://www.tvs.pl/informacj...

16.04 23:29:26

KZKGaPowicz napisał(a):

Bolesław Knapik (członek zarządu firmy "Tramwaje Śląskie S.A."): "Tego typu zdarzenia mają również miejsce w innych ośrodkach miejskich, które eksploatują tramwaje; nie jesteśmy tutaj odosobnieni".
Lecz niestety Pan Knapik zapomniał chyba, że jesteśmy jednak odosobnieni, ponieważ w KZK GOP eksploatuje się aż 17 "nowych" (bo 7-letnich) wagonów, a 233 starszego typu. Trzeba przyznać, że nie jesteśmy odosobnieni od innych ośrodków miejskich, choć tramwaje w innych miastach są w o wiele lepszym stanie niż nasze i mają znacznie więcej nowych wagonów niż my. Lepiej niech nie robią idiotów z ludzi, a szczególnie z nas Pasażerów. Nie jesteśmy odosobnieni od innych miast, bo tam też zdarzają się wypadki, lecz jesteśmy odosobnieni, jeżeli chodzi o tabor tramwajowy.

17.04 15:20:47

butthead napisał(a):

Oczywiście sporo w tym racji, jednak wagony wykolejają się nawet i na nowiuteńkich i równych jak stół torowiskach, także reguły nie ma...

17.04 16:04:53

PKM b napisał(a):

Na 623 zamiast 372 będzie jeżdził 375 ponieważ idzie do przeglądu

17.04 17:02:40

Yogi23 napisał(a):

Pan Bolesław zapomniał wspomnieć o tych modelach które zostały zmodernizowane w Poznaniu czy też Łodzi. Jeżeli juz nie mamy mieć całkiem nowych to juz niech mamy wiecej moderusów czy żelazek

17.04 21:50:10


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!