Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Gliwickie ikarusy w katowickim PKM

19.03.2008

Tagi: tabor, PKM Gliwice, PKM Katowice – Dodał: Jacek Sobota

Ponownie gliwickie autobusy wspomagają tabor katowickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Tym razem wypożyczone zostały dwa ikarusy 280.26 o numerach 791 i 4290, będące na stanie gliwickiego PKM.


Obydwa przegubowce wyjechały na linie 19 marca. Wóz z numerem 4290 obsługiwał przez cały dzień linię 674. Drugi ikarus wyjechał dopiero w godzinach popołudniowych, po usunięciu drobnego defektu. Został skierowany na linię zastępczą T-7 II.

Katowice, Trasa Renców (DTŚ)Katowice, ul. Pszczyńska

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

woijtek 63 napisał(a):

Ten brak taboru jest coraz bardziej odczuwalny w Katowicach.Skasowano 1568,
rozsypany 64,skasowany 130,skasowany 150.Nie rozumię, dlaczego nie wykonuje się remontów. Może się nie opłacają.W gliwicach pomimo dostawy solarisów nie skasowano (tylko 155) żadnego autobusu.

19.03 19:09:32

budda napisał(a):

Obydwa jedne z najstarszych gliwickich Ikarusów. Ciekawe, czy naklejka PKM Katowice jest odklejalna;):) (To oczywiście półżart, żeby ktoś się przypadkiem nie oburzył);p

19.03 19:17:36

SZAKAL G Z napisał(a):

To PKM Katowice nie stać na kupno nowych busów? Przecież jak stare się kasuje to trzeba by kupić coś nowego, tym bardziej że nie perwszy raz mają taki problem.

19.03 21:26:27

Jorguś napisał(a):

Logo PKM Gliwice jest niestety tylko zaklejone, a szkoda :D

19.03 22:20:40

Greex napisał(a):

Ostatnio na 840 i 870 jezdza same stare Ikarusy. Psują się, spoźniaja. Gdy jechałem w ostatni wtorek (kurs o 6:38 na Geothego) to normalnie padłem. W busie nie działał zaden wskażnik! procz obrotomierza... Az strach sie bac...

19.03 22:35:27

Marko napisał(a):

Grexx wież nie gadaj pierdół bo mnie wkurzają tacy jak ty mądrale to że jeżdża same ikarusy to wiem bo solarisy jeżdżą po Gliwicach a co do psucia sie - mi sie jeszcze nie zdarzyło aby sie popsuł autobus 870 czy 840 a często jeżdze do katowic i z powrotem a to że sie spóżniają to wszystkie busy sie spóżniają no i z tym brakiem działających wskażników to już chyba przesadziłeś

20.03 06:48:32

andrzejh69 napisał(a):

Zamiast pozyczac takie szroty neich kupia Ik 280,70 z Bytomia czy z Bydgoszczy.

20.03 08:27:26

Remo napisał(a):

jeździ to co powinno
a niskacze trafiły na linigidze powinny być już od dawna

20.03 08:51:13

PKM b - linia 623 napisał(a):

Nich kupią coś od pkm bytom bo w tym miesiący mają iść na złom jak się nimi nikt nie zainteresuje.

20.03 09:20:41

bobo napisał(a):

Gliwice mają tyle DABów... To powinien być jedyny tabor na 870. Taka jest prawda. Jest on najbardziej pojemny i komfort jazdy o wiele wyższy niż w Ikarusach. Dodam że wolę DABy od Solarisów bo w nich mniej czuć roboty drogowe, które odbywają się na trasie - mam na myśli od skrzyżowania na Rudzie Płd do "rondka", które będzie wiodło na DTŚ i N-S oraz od ronda w Chebziu do odcinka DTŚ.
Poza tym szczytem głupoty jest pakowanie krótkiego Solarisa na tą trasę, ludzie nieraz nieźle się wściekają!
Dziwi mnie tylko że PKM Katowice, który ma chyba najwięcej niskaczy w całym województwie (oczywiście wliczając tantusy i vecto) musi pożyczać wózki z innych zajezdni.
*andrzejh69 i co kupią stare z Bytomia i będą ściągać niskacze z innych linii żeby obsadzić nowowygrany przetarg?

20.03 09:28:37

Jorguś napisał(a):

Słyszałem że kierowcy uciekają z Solarisów na Ikarusy :P czyżby zabierano im dodatki za przebieg itp?

20.03 09:30:08

Arcziv napisał(a):

Biedni kibice Górnika zabrali im do KAtowic ich reprezentatywne wozy i czm będą teraz jeździć :P

20.03 10:09:43

wikibus.org andrzej napisał(a):

Nie rozumiem rzeczywiście, dlaczego PKM nie skupi pojazdów z Bytomia. Może nie ma takiej możliwości (syndyk, czy likwidator się nie zgadza?)

20.03 11:12:49

budda napisał(a):

A propos braku niskaczy na liniach 840/870-- z tego, co wczoraj mówił mi jeden z kierowców wynika to z tego, że Katowice nie dołożyły się do ostatniego zakupu Solarek. Ale nie chce mi się w to za bardzo wierzyć, przecież zakup był w gestii Urzędu Miasta Gliwice z PKMem Gliwice.
Może ktoś potwierdzi lub obali tę teorię?

Greex-- od nie działającego obrotomierza jeszcze nikt nie doznał uszczerbku na zdrowiu;)

20.03 13:59:07

Greex napisał(a):

Drogi Marko. Po pierwsze naucz się czytać czyjeś nicki,a pozniej je pisać/ Po drugie, nie gadam pierdół tylko wyrażam swoją opinie. Po trzecie nie przesadziłem ze wskaźnikami, bo widziałem na własne oczy. Jesli nie wierzysz to twoja strata.

20.03 14:20:36

Grzegorz napisał(a):

Te dwa wozy z PKM Gliwice są jużprzeznaczone do kasacji, tak więc nie jestem pewien, ale możliwe, że one już do Gliwic nie wrócą

20.03 14:37:25

Gumiś napisał(a):

andrzejh69
to samo chciałem napisać
280.70 stoi chyba kilka na Witczaka.
11 letnie ale o wiele lepsze niż ten 791 #

20.03 14:57:29

andrzej69 napisał(a):

no pewnie- przecież: tych bytomskich ik 280.70 jest zaledwie 11(rocznik 1995 i 1997) i chodzi mi o to żeby nimi zastapić najstarsze 280,26(1986-1992) które nie miały NG i nadal mają starą Rabę bez norm euro, a swoją drogą w miarę posiadanych środków kupować nowe niskopodłogowe autobusy, póki tych środków niema dla podratowania sytuacji zasadny jest zakup tych +- 11 autobusów.

20.03 18:00:46

andrzej69 napisał(a):

Ponadto Mobilis czy MZK Bydgoszcz w najbliższymy czasie będzie się pozbywał +-18 IK280.70 z lat 1994-5. Ponoć dwa z tych egzemplarzy już stoją u Sedzby w Czeladzi. Cena takiej jednej sztuki to ok 5-11 tys zł więc małe pieniądze, choćby dla samej automatycznej skrzyni ZF i silnika Raba D10 z normą euro1 warto je kupić.
wskażniki często nie działają, pod koniec działania PKM Bytom nie można było trafić MIG-a w którym działał prędkościomierz.

20.03 18:05:47

5th napisał(a):

andrzejh69 Niezgodzę się z toba ponieważ w obecnych czasach kupowanie Ikarusów nie ma sensu juz lepiej sprowadzić jakiegos uzywanego niskacza z Niemiec luba nawet Daba 1800 B ponieważ sa na wyszym poziomie technologicznym oraz dłużej pojezdżą

20.03 18:42:44

Piotr napisał(a):

A jaki tabor powinien jeździć wg przetargu?

20.03 19:11:01

Piotr napisał(a):

To moje pytanie oczywiście tyczyło się lini 840/870

20.03 21:15:11

Dab napisał(a):

PKM Katowice podupada. Nie zanosi się raczej na nowe przetargi. Poza tym stan niektórych pojazdów (przynajmniej zewnetrzny) jest tragiczny. Jak można elementy 6 letniego autobusu malować wałkiem?

20.03 21:37:30

Linia 1 napisał(a):

Problemem śląskiej komunikacji są zbyt niskie składki jakie płaci KZK GOP wobec przewoźników. Efekt jest taki jaki jest - tylko na Śląsku i w jakichś pipidówach we wschodniej Polski ludzi wożą takie trupy jak u nas. Druga sprawa to niepotrzebnie się wiele linii dubluje. Możnaby skutecznie zmniejszyć ilość wozokilometrów, a zaoszczędzone środki przeznaczyć na większą opłatę wobec przewoźników. A oni postaraliby się o nowy tabor. Bo nowy tabor to lepsza amortyzacja, mniejsza awaryjność no i wygoda dla prowadzenia kierowcy nie mówiąc o wygodzie dla pasażerów. Obecny tabor jeżdżący dla KZK GOP jest naprawdę tragiczny. W skali Polski chyba jeden z najgorszych... :((

21.03 00:15:19

Gliwiczanin napisał(a):

A oto wpis nie na temat. Proponowany przebieg linii kolejowej Katowice - Port Lotniczy Pyrzowice http://inforail.pl/text.php...

21.03 00:59:45

andrzejh69 napisał(a):

5th - można wszystko, a wszystko to tyle ile ma się kasy. Jak się kasy ma mało, to można kupić te Ikarusy - sztuka ok 10 tys zł, jak się ma jej więcej to używańca jak piszesz - 70-160 tys zł za sztukę, a jak ma się dużo kasy to nówki - 1100-1300 zł za sztukę.
Kupując dla ssiebie samochód osobowyjedni kupują nówki za >100 tys zł inni stare maluchy za 500 zł. Dlaczego wszyscy nie kupują tych drogich? A bo nie mają tyle kasy. W tym cała rzecz że każdy kupuje to na co go stać. W jednym przypadku jest sens kupić malucha za 500zł a w innym passata za 100 tys zł. Tak samo z autobusami.

21.03 08:00:22

andrzejh69 napisał(a):

Dab - tu masz 100% - PKM Katowice nie wie co to jest estetyka czy poczucie piękna :). Na te rzeczy nie potrzeba pieniędzy tylko normalnego gustu.

21.03 08:01:51

PKM b - linia 623 napisał(a):

Bobo - przecierz bytom ma 4 niskie ikarusy z wyświetlaczmi.

21.03 09:55:32

PKM b - linia 623 napisał(a):

A bytomskie ikarys 70e są w dobrym stanie i posiadaja wyświetlacze. Nie powiem jeszcze o roku pr. 1997(7) i 1995(4) i niskacze też z roku97

21.03 09:57:55

PKM b - linia 623 napisał(a):

A tak wogóle opłaca im się wyporzyczać czy kupić se z bytomia na własność.

21.03 09:59:49

andrzejh69 napisał(a):

Bytomskie 280.70 - 4 sztuki XII.95 raba D10 euro1 + manualny ZF 6 biegowy; 5 sztuk VII.97 - rabaD10 euro2+w oryginale automat voith+retarder, 2 sztuki III.98 - raba d10 euro 2 w oryginale automat voith+retarder - tu w niektórych przypadkach zastąopiono automata lewarem (ZF 6 bieg ?). Co do ik 412 to są 4, początek ekploatacji jesień 97 - man +automat(Voith?) ale one są już dobite, kratownice się mogą lada chwila w nich połamać(np. bielski #064) więc ich zakup to pewne ryzyko, jeden z nich jest już bardzo porozbierany (#7402?). Są tam jeszcze z ciekawych wozów- 8 sztuk IK415(jeden porozbierany) , i 2 IK280.260 po NG w KZNS ok 1999 gdzie otrzymały rabed10 euro2 + automat

21.03 10:31:24

Majchrzak Transport - Ruda Śląska napisał(a):

Nie jestem pewny ale dawne PKM Bytom teraz nie sprzedaje swych autobusów. Z tego co mi wiadomo o dziennie coś tam robią przy tych busach. Ale dla pewności muszę się tam przejechać :D

21.03 11:14:54

butthead napisał(a):

Autobus po kilkunastu latach rabunkowej eksploatacji i dwóch latach stania pod chmurką po prostu nie może być w dobrym stanie. Najbardziej atrakcyjną jego częścią mogą być rzeczywiście jedynie wyświetlacze.

21.03 11:33:02

TRANSPORTOWIEC napisał(a):

PKM Gliwice ma zadbane autobusy, a JECZE M11,IKARUSY 280.26 i 260 są zadbane i po remoncie.
Cieszy mnie to gdyż lubię te pojazdy, tak jak i nowoczesne i chcę aby jeździły, nie myślę ile może to jeszcze być, ale rzeby jak najdłużej!

21.03 12:40:11

Greex napisał(a):

Budda zle mnie zrozumiales. tam DZIALAL TYLKO OBROTOMIERZ Ł=

21.03 12:57:02

andrzejh69 napisał(a):

ten #4290 akurat żadnej konkretnej NG nie miał -jakieś NB jak już, a #791 NG 11 lat temu, czas ich się już kończy. Ale by była afera jakby zamiast nich Glwice by pożyczyły swoje dwa przegubowe "lionsy"

21.03 15:14:44

Bodzio napisał(a):

@PKM b - linia 623 - chcesz dorównać panu @tramchorzów ?

21.03 22:00:12

butthead napisał(a):

Żadna afera, bo po pierwsze pewnie by ich nie wypożyczano, a po drugie stawka byłaby pewnie zaporowa.

22.03 00:12:44

andrzejh69 napisał(a):

Była by afera bo by gliwiczanie buczeli, pisali do P.Frankiewicza skargi, że nowe autobusy zamiast jeździć po gliwicach to są wypożyczane, mieli by rację

22.03 03:46:48

PKM b -linia 623 napisał(a):

Bodzio - tak mi się jakoś napisało.

26.03 16:58:07

PKM b - linia 623 napisał(a):

Zapomniałem o 10 neoplanach. Ciekawe co się dzieje w bytomu na zajezdni bo ponoć słyszałem, że ktos ja przejał na własność.(kupił zajezdnie)

26.03 17:04:16


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!