Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Miechowice: Urzędnicy liczą, że tramwaj pojedzie

23.11.2007

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Agnieszka Klich,
Polska Dziennik Zachodni, 23.11.2007 r.


To jeden z projektów, które mają największe szanse na realizację - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP o budowie torowiska do Miechowic. - Opracowaliśmy plan rozbudowy infrastruktury tramwajowej. Składają się na niego różne inwestycje. Wśród nich jest przedłużenie linii. Chcemy wszystkie te plany zrealizować do 2025 roku.


Czy na tramwaj będzie trzeba zatem czekać aż tak długo? Podobno nie. - Będziemy się ubiegać o pieniądze unijne. Wniosek złożymy w przyszłym roku, być może na początku - mówi Ostroch.

Wciąż jednak nie wiadomo, kto ma napisać i złożyć ten wniosek. Nie wiadomo też, kto pokryje tę część kosztów, której nie pokryje Unia. Rozmowy trwają, a czas biegnie. Przypomnijmy, że budowa torowiska do Miechowic jest wpisana w propozycje inwestycji związanych z Euro 2012. A, jak informował nas Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny Tramwajów Śląskich, na realizację takiej inwestycji potrzeba minimum trzech lat. Sprawa tramwaju ciągnie się od 1997 roku. Wtedy to Rada Miejska podjęła decyzję o współpracy z Tramwajami Śląskimi przy rozbudowie linii. Do dzielnicy jeździłby tramwaj 41, który łączy Bytom z Katowicami. Ale przez te wszystkie lata nie było pieniędzy na realizację planów i pomysłu, skąd te pieniądze wziąć (potrzeba około 73 mln zł). Cały czas trwa geodezyjny podział terenu, po którym ma biec linia. Mieszkańcy, których domy stoją w pobliżu torowiska mogą składać protesty. Na razie wpłynął jeden taki protest. Bytomski Urząd Miejski musi go rozpatrzyć.

Bytomianie co do tego, że tramwaj do Miechowic by się przydał, nie mają wątpliwości. - Byłaby to większa wygoda i dodatkowy środek transportu - mówi Piotr Ochmańczyk, student Akademii Ekonomicznej z Miechowic. Piotr dojeżdża do dzielnicy autobusem 623. - Do Katowic, na uczelnię, też jeżdżę autobusami, ale gdyby Miechowice miały bezpośrednie połączenie z Katowicami, przesiadłbym się na tramwaj - mówi.

Mimo, że sprawa miechowickiego tramwaju ciągnie się już tyle lat, urzędnicy wciąż wierzą w powodzenie przedsięwzięcia. - Teraz, po zakwalifikowaniu się naszej reprezentacji do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej są jeszcze większe szanse na przeprowadzenie inwestycji. Wierzę w to - mówi Gerard Golomb, kierownik Referatu Transportu w UM.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

tramchorzów napisał(a):

OD KIEDY TO JEST PROJEKT KZK GOP lata som juz gotowe plany ODBUDOWY SKASOWANEJ + MODERNIZACJA LINI DO MIECHOWIC -CZYSTA PROPAGANDA SUKCESU RODEM Z PROPAGANDY Z DWNYCH CZASÓW.

23.11 14:38:10

zonk napisał(a):

Pośpiech źle wpływa na trawienie. Jak tak będziemy się nie spieszyć co do remontów, to tramwaje zostaną strawione.

23.11 15:06:21

m11 napisał(a):

@tramchorzów polecam Twojej uwadze słownik ortograficzny :/

23.11 21:43:25

anna napisał(a):

Wg mnie to nie jest rozbudowa sieci a odbudowa, któr trwa już z 20 lat - a nawet metra toru nie dołożyli. Ba nawet skasowali stare torowisko.

24.11 09:39:27

Kysu napisał(a):

No wlasnie odbuwowa lini 31,której kawałki widac m.in. przy kościele w Miechowicach i w niektórych miejscach jeszcze podkałdy wystają.Szkoda ze planach nie ma odbudowy toru do Rokitnicy.

25.11 14:25:25

piotrek napisał(a):

Z tego co słyszałem linia ma być w 100% dwutorowa. Tylko którędy można puścić tą linię? Miejsca nie ma nigdzie na tyle, chyba że będzie kompletna przebudowa ulicy Freznla i bocznych.

25.11 16:12:38

Hey napisał(a):

Równocześnie grono wzajemnej adoracji w KZK GOP w ramach EURO 2012 ma plany likwidacji linii 12, która obsługuje Stadion Śląski i cały WPKiW od strony północnej, likwidacji linii 3 oraz linii 18. Plany te przygotowali im krakowscy "profesjonaliści" z Ernst&Young. Żenada i wiocha!!!

27.11 13:01:22

natan napisał(a):

Cudowne założenia: do 2025 roku:-/ Dobrze, że maleńki Elbląg nie ma tak ambitnych planów i zamiast 10 km na papierze, ma 10 km w terenie. W 2-3 lata. Normalnie wstydu, nie mamy z takimi projektami.

02.12 14:48:42


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!