Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaj w Rudzie do likwidacji?

19.10.2007

Tagi: – Dodał: Krzysztof Bojda

miw
Dziennik Zachodni, 19.10.2007 r.


Komisja Bezpieczeństwa wystąpi do spółki Tramwaje Śląskie o likwidację linii numer 18. To reakcja na powtarzające się wypadki, do jakich dochodzi na ul. Piastowskiej z udziałem tramwajów. W obsłudze pasażerów miałyby je zastąpić autobusy.


Z początkiem października na łuku ulicy Piastowskiej rozpędzony jelcz staranował tramwaj. Rannych zostało dziesięć osób. Niewiele ponad rok temu kilkaset metrów dalej czołowo zderzyły się dwie "osiemnastki" - wówczas rannych zostało czternaście osób. To tylko dwa najbardziej spektakularne wypadki, do jakich na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy doszło na tutejszym torowisku. Zajmuje ono znaczną część wąskiej w tym miejscu jezdni, co zmusza kierowców, by traktowali je jako jeden z pasów ruchu. Przy kiepskiej widoczności zauważenie nadjeżdżającego tramwaju często jest możliwe dopiero w ostatnim momencie, a wówczas na reakcję czasu bywa już zbyt mało. Efekty bywają fatalne.

Złożona z radnych, urzędników oraz przedstawicieli policji i straży miejskiej Komisja Bezpieczeństwa uznała podczas czwartkowego spotkania, iż jedynym sposobem na uniknięcie w przyszłości podobnych wydarzeń będzie wycięcie ograniczających widoczność drzew oraz definitywne usunięcie tramwaju z ul. Piastowskiej.

- Komisja wnioskowała równocześnie o wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej, która miałaby obsługiwać tę linię. Z naszych informacji wynika, że mieszkańcy aprobują taką zamianę - mówi Adam Nowak, rzecznik prasowy magistratu.

Wniosek o likwidację kursującej z Chebzia do Bytomia "osiemnastki" trafi do przedstawionego przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. "Programu inwestycyjnego rozwoju trakcji szynowej na lata 2008-2013". Ostateczna decyzja w tej sprawie należeć będzie jednak nie do Tramwajów Śląskich (którym skądinąd niespecjalnie opłaca się likwidowanie swoich własnych tras), lecz do władz Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, gdyż to on jest organizatorem komunikacji publicznej w regionie.

- Trzeba będzie bliżej przyjrzeć się temu postulatowi: sprawdzić jakie jest zainteresowanie pasażerów tą linią i jaka jest możliwość zorganizowania w tym rejonie alternatywnej komunikacji autobusowej. Powołanie nowej linii autobusowej w dziewiczym terenie kosztuje jednak ogromne pieniądze - mówi Alodia Ostroch, rzecznik prasowy KZK GOP. Przyznaje zarazem, iż w przeszłości związek pozytywnie rozpatrywał podobne wnioski.

- W zeszłym roku ze względu na małą ilość pasażerów i zastrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa zlikwidowana została linia tramwajowa numer 25 w Będzinie. Przewóz pasażerów na jej trasie przejęła nowa linia autobusowa - wyjaśnia Alodia Ostroch.

(tytuł oryg.: "Zastąpienie tramwaju przez autobus ma uczynić ulicę Piastowską bardziej bezpieczną")

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

antysmrodozłom napisał(a):

Modernizacja i naprawa,a nie likwidacja!!!Zastąpienie autobusu tramwajem-to klucz do sukcesu.Autobus w miejsce tramwaju poprawą bezpieczeństwa? a jeśli spowoduje wypadek-też będą żądać likwidacji?.
PS.jeśli widzicie,że komentarze przybierają charakter forumowy,to ich po prostu nie zatwierdzajdzie i po sprawie.

19.10 12:25:30

Cichy napisał(a):

Bez komentarza

19.10 12:56:19

carleek napisał(a):

Wniosek o likwidację (...)trafi do przedstawionego przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. "Programu inwestycyjnego rozwoju trakcji szynowej na lata 2008-2013". Tak właśnie w GOPie wygląda rozwój komunikacji szynowej!!! Ludzie to woła o pomstę do nieba.

19.10 13:01:19

piotrek napisał(a):

Typowe pójście na łatwiznę. Zamiast pomyśleć jak poprawić bezpieczeństwo na tamtym odcinku zaraz się likwiduje. No ale TŚ będą miały spokój, i (co chyba najważniejsze) kilka dodatkowych ex 18-tek na stanie. Co przy problemach taborowych i coraz częstszych kasacjach jest chyba największym zyskiem.
A infrastruktura? Dobrze wiemy że nieużywane torowiska na Śląsku mają krótki żywot, więc powrotu chyba nie będzie. Już się zatroszczą o nie specjaliści od surowców wtórnych. Odcinki z torowiskiem w ulicy też mogą zniknąć przy okazji najbliższego remontu ulicy - po prostu zalane asfaltem - bo to taniej, szybciej i prościej.

Podsumowując po likwidacji 18-tki nie ma szans na jej powrót w najbliższym dziesięcioleciu, jeżeli już w ogóle.

19.10 13:20:44

dw napisał(a):

Komisja bezpieczeństwa, skoro się przyczepia do takich spraw, to powinna zamknąć wszystkie linie do czasu wyremontowania infrastruktury i wagonów...
Bo zamykanie kolejnych linii tramwajowych z powodu wypadków nie ma większego sensu...

19.10 14:27:51

Penny napisał(a):

Gdyby ta linia była dwutorowa, to problemu by nie było - tramwaj nie jeździłby pod prąd w stronę Chebzia :| No ale przecież nikt tej linii drugiego toru nie wybuduje, skoro nawet na takiej chodliwej linii jak T11 jest problem chociażby jedną mijankę w okolicy Piaśniki Skrzyżowanie zrobić (już nie wspomne, że ta trasa powinna być dwutorowa). Ubolewam nad T18 :(

19.10 14:44:52

tramchorzów napisał(a):

to tym myslemiem proponuje całkiem zamknac skasowac tramwaje bo i tak wszystko nasi głupi rzadzący robiom na odwrut niz w swiecie --a nasza infraktustura w 50 procentach jest z 80 lat przestarzała jednotory z mijankam i tak dobrze ze przekuli na roztaw jednakowy 1435mm toru bo by bylo jeszcze kilka lini na inne roztawy dopiero był by cyrk-+ stan taboru i calej reszty to jedna wielka żenada

19.10 14:48:43

Martinek napisał(a):

Może by tak jeszcze zlikwidować linię 26 żeby złomiarze sieci nie kradi??

19.10 16:01:14

suchy napisał(a):

taaaa i niech jeszcze zbudują centrum przesiadkowe z autobusu na tramwaj na zawodziu, a potem zamkną linie z zawodzia do centrum miasta, bo tramwaje za długo stoją na światłach i non stop mają awarie, przez co sie tworzą czasami gigantyczne korki na torach...

a najlepiej to zaorać wszystkie tory a ludzie niech sobie piechtobusem jadą do domu bo przecież tak jest zdrowiej..

a co do 18, to jestem ciekaw jak oni chcą ten autobus poprowadzić z chebzia do bytomia tamtą trasą..jakoś np nie przypominam sobie żeby w np był przystanek autobusowy bobrek wytrwałych..czyli co, kzk wybuduje teraz kilkanaście nowych zatoczek,wysepek i przystanków żeby autobusy miały gdzie sie zatrzymywać? bo skoro mamy zastąpić tramwaj autobusem to trasa oraz przystanki sie powinny pokrywać z obecnymi..

19.10 16:38:41

Dave napisał(a):

To chyba jeszcze gorsze argumenty niż na likwidacę lini 8 i 25! A propos: jakie znowu "małe natężenie pasażerów i wzgledy bezpieczeństwa" jeśli chodzi o linię T25? Mało tym ludzi jeździło? Była niebezpieczna? Ostroch jak już coś pierd... to nic tylko tak samo jej oddać...

19.10 16:49:16

shinkadamo napisał(a):

Kolejne autobusy na drogę - większa możliwość wystąpienia korków, więcej smrodu itp., bo mimo, że tramwaj jechał pod prąd to miał specjalną na to strefę, która nie przeszkadzała komunikacji drogowej. Inne miasta inwestują w komunikację kolejową tylko u nas jest odwrotnie chcąc zapchać ulice autobusami. To, że linia miała kilka nieszczęsnych incydentów to zaraz musi iść do likwidacji, a ile jest wypadków na drogach? Idąc tym tokiem myślenia, aut już nie powinno być. No cóż, ciekawe co następne poleci? :/

19.10 18:37:30

KZKGaPowicz napisał(a):

"ZAMIEŃ WÓZ NA BUS"-chyba KZK GOP sobie żarty stroi?! Jak Pasażerowie mają zamieniać samochody na pojazdy komunikacji miejskiej, a szczególnie na ekologiczne tramwaje, skoro chcą je ciągle likwidować. Niech władze Górnego Śląska wezmą przykład z MPK Kraków, które niedawno zakupiło 24 lub 26 nowych tramwajów za 165 mln euro (dofin. z UE), które dzisiaj widziałem. To są prawdziwe tramwaje, a nie, jak te nasze rozpadające się już prawie Tramwaje Śląskie. Mało tego, MPK Kraków zamierza rozbudowywać swoją sieć tramwajową, czego dowodem jest wypożyczenie od TŚ składu Konstal 111 N z zajezdni Gliwice do tzw. "ruchu wahadłowego".
Najlepiej zlikwidować i mieć problem z głowy!!! To jest poprostu WIELKIE TCHÓRZOSTWO!!! To wielki wstyd dla Śląska. Gdy KZK GOP nie zwlekałoby tak długo z przekazaniem akcji TŚ S.A. śląskim władzom samorządowym, to na pewno Magistrat naszego miasta Ruda Śląska zrobiłby coś w tym kierunku, aby poszerzyć tą ulicę lub wybudować tam odcinek dwutorowy.
Podobnie jest z linią tramwajową 9, która również ma problemy z przejazdem przez ulicę Niedurnego w Nowym Bytomiu, gdy przejeżdżają tam długie samochody ciężarowe do lub z Huty "Pokój" S.A. lub z autobusem. Słyszałem już o takim przypadku, kiedy tramwaj linii 9 zderzył się z samochodem ciężarowym.
Apeluję do wszystkich Mieszkańców Rudy Śląskiej i Bytomia, a zwłaszcza dzielnic: Chebzie, Ruda, Bobrek do walki o uratowanie tejże linii!!! Należy wybić im ten GŁUPI pomysł z głowy, bo ze zastępczą linią autobusową "ZA18" będzie podobny problem, jak z zastępczą linią autobusową nr 25, której trasa jest ciągle zmieniana.

19.10 19:48:37

butthead napisał(a):

"Dłuższe dyskusje i wypowiedzi zamieszczamy na forum."

19.10 20:10:26

carleek napisał(a):

Dobrym pomysłem byłoby wystosowanie listu otwartego przez MKM i redaktorów portalu WPK w obronie linii 18, pod którym wszyscy moglibyśmy się odpisać. Co Wy na to?

19.10 21:25:33

102N@ napisał(a):

Co do takiego listu jestem jak najbardziej na tak!!!Trzeba przedstawić tym głąbom, wszelkiej maści, na stanowiskach rzeczowe argumenty przemawiające za tramwajem ze szczególnym uwzględnieniem linii 18.
Po ewent. likwidacji t-18 będziemy oglądać takie obrazki jak na odcinku Brzeziny-Dąbrówka gdzie po likwidacji ósemki władze zafundowały ludziom nowy chodnik (wzdłuż torowiska),który de facto sie przydaje. Bo "zatramwaje" nie spełniają w tym miejscu swojej roli i często widać "potoki pasażerskie" sunące piechotą wzdłuż torów.
Trzeba uświadomić mieszkańcom Rudy Śl. ze KZKGOP zafunduje im podobną atrakcję po likwidacji T-18.

19.10 22:11:19

akcja reakcja napisał(a):

i bardzo dobrze jestem xa tym xeby zlikwidowac ta linie

19.10 23:13:22

antysmrodozłom napisał(a):

@akcja reakcja-a jeśli autobus spowoduje wypadek to wtedy ja będę żądać jego likwidacji.

20.10 10:16:59

zonk napisał(a):

W zestawieniu z kolejnymi M11 skupowanymi przez Deltę odnoszę wrażenie, że tym wszystkim kieruje człowiek pokroju ministra środowiska z wizją Sarumana.

20.10 14:00:17

KZKGaPowicz napisał(a):

My Miłośnicy komunikacji miejskiej i wszyscy inni Obrońcy linii tramwajowej nr 18 musimy wszyscy zebrać się pod siedzibą KZK GOP oraz pod Urzędem Miasta Ruda Śląska i ten absurdalny pomysł oprotestować.
Zablokujemy całą ulicę Piastowską w dzielnicy Ruda i będziemy przepuszczać tylko przejeżdżające tamtędy tramwaje linii 18, dając tym członkom Komisji Bezpieczeństwa dowód na to, że autobusy nie zastąpią w pełni tramwajów. Tyle lat jeżdżą tą ulicą tramwaje i dopiero teraz zaczęli się o nas "troszczyć". To kolejny pretekst do zlikwidowania jednej z najważniejszych linii tramwajowych w sieci KZK GOP.
Proszę o odpowiedź, czy Wy zechcielibyście taki protest zorganizować.

20.10 20:29:12

MANIAC SCAT napisał(a):

witam, wszystkich, po długiej przerwie. Teraz rozumiem wszystkich moich znajomych, którzy pouciekali z Naszego regionu do Wrocławia, Krakowa i Warszawy... Kiedy sie pytam o komunikacje miejska i tramwaje to slysze, daj spokój, tam tramwaje rzadza, sa nowoczesne i rozwijają sie... A Naszych radnych odsyłam do Paryża i spektakularnego powrotu tramwai na jego ulice... niech sie wreszcie naucza albo odejdą...

21.10 10:09:58

MANIAC SCAT napisał(a):

... i dla Wszystkich... ...Podstawą do rozważań na temat powrotu tramwai w Paryżu była kwestia możliwości przewozowych. Dotychczasowe autobusy PC1 mogły przewieźć 50 000 pasażerów na dzień i były już dawno przeciążone. Zastosowanie autobusów wieloprzegubowych nie dałoby pożądanego efektu przewozowego. Wydzielenie pasów autobusowych nie dałoby możliwości stworzenia takiej ilości przestrzeni zielonej, a tym bardziej ograniczenia hałasu generowanego przez ruch na drodze. Pomyślano wówczas o tramwaju, który może przewieźć 100 000 pasażerów na godzinę, a jednocześnie spełnia warunki poprawy jakości środowiska w otoczeniu... to jest troska o pasażerów i mieszkanców...

21.10 10:18:02

carleek napisał(a):

Stowarzyszenie MK z Chorzowa jako podmiot prawny w najlepszy sposób może reprezentować nas jako miłośników. Może więc poprzez to stowarzyszenie wystosować list do TŚ, KZK i UM Ruda Śląska przedstawiając im argumenty ZA utrzymaniem linii T18. Przypomnijmy im jednocześnie ich hasło "ZAMIEŃ WÓZ NA BUS".

21.10 10:45:26

P.M.M. - Transport Ruda Ślaska (TRŚ) napisał(a):

Ja jestem za :) Pomysł ten mnie się podoba a najlepiej by było gdybyśmy zablokowali skrzyżowanie na Rudzie południowej ! I byśmy tam przepuszczali tramwaje linii nr 1 i 18 ;]

21.10 15:32:20

butthead napisał(a):

@carleek: Dzięki za głos rozsądku. KMTM jak najbardziej planuje akcję "uświadamiającą", ze szczególnym ukierunkowaniem na włodarzy Rudy Śląskiej. Tyle że w sposób merytoryczny, bo blokowaniem ulic z pewnością wiele się nie zdziała, co najwyżej zniechęci do siebie mieszkańców. Przykre jest to, że wszyscy tutaj się tak ochoczo deklarują do działań, a na zebranie Klubu przyszło dziś nieco ponad dziesięć osób. Zapraszamy wszystkich do współpracy!

21.10 15:58:15

(37) misiek napisał(a):

Po pierwsze... argument: w celu poprawy bezpieczeństwa? Takie argumentowanie potwierdza tylko... świadczy o poziomie rozwoju umysłu szanownej komisji. Jako pasażerowie, miłosnicy powinniśmy oczekiwać konkretnych i uzasadnionych argumentów. Ja takich nie slyszałem i sam nie potrafię wysunąć argumentów przemawiających za likwidacją linii 18

Na czym ma polegac akcja uświadamiająca???

21.10 18:59:23

Bodzio napisał(a):

Oczywiście jest sprawą jasną, że w pierwszej kolejności należy bronić przed zamierzoną likwidacją to, co nasi miłościwie nam panujący likwidować zamierzają. Ale nie zapominajmy o tym, że powinien również być brany pod uwagę rozwój. Mieszkam w najbardziej na północ wysuniętej dzielnicy Zabrza i z rozrzewnieniem wspominam nie tak w końcu zamierzchłe czasy, kiedy kursował u nas tramwaj linii 32. Myślę, że niewielkim kosztem udałoby się tą linię reaktywować. Przecież grunt spod byłego torowiska jest prawie nienaruszony. Również budowniczowie estakady w Bytomiu-Karbiu przewidzieli taką ewentualność dorabiając niezależne przęsła pod tory tramwajowe. Wspomnę jeszcze o obietnicach budowy linii tramwajowej Zabrze Centrum - os. Helenka. Jak na razie na obietnicach sie skończyło. A pomimo tego, że na naszej linii autobusowej 81 obsługiwanej przez PKM Gliwice jeżdżą naprawdę fajne wozy, to korkujące się rejony placu Teatralnego, Mikulczyc i Rokitnicy skutecznie ten pozytywny aspekt zamazują. Naprawdę nie wiadomo, jak dużo czasu minie, zanim odpowiednie gremia zmądrzeją wzorem wspomnianych tu włodarzy Paryża.

22.10 10:19:34

Natan napisał(a):

Daleko szukać nie trzeba. Na portalu jest cosik takiego "11.10: Wypadek z udziałem autobusu Nowaka". Bez komentarza.

23.10 21:00:36

KZKGaPowicz napisał(a):

Czyżby linię tramwajową nr 9 również zlikwidować, z powodu czołowego zderzenia dwóch tramwajów tych linii na pograniczu Rudy Śląskiej i Świętochłowic?!
Nawet rudzki tygodnik społeczno-kulturalny "Wiadomości Rudzkie" pisze o tym, że mieszkańcy naszego miasta Ruda Śląska chcą wycofania kursowania linii tramwajowej nr 18.

24.10 20:16:20

Leon napisał(a):

Czy ktoś może mi powiedzieć co to za komisja bezpieczeństwa jest? To jest organ KZK GOP, Tramwajów Śląskich czy może Rudy Śląskiej. Z chęcią skontaktowałbym się z nimi w tej sprawie

25.10 15:26:58

butthead napisał(a):

Dziś na A4 zdarzył się karambol. Zlikwidować autostradę! :>

28.10 15:30:56

Kysu napisał(a):

Przede wszystkim nalezy ruch uporządkować,wydzielic pas dla pojazdow kolowych zeby w droge tramwajom nie wjezdzaly.

28.10 16:53:20

Legion napisał(a):

Jestem za likwidacją !! A Ci co gadaja, że to zly pomysl to podejzewam tylko pasazerowie !! Pomyslcie jakie stresy przechodzi motorniczy ! Egoisci !!

22.11 00:23:45

pasażer napisał(a):

@legion-Prezydent Bytomia powiedział NIE dla kolejnego autobusu,a bez jego zgody nie bedzie żadnego autobusu.

22.11 10:37:32

martin napisał(a):

Tak bardzo wielkie zagrożenie powoduje tramwaj ,który jedzie raz za ruski czas. Te wypadki to jest wina niedouczonych kierowców którzy pozdawali za łapówki. Jeżdzili na kursie po zadupiach, pózniej zobaczyli tramwaj i mają "pełne majty".

22.11 13:37:35


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!