Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

N-ka w Zabrzu

16.06.2007

Tagi: – Dodał: Maciej Makula

Otwarcie zabytkowej kopalni Guido w Zabrzu było okazją do zaprezentowania mieszkańcom tego miasta zabytkowego tramwaju typu N, który w sobotę 16 czerwca kursował na trasie Zabrze Plac Wolności - Makoszowy Pętla.


Tradycyjnie do wykonania tego zadania skierowano wagon o numerze taborowym 1100, który przyjechał z Chorzowa Batorego. Kursowanie rozpoczął o godzinie 11, aby po 4 godzinach zjechać z powrotem do zajezdni.

Zabrze, pl. KrakowskiZabrze - Makoszowy, Pętla

Przejazd był bezpłatny, w środku wagonu podróżującym towarzyszyli muzycy z zespołu jazzowego. Niestety do poziomu imprezy nie dostosowała się pogoda - padający od czasu do czasu deszcz miał negatywny wpływ na frekwencję.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

anna napisał(a):

Wszędzie tę dwójkę wsadzą. Wcześniej była jedynka bo nie była obsadzona. Mogli się postarać i dać jakąś linię która kończyła pod Guido np 3 - ewentualnie 3BIS - lub PB

16.06 15:54:06

Serd napisał(a):

Do Anny: PB? A co to za linia była? Nigdy o takiej nie słyszałem...

17.06 09:44:04

kolej_grzesiek napisał(a):

PB to była linia tramwajowa kursująca w latach 50 na trasie Rokitnica Ratusz - Zabrze Guido, o rewelacyjnej częstotliwości - 120 minut.

17.06 16:31:08

budda napisał(a):

Ma ktoś więcej informacji na temat tej linii? Czy kursowała ona trasą niegdysiejszego tramwaju 31 ulicą Ofiar Katynia?

17.06 18:25:07

Penny napisał(a):

Tak, kursowała ulicą Ofiar Katynia, jednakowoż była to linia 33, a nie 31 ;]

18.06 02:07:02

budda napisał(a):

Rzeczywiście, 33. Na żadnej starej mapie nie mogę tej linii znaleźć chociaż mam tych map troszkę. No, ale.. nie zbaczajmy z tematu...

18.06 13:29:07

Bodzio napisał(a):

@budda. Z tematu za bardzo nie zbaczamy, rozmawiamy o historycznych ( zabytkowych ) tramwajach. Ongiś przez Rokitnicę kursowały 3 linie tramwajowe : 31 - Bytom-Wieszowa, 32 - Bytom-Stolarzowice i 33 - Bytom-Mikulczyce. Pierwsza została zlikwidowana linia 33 z powodu rzekomych szkód górniczych. Ale jej ślady w postaci szpaleru drzew rosnących wzdłuż byłego torowiska można zobaczyć jeszcze do dziś. Zaś linie 31 i 32 zostały zamknięte z powodu budowy estakady w Bytomiu-Karbiu. Ową estakadę zaprojektowano i wybudowano z myślą o reaktywacji tramwajów na tej trasie ( patrz dodatkowe przęsła po północnej stronie estakady ), ale niestety do dziś tory tramwajowe do Miechowic ( a może i dalej ) pozostały w sferze marzeń.

18.06 22:12:52

budda napisał(a):

Dzięki Bodzio. Czyli jednak pętla tramwaju 3 była wspólną pętlą z linią nr.33, tak jak myślałem. No więc w takim razie wspomniana wyżej linia PB (Guido- Rokitnica Ratusz) kursować musiała tym samym torem co 33 (nawet jeszcze pozostał most w ciągu nasypu nad uliczką dochodzącą do ul. Ofiar Katynia, na wysokości ul. Mazurskiej.

19.06 11:28:34


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!