Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Modernizacje infrastruktury tramwajowej

09.01.2014

Tagi: Tramwaje Śląskie, infrastruktura, inwestycje, tabor – Dodał: Jakub Jackiewicz

Tramwaje Śląskie poinformowały dziś o postępach w realizacji projektu modernizacji infrastruktury oraz o planowanym uzupełnieniu projektu o dodatkowe zadania - wśród nich mają być remonty 14 km torowisk oraz zakup 12 nowych wagonów, dwukierunkowych i częściowo niskopodłogowych.


Ze względu na to, iż po rozstrzygnięciu większości przetargów na wykonanie zadań remontowych w ramach projektu pojawiły się oszczędności (oferowane ceny były niższe od przyjętych we wstępnym kosztorysie) Tramwaje Śląskie zdecydowały, że wystąpią z wnioskiem o możliwość realizacji projektu dodatkowego. Obecnie wniosek jest w fazie oceny w Centrum Unijnych Projektów Transportowych, ostateczna decyzja ma być znana w marcu.

W ramach projektu dodatkowego miałyby zostać zrealizowane inwestycje na kwotę 110 mln zł netto, z czego 64,9 mln pochodziłoby z dofinansowania unijnego. Przewidziano modernizację 14 km torowisk, a także zakup 12 nowych wagonów. Miałyby być to wagony z udziałem niskiej podłogi w granicach 20-30% - czyli z niskopodłogowym członem. Dotychczas w Polsce oferowano dwa takie wagony - Moderus Beta MF02AC produkcji Modertrans z Poznania oraz 205WrAs produkcji Protramu z Wrocławia. Ten drugi w 2009 roku był nawet testowany w GOP. Wg słów Prezesa Zarządu Tramwajów Śląskich Tadeusza Freislera, planuje się zakup wagonów dwukierunkowych.

(autor: Modertrans
transgor/transgor-18.jpg)

W ramach modernizacji torowisk zaplanowano inwestycje na następujących odcinkach:
- Bytom: ul. Jagiellońska i Katowicka od pl. Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Moniuszki,
- Bytom: ul. Katowicka od pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej,
- Chorzów: rejon Rynku i ul. Wolności (węzeł z pętlą),
- Katowice: skrzyżowanie z ul. Bracką,
- Świętochłowice: ul. Bytomska od skrzyżowania w Piaśnikach do Łagiewnik,
- Sosnowiec: ul. 3 Maja (rejon CWK),
- Sosnowiec: skrzyżowanie ul. Piłsudskiego i 3 Maja,
- Sosnowiec: ul. Piłsudskiego i Sienkiewicza od skrzyżowania z ul. 3 Maja do Ronda Gierka,
- Sosnowiec: skrzyżowanie ul. 3 Maja i Małachowskiego,
- Sosnowiec: ul. 3 Maja (rejon dworca kolejowego),
- Katowice: ul. Obrońców Westerplatte i Wiosny Ludów od skrzyżowania z ul. Brynicy do ul. Ratuszowej,
- Zabrze: ul. Bytomska od ul. Chrobrego do Młyńskiej,
- Zabrze: ul. Lutra, Brysza i pl. Krakowski do skrzyżowania z ul. Wolności.

Oprócz tego przewidziano modernizację sieci trakcyjnej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Chorzowie (od ul. Gałeczki do granicy ze Świętochłowicami), a także modernizację układu torowego Zakładu Usługowo-Remontowego w Chorzowie (przebudowa głowicy rozjazdowej).

W ramach infrastruktury towarzyszącej znalazło się zadanie pn. "myjnia tramwajowa", a także planuje się modernizację układów sterowania ruchem tramwajowym.

Obecnie realizowany projekt podstawowy jest mniej więcej w połowie zaawansowania. Wykonano remonty 27 km torowisk (56% całości), zmodernizowano 60 wagonów rodziny 105N (pozostało 15 wagonów modernizowanych przez ZUR) i dostarczono 1 nowy wagon Pesa Twist (pozostało 29). W podprojekcie tyskim dostarczono 100% nowego taboru (15 trolejbusów Solaris Trollino), dokonano przebudowy sieci trakcyjnej w 10% i trwa budowa dwóch parkingów Park&Ride przy stacjach kolejowych (Tychy Główne - gotowe w 9% i Tychy Lodowisko - gotowe w 6%).

(autor: Jakub Jackiewicz)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

inżinier napisał(a):

W Świętochłowicach na trasie do Łagiewnik jest Bytomska, nie Łagiewnicka. :)

09.01 17:19:06

Pawel95 napisał(a):

Oczywiście Będzin i Dąbrowę Górniczą jak zwykle olali a remontami...

09.01 17:22:52

Dawid napisał(a):

Pomyłka w artykule, W zajezdni Zawodzie są już dwa Twisty.

09.01 19:17:43

memphis napisał(a):

Twist jest tylko jeden. Dwa kolejne mają przyjechać do końca stycznia.

09.01 21:46:46

kameleon napisał(a):

@Pawel95 Mysłowice pozdrawiają ...... :-)

09.01 22:13:53

Jaś Wędrowniczek napisał(a):

Na czym ma polegać "modernizacja układów sterowania ruchem tramwajowym"? Czy planowana jest wymiana sanek na systemy przestawiania zwrotnic innego rodzaju?

09.01 22:38:16

Grzegorz napisał(a):

A kiedy remont w Gliwicach?

09.01 22:49:22

PKM b napisał(a):

Rada Miejska w Bytomiu podjeła uchwałę brzmiącą:"Przebudowa ul. Piekarskiej w związku z planowaną przez Tramwaje Śląskie S.A. przebudową torowiska tramwajowego". Przeznaczyć maja na to 7 mln w 2015 roku. Na tej samej sesji podjęto uchwałę o zaklepaniu kasy na Katowicką, której remont tu uwzględniono. Piekarska w takim razie będzie robiona w ramach czego? :)

10.01 00:22:21

car napisał(a):

@Grzegorz Jaki remont??? Gliwice się wypieły na TŚ dawno temu.

10.01 06:34:05

eznik napisał(a):

@car Nie zauważyłeś sarkazmu z jego strony?

10.01 08:25:11

andrzejh69 napisał(a):

Fajnie, ale w Świętochłowicach to by trzeba było też wyremontować odcinek od DTŚ do skrzyżowania w Piaśnikach i odcinek na Chropaczowie ten co biegnie w łuku przed mijanką.

10.01 09:57:28

pasec75 napisał(a):

A o lini nr.9 to juz calkiem zapomnieli w rejonie całej Rudy ŚLąskiej zwłaszcza przy hucie Pokój--ah te "kolana" :)

10.01 12:09:45

dawid napisał(a):

Informacja jest potwierdzona. Na terenie zajezdni Zawodzie jest drugi Twist. W pierwszej transzy Twisty będą dostarczane po jednym w miesiącu, potem po dwa do końca.

10.01 12:29:59

pipen napisał(a):

No Gliwice maja akurat najkrótszy na świecie system tramwajowy z zajezdnią :D.
Oby w następstwie tych remontów i modernizacji - gliwiczanie poszli po rozum do głowy i naparli na włodarzy maista o powrót tramów do miasta G.

10.01 14:34:45

Damian napisał(a):

Tory wzdłuż ul. Bytomskiej w Świętochłowicach i skrzyżowanie torów linii 7/17 z 11 w Piaśnikac miało być już remontowane kilka razy. Pierwszą informację od Tramwajów Śląskich o obiecanym remoncie otrzymałem 3 lata temu. Potem były kolejne i ciągle nic z tego. Poniżej link do pisma z 2011 roku. Ciekawe, jak długo jeszcze Tramwaje Śląskie będą zwodzić swoich pasażerów i mieszkańców Świętochłowic? Już był przetarg, pisali o firmie z Poznania, która miała wykonać remont, już przycinali drzewa wzdłuż Bytomskiej i co? Gó*no!
Zapraszam: http://images63.fotosik.pl/...

10.01 14:46:56

martinez napisał(a):

Gliwice mają najkrótszą linie tramwajową na świecie.Linia składa się z punktu A i B ale w Gliwicach mają tylko jeden przystanek ;)

10.01 18:58:30

pasażerro napisał(a):

@Paweł95: a nie stało się to na wyraźne życzenie władz Będzina i Dąbrowy? PS. Czytałem ostatnio artykuł o tym, że TŚ zamierzają przygotować nowy projekt o dofinansowanie, w którym między innymi chcieliby przedłużyć piętnastkę w głąb Zagórza. Ja jednak mam nadzieję, że najpierw jednak generalnego remontu w Zagłębiu doczekają także inne, istniejące, zrujnowane, a jednocześnie bardzo oblegane linie, m.in. przez Pogoń do Będzina, do Milowic, na Niwkę czy do Czeladzi.

10.01 22:15:40

maja napisał(a):

mieszkańcy tak zobaczą tramwaje w mieście jak call girls stringi. No chyba ze call girls wywalą z miasta

10.01 23:04:18

Andrzej napisał(a):

Wcześniej TŚ wypieło się na Gliwice. Nie chcąc torów naprawić.

11.01 07:12:57

Ninu95 napisał(a):

Jako użytkownik A4 z radością na twarzy wsiadam do autobusu ,a nie do starego tramwaju zwłaszcza jak od stycznia jeżdżą oprócz SU12 SU15 z nowej dostawy zresztą i przegubowa Scania #163 się pojawiła ,więc nic dodać nic ująć Gliwice życzą miłego bujania się w starych Konstalach 105N :)

11.01 11:31:03

Paweł napisał(a):

To świetnie, że szykuje się nowa inwestycja na modernizację torowiska i zakup kolejnego taboru dwukierunkowego i częściowo niskopodłogowe.

11.01 23:38:32

Kysó napisał(a):

@pasażerro: raczej zasługę w tym mają byłe władze Będzina przy wydatnym wsparciu byłego posła, imcia Dolniaka świętej pamięci. Dąbrowa (a także Czeladź) nawet nie próbowały startować o jakąkolwiek kasę biorąc pod uwagę, że jedyny wylot sieci tramwajowej mają na Będzin i w sytuacji, gdyby nieobliczalne byłe władze postanowiły całkowicie zlikwidować tramwaje w mieście te dwa miasta zostałyby z przysłowiową ręką w nocniku

12.01 11:34:43

mizerus napisał(a):

jak te trolejbusy z fot odjechaly bez sieci ?

12.01 16:36:18

Jaś Wędrowniczek napisał(a):

Teraz władze Będzina się zmieniły i można by nowych włodarzy pocisnąć o zrobienie porządku, przede wszystkim przywrócenie dawnej częstotliwości np. linii Czeladź-Dąbrowa, a w dalszej perspektywie przejęcie części akcji TŚ. Mogą się na to zgodzić, choćby po to, żeby zrobić na złość poprzednikom ;)

12.01 18:27:01

Fidel napisał(a):

Dąbrowa Górnicza chciała dołożyć się do modernizacji infrastruktury ale przez to, że trasa wylotowa przebiega przez Będzin, który nie jest właścicielem TŚ po prostu z uwagi na finansowanie projektu nie było to możliwe i miasto musiało zrezygnować ze wszystkiego oprócz modernizacji taboru bo to było możliwe. Dlatego też kolejny raz w planie na 2014 - 2020 trasa linii 21 została ujęta jako jedna z inwestycji kluczowych w przedstawionym planie inwestycyjnym na ww. lata.

12.01 19:44:29

pasażerro napisał(a):

Obyśmy doczekali wyremontowanej 21. Szkoda, że zmiany władz w Będzinie nie doczekała linia 25, zlikwidowana przez prezydenta Barana. Na powrót tramwajów do Wojkowic raczej nie ma już co liczyć. Przejeżdżałem tamtędy niedawno - po śladzie linii z os. Zamkowego do Grodźca zbudowano nowy chodnik i ścieżkę rowerową, a na terenie dawnej pętli w Wojkowicach od jakiegoś czasu stoi Lidl. Pozdrawiam.

13.01 00:57:09

iks napisał(a):

@Ninu95 Ja wole stary klekotliwy tramwaj. Nie co, że bez przesiadek się jechało z normalnym rozkładem to pojemność taboru była lepsza - skład a teraz krótki busik w którym nie otwierają się okna i taki ścisk, że sardynki w puszce mają lepszy komfort niż pasażerowie. Co ciekawe w tramwaju raz na czas coś zatrzęsło a jadąc A4 przez Wieczorka i Dolnych Wałów (zwłaszcza w okolicy kościoła), tak trzęsie po tych kocich łbach, że można stracić śniadanie a nawet protezę zębową.

Co do Gliwic to torowisko było niezłe. Dalej niektórzy tu w komentarzach wychwalają franka i jego busy. A pamięta ktoś ile te tramwaje nie jeżdżą już?? Jest już kilka lat a obiecanek frankensztajna nikt nie pamięta. Tramwaj przeszkadzał w budowie ronda przy pętli, na Sowińskiego, na Wieczorka, na Dąbrowskiego. I co? Tramwaju nie ma już lata a rond także nie ma. Co teraz tu przeszkadza??? Spaliny autobusu???
A widzieliście chodnik prowadzący z Zabrskiej do wiaduktu kolejowego? Chodnik jest w stanie agonialnym już lata i nic się z tym nie robi a może jest to własność TŚ???

13.01 13:21:43

MARTIN napisał(a):

Szkoda że nic niema o remoncie niektórych odcinków trasy Stroszek Zajezdnia-Bytom Chrzanowskiego

14.01 16:37:55

Trajluś napisał(a):

@mizerus: Pomyśl człowieku, przecież baterie mają :/ A gdzie jest te 10% przebudowanej sieci, bo ja nic nie widzę. Miał być nowy osprzęt sieciowy na skrzyżowaniach, długie prowadnice na zakrętach i nici. Lipa a nie modernizacja :(

15.01 18:57:39

Pawajoro napisał(a):

@Ninu95 Na dłuższą metę tańsze by były tramwaje. Szczególnie, że może by jeszcze wytrzymali parę lat, a teraz mogliby dostać pieniądze na remonty i może HFki by tam pojechały. A mieli bardzo fajnie - nie musieli sami utrzymywać sieci tramwajowej (na spółę z innymi miastami), tramwaj teraz to jest prestiż dla miasta! No, ale my mamy inne standardy. :) Co prawda teraz będą mogli tylko pozazdrościć Zabrzu (gdzie się dużo robi), tym bardziej że Mumia Europejska na autobusy daje tam, gdzie tramwaje nie są możliwe. Władze Gliwic, smacznego! :)

16.01 23:24:03

Gojira napisał(a):

@Ninu95
Niestety miałem "przyjemność" jechać kilka razy A4 i był to istny koszmar. Autobusy opóźnione, przepełnione, że czasami nawet wsiąść się nie dało. Tragedia...

23.01 10:58:12

czytelnik napisał(a):

@Ninu: powodzenia i czekamy na to::http://phototrans.pl/14,631280,0,Solaris_Urbino_18_1317.html

26.01 11:32:28

Pantograf napisał(a):

czytelnik:
To zdjęcie to podłe kłamstwo, fotomontaż. Przecież wszyscy wiedzą, że jak się zepsuje jeden autobus to reszta może go ominąć. Musi, że ktoś zamazał pantografy.

26.01 22:37:14

Kaim Argonar napisał(a):

@Pantograf - akurat tutaj masz moją 100% pewność że nasz U18 #44 (nasz tj. PKM Gliwice) się zepsuł na tym zjeździe - nie wiadomo jednak czemu reszta nie pojechała prawym pasem. W każdym razie nie jest to fake.

30.01 02:35:30

Ninu95 napisał(a):

Fakt zdjęcie to prawda widziałem nawet z innego ujęcia. "Gojira" nie wiem jak A4 mogła być spóźniona jak w szczycie jeździ co 10 ,a w innych godzinach co 15 minut więc sory Winnetou ,ale troszku bredzisz. Co do wielkości taboru to nie PKM odpowiada za wielkość taboru tylko KZK GOP do nich możecie mieć pretensje, choć ja tak jak pisałem wyżej widziałem nie jedno krotnie Tabor "CN". Co do "Pawajoro" możemy tylko spekulować co by było gdyby, Jeśli sądzisz że tramwaje są prestiżem dla miasta no to masz niezły kocioł w głowie, Bo nie trzeba daleko patrzeć: Zabrze z wybitnie pięknymi tramwajami z 1976 roku i krzywymi szynami. Skoro to taki prestiż no cóż są gusta i guściki jak to mówią.

31.01 20:16:10

andrzej napisał(a):

Teraz tylko czekac az pojawi sie ktos kto napisze ze tramwaje jakby jezdzily po gliwicach to pewnie by sie nie spoznialy jesli chodzi o mnie to wole autobusy poniewaz do tej pory nie zdarzylo sie zeby jakis wypadl czego niestety nie mozna powiedziec o tramwajach a jezdze a4 codziennie a jesli nawet sie spozni co jest nie do unikniecia w godzinach szczytu to pozniej przyjezdzaja 2 a4 sam widzialem jak jechaly jeden za drugimi

01.02 11:14:56


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!