Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

KZK GOP zapyta mieszkańców Śląska, jak oceniają komunikację

05.01.2007

Tagi: – Dodał: Krzysztof Bojda

Tomasz Głogowski,
Gazeta Wyborcza, 05.01.2007


Jeżeli do Twoich drzwi zapuka ankieter i zapyta czy jeździsz autobusami, nie wyrzucaj go za drzwi. Jeżeli odpowiesz na pytania, Śląsk może dostać ogromne pieniądze z Unii Europejskiej na rozwój komunikacji.


Komunikacyjny Związek Komunalny GOP zdradził w piątek, że chce zapytać ponad 5 tys. losowo wybranych mieszkańców aglomeracji katowickiej, jak oceniają transport publiczny w naszym regionie. Będą to pierwsze tak duże badania związane z komunikacją na Śląsku (ostatnie przeprowadzono osiem lat w samych tylko Katowicach).

Pierwsi ankieterzy mają zapukać do naszych drzwi pod koniec stycznia, a raport, który przygotuje firma Ernst & Young, będzie gotowy w maju. Pomoże nie tylko KZK GOP, ale i poszczególnym śląskim gminom w zdobyciu unijnych dotacji na nowe autobusy i tramwaje.

KZK GOP postanowił zapytać mieszkańców o zdanie, bo wiadomo, że Unia daje pieniądze tylko na te duże projekty, które nie wzbudzają protestów. Ankieterzy z firmy PBS będą chcieli wiedzieć, jak oceniamy m.in. punktualność autobusów, stan techniczny torów tramwajowych, rozkład jazdy czy nawet lokalizację przystanków. - Wszystko to pozwoli stwierdzić, jak naprawdę wygląda komunikacja na Śląsku, co ją hamuje, jakie zmiany należy wprowadzać i w jakiej kolejności. Dowiemy się, jaka jest rentowność transportu i konkurencyjność przewoźników. Gdzie preferować komunikację autobusową, gdzie tramwajową, a gdzie kolej regionalną - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP. Apeluje, by rozmawiać z ankieterami, którzy zajmą nam najwyżej 20 minut, ale jednocześnie nie zapominać o względach bezpieczeństwa. - Wszyscy będą mieli identyfikatory i na nasze żądanie muszą się wylegitymować - mówi Ostroch.

PBS zapewnia całkowitą dyskrecję i anonimowość. Badania nie będą tanie. Związek wyda na nie oraz na przygotowanie raportu ok. 600 tys. zł. Firmy, które zaangażowano do tego przedsięwzięcia, wyłoniono w przetargu. Związek zapewnia, że raport nie trafi na zakurzoną półkę, ale pomoże w zdobyciu unijnych dotacji na rozwój śląskiej komunikacji.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

andzej69 napisał(a):

Taniej by było zamiast takich ankieterów wysyłąć do meiszkan zrobic ankiete internetowa gdzie kazdy kto by chciał odpowiedział by na te pytania.

06.01 00:08:40

dompedro napisał(a):

Racja.

06.01 12:00:25

Andrzej napisał(a):

Internet nie jest dobrą metodą robienia badań ankietowych. Uzyskane w ten sposób wypowiedzi są niewiele warte. Nie dobierze się w ten sposób odpowiedniej grupy respondentów, co jest podstawową przeszkodą. Poza tym - sami oceńcie - jaka grupa wiekowa tak naprawdę "okupuje" komputery...

06.01 12:21:34

prom napisał(a):

taniej - może, ale niekoniecznie rzetelniej. Nie każdy ma dostęp do internetu, nie każdy kto korzysta z internetu zagląda na strony KZK GOP czy przewoźników. Jeśli uzyskana opinia a być reprezentatywna - nie ma możliwości przeprowadzenia ankiety internetowej.

06.01 13:09:27

suchy napisał(a):

może i taniej, ale mniej obiektywnie..sądzisz że ludzie będą tak uczciwi że zrobią taką ankiete w pełni obiektywnie??przecież każdy będzie wypisywać tony bzdur, żeby sie pośmiać i zrobić sobie troche żartów..a jeśli przyjdzie ankieter to jednak trudniej będzie tak ściemniać komuś prosto w oczy..

06.01 13:47:47

P Śl napisał(a):

Moze i taniej ale ta ankieta byla by z d*** bo malo komu chce sie wypelniac, jak zrobilbys rozroznienie na IP to po pierwsze nie wypelniliby wszyscy domownicy, nie wiedzialbys czy ktos nie wypelnil na wiecej niz jednym komputerze.Z kolei jak zrobilbys tak zeby trzeba bylo podac dane do ankiety to wiekszosc by rezygnowala, bo nawet w bezposrednich ankietach sa problemy z uzyskaniem takich danych, nie mowiac juz o tym czy te dane sa prawdziwe. Poza tym srednia wieku ankietowanych wahalaby sie gdzies miedzy 10-30 rokiem zyciem bo osoby powyzej tego wieku to im starsze to gorzej jest z obsluga komputera, a ponizej tego wieku to raczej malo korzystaja z komunikacji miejskiej.

06.01 14:21:51

david82 napisał(a):

andzej69 - na szczęscie to nie od ciebie zalezy. Nie pomyslales o starszych oraz ubozszych obywatelach ktorzy nie maja dostepu do internetu, a rowniez korzystaja z komunikacji miejskiej???

06.01 14:30:46

misiekolkusz napisał(a):

Witam
Andrzej69 może i masz racje ale nie każdy ma internet.Mnóstwo ludzi co korzysta z komunikacji to ludzie starsi a u nich jak każdy wie komputer to coś odległego.Dlatego taka ankieta to dobry pomysł ,ale też powinno być to rozpropagowane w autobusach i tramwajach.Pozdrawiam Michał Janas

06.01 15:25:17

MKM Shadow napisał(a):

A czy tylko ankieterzy bedą działać na terenie samego centrum Katowic, czy do jakiś dzielnic też zawitają :) ?

06.01 15:34:27

sebaastian 93 milosnik autobusu napisał(a):

Ciekawe kiedy zaczną chodzić ci ankieterzy i bardzo dobrze że tak bedzie jestem zatym.

06.01 19:14:22

Anna napisał(a):

Ciekawe jak będzie to wyglądało to 5 tysięcy ankiet. Po 2 ankiety w każdej dzielnicy miasta, gminie i wsi w której obsługuje przewozy KZK czy w wybranych miastach w większej ilości.

06.01 20:14:47

Andrzej napisał(a):

Jeśli badania te robi CBŚ, to próba ta będzie raczej reprezentatywna. Problem pojawia się wówczas, gdy dana osoba odmawia udziału w ankiecie (albo jest "nieuchwytna" i wówczas trzeba szukać z danego obszaru osoby "podobnej". Nie znam szczegółów dobierania takich prób losowych, tj. w jaki sposób uzależnia się je od liczby mieszkańców (czy wprost proporcjonalny, czy też dla zwiększenia wiarygodności badań wprowadza się korekty). W każdym razie - podstawą doboru grupy osób badanych jest wiek i miejsce zamieszkania.

06.01 21:34:42

Firleju napisał(a):

Jakby KZK robiło, to co powinno to nie musiałoby takich ankiet prowadzić. A jak prowadzą to nie ma co się spodziewać cudów. Obraz będzie negatywny.

06.01 21:51:39

butthead napisał(a):

Co jak co, ale ankiety wśród pasażerów przeprowadzają także ci organizatorzy, których można tylko za wzór stawiać. Od czegoś trzeba zacząć.

06.01 22:34:34

andzej69 napisał(a):

Macie racje ze bardziej obiektywne i rzetelne dane się uzyska jak ankieterzy będą chodzić po ludziach. Ale takie ankiety w internecie tez by się przydałay. Pare lat temu PKT Katowice miał krótką ankietę na swojej stronie.

07.01 11:52:29

Firleju napisał(a):

Owszem prowadzą ankiety, ale dla poprawienia dobrego. Jesli KZK chce od czegoś zaczynać to ja proponuję najpierw likwidację stad na najważniejszych ciągach.
No ale ankietę jest łatwiej zrobić.

07.01 12:32:40

P Śl napisał(a):

Ja na początek proponuje zwolnienie tego pasjonata "stad autobusów i tramwajów", ktory serwuje nam w Piekarach tak piekne rozklady. Obecne nakladajace sie cudownie na siebie rozklady 164 i 185 pomimo dokladnie takiej samej ilosci minut na pokonanie kolka od szarleja, nie wspominajac juz o rozkladach za czasow 8-emki kiedy z Brzezin do Bytomia 8, 42 i 185 odjezdzaly niemal o tych sanych czasach.

10.01 21:42:32


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!