Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe - PKM Świerklaniec

14.05.2013

Tagi: tabor, PKM Świerklaniec – Dodał: Jakub Jackiewicz

W PKM Świerklaniec w ciągu ostatniego roku wiele się działo w zakresie taboru. Przede wszystkim zakończyły się dostawy autobusów zakupionych w ramach projektu unijnego, zakupiono również trochę taboru używanego. Zakończono eksploatację Ikarusów i Jelczy M11.


Projekt pod nazwą „Poprawa jakości transportu publicznego poprzez zakup taboru komunikacyjnego dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej Międzygminna Sp. z o.o. w Świerklańcu”, dofinansowany był w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Łącznie zakupiono 43 autobusy MAN Lion’s City (18 przegubowych NG323 i 25 standardowych NL323), z czego 20 dostarczono w 2012 roku:

- pojedyncze standardowe: nr 1208, 1209, 1210 (w kwietniu), 1214, 1215, 1216 (w maju), 1217, 1218, 1219 (w lipcu) i 1225 (w październiku)

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

- przegubowe: nr 1204, 1205, 1206 (w marcu), 1211, 1212, 1213 (w kwietniu), 1221, 1222, 1223 (we wrześniu) i 1224 (w październiku)

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Janusz Rogoń)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Do końca października wszystkie autobusy wprowadzono do eksploatacji, kursują zarówno na liniach MZKP, jak i KZK GOP.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Oprócz autobusów z projektu unijnego PKM uzupełniał tabor pojazdami używanymi. Na początku 2012 roku wyjechał Neoplan N4416 nr 1128 z 2000 roku (ex Larcher Markt Schwaben) oraz Mercedes O405GN nr 1127 z 1997 roku (ex Havelbus Potsdam).


W lutym wprowadzono do eksploatacji trzy Mercedesy O405N nr 1201, 1202 i 1203 z 1993 roku (wszystkie ex SWS Solingen).

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

W marcu zakupiono jeszcze jednego Neoplana N4416 (nr 1207), tym razem z 2003 roku (ex SVD Detmold), a we wrześniu Solarisa Urbino 12 nr 1220 z 2000 roku (ex Dr. Herrmann Berlin).

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Pod koniec 2012 roku tabor wzbogacił się o mikrobusa Volkswagen Crafter, który wyprodukowany został w 2008 roku, a otrzymał numer boczny 1226 (pochodzi z Francji, z firmy Faure Valencin). Na zajezdnię dotarły także dwa MAN-y NL273 Lion’s City z 2007 roku, pochodzące z Unibuss Oslo. Otrzymały numery 1227 oraz 1228 i 25 grudnia rozpoczęły służbę liniową.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

W kwietniu 2013 r. zakupiono jeszcze jednego używanego Lionsa NL273, nieznanego na razie pochodzenia, który otrzyma numer boczny 1301. Informację o zakupach należy uzupełnić wzmianką o samochodzie Volkswagen T4 z 2000 roku, który od lutego 2012 r. służy jako pogotowie techniczne z numerem bocznym 1191A.

Wycofano z ruchu kilka autobusów. W lutym MAN-y NL202 nr 0815 i 0816 trafiły na Ukrainę (pierwszy do firmy „Mira i K”, a drugi do „ATP-1” – obu ze Lwowa). Kapena Thesi City 65C nr 1498 w okresie od września 2011 r. do lutego 2012 r. przebywała w tym samym komisie, jednak wróciła na jakiś czas do ruchu liniowego. Ostatecznie w październiku została sprzedana.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Marcin Nawrot) (autor: Jacek Sobota)

Jelcz 120MM/2 nr 0307, MAN EL202 nr 0812, MAN NL222 nr 0813 i Mercedes-Benz O405N nr 0818 zostały odstawione do sprzedaży w komisie.

(autor: Przemysław Wacławek) (autor: Mateusz Trąbka)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Skasowano natomiast następujące autobusy: Ikarusy 280.26 nr 0303, 0404, 0405 i 0406, Ikarusy 260.04 nr 1490 i 1501, Jelcze M11 nr 1468, 2691 (jest odstawiony), 2692 i 2693, Neoplana N4014NF nr 0821, MAN-y NL252 nr 0603, NL312 nr 0709, NG272 nr 0809 i 1002 oraz NL222 nr 0814, a także pogotowie techniczne w postaci Ikarusa 280/A nr 1183A.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Mateusz Trąbka)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Andrzej Gryc)
(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Przemysław Wacławek) (autor: Janusz Rogoń)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Andrzej Gryc)
(autor: Jacek Sobota)

Tym samym 27 kwietnia w zakresie przegubowych, a 2 kwietnia w zakresie solowych – zakończyła się era Ikarusów w PKM Świerklaniec. Jednocześnie warto zauważyć, że w PKM nie ma już żadnego autobusu z zakresu numeracji WPK Katowice lub 14xx, czyli tej nadawanej w latach 1991-2002.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Adrian Słupski) (autor: Adrian Słupski)

W wyniku szeroko zakrojonej współpracy PKM-u z innymi przewoźnikami z którymi tworzone są konsorcja ubiegające się o wygrane w przetargach na linie KZK GOP niektóre autobusy były wypożyczane lub przenoszone do innych zajezdni. I tak w ramach konsorcjum z PKS Gliwice (obsługa linii 280) do Gliwic skierowane zostały MAN-y Lion’s City G nr 1118 i 1119, które 30 czerwca zostały zastąpione dwoma krótkimi Lion’s City nr 1104 i 1216, a dodatkowo na okres wakacji do Gliwic wyekspediowany był Solaris Urbino 12 nr 0615. 3 września 1118 i 1119 wróciły do służby w Gliwicach, a 1104 i 1216 wróciły do Świerklańca. Do PKS Gliwice był wypożyczony (choć w ramach innej współpracy niż wspomniane konsorcjum) Neoplan N4416 nr 1128. W okresie od 2 do 16 stycznia obsługiwał linię 236.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota)

Inne konsorcjum PKM tworzy z firmą MJP-BAZ z siedzibą w Czeladzi. Firma ta to inne wcielenie przedsiębiorstwa Jerzego Sebzdy, które znane było dotychczas pod markami PUP i Sed-Baz. Konsorcjum obsługuje linie 813 i 814. Od 1 kwietnia z zajezdni Piaski na te linie wyjeżdżają Solarisy: Urbino 12 nr 0614, Urbino 15 nr 0616 i 0617, Urbino 18 nr 0702 i 0706 oraz Neoplan N4416 nr 1207. Z końcem kwietnia Solarisa Urbino 18 nr 0706 zastąpił taki sam z numerem 0705.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Oskar Pająk) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Janusz Rogoń) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota)

Oprócz powyższych, od 1 kwietnia 2013 r. Solaris Urbino 10 nr 0504 został wypożyczony do Krzysztofa Pawelca, gdzie z numerem 103 obsługuje linię 250. Natomiast MAN NL202 nr 0804 został sprzedany w marcu 2013 r. do Nowaka – jego nowy numer to 082.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

olaf napisał(a):

1207 jeżdzi także na liniach czeladzkich ( MPJ Baz Czeladź i PKM świerklaniec) 814 w niedzielę i 813 w tygodniu. dużo lepszy niż BMC pana Sebzdy

14.05 08:18:48

tj01 napisał(a):

Kurde, pięknie, że znów uruchomiliście działalność. Super przeczytać jakieś niusy, dowiedzieć się co nieco i potwierdzić swoje przypuszczenia i obserwacje w jednej całości. Pozdrawiam moderatorów i życzę dużo sił i chęci, bo smutno, jak na stronce nic się nie dzieje.
Szczerze mówiąc, jeszcze nie jestem w temacie 'obcykany' jak niektórzy, ale wiadomości taborowe PKM Świerklaniec nie zdziwiły mnie, bo udało mi się to poniekąd zaobserwować :P (również przy pomocy bazy taboru)
Pozdro!

16.05 08:23:31


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!