Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Za rok będą nas wozić tylko Koleje Śląskie

06.12.2011

Tagi: kolej, prasa – Dodał: Marek Borys

pj, Gazeta.pl Katowice, 06.12.2011 r.

- 1 stycznia 2013 Przewozy Regionalne przestaną wozić pasażerów - ogłosił marszałek Adam Matusiewicz. Do tego czasu Koleje Śląskie mają przejąć wszystkie trasy, które obsługują jeszcze Przewozy. Pozostałe województwa utworzą własne firmy kolejowe.


- Problem Przewozów Regionalnych trzeba rozwiązać najprościej, jak się da. W tym przypadku wszystko sprowadza się do tego, że nie mamy pieniędzy na ich utrzymywanie, w dodatku każdy marszałek swoje problemy powinien rozwiązywać sam - uważa Matusiewicz.

Marszałek przypomniał, że udziałowcami PR są dziś wszystkie województwa, a spółka jest zadłużona na ponad 700 mln zł. - W ciągu ostatnich czterech lat dopłaciliśmy Przewozom 400 mln zł. To komplikuje nasze finanse - dodał.

Dlatego wszystkie województwa mają w przyszłym roku powołać własne spółki kolejowe, które będą przejmować linie od PR. - Będą one wydzielone z PR. Same Przewozy od 1 stycznia 2013 nie będą zajmowały się już wożeniem pasażerów. Spółka nadal będzie istnieć, ale skupi się m.in. na restrukturyzacji długów - dodaje Matusiewicz, który marszałkowie wszystkich regionów wyznaczyli na lidera zespołu, który ma rozwiązać problem PR.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Arbeiterus napisał(a):

A co będzie z komunikacją międzywojewódzką? Tylko TLK i IC?

06.12 18:58:26

Piotrek napisał(a):

No to pozamiatane. Do widzenia Giewont, Szyndzielnia, Bursztyn i inne pociągi Interregio. Pozostaną busy i auta.

06.12 19:16:34

Dizel napisał(a):

Czytając takie informacje zastanawiam się czy śmiać czy płakać. Kilka lat temu jak tworzone kolejne dziwne twory w ramach grupy PKP każdy zdrowo myślący człowiek wiedział że to bez sensu. Tylko wzrost administaracji, nowe stanowiska prezesowskie i iine twory do przejadania pieniędzy. Oczywiście decydenci szumnie obwieszczali rewolucje - jak to będzie pięknie, jaki to pasażer będzie miał wybór itd. Dzisiaj likwidacja. Gdy to się wszystko tworzyó to pasażerowie dostali po głowie - nowe bilety, brak synchronizacji, wojna PR i IC. Teraz gdy to zlikwidują obawiam się że znów to właśnie pasażerowie najbardziej oberwą. Pewnie dojdzie do likwidacji wielu połączeń, ostaną się tylko te najbardziej dochodowe - resztę wyciąć. Pytanie czy to ma sens? Co z połączeniami międzywojewódzkimi typu interregio? Pewnie pozostaniemy skazani tylko na usługi spółki intericty - i gdzie tu wybór dla pasażera? Gdzie walka o pasażera? To wszystko obawiam się sprowadzone zostanie do jednej alternatywy: jeszcze więcej 20 i wiecej letnicj samochodów na drogach - oczywiscie tylko dla tych któych stać. Ech, cóż w Europie wielu uważa iż Polska to głównie kraj rolniczy - i chyba mają rację - bo wg decydentów to najlepiej wszytko po prostu zaorać i mieć spokój

06.12 20:05:23

Iznogud napisał(a):

No to kaplica. Już dziś np. z Katowic do Krakowa bardziej opłaca się jechać busem - jest i taniej i szybciej (i bezpieczniej). A po likwidacji PR już w ogóle nie będzie międzywojewódzkich pociągów osobowych?

06.12 20:55:21

Kysó napisał(a):

I znowu Wybiórcza przeinacza rzeczywistość. KŚ nie przejmą wszystkich linii a PRy nie przestaną wozić pasażerów a inni marszałkowie nie będą tworzyć własnych spółek. Po prostu PRy zostaną podzielone - nawet nie wiadomo czy na 15 części (bo mazowieckie nie jest ich współwłaścicielem o czym Wybiórcza widać nie wie) czy na mniej - mniejsze województwa chcą się po prostu "przyłączyć" do silniejszych i działać w tym względzie razem.

06.12 21:14:00

memphis napisał(a):

Województwo Mazowieckie jest udziałowcem spółki Przewozy Regionalne i to nawet największym.

06.12 22:24:32

Jacob napisał(a):

Międzywojewódzkie będą jeździć prawdopodobnie na podobnej zasadzie jak międzynarodowe, czyli przy współpracy dwóch spółek. W sumie to dobrze, że ich dzielą bo dalsze istnienie tego betonu, gdzie tak naprawdę żądzą związki zawodowe a nie właściciele, nie ma sensu.

07.12 08:31:39

wiko napisał(a):

a jutro usłyszymy że każde miasto, a później każda gmina będzie tworzyć własne koleje i będą dojeżdżać od granicy gminy na zachodzi do granicy na wschodzie lub w prostopadłym kierunku. Banda złodziei, w normalnych europejskich krajach nikt nie byłby w stanie wpaść na tak poraniony pomysł. Polska to kraj złodziei i krętaczy, czas wyjechać, oczywiście własnym autem bo na środki transportu publicznego nie ma co liczyć.

07.12 20:55:22

Janek napisał(a):

Czyli spółka Koleje Ślaskie będzie dotowana z UM - trzeba przecież wyciągać kasiurę i utrzymywać stołki kolegów. Proponuje glosowanie : jakie zaszczytne stanowisko obejmie Marszałek w Kolejach Śląskich po odejściu z Urzędu ?
Będzie powtórka z KZK GOPu ?

08.12 11:32:17

Kysu napisał(a):

Odkąd u nas weszła ta cała regionalizacja,większość połączeń międzywojewódzkich zawieszono z powodu nieporozumienia samorządów.W nowym rozkładzie brakło znowu wielu połączeń PR z powodu rezygnacji UW z utrzymywania przewozów międzywojewódzkich, jak i lokalnych.Wszędzie patrzą by nakraść oszczędnościami.

17.12 17:23:23

butthead napisał(a):

Nie "UW", tylko "UM" - organizacja kolejowych przewozów regionalnych to zadanie marszałka, nie wojewody.

17.12 17:39:43


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!