Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Będą badania komunikacji, ale czy za nimi przyjdą zmiany?

27.10.2011

Tagi: prasa – Dodał: Marek Borys

Grzegorz Żądło
TVS, 25.10.2011 r.


W jaki sposób najczęściej dojeżdżasz do pracy? Czy w twojej okolicy łatwo można kupić bilet na autobus? Czy informacja o spóźnieniu tramwaju jest dla ciebie wystarczająca? To tylko niektóre z pytań, jakie w najbliższych tygodniach usłyszy ponad półtora tysiąca mieszkańców województwa śląskiego. Wkrótce ruszą telefoniczne badania ankietowe na temat transportu i komunikacji w regionie.


Jak wyprostować zaniedbane przez lata sprawy transportu w województwie śląskim? To jedna z najistotniejszych do załatwienia spraw w Urzędzie Marszałkowskim. Badaniu zostanie poddanych 1,6 tysiąca mieszkańców regionu. Już niedługo ankieterzy zadzwonią do tych wybranych. Pytań będzie około 50, a odpowiedzi anonimowe. - Jeżeli osoby korzystają z transportu miejskiego, to nie powinny one sprawić żadnego problemu. Charakter, jak też doświadczenie ankieterów, to kolejna sprawa, już po naszej stronie leży, ażeby tych respondentów przekonać - mówi Andrzej Kempa z firmy Biostat, wykonawcy badań ankietowych.

Jak się okazuje, ankieterzy będą pytać o rzeczy, o które w ostatnich miesiącach nasi reporterzy przy różnych okazjach pytali często. Tak jak o to, czym pan/pani najczęściej się porusza? Kolejne ankietowe pytanie i kolejna gotowa odpowiedź, tym razem o jakość miejskiego taboru. Nie wygląda najlepiej, choć jest pewna poprawa. Do tego można jeszcze dodać pytanie o punktualność. Żeby wszystko wyglądało lepiej, Urząd Marszałkowski do 2014 roku chce przygotować strategię rozwoju systemu transportu. - Obecnie wiele się np. mówi o integracji komunikacji. Tutaj są już pewne doświadczenia, ale można powiedzieć, że województwo śląskie dopiero raczkuje - mówi Witold Trólka z Urzędu Marszałkowskiego.

Raczkuje też zapowiadane kilka miesięcy temu studium transportu, które dla aglomeracji miał stworzyć Górnośląski Związek Metropolitalny. Prace powinny się już rozpocząć, zwłaszcza, że plany były ambitne. - Jakie są pomiary ruchu w naszej aglomeracji, jakie połączenia i ich natężenie należałoby zlikwidować. Które połączenia, zarówno kolejowe, tramwajowe, trolejbusowe i tramwajowe dołożyć - wymieniał jeszcze w kwietniu Dawid Kostempski. Teraz wygląda na to, że dołożyć do stworzenia studium musieliby się prezydenci poszczególnych miast. - To jest bardzo poważne przedsięwzięcie, które wymaga czasu i przede wszystkim pieniędzy. Jak będziemy mieli pozytywne deklaracje prezydentów, wtedy przystąpimy do tworzenia studium - mówi Krzysztof Mejer, rzecznik GZM.

A jeśli nie, to dokument najprawdopodobniej nie powstanie. Znacznie pewniejsze jest przygotowanie strategii przez marszałka, czemu kibicują nie tylko pasażerowie, ale i specjaliści od transportu. - Żeby prace nad tą strategią miały ten etap dyskusji na temat tego co można i czego oczekujemy. Żeby to nie była strategia na miarę XX, a XXI wieku - mówi dr Stanisław Krawiec z Politechniki Śląskiej. Bo na razie na miarę XXI wieku są tylko komunikacyjne problemy.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

slazak napisał(a):

I znów będą powstaną ambitne plany a miast być lepiej będzie tak samo albo jeszcze gorzej!!! OT TAKA DEWIZA KZK GOP .

27.10 21:54:56

K. napisał(a):

Pierwszym ambitnym planem będzie likwidacja skrętu przy cudownym teatrze ;) Ale co tam, tramwajarze mają to wziąć na swoje bary :d

28.10 00:13:54

waldeck napisał(a):

Zapewne jedynym skutkiem będzie kolejna likwidacja kursów i linii, na których autobusy jeżdżą puste. Puste, czyli takie, w których jedno miejsce siedzące jest wolne.

28.10 07:54:53

dexiu89 napisał(a):

Dobrym rozwiązaniem będzie zlikwidować ten badziew mianem KZK GOP. Niech PKS (jeśli się pokusi) zorganizuje komunikacje i tyle. Każdy bus co godzine lub 45 minut. Połowa (jak ja) kupi auto za psie pieniądze a połowa będzie się ciś w tym co będzie jeździło. Co mi po autobusie, który jedzie co 1,5 godziny lub co godzine. W sobote czy niedziele na zakupy się nie da wybrać autobusem. Zrobię zakupy i co? Czekam na cokolwiek bo w większości przypadków z jednej do drugiej dzielnicy jadą 3 linie i wszystkie o jednej porze. Już wolę byle jakie auto. Ważne, że załatwię co mam załatwić bez martwienia się kiedy mi pojedzie autobus jakikolwiek.

28.10 13:26:52

Imię lub pseudonim napisał(a):

Yyyy... GZM chwali się na swojej stronie, że zamieszkują go 2 miliony ludzi. Przepytanych ma być 1600 osób co daje 0,08% (osiem setnych procenta). I na tej zasadzie ma być budowana jakaś wizja? Ja przepraszam, ale więcej osób to chyba kierowca 811 przewozi w ciągu jednej dniówki...

28.10 17:39:02

Iznogud napisał(a):

Fajnie, że UM się nagle obudził i chce obierać jakąś strategię rozwoju... Pewnie znów poleci trochę linii, prezes KZK zaś się będzie żalił, że ludzie wolą się gazować w 20-letnich polonezach z LPG, a jak nie dało rady kupić rano biletu, tak pewnie nic się nie zmieni.

A ja się zapytam z innej beczki: czym tak właściwie zajmują się pierdzący w stołki zarządcy GZM-u? Ten dziwny twór istnieje już kilka lat, pożera sporo pieniędzy z naszych podatków (bo przecież sowite pensyjki i autka służbowe muszą być), a jedynymi rzeczami, o jakich słyszałem, były... kalendarze i organizacja Nocy Teatrów. A gdzie te spalarnie śmieci, gdzie dogadanie się w sprawie dróg, linii tramwajowych czy kolei? Bo kalendarze i imprezę to ja sam mógłbym zorganizować za ułamek takiej kasy... Poza tym - jaki to ma sens, skoro nie należy do związku np. Będzin czy Tarnowskie Góry?

Druga rzecz: jak pisał poprzednik: taki setny ułamek procenta opinii to będzie naprawdę fajna próbka... A niech trafią akurat na wkurzonych pasażerów po wykolejeniu wiedeńczyków, to się tym razem tramwajom oberwie w ankiecie.

28.10 18:13:27

Kysó napisał(a):

"Żeby to nie była strategia na miarę XX, a XXI wieku - mówi dr Stanisław Krawiec z Politechniki Śląskiej"
Panie Doktorze, niech to będzie strategia na miarę średniowiecza, byleby z niej wyniknęły pozytywne zmiany dla komunikacji.
@Dexiu89: który PKS pokusi się o zorganizowanie komunikacji?? Zdychający Katowice, zdechnięty Zawiercie czy dawno zdechnięty Będzin. Za dużo ziółek z Amsterdamu. KZK GOP nie jest z definicji zły, jest po prostu niewydolny i ma nieudolne kierownictwo.

28.10 22:33:26

butthead napisał(a):

Tylko co ma KZK GOP do badań zleconych przez Urząd Marszałkowski?

29.10 12:31:30

KZKGaPowicz napisał(a):

Moim zdaniem KZK GOP może daleć istnieć, ale powinien być kierowany przez wykształcone osoby w odpowiednim kierunku.
Uważam, że to gminy członkowskie powinny organizować konkursy wśród obywateli na miejsce w Zgromadzeniu KZK GOP. Kandydatów oceniłaby komisja fachowców w dziedzinie transportu, zarządzania i strategii działania. Może wtedy coś by się zmieniło? Ponadto czego tu oczekiwać, jeśli mamy jedną z najniższych wpłat w Polsce na rzecz komunikacji miejskiej przeliczoną na 1 mieszkańca? Gminy wolą inwestować w drogi aniżeli w KM, czego za kilka lat będą żałować, gdy drogi się zakorkują i zabraknie miejsca na nowe; to tylko kwestia czasu.

29.10 13:02:24

Piotrek napisał(a):

A może by tak się spytali użytkowników samochodów dlaczego nie korzystają z komunikacji miejskiej. Dlaczego wolą płacić kilka razy więcej za transport zamiast kupić bilet miesięczny. Dlaczego byli klienci KZK GOP zrezygnowali z ich usług? Trochę mi to przypomina robienie sondaży wyborczych pod kościołem po niedzielnej mszy.

30.10 01:22:13

Kysó napisał(a):

@butthead: może UM chce wspólnego biletu KŚ i KZK GOP??
@KZKGaPowicz: wykształcone osoby w odpowiednim kierunku... cóż, z tego co mi wiadomo to Pan Prezes Urbańczyk kończył transport. Tu nie chodzi o wykształcenie, wiedzę teoretyczną (bądź co bądź) wyniesioną z uczelni, a o praktyczne wykorzystanie dostępnych rozwiązań w danej sytuacji.

30.10 15:09:52

bolek napisał(a):

Piotrek napisał: "A może by tak się spytali użytkowników samochodów dlaczego nie korzystają z komunikacji miejskiej. Dlaczego wolą płacić kilka razy więcej za transport zamiast kupić bilet miesięczny. Dlaczego byli klienci KZK GOP zrezygnowali z ich usług?" Przecież to dziecinnie proste np. bo mogę rozpocząć podróż o której chcę, bo nie czekam na przystanku, bo jadę sam lub z tym kim chcę i moge porozmawiać i nikt się nie będzie przysłuchiwał, bo nie muszę się przesiadać, bo podajdę wprost pod blok lub pracę i nie muszę iść pieszo, bo nie muszę dźwigać zakupów i jeszcze wiele innych powodów i nie ma to nic wspólnego z kzk gop, bo po prostu ludzie pracują i lubia przeznaczać pieniądze na komfortowe życie

30.10 15:49:18

slazak napisał(a):

nie wiem kto uaktualnia bazę taboru ale jeśli chodzi o tramwaje śląskie jest ona mocno nie aktualna od kilku miesięcy. A CO9 SIĘ TYCZY TEGO TEMATU TO NAPISZĘ TAK ; SZKODA GADAĆ!!!

31.10 11:38:52

slazak napisał(a):

Co do bazy taboru PRZEPRASZAM jest

aktualna SORKI

31.10 11:45:36

mcbiker napisał(a):

nie korzystam bo nie stoję w korkach, nie czekam na przystankach nawet godzinę czasu, nie spóźniam się do szkoły, na spotkanie czy do pracy jadąc rowerem....i nie płacę ani za paliwo ani za biler i p......ę system

15.11 23:59:56


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!