Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Szyny tramwajowe w Gliwicach do likwidacji

05.05.2010

Tagi: likwidacja, infrastruktura, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Krzysztof Bojda

Marcin Pawlenka,
TVS, 28.04.2010 r.


Zlikwidowano tramwaje, teraz czas na torowiska. Gliwiccy urzędnicy zwrócili się o to do Spółki Tramwaje Śląskie. Na razie szyny miałyby zniknąć z kilku ulic w Gliwicach. Zdaniem przeciwników likwidacji tramwajów, to kolejny przykład na to, że stawia się mieszkańców miasta przed faktem dokonanym. Z kolei władze Gliwic mają swoje racje i chcą pozbyć się szyn jak najszybciej oraz wyremontować zniszczoną nawierzchnię.


Tramwaje w Gliwicach to już historia. Teraz historią mają stać się również torowiska. Ale nie dla wszystkich. Mieszkańcy, którzy walczyli o utrzymanie linii tramwajowej, nie mówią o niej w czasie przeszłym. Wśród nich jest Andrzej Pieczyrak z Obywatelskiego Komitetu Obrony Tramwajów. - Tramwaje są. I zaklinanie magistratu, że nie istnieją, że są nie ekologiczne, bo to jest sztandarowe hasło, że tory są w złym stanie, to jest tylko zaklinanie rzeczywistości - uważa.

Tory mają zniknąć z ulic Wieczorka, Dolnych Wałów i wiaduktu na ulicy Zabrskiej. Tym samym gliwiccy urzędnicy uznali komunikację tramwajową na tych ulicach za rozdział zamknięty. - Tramwaj w tych miejscach był trochę niebezpieczny, nawierzchnia była bardzo zniszczona, było tam wąsko i w tym miejscu tak naprawdę trudno, żeby bezpiecznie się poruszał - wyjaśnia Maja Lamorska z gliwickiego magistratu.

Dlatego magistrat, chce się pozbyć torowisk i wyremontować zniszczoną nawierzchnię. O usunięcie szyn zwrócił się już o to do spółki Tramwaje Śląskie. Jednak decyzji w tej sprawie na razie nie ma. I dzisiaj nikt z Tramwajów Śląskich nie chciał się w tej sprawie wypowiadać.

Wypowiedział się natomiast były gliwicki radny Marek Berezowski, który sprzeciwia się decyzjom urzędników. - Ja nie wiem kogo ta obecna gliwicka władza reprezentuje. Bo w tej sytuacji na pewno nie mieszkańców. To nie jest prywatne miasto. Wola mieszkańców jest święta. Chcą tramwajów i tak ma być.

Kluczowym argumentem, który zaważył na likwidacji tramwajów były oszczędności. Zdaniem Anny Koperas z KZK GOP autobusy w Gliwicach są dwa razy tańsze, a większość pasażerów jest z nich zadowolona. - Zarówno wyniki naszych kontroli nie wskazują na jakieś problemy w funkcjonowaniu tej komunikacji, jak również nie mamy żadnych skarg od pasażerów - zaznacza.

Skarg pasażerów może nie ma, ale zły stan nawierzchni - zdaniem specjalistów - to nie tylko spadek po tramwajach. Świadczą o tym badania, które przeprowadzili naukowcy z Politechniki Śląskiej. - Tramwaj z reguły nie jest głównym elementem szkodzącym, powodującym zarysowania budynków czy wydającym emisję hałasu. Tym elementem jest ciężki pojazd samochodowy - stwierdza prof. Kazimierz Kłosek z Politechniki Śląskiej w Gliwicach. A właśnie takie pojazdy zastąpiły gliwickie tramwaje. Teraz czas na szyny. Czy faktycznie w ich miejscu pojawi się nowa nawierzchnia? Ostatnie słowo należy do właściciela torowisk.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

mietek napisał(a):

najlepiej niech wszyscy zlikwidują jakiekolwiek środki transportu publicznego. bo do epoki kamienia już nam coraz bliżej... gdzie ta demokracja i wolność słowa jak mieszkańcy nic powiedzieć nie mogą bo władza zawsze ma racje ...

05.05 11:31:18

Piotrek napisał(a):

Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność jechania ulicą Zabrską. Całe szczęście że auto mieściło się na wolnej przestrzeni między torami a krawężnikiem. Co do ul. Wieczorka to powinno się w pierwszej kolejności zlikwidować tory i wyremontować bo czasami jak przejeżdżam przez nią to aż się boję o zawieszenie. Gdyby tramwaje dalej jeździły nie było by nic lepiej a nawet gorzej bo stan ulic by się dalej pogarszał a TŚ by nie miały tradycyjnie pieniędzy na remont.

05.05 11:33:18

Lukas SC napisał(a):

Trzeba poczekać do wyborów żeby tramwaje wróciły albo pogodzić się z tym faktem

05.05 11:34:48

TBD napisał(a):

I bardzo dobrze ze tory znikna, a takie przypadki jak Berezowski i Pieczyrak nie powinni sie wypowiadac bo poprostu nie sa kompetentni.

05.05 11:51:02

Ł. M. P. P. napisał(a):

Prezydent i rada miejska do likwidacji!

A tak na marginesie to tory na wiadukcie są w świetnym stanie, zniszczona jest nawierzchnia, po której tramwaje w końcu nie jeździły.

05.05 12:05:50

Rafał napisał(a):

Jednym słowem w Gliwicach odstawiana jest totalna wioska. Dobrze, że póki co w Zabrzu mamy mądrą Panią prezydent:) Jak już wcześniej kiedyś pisałem, Gliwice zawsze miały chorą tendencję do odstawania od reszty własnego otoczenia.

05.05 14:24:02

treeboor napisał(a):

No, nie!!! Miasto zamiast się rozwijać pod względem komunikacji to się dramatycznie uwstecznia.

05.05 15:51:39

po co ? napisał(a):

Ciekawe tylko czemu do tych chorych Gliwic kazdego dnia rano jeda masy z Zabrza i Bytomia ? Skoro ta wioska tak odstaje to po co tam jezdza ? W sasiednich metropoliach pracy nie ma i szkoly?

05.05 17:02:22

MARIANO napisał(a):

Sytuacja ta jest podobna do tej w Chorzowie. Zadziwiajace jest to że nagle w kasie miasta znalazły sie pieniądze na remont ulic, na których leżą szyny. W Gliwicach jak i w Chorzowie jest wiele innych ulic wymagajacych natychmiastowej naprawy... Moim zdaniem wchodzimy powoli w okres kampanii przedwyborczej,a co za tym idzie można pokazać jakim jest się naprawdę dobrym prezydentem ( naprawiono kilka ulic, zlikwidowano niebezpieczne szyny). Likwidacja torowiska jest też dobrym sposobem na pozbycie się konkurencji w wyborach, bo może jeszcze któremu kandydatowi przyjdzie pomysł do głowy by odbudować tramwaj w Gliwicach...

05.05 20:07:47

@mariano napisał(a):

Akurat likwidacja tramwaju i wyciaganie torow ,to nie jest dobra metoda na kampanie wyborcza i wyborcow nie przyciaga.

05.05 23:25:40

zonk napisał(a):

@@mariano: Mieszkańcy już pewnie nie pamiętają, a Frankiewicz machnie im przed nosem "wyremontowaną" nawierzchnią na tych ulicach i kolejne cztery lata na stołku.

06.05 08:00:10

ja napisał(a):

Yeah!! Berezowski na prezydenta Gliwic;PPP

06.05 12:18:12

butthead napisał(a):

@fafaf: I właśnie dlatego, że do Gliwic każdego dnia jeździ wielu pasażerów miało sens utrzymać tą linię tramwajową. Wystarczy, że pierdyknie gdzieś na świecie kolejna platforma wiertnicza i nagle tramwaj okaże się być "dwa razy tańszy" od autobusu. Tylko że wtedy już na odkręcanie decyzji Nieomylnego będzie za późno.

06.05 12:26:13

@Butthead napisał(a):

Ja akurat wole ,zeby gliwickie pieniadze szly na cos innego niz utrzymywanie transportu , z ktorego glownie korzystaja mieszkancy innych miast .

06.05 16:47:29

Daro85 napisał(a):

@@Butthead: OK, wobec tego od dziś zamykamy linie 840 i 870. Uprzedzając komentarz informuję, ze blisko 70% użytkowników tych linii nie mieszka w Gliwicach.

06.05 18:27:29

Zdzisław Fidel napisał(a):

Mądra decyzja mądrego człowieka. Na co komu u nas w Gliwicach te rozpadające się torowiska skoro nie kursują po nich tramwaje. Jednego złomu już nie ma - czyli tramwajów, a zatem czas najwyższy pozbyć się torów i trakcji żeby nie straszyły przechodniów na ulicach. Mam też nadzieję, że ten cały autobus też już niebawem kursował nie będzie, bo tylko miesza powietrze w Gliwicach wożąc tlen całymi dniami i nocami.

06.05 20:23:37

@Daro85 napisał(a):

I super- z Gliwic do Katowic i tak najlepszy jest pociag.

06.05 20:38:12

marian napisał(a):

Panie Fidel: Chętnie bym Panu odebrał tlen i to w tej chwili, żebyś facet takich pierdół tu nie wypisywał. Profrankiewiczowski gliwicki grafoman.

06.05 21:04:01

TakieSobieSpostrzezenie napisał(a):

Odnoszę jakieś dziwne wrażenie, że opłacana przez ZF klaka dotarła i na to forum. Nigdy nikt z prawdziwych pasjonatów KM nie wypowiadał się na tym forum negatywnie o tramwajach, a tu nagle powódź przeciwników.
Dziwne?
Nie, wcale nie. Podobnie jest na innych forach: GW, http://www.24gliwice.pl . Po prostu przy****asy pana Prezydenta, opłaceni przez niego, plotą trzy po trzy

06.05 21:12:38

ja napisał(a):

Nie trzeba byc pracownikiem gliwickiego magistratu, ani byc oplacany przez prezydenta Gliwic oszolomie, mozna byc tez po prostu zwolennikeim Frankiewicza. Moim zdaniem bardzo dobrze, ze zlikwidowali ten zlom w Gliwicach, autobus bardzo dobrze sie sprawuje na tym samym odcinku i jest o wiele tanszy niz tramwaj, przy okazji miejska spolka ma z tego korzysci bo na tym zarabia. Przy okazji po co komu tramwaj na wies? Rownie dobrze moznaby bylo poscic tramwaj do Bojkowa, na to samo by wychodzilo, no moze lepszy bylby tramwaj do Bojkowa bo tam tanie kartofle sa. Torowisko tez powinno sie jak najszybciej zdemontowac, bo stwarzaja niebezpieczenstwo zarowno dla aut jak i pieszych, jezdnie dookola torowiska sa w najgorszym stanie w calym miescie. Na miejscu pasu torowego na chorzowskiej moznaby bylo stworzyc w koncu parkingi dla ut, zeby nie zawadzaly na boboczach. Na miejscu petli powinno stworzyc sie rondo (skrzyzowanie Slowackiego-Daszynskiego-Dolnej Wsi). Tramwaj w Gliwicach nie odgrywal zadnej roli, procz tego ze korkowal ulice i stwarzal wiecznie niebezpieczenstwo. Tramwaj moglby miec sens w Gliwicach, ale na innych trasasch, np. na Trynek, Sikornik, Osiedle Obroncow Pokoju czy Warynksiego, nie wspomne juz o Labedach i Sosnicy (aczkolwiek czy jest sens tworzenia tramwaju do zabskich, juz jeden zlikwidowali do nich i zyje sie lepiej). A pozal sie Boze spolka Tramwaje Slaskie SA sama jest sobie winna temu co sie dzieje, dlatego wcale mi nie jest ich zal, powinno sie ta spolke zlikwidowac, zaorac i stworzyc cos nowego, bo TS SA nie wroza nic dobrego na Slasku, sa tylko kupa klopotow i marnowania pieniedzy. Gdyby pomysleli wczesniej to po Gliwicah juz dawno moglyby jechac niskacze, a tak laduja wiecznie w zapyziale Katowice.
TRAMWAJE SLASKIE SA WON Z GLIWIC - jeszcze zajezdnie powinni zlikwidowac i bylby w koncu swiety spokoj;PPP

07.05 08:40:20

Iznogud napisał(a):

To smutne, że u nas się tylko wszystko likwiduje. Inne miasta na Zachodzie (ba, nawet i w Polsce, czy Czechach) płacą grube miliony za budowę nowych i remont starych linii tramwajowych. I czasem to wcale nie są tak duże miasta jak Gliwice... A przez jednego frankensteina cały GOP pewnie straci dofinansowanie z UE na remont torów. No trudno, może po wyborach coś się zmieni na lepsze - oby tylko mieszkańcy mądrze zagłosowali...

07.05 10:07:48

MANIAC SCAT napisał(a):

ja@, z którego drzewa sie urwałeś? Rozumiem że pisząc to masz na myśli samochody czyli nowe fabrycznie pojazdy a nie stare używane szroty, zanieczyszczające masowo nasze środowisko?

07.05 10:49:25

Piotrek1 napisał(a):

ja,powiedz mi, co bierzesz? Ja już próbowałem różnych rzeczy, ale po nich niezmiennie dalej chce mi się wymiotować na widok Gliwic, rządzonymi przez geniuszy na skalę światową.

07.05 11:47:35

Piotrek napisał(a):

@TakieSobieSpostrzezenie: a odnoszę wrażenie że wypowiada się tu normalne społeczeństwo które ma dość tramwajowego złomu na krzywych szynach biegnących przez dziurawe drogi.
Opinia "prawdziwego pasjonata KM" jest ogólnie znana: najlepiej centrum miast ogrodzić drutem kolczastym, zrobić getto po którym mogą tylko jeździć autobusy i tramwaje. Takie bezgraniczne i bezkrytyczne uwielbienie KM w naszych realiach można odebrać jako pomieszanie zmysłów.

Na Zachodzie to jest prawdziwa KM, tu jest tylko złomowiec, syf, kiła i mogiła. U nas KM jest dla biedaków, których nie stać na samochód. A jaki klient taka komunikacja...

07.05 12:32:28

zonk napisał(a):

Dobra, zostawcie ich. Gliwiczanie są przekonani o swojej wyższości, a niedługo staną się centrum wszechświata (po zbudowaniu Podium) to nie wypada tak na nich psioczyć. Mają najlepsze pomysły na świecie to niech mają, chcą zarabiać na km to niech zarabiają, my lepiej martwmy się o własne problemy.

07.05 13:00:57

treeboor napisał(a):

Gliwiczanie powinni wziąść przykład z Grudziądza, który ma ok.57km2, w Gliwice ok.130km2. A nie rezygnują z komunikacji tramwajowej, patrząc na finanse, a wręcz przeciwnie w mieście Grudziądz stawiają na tramwaje, skąd można przeczytać w tym artykule -> http://torun.gazeta.pl/toru... Po prostu hańba Gliwic na całą Polskę.

07.05 14:55:22

TakieSobieSpostrzeżenie napisał(a):

@ja: Zwrot "tramwaj do _ŻABSKICH_" wydaje mi się dziwnie znajomy: widziałem je na innym forum co potwierdza moje podejrzenia o przy***śnych najemnikach Frankiewicza, którzy mają chyba płacone za wygadywanie tych bzdur wszędzie, gdzie się da. Ot, takie dawno sprawdzone Goebbelsowskie metody uprawiania propagandy.

07.05 16:58:30

gość napisał(a):

Torowiska te co są tak czy tak nie mogą być, gdyż jakby tak puścić nowy niskopodłogowy tramwaj, to by sie rozsypał tam. Należy położyć nowe szyny i wyremontować drogi. Natomiast całkowita rozbiórka torowisk i po sprawie, to moim zdaniem chamstwo i nie liczenie się z wolą mieszkańców. Poza tym tramwaj jest ekologiczny, a te Solariski jednak jakieś spaliny wypuszczają.

07.05 17:38:38

butthead napisał(a):

A to w Gliwicach są jeszcze jacyś przechodnie na ulicach? Po wybudowaniu wszystkich supermarketów w centrum miasta nie powinno już zostać nikogo, będzie można spokojnie kontynuować prezydencką wizję zabetonowania każdej dostępnej przestrzeni. Tramwaje współcześnie likwiduje się tylko w rejonach dalekowschodnich o oględnie mówiąc niskiej kulturze transportowej, natomiast w Europie tam, gdzie miasta wymierają - obydwa przypadki doprawdy godne naśladowania!

07.05 19:21:20

Piotrek napisał(a):

@treeboor: Widziałeś którędy jeździ tramwaj w Grudziądzu? Czy jedzie w większości wydzielonym torowiskiem czy ulicami przez najstarszą część miasta, wąskimi uliczkami (niejednokrotnie jednokierunkowymi). Tramwaje mają być po pierwsze SZYBKIM środkiem komunikacji między dzielnicami a nie turystycznym wozidłem z średnią prędkością podróżną góra 25 km/h. W obecnej sytuacji tramwaje w Gliwicach NIE MAJĄ RACJI BYTU.

P.S. Nie jestem z Gliwic.

07.05 19:47:17

toromistrz napisał(a):

Teksty o fatalnych torowiskach są nieprawdziwe. Mylone są pojęcia zastoswanej technologii ze stanem technicznym. A już na pewno nie jest przeszkodą dla kursowania tramwaju niskopołogowego stan nawierzchni torowej.
Na potwierdzenie rzekomo fatalnego stanu technicznego torowisk chciałbym zobaczyć wyniki "Badań technicznych toru" wraz z stosownymi kartotekami sprzed 1.09.2009 (sprzed daty likwidacji!!!) zgodnie z "Wytycznymi technicznymi projektowania budowy i utrzymania torów tramwajowych" i sam ocenić stopień degradacji torowisk, gdyż na podstawie obserwacji nie jestem w stanie potwierdzić rewelacji lansowanych przez urzedników. Stan techniczny torów w Gliwicach jest dobry. Po dużo gorszych torach musiały przemieszczać się tramwaje 116Nd w momencie ich wprowadzenia do ruchu w 2000 roku przy dojazdach do i z zajezdni w Zawodziu do katowiciego Rynku.

07.05 20:11:49

butthead napisał(a):

@Piotrek: Tak, tak, a badania wskazują, że spaliny nie są szkodliwe.

07.05 20:36:43

ja napisał(a):

Moge sie wypowiadac gdzie mi sie podoba i nikt mi tego nie zabroni. Ja mam juz poprostu dosc glupiej gadki na temat tramwajow w Gliwicach. Gdyby to ode mnie zalezalo to po Slasku hulalyby juz dawno autobusy, tramwaje, trolejbusy, metro, kolej miejska i Bog wie co jeszcze. Ale jezeli widzi sie to co jest na ulicach Slaskich i Zaglebiowskich miast to czlowiekowi sie chce juz womitowac tym wszystkim.

07.05 22:20:22

Daro85 napisał(a):

@@Daro85: "I super- z Gliwic do Katowic i tak najlepszy jest pociag."- oczywiście konieczność zakupu dwóch miesięcznych to taki tam mało istotny szczegół od strony finansowej, no nie?

@ja: "Ale jezeli widzi sie to co jest na ulicach Slaskich i Zaglebiowskich miast to czlowiekowi sie chce juz womitowac tym wszystkim."- ja znam inny cytat- "jacy ludzie taki kraj".

08.05 10:16:09

timin napisał(a):

słuchajcie nie jestem z Gliwic a z Sosnowca. do Gliwic przyjeżdżam kilka razy w miesiącu do pracy. nie jestem pasjonatem komunikacji miejskiej ale osobiście uważam ze w Gliwicach tramwaj był dobrym pomysłem. ba nawet uważam ze w Gliwicach powinno się rozbudowa sie tramwajową. A4 bardzo często jest opóźniona sam tego byłem świadkiem, druga sprawa krótkie autobusy ścisk jak jasna cholera. jestem osobiście za przywróceniem tramwaju w Gliwicach. Szybciej pokonywałem ul.Zwycięstwa tramwajem niż A4 więc skończcie gadac głupoty że tramwaj nie dla Gliwic. widzę że ten frankiewicz to już ładnie mydli oczy mieszkańcą. Powiniem wyleciec ze stołka już dawno

08.05 16:50:03

podlesianin napisał(a):

Wszystko najlepiej zlikwidować, a potem jak tak ostro pójdą paliwa w górą to niektórzy jak się przesiądą z samochodu do komunikacji to będą mieli nie do wiary.

08.05 18:00:02

Piotrek napisał(a):

Franek jest już przyrośnięty do stołka. Ostatnio wciskał ciemnemu ludowi, że zaoszczędził 2 mln na banach i dzięki temu modernizuje parki. Dziennik Zachodni kupił ten bełkot, ciemny lud też.

09.05 16:55:43

Piotrek napisał(a):

Powiedzcie proszę, co to za pogłoski na temat rozwalenia dziewiątki w Rudzie? Wczoraj było na forum, ale już nie mogę tego znaleźć.

09.05 17:01:40

Traveler napisał(a):

@Piotrek. To nieprawda, że w Grudziądzu tramwaje jeżdżą wyłącznie wydzielonym torowiskiem. W Elblągu również nie. Podobnie np. w Poczdamie. Tam tramwaj miejscami dosłownie przeciska się wąską uliczką między domami. Tą samą uliczką jeżdżą normalnie samochody, torowisko tak jak i droga jest równe jak stół, a więc się da i kompletną bzdurą jest twierdzenie, że tramwaj powoduje zniszczenie nawierzchni drogi.
Jeśli chodzi natomiast o inne miejsca w Poczdamie, to na nowych trasach z jezdni WYKROJONO i wyłączono pas dla tramwajów KOSZTEM samochodów, i nikomu do głowy nie przychodzi, żeby przeciwko temu protestować.
A więc da się. Jak się oczywiście chce. Tylko trzeba jeszcze być rozwiniętym,dojrzałym i obywatelskim SPOŁECZEŃSTWEM, a nie wyłącznie NARODEM. (liczę na to, że tego ostatniego zdania nie muszę rozwijać i tłumaczyć)

09.05 17:36:41

Rekin napisał(a):

Z adresów IP widać, że urzędnicy w gliwickim magistracie są zatrudnieni przez Frankiewicza do psioczenia na tramy gdzie popadnie - tyle że ich styl pisania, charakterystyczny dla typów spod budki z piwem, zdradza pracodawcę. Żenada, nie wymagająca komentarza. A już najbardziej aktywny jest ja - jazmig, czyli niejaki rzecznik Jarzębowski.

Oczywiście wszędzie wypisują te same bzdury.

Tramwaj jest na całym świecie efektywnie wplatany w wąziutkie, historyczne uliczki równie dobrze, jak w wydzielone pasy na arteriach i podziemia centrów handlowych. Oczywiście, fantastycznie to funkcjonuje i przewozi masy ludzi także w małych miasteczkach po 50-100 tys. mieszkańców. Akurat Grudziądz to doskonały przykład wplecenia tramu w ciasną starówkę i nowe osiedla równocześnie.

Zachwycony jestem ostatnio Berlinem, gdzie po próbach udupienia paru linii urzędasy poszły po rozum do głowy i pozwoliły fachowcom od ekonomii stworyć sieć MetroTram/MetroBus. Niestety, nędza naszych szpeców od planowania komunikacji zapewne spowoduje, że TŚ padną, a kolosalna kasa, jaką moznaby wykorzystać na porządny upgrade systemu przejdzie nam koło nosa.

10.05 19:37:35

podlesianin napisał(a):

No niestety fakt kasa przejdzie mam obok nosa , no ale jak lepiej wydawać ją na pomoc społeczną zamiast zatrudniać ludzi przy tych pracach związanych z remontami jest lepsza no to niestety tako już będzie.

10.05 19:58:52

aso napisał(a):

"Tramwaj w Gliwicach nie odgrywal zadnej roli, procz tego ze korkowal ulice i stwarzal wiecznie niebezpieczenstwo. " - takiej bzdury dawno nie czytałem. Jeśli nie odgrywał żadnej istotnej roli, to skąd w ciągu dnia brały się przepełnione pojedyncze wagony na 1-ce w Gliwicach? Po drugie - intryguje mnie zawsze - jak to jest, że tramwaj stwarza niebezpieczeństwo poruszając się zawsze dokładnie tym samym torem, zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

10.05 20:41:03

Gojira napisał(a):

@Rekin: "Zachwycony jestem ostatnio Berlinem..."

Ja natomiast będę w kółko powtarzał jedno: PRAGA! Tam komunikacja jest zachwycająca! 3 linie Metra + Bardzo silnie rozbudowane linie tramwajowe w centrum* + autobusy na obrzeżach.

* Praga jest najlepszym przykładem na to, że MOŻNA, DA SIĘ i WSZYSTKO MA SENS! W Pradze Tramwaje kursują zarówno ulicami jak i wydzielonymi torowiskami, przemieszczają się po bardzo wąskich uliczkach (gdzie nawet okna mieszkań, niemalże przylegają do okien tramwaju z obu stron!), niektóre linie tramwajowe biegną tak blisko siebie, że u nas jest to nie do pomyślenia! Dwie całkiem oddzielne linie tramwajowe biegną przez kilka kilometrów w odległości około 100m od siebie oddzielone jedynie pasem drzew (mini parkiem). Częstotliwość kursowania nie pozostawia nic do życzenia, tramwaje kursują dość często (10-20minut dla linii) a na większości odcinków kursują 2-3 trasy! Nie spotkałem tam nigdzie zaniedbanego odcinka torów (nigdzie nie rzucało) - tramwaj po prostu płynął. Nie trafiłem na żaden wypadnięty kurs ani nawet opóźniony. Za każdym razem gdy jechałem były miejsca siedzące, a o tłoku ludzie pewnie tam nie słyszeli (to co u nas jest wyznacznikiem OPŁACALNOŚCI). Tramwaje czyste, zadbane zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz (każdy wagon wygląda jak świeżo zakupiony). Do tego smaczek - jedna zajezdnia funkcjonuje jako MUZEUM.

POZDRAWIAM

11.05 01:35:55

andrzejh69 napisał(a):

W Europie a także w innych regionach Polski wszystko jest lepsze niż na Śląsku, za 100 lat już tu prawie nikt nie będzie mieszkał, wyludni się tu tak jak na Ukrainie. Wszystko to zawdzięczymy wyłącznie naszej władzy samorządowej.

11.05 09:20:27

GaiusOctavianus napisał(a):

andrzejh69@: na Górnym Śląsku

11.05 10:45:30

Grzegorz78 napisał(a):

O solówki na jedeynce to puszczali je dlatego, gdyż w Chebziu tuż przed końcowym przystankiem jest tunel przez który nie mogą składy jeździc tylko same solówki, dlatego mimo tłoku puszczali na nią solówkę

11.05 12:55:53

Rafał napisał(a):

@Piotrek. Komunikacja jest dla biedaków? Ot, odezwała się zasrana, gliwicka elita:[ Wszyscy na Zachodzie stawiają na tramwaje, i w ogóle na komunikację miejską. I uwierz mi, na Zachodzie nie korzystają z niej tylko i wyłącznie biedacy (odezwał się Wielki Pan na włościach). Na Zachodzie korzystają z niej ludzi, którzy mają po prostu dość widoku korków w swoich miastach.

11.05 13:29:49

Rafał napisał(a):

@Grzegorz78. A jak 17-tki jadą z zajezdni Gliwice na Chebzie? Przez Bytom

11.05 14:16:36

Alek napisał(a):

O tym jak ważnym środkiem komunikacji jest tramwaj przekonał się na własnej skórze Bytom. Remont Łagiewnik, Piłsudskiego + wypadek na DK79 (Chorzowska koło Tesco) w dniu dzisiejszym sprawiło, że ten kto wsiadł do auta czy autobusu mógł sie przekonać jak to "fajnie" jest być mijanym przez 7 tramwajów:) Co z tego, że takie 820 nie ma przystanków do Chorzowa do Arki Bożka, jak stoi sobie z autkami w korku. Sam dziś w tym korku jechałem - 1h 15 min:)
Tak jak wcześniej ktoś mądrze napisał - w Gliwicach "wiedzą lepiej".

11.05 19:42:48

Dziki Szympans napisał(a):

Jedyne, co mialo sens, gdy Frankiewicz plótł o oszczędnościach, to zwiększenie częstotliwości i pojemności tramwajów w soboty i niedziele w centrum Gliwic - przseciez tam musi jeździć to co 10 minut lub częściej, zeby mialo sens. Banda oszołomów autobusowych z KZK GOP spartoliła sprawe już dawno - tramy były przepełnione w soboty i niedziele, szpilki sie nie dalo wcisnąć. Bez trudu mozna było puścić jakąś "biskę" na wagonach dwukierunkowych od Zabrzańskiej do Wieczorka, czyli na najbardziej opłacalnym odcinku. Ale do tego trzeba mieć chocby pół zdrowego mózgu, a nie ćwierć, i to jeszcze uszkodzone.

11.05 21:06:40

george1125 napisał(a):

Do końca moich dni i jeszcze trochę potem będę mówił o tym, że Gliwice to nie miasto a wiocha zabita drzwiami od tramwajów. Nigdy więcej nie pojadę do tej wsi i nie zostawię w niej ani jednej ciężko zapracowanej przeze mnie złotówki. W ten sposób będę wyrażał moje niezadowolenie z faktu całkowitej likwidacji komunikacji tramwajowej w tej wsi. Zlikwidujcie jeszcze kolej - po co wam ona?

11.05 22:35:54

ja napisał(a):

@george1125 - i bardzo dobrze, nie przyjezdzaj do nas, tramwajowych oszolomow nie potzrebujemy;D

12.05 09:18:56

ja napisał(a):

Haha, u zabskich wyremontuja tory, ale i tak nie puszcza nowych tramwajow, bo mialyby jezdzic na 4?? zabole rozniosa te nowe tramwaje w proch, bo oni nie potrafia niczego szanowac - smiechu warte!! Mam nadzieje, ze juz nigdy tramwaj nie zagosci na Wojtowej Wsi, bo nie ma tam prawa bytu, poza tym nawet nie ma sensu wysylac tam autobusu co kursuje co 10-15 min. Wystarczylby autobus przegubowy co pol godziny!! Byloby to zarowno bardziej ekonomiczne i ekologiczniejsze, niz tramwaj i kilkanascie krotkich autobusow.

12.05 10:28:13

butthead napisał(a):

Za to w Gliwicach sama elita, tylko nie wiedzieć czemu PKM za wszelką cenę nie chce na Sośnicę i Łabędy puszczać nowoczesnego taboru :D

12.05 13:01:08

@butthead napisał(a):

Patologii jezdzacej na RUSwelta nie podstawiamy nowoczesnych wozow ;)

12.05 16:33:20

GaiusOctavianus napisał(a):

ja@; jak miło wiedzieć z kim ma się do czynienia.

12.05 17:30:13

Rafał napisał(a):

@ja, Ty pajacu. Żabole niczego nie potrafią uszanować? Przyjedź najpierw do Zabrza, a potem się wypowiadaj, i nie obrażaj swoich sąsiadów. A Skansen Guido, to co? Wy w Gliwicach nie macie nic, poza okropną radiostacją, która stała się przyczyną jednej z największych tragedii w najnowszej historii Polski i Górnego Śląska. Z tego, co słyszałem, w zabrzańskim Urzędzie Miejskim, swego czasu rozważało się budowę drugiego toru na całej długości, z Makoszów do Mikulczyc. Ponadto podobno planuje się wybudowanie nowej dzielnicy między Rokitnicą a Mikulczycami, wraz z kościołem, i do tej dzielnicy planuje się doprowadzić tramwaj. A w Gliwicach to co? Miasto się zatruje, z powodu spalin samochodów.

12.05 17:34:34

zajady ze śmiechu napisał(a):

@@butthead-Rusa to sobie w rodzinie poszukaj

12.05 19:54:13

ja napisał(a):

@buttehead - mieszkancy Labed i Sosnicy nie zasluguja na nowinki komunikacyjne, ze wzgledu na swoja niszczycielska mentalnosc. Sosnica powinna przylaczyc sie do Zabrza, a Labedy tez powinny sie oddzielic od Gliwic i niech se robia co chca. A tramwaj w Gliwicach powinni wyslac do Bojkowa bo tam tanie kartofle sa.

12.05 20:01:47

timin napisał(a):

wezcie tego ja stad bo to jakis totalny bałwam albo moze to sam frankiewicz. nie jestem zwolennikiem tramwajów ale powtorze jeszcze raz szybciej przejeżdzałem tramwajem przez zwycięstwa niż tą nową A4. w gliwicach jest potrzebna komunikacja tramwajowa i powie to ktos kto jest spoza okręgu gliwickiego tylko z grugiej strony agflomeracji

12.05 20:55:30

ja napisał(a):

To co jezdzilo po Gliwicach trudno nazwac tramwajem. A mi nikt nie zabroni sie wypowiadac, aczkolwiek i tak wiele moich komentarzy jest niewyswietlanych.

12.05 21:26:26

KZK1779 napisał(a):

@ja: a czym niby było skoro nie tramwajem? wozem konnym?

12.05 22:17:44

Ł. M. P. P. napisał(a):

A kto ponosi odpowiedzialność za taki stan rzeczy? Była okazja na dofinansowanie z Unii Europejskiej, ale Gliwice nie są nim zainteresowane. A odnośnie Zabrza proszę nie robić złośliwych komentarzy, ponieważ - w przeciwieństwie do Gliwic - Zabrze ma sensowne władze, a w szczególności prezydenta, panią Małgorzatę Mańkę-Szulik. A co do obecnych władz Gliwic: może najwyższy czas zacząć uczyć się grypsery... Często już było tak, że po upływie kadencji... różnie bywa...

13.05 00:45:16

timin napisał(a):

@ja: wszędzie jeżdzi taki sam tramwaj w gopie czy to gliwice czy katowice czy sosnowiec, w gliwicach to jeszcze bylo super znam gorsze torowiska og gliwickich, ale nie jakis wielki przydupas zwany prezydentem gliwic prowadzi prywatna wojne z tramwajami( moze w młodości go tramwaj potrącił czy co). ale mam nadzieję ze mieszkańcy mu za to się odwdzieczą ze wyleci z budynku przy zwycięstwa szybciej niż tam wszedł

13.05 07:37:23

ja napisał(a):

@KZK1779 - szrot

13.05 09:01:59

Rafał napisał(a):

@ja. Pojedź sobie do Krakowa, i pooglądaj niemieckie wagony tramwajowe z Norymbergi i austriackie z Wiednia. Są to wagony z lat bodajże 1956-1969, a więc nieco starsze od naszych 102Na i 105N. I co? Tam się da jeździć takimi heblami, tam się da je porządnie utrzymać. Tam się da dbać także o sieć trakcyjną. A w Gliwicach swego się nie szanuje. Śląska sieć tramwajowa przeszła wiele, bo i jeszcze czasy Cesarstwa Niemieckiego (do 1918 r.), potem Republika Weimarska (1918-1933), III Rzesza (1933-1945), Polska ludowa (1945-1989), a teraz o zgrozo, dopiero pod ciężarem III RP, o której propaganda TVN i GW mówi, że jest to państwo demokratyczne i humanitarne, wspomniana sieć jest rozkradana i stopniowo likwidowana.
Nie jestem gloryfikatorem Polski Ludowej, ale do pewnego momentu nawet oni rozbudowywali nam tą sieć. Przykład to przekucie całej wąskotorowej sieci na normalnotorową, czy np. przedłużenie w latach 1949-1950 tramwaju z Zabrza-Helenki do sąsiednich Stolarzowic. A teraz co się robi? Niszczy się komunikacyjny dorobek kilku pokoleń Ślązaków:(:[

13.05 10:23:42

@Ł. M. P. P. napisał(a):

Sensowne wladze Zabrza to te ,ktore niedawno w obronie slumsu ,paskudnego blaszakowiska , pogonily inwestora ,ktory chcial zbudowac na tym bajzlu centrum konferencyjne ? W takim razie zazdroscimy .

13.05 10:32:20

zajady ze śmiechu napisał(a):

@ja-i bardzo dobrze,że pogoniły.Wystarczy wszelkiego rodzaju centrów-obojętnie czy konferencyjnych,czy handlowych.

13.05 14:16:05

KZK1779 napisał(a):

@ja: taki sam jak i stada ikarusów, je tez należy zlikwidowac?

13.05 15:06:15

ja napisał(a):

Oto artykuł pt. "Znikną dziury" Miejskiego Serwiu Informacyjnego z Gliwic z dnia 27 maja 2010 roku:

Kierowcy odetchną z ulgą. Dziurawe jak szwajcarski ser drogi, w których tkwią tory tramwajowe, zostaną naprawione. W pierwszej kolejności generalne remonty obejmą ulice Dolnych Wałów, Wieczorka i Zabrską. – Rozpoczynamy przygotowania do realizacji przedsięwzięcia, które zdecydowanie poprawi komfort jazdy po mieście – wyjaśnia Elżbieta Tomaszewska, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Zanim jednak ruszą prace, tory muszą zostać zdemontowane przez spółkę Tramwaje Śląskie, która jest ich właścicielem. – Nie mogliśmy wcześniej przeprowadzić gruntownych napraw jezdni, bo wymaga to ingerencji w konstrukcję drogi. Przeszkadzały tory, a one nie należą do miasta. Długo czekaliśmy na informację o decyzji Tramwajów Śląskich, spotykaliśmy się z przedstawicielami tej spółki, tłumaczyliśmy, że sytuacja na ulicach staje się niebezpieczna – przypomina szefowa ZDM.
Ulice, po których jeździły tramwaje, są w fatalnym stanie. – Tramwaje Śląskie powinny dawno o nie zadbać, ale ta firma jest w złej kondycji finansowej. Cieszę się, że udało nam się porozumieć i możemy liczyć przynajmniej na stopniowy demontaż torów. Sami zapłacimy za remonty – mówi Zygmunt Frankiewicz. Prezydent Gliwic podkreśla, że planowane inwestycje drogowe to jeden z wielu korzystnych efektów decyzji o likwidacji linii tramwajowych.
Będziemy remontować ulicę po ulicy – tam, gdzie tkwią obecnie tory tramwajowe. To trochę potrwa, bo te naprawy są bardzo kosztowne. W przyszłości przebudujemy też newralgiczne skrzyżowania, przez które kiedyś jeździły tramwaje – u zbiegu ulicy Daszyńskiego z Wieczorka, Mickiewicza, Dolnej Wsi. Będziemy konsekwentnie poprawiać stan jezdni – deklaruje Zygmunt Frankiewicz. O szczegółach związanych z terminami remontów i organizacją prac drogowych będziemy na bieżąco informować na łamach MSI.

28.05 14:31:06

ŁMPP napisał(a):

Dobre sobie... A kto redakuje ten brukowiec? Bo jakoś w Nowinach Gliwickich nic na ten temat na razie nie było. Poza tym warto zauważyć, że powyżej znajduje się artykuł o tym, że PKM Gliwice właśnie zakupiło 20 przegubowych solarisów, poza tym dodatkowo ma zamiar kupić 10 używanych przegubowców. To pokazuje, jak bardzo zakłamana jest ta gazeta. Jakoś krytyka tramwajów pojawia się wtedy, kiedy dokonywane są zakupy nowego taboru autobusowego. A poza tym likwidacja torów nie jest wcale pewna. W końcu w sądzie toczy się sprawa, a poza tym Tramwaje Śląskie też mogą się zwyczajnie wycofać, na co zresztą liczę. Kolejny (bynajmniej nie ostatni!) przykład stronniczości MSI miał miejsce w momencie ogłoszenia terminu referendum. Podczas gdy inne gazety (m.in.) pisały o tym na pierwszych stronach, to w MSI notka wielkości reklamy wywozu nieczystości "ukryta" była w środku numeru.

Na marginesie dodam, że ostatnio pojeździłem troche na rowerze po mieście i doszedłem do wniosku, że wiele innych ulic dużo bardziej wymaga remontu. To samo tyczy się chodników - remont rynku to w tej sytuacji bezsensowna ekstrawagancja.

A na koniec warto się zastanowić, dlaczego MSI jest rozprowadzany w autobusach A4? Taka zakłamana propaganda, która kojarzy mi się z reklamami pieluchomajtek dla dzieci - mowa jest o chłonności, ani słowem nikt nie wspomni o kupie.

28.05 17:00:00


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!