Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Kolejne wagony z Krakowa w Tramwajach Śląskich

10.04.2008

Tagi: tabor, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

Z początkiem kwietnia rozpoczęły się dostawy 12 używanych wagonów 105Na zakupionych przez Tramwaje Śląskie z MPK Kraków.


Wagony rozdysponowane zostały już na poszczególne zakłady:

- RK-1 Będzin: 274 i 275 (ex 891 i 892, z 1987 roku),
- RK-2 Katowice: 264 i 265 (ex 701 i 702 z 1977 roku), 268 i 269 (ex 732 i 733, z 1983 roku), 270 i 271 (ex 879 i 880, z 1986 roku),
- RK-3 O/Bytom: 272 i 273 (ex 887 i 888, z 1987 roku),
- RK-3 Gliwice: 266 i 267 (ex 440 i 441, z 1982 roku).

Zdjęcia z Krakowa dzięki uprzejmości Encyklopedii Krakowskiej Komunikacji:


Podobnie jak przy poprzedniej serii, wagony transportowane są pojedynczo, nocą i rozładowywane w zajezdni Zawodzie, skąd holowane są na poszczególne zajezdnie. Najprawdopodobniej wszystkie zostaną przed wyjazdem na linię przemalowane w kremowo-czerwone barwy zakładowe.

Na zdjęciach wagony 266 i 267 (ex 440 i 441) przygotowywane do eksploatacji w zajezdni Gliwice:

fot. S. Nadolskifot. S. Nadolskifot. S. Nadolski


Jednocześnie, z dniem 1 kwietnia, zdjęto ze stanu cztery wagony 102Na, odstawione już od dłuższego czasu: 228, 231, 241 i 247.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

podlesianin napisał(a):

To są już przygotowania do euro 2012? A tak na poważnie widać że samorządy zabrały się za tramwaje tylko moim zdaniem to jest czysty fotomontaż.

10.04 07:09:33

bobo napisał(a):

Ja nie kumam po co wydawać kasę na niepotrzebne malowanie, lepiej by było gdzie indziej ją wsadzić.

10.04 08:10:36

andrzejh69 napisał(a):

te krakowskie w środku są ładnie utrzymane, ta rzeźna na zdjęciu ciekawa. Ile za nie zapłacili?

10.04 08:40:30

Jaro napisał(a):

To się nazywają zakupy.

10.04 09:50:57

adam86 napisał(a):

@bobo:po to żeby normalnie wyglądały. Jak ostatnio były nieprzemalowane, to wszyscy darli ryja.

10.04 10:47:56

radziu napisał(a):

Brawo! Wreszcie na Śląsku beda jeździć CZYSTE trmawaje!!

10.04 12:23:51

M11 napisał(a):

Czy ja dobrze widzę? ex 887 ma kierunkowskazy z Ikarusa?

10.04 12:24:08

XXI WIEK napisał(a):

Graty znów mamy nie lepiej zakupić 15 lotnie wozy z zagranicy?

10.04 13:13:03

666 napisał(a):

To jest kpina z nas wszystkich!!! Te wozy w krakowie mialy isc na zlom!!! a my to kupujemy! a co za tym idzie jeszcze wieksza kpiną jest to, że one sa w duzo lepszym stanie niz caly nasz tabor (nawet te po remoncie)! wiem bo widzialem :->

10.04 15:28:02

5th napisał(a):

Dla TŚ proponuje nastepny zakup z muzeum. Cena powinna być niższa a wiek ten sam...

10.04 18:46:24

Adam82 napisał(a):

@666:
z tym, że są lepsze niż nasz tabor po remoncie to już lekko przeadziłeś

10.04 19:57:41

adam86 napisał(a):

@666: no to chyba dobrze, że są w lepszym stanie niż nasze, co nie?

10.04 20:23:55

gop to złom napisał(a):

jechalem tym tramwajem duzo lepszy od slaskiego

10.04 23:49:20

do Redakcji napisał(a):

mam pytanie do Szanownej Redakcji. dlaczego jelcz #130 z pkm k-ce zostal wykreslony z zestawienia taborowego? Wydaje mi sie ze podjeliscie decyzje o kasacji tego wozu szybciej niz sam Zarzad PKM K-ce, a okazuje sie ze naprawa 130 juz sie rozpoczela i autobus wroci do sluzby. Zeby sie przekonac-wpadnijcie na zajezdnie i na przyszlosc prosze nie podejmowac takich decyzji bez wczesniejszego upewnienia sie.

11.04 14:39:47

Goral napisał(a):

Cały tabor TŚ spiąć do kupy i heja na stalownię do Huty Kce. A na trasy wypuścić komunikację zastępczą. Ja już wolę kupozłomowatego Jelcza z Delty, niż kupozłomowatego tramwaja, bo drogi są przynajmniej równiejsze od coponiektórych torów...

11.04 14:51:42

666 napisał(a):

chodzi mi glownie o to, ze z takim podejsciem zarzadu ciagle bedziemy min. 20 lat za innymi miastami :-/ inni kupuja nowe a my wiecznie remontujemy lub wlasnie kupujemy czyjejs zlomy...

11.04 22:54:26

warsztat napisał(a):

Tramwaje swoja droga, ale warsztat jak to wyglada, nasz stary majster Zenon Kruk chyba by sie w grobie obrucil.

12.04 01:17:54

Gapowicz. napisał(a):

Nie mam slow do naszej komunikacji tramwajowej ostatnio jechalem tramwajem wlasnie tym z Krakowa i zaczol gubic jakies czesci z pod spodu najpierw odleciala jakas sprezyna a potem sruby. I my mamy czuc sie bezpieczni w czasie podruzy.

12.04 14:03:13

adam86 napisał(a):

@666: pociesz się, Kraków zamiast tych 105Na kupuje 40 letni złom z wiednia.

12.04 14:06:21

666 napisał(a):

cokolwiek bysmy nie mowili bledy sa w zalozeniach... szczerze... wolalbym tego 40letniego zloma z wiednia. dlaczego? poniewaz na zachodzie wymieniane sa cale podzespoly a gdy tramwaj przejedzie pewna ilosc kilometrow jest bez gadki odstawiany (nie mowie o zabytkowych). natomiast u nas jezdzi sie dopoty dopoki tramwaj sie nie rozleci lub nie ulegnie wypadkowi. jesli chodzi jeszcze o naprawy to u nas zamiast kupowac nowe czesci wciaz dokonuje sie regeneracji-doslownie wszystkiego!!! jednym slowem CEPELIA :-]

12.04 19:29:05

adam86 napisał(a):

@666: no wiedeńce zamiqst byc odstawione lądują w Krakowie.

12.04 21:42:41

Emir napisał(a):

Wiedeńczyki są lepsze po 40 latach, niż Konstale były w momencie wyjazdu z fabryki...

13.04 11:28:54

Kysu napisał(a):

Jak to zdjeto ze stanu 102-ki jak ostatnio liniowo na 16-stce jezdzila jedna z nich.Nie przygladalem sie jaki numer boczny ale obecnie jest granatowa.Aha,poza tym ostatnio sobie podbijarka przemykala z Katowic na Altreich i kolo Podstacji w Sosnowcu doszedl mnie dzwiek trabiacego pojazdu szynowego nie z tej strony co trzeba.Patrze a tu podbijarka zasuwa i trabi na przejazd.

13.04 17:03:01

adam86 napisał(a):

@emir: taa, jasne. Te tramwaje jak i z resztą reszta helmutów to jest konstrukcyjnie blizsza eNce, niz 105Na.

13.04 17:31:43

Kryka napisał(a):

Kysu: są jeszcze na stanie dwie stodwójki, służące jako rezerwa.. Ta granatowa to #205.

13.04 22:06:07

Kysu napisał(a):

Dzieki,dobrze wiedziec.

14.04 12:31:03

Emir napisał(a):

@adam86 - właśnie w tym rzecz, przyjacielu. Porównaj sobie niezawodność wagonów N po wyjeździe z fabryki, a niezawodność Konstalowskich podrób T1. Ja pamiętam, jak te heble psuły się już jak były fabrycznie nowe, a Ty chyba nie bardzo. Zawsze jednak możesz obejrzeć zdjęcia z tamtych lat. Za czasów WPK wcale tramwaje nie były takie super, jak by sie niektórym zdawało, dziadostwo bywało za komuny aż miło. Tylko inne miasta sie po 1990 poprawiły, a u nas się jeszcze pogorszyło.

14.04 20:53:41

Gregor33kr napisał(a):

Pewnie że są w lepszym stanie! U nas tramwaj co ileś tysięcy kilometrów idzie do generalnego remontu a u was do śmierci klinicznej jeżdzi pewnie.Śmiejecie się z naszych wiedeńczyków ale który wasz czterdziestoletni tramwaj ma fotokomórki w drzwiach?A po za tym życzę wam lepszych włodarzy którzy zrozumieją że tramwaje są potrzebne.

01.05 11:03:19

suchy napisał(a):

@Gregor - a na cholerę nam fotokomórki w drzwiach? Wystarczy mechanizm rewersujący, fotokomórki są do dupy, niech się akurat zdarzy szczyt, że wagon będzie wypełniony i będziesz stać 5 minut na przystanku i czekać aż drzwi się zamkną, bo ludzie stoją w świetle fotokomórki. Raz jechałem w gliwickim Dabie na 870, który był wypełniony po brzegi a i tak dalej ludzie się pchali, i nie mogliśmy ruszyć właśnie z powodu fotokomórek w tylnych drzwiach, i staliśmy dobre kilkanaście minut, nawet kierowca latał upominać pasażerów że mają się wepchać dalej bo nie ruszymy, ale nie było gdzie. I skończyło się tym że staliśmy chyba z 15 minut, aż przyjechał kolejny 870 i część ludzi się do niego przesiadła i dopiero wtedy drzwi się mogły zamknąć. Więc wybacz ale wolę jeździć 20-30 letnim 105Na, w którym normalnie zamkną się drzwi, aniżeli 40 letnim wiedeńcem, który mógłby stać kilka minut na przystanku z powodu przepełnienia i blokowania fotokomórki.

01.05 15:14:25

prezes napisał(a):

Gregor ma racje, wy macie jakieś 30 letnie jeżdżące kupy złomu, w nas w Krakowie to żaden tramwaj nie stoi na przystanku z powodu fotokomórek, poza tym w wiedeńcach jest przyjemniej niż w N-kach, nie wyje wentylator cały czas, ogrzewanie jest wydajniejsze i dużo lepiej się prowadzi.Zawsze możesz wymusić zamknięcie drzwi mimo pracy fotokomórki.Wybacz ale ja też wole krakowskie 40 letnie wiedeńczyki niż nasz polski złom po 20 latach eksploatacji, części się regeneruje albo wyciąga z tych co już są skreślone żeby taniej było.W ogóle bez dyskusji jest ten temat, skoro chcecie nasze 105-ki to muszą być lepsze niż te co posiadacie???

20.05 12:35:10


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!