Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zmodernizowane wagony już na liniach

01.02.2008

Tagi: tabor, inwestycje, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jacek Sobota

Zgodnie z zapowiedziami 1 lutego na trasy wyjechały zmodernizowane w Łodzi i Poznaniu wagony tramwajowe.


Niestety jak na razie pasażerów wożą tylko dwa wagony - "łódzki" 777 stacjonujący na Stroszku oraz "poznański" 788 z zajezdni gliwickiej.

Pierwszego dnia wagony obsługiwały odpowiednio pociągi 193 i 18.

Bytom - Stroszek, ul. Strzelców BytomskichBytom, ul. Moniuszki
Zabrze, ul. Wolności/DamrotaZabrze, ul. Wolności/Damrota

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Li napisał(a):

te "poznańskie" wagony to jakaś porażka. Czoło i tył wagonu całkiem ciekawe, ale nijak pasuje do reszty. Czy takie kombinowanie jest aż takie konieczne? Te łódzkie o wiele lepiej się prezentują, no i mają wyświetlacze...

01.02 23:26:21

budda napisał(a):

KU...wa, to zrób sam to lepiej jak Ci się nie podoba! Typowa mentalnośc polaka-- marudzić albo strajkować...

02.02 03:14:36

Mickul napisał(a):

Bo chcą jak najlepiej, jak dostaje się coś nowego to "jakie to brzydkie!!!" wolicie stare pudło!? LUDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ!

02.02 10:05:31

Sebastian22 napisał(a):

@Li - to że Poznanskie mod nie maja wyswietlaczy bylo zyczeniem wladz TŚ a nie widzi mi sie poznania. A ja sie ciesze ze wogole mamy wkoncu jakies modernizacje. Nie ma co narzekac.

02.02 11:43:54

mieszko966 napisał(a):

Nie potrzebnie się unoszisz, budda. Tym bardziej, że te tramwaje naprawde są brzydkie. Przynajmniej te poznańskie. Łódzkie nieco lepsze. Tak czy inaczej, zamiast kilku takich modernizacji, wolalbym jeden fabryczny tramwaj.

02.02 11:53:46

tomek napisał(a):

Ty madralo!!! Przeciez kolega nie pracuje w fabryce produkujacej tramwaje. Co innego ludzie ktorzy ten tramwaj zmodernizowali. Kolega prawde mowi. Ladny przod i tyl ale nijak pasuje do reszty.

02.02 12:08:21

John napisał(a):

@ budda. Własnie Ty pokazujesz typową mentalność Polaka i totalne bezguście. Typowo po polsku sie zachowujesz Zeby były wyremontowane nawet na odpier... byle, zeby było. Każdy normlany człowiek mający gust widzi, ze te poznańskie bany to totalny niewypał jesli chodzi o wygląd

02.02 12:15:04

Nowy kolor TRAMWAJÓW ŚLĄSKICH napisał(a):

zgadzam się, że beznadziejnie wyglądają, bo można było dołożyć troche kasy i zrobić tez boki.
skoro mamy teraz na to pieniądze!!!!.

Rzucam propozycję nowej kolorystyki naszych tramwajów: niebiesko-żółte.

02.02 13:59:09

wikibus.org andrzej napisał(a):

@budda: Wydano NASZE publiczne pieniądze i zainwestowano w skrajnie przestarzały wysokopodłogowy tramwaj dając mu nowy wygląd, który tylko nielicznym się podoba. To jest powód do ponarzekania: krok wstecz.

02.02 15:18:21

tramchorzów napisał(a):

Moderus jest lepij zrobiony od łodzkiego żelazka ,ma wiecej nowych czesci lepsze fotele a przód kwestia gustu ma ładniejszy niz zelazko i widac lepiej przemyslany polpit tylko brak mu wyswietlaczy co by inaczej wyglondało. Łódzkie żelazko tłukom od chyba 2003r a moderus to zeszloroczny projekt i lepszy . pozatym to ratowanie starych trupów kiedy ktos siegnie po rozum do głowy i zacznie remontowac jak czechy VARIO z niskom podłogom w srodku ,w naszym dziwnym kraju chyba nigdy-zagłupi my som na takom modernizacje.

02.02 15:26:30

adam86 napisał(a):

Jak moderus jest nowocześniejszy od żelazka to ROTFL. Sorry, ale żelazko aby ma choppery... @wikibus: to nie jest żaden krok wstecz, 105Na tzreba remontować, ale trzeba to robić z głową i nie wymyslać niepotrzebnych nowych przodów...

02.02 16:38:00

jacekso napisał(a):

Kurde, weźcie tego analfabetę...

02.02 16:55:41

palex napisał(a):

tramchorzów: cytując twoje ostatnie słowa: "zagłupi my som na takom modernizacje. " Cóż - jeśli za to są odpowiedzialni ludzie twojego pokroju, to nic dziwnego. Analfabetyzm szokujący! :|

02.02 17:06:52

5th napisał(a):

Jacekso zastanawiam sie czy Tramchorzow nie uzywa juz wyginającej gwary śląskiej...ale chyba to jest obraz analfabetyzmu :P. Rzeczywiście projekt Vario jest projektem ciekawy ale czy ma sens przerabianie całej konstrukcji? Oraz czy niebyłoby bardziej opłacalne(w dłuszym czasie) kupno nowego tramwaju . Wkońcu niewiadomo ile taki wyremontowany tramwaj wytrzyma i czy czas eksploatacji bedzie równy nowej maszynie.

02.02 17:26:28

butthead napisał(a):

Re moderus: Jak to trafnie skomentowano na twb: "jak za wschodnią granicą, czoło z kosmosu, reszta z lat osiemdziesiątych".

02.02 17:42:19

Bodzio napisał(a):

@5th - cóż to za neologizm "wyginającej" ? Dlaczego widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz ? Pomijam takie literówki, jak "dłuszym", czy "Wkońcu". Ale i tak tramchorzów przebija wszystkich, nawet buddę, który pisze "KU...wa" z aż dwóch dużych liter, a "polaka" z małej. A - wracając do zasadniczego tematu - moim zdaniem z gustami się nie dyskutuje. Ale gruntowny remont takiej "stopiątki" bez wymyślania jakichś mniej, lub bardziej szokujących zmian w linii na pewno byłby bardziej na miejscu, bo ... tańszy, a spełniający oczekiwania ostatniego w "łańcuchu pokarmowym" klienta, czyli pasażera.

02.02 21:26:17

Experci ? napisał(a):

Zgadzam się z Tobą Bodzio, "tak krawiec kraje jak mu materiału staje".Może poprostu "Śląskich tramwajów" na więcej teraz nie stac?. Może torowiska na Śląsku (w niewielkich wyjątkach) nie nadają sie na to by po nic pojechały tramwaje niskopodłogowe?itd... Może i na Śląsku będą jeżdzic niskopodłogowe tramwaje nie tylko po linii 6 i 41. Denerwujące jest to,że co niektórzy nie mając "zielonego" pojęcia o komunikacji tramwajowej,wypowiadają się o niej jak najwięksi eksperci w tej dziedzinie.Widziałem oba tramwaje (blisko, bardzo blisko!) z zewnatrz, ze środka, od spodu... oba mają swoje plusy i minusy...nie jest to tylko moje zdanie, ale wielu osób które oceniały remonty tych wagonów - Tramwaj wyremontowany w Poznaniu jest lepszy! a ceną remontu bije "żelazko" o połowę dokładnie !!! Remont wozu z Poznania jest około dwa razy tańszy od "żelazka"!

02.02 22:32:27

mieszko966 napisał(a):

PS. Widziałem to gliwickie "to" i muszę przyznać, że na żywo prezentuje się trochę lepiej, niż na zdjęciach. Poza tym, robi wrażenie dobrze zmodernizowanego - jest o wiele cichszy, niż stare modele. Nie mniej, wolałbym, żeby te pieniądze przeznaczyć na nowy tramwaj, niż na kilka takich przeróbek. Trzeba iść do przodu, zamiast konserwować trupy.

02.02 23:11:07

david82 napisał(a):

Ja natomiast uważam, że żelazko to bardzo udany pomysł. Przód i tył idealnie komponują się z resztą, natomiast w Moderusie popełniono podstawowy błąd. Można było tą osłonę u góry, która idzie po ukosie poprowadzić przez cały wagon, wtedy od razu byłby lepszy efekt.

02.02 23:57:59

Penny napisał(a):

Cieszę się, że tramwaje są zmodernizowane, nie mniej jednak nie sądzę, aby sens był wydawania pieniędzy na te "przybudówki" z przodu i z tyłu. Przecież klasyczny 105Na nie wygląda brzydko.

03.02 00:38:03

Daro85 napisał(a):

Już tak nie narzekajcie- te tramwajki to tak czy tak krok do przodu i nie a dyskusji. Cichsze, wygodniejsze, wreszcie nieco nowocześniejsze... A że nie nowe- cóż nie od razu Kraków zbudowano...

03.02 01:49:15

budda napisał(a):

Bodzio, jesteś niesamowity i bardzo spostrzegawczy, zwłąszcza że przeważnie zwracam uwagę na interpuncję i gramatykę, co z pewnością widać w przeciwieństwie do niektórych;):)
Ja też uważam, (bo jednak nie jestem skończonym kretynem chyba) że najlepsza byłaby wymiana całego wagonu i przypuszczam, że wie o tym większość. Ale komentujemy bieżące fakty, i coż..może i te remonty to od dupy strony akcja bo wiadomo, że lepiej kupić cały wagon. Ale.. Coś się robi, dajmy im szansę. Może jednak to, że remontują przód, wnętrze i tył jest podyktowane czymś więcej niż rozrzutnością.

03.02 04:57:53

budda napisał(a):

@ tramchorzów-- tyle razy Ci zwracano uwagę na pisownię-- czy to naprawdę boli czy "pieprzysz" system jak większość wychowanych na internecie małolatów??:):)

03.02 05:01:57

motorniczy napisał(a):

Burzliwe wypowiedzi... ja nie mogę jedynie zrozumieć jak można pisać, że poznańska modernizacja jest lepsza i tańsza od Łódzkiej?! Poznańskie wagony mają rozruch oparty nadal na rozruszniku, generalnie jest to remont kapitalny z nowym przodem, Łódź wykonała modernizację bo: oprócz nowego przodu, jest zastosowany nowoczesny napęd, nawrotnik, nowy napęd drzwi, komputer pokładowy - co przecież podwyższa cenę, pomijam już klimatyzację i wyświetlacze...

03.02 14:48:06

matros napisał(a):

Taki nowoczesny (chodzi o żelazko) a już pierwszego dnia drugi wagon(779) się rozkraczył i wyjechała w końcu ko"solówka" (777).A miał byc skład 777 / 779.A poznański moderus sobie jeżdzi na "jedynce" aż miło... pozdrawiam :)

03.02 19:55:07

butthead napisał(a):

A po co skład? Niech lepiej solo jeżdżą, będzie je więcej widać.

03.02 20:57:16

adam86 napisał(a):

@motorniczy: moderus też ma nowe maszyny IFE.

03.02 21:11:25

mieszko966 napisał(a):

Swoją drogą, skoro już o tym mowa, wolałbym, żeby moderus też jeździł w parze. Puszczanie solówek na 1 to jednak zbrodnia. Co z tego, że w Rudzie nie potrzeba drugiego wagonu, skoro w Gliwicach ludzie się w tych solówkach zadeptują. :/

03.02 23:53:56

Gertryn napisał(a):

@ mieszko966: to ja mam pytania 2
zasadnicze: jak ty na Chebziu chcesz zmieścić te 2 wagony razem z 18;
drugie: to po kiego grzyba Twoim zdaniem jest linia 4, jeśli nie po to, by ludzie jadący po trasie Gliwice - Zabrze niepchali się w 1?

04.02 01:26:41

budda napisał(a):

Przedwczoraj wybierając się na Acid Drinkers do Zabrza nie byłem wstanie wsiąść do jedynki. I to nie dlatego, że był koncert (wątpię aby tłumy waliły na ten koncert) tylko dlatego, że ZAWSZE jedynka jest zap..olona że się nie chce.Normlanie bym do niej nie chciał wejść, ale staje pod samym Wiatrakiem. (staje... jedynka oczywiście;p)

04.02 04:17:17

david82 napisał(a):

Nawet gdyby T.Ś. i KZK chciały dać na 1-ke składy, to i tak jest to niemożliwe.

04.02 11:10:14

mark napisał(a):

jacy tu głupole piszą !!!!!!!!!!! chyba same przedszkolaki zresztą jak i wszędzie na takich forach

04.02 13:18:50

budda napisał(a):

Zauważyłem też tenedencję, że najbardziej zapchana jest jedynka a czwórka o wiele mniej. Fakt, że czwórka przeważniejeździ w składzie i może mam mylne wrażenie. Ale pamiętajmy też, że czwórka ok godz. 19 zjeżdża już do stajni i zostaje jednowagonowa jedynka.

04.02 14:54:31

butthead napisał(a):

@david82: Dlaczego jest to niemożliwe?

04.02 14:56:48

misza napisał(a):

@Gertryn: Był okres, że na 18 były 4 pociągi co 30min. Wtedy na Chebziu stały 3 wagony: 18+29+18 i się mieściły.

04.02 15:32:32

dw napisał(a):

@matros: #779 prawdopodobnie się nie zepsuł, tylko po prostu jeszcze nie wyjechał.
Wagony #777 i #779 w składzie przechodziły tylko jazdy próbne, a mają jeździć solo.

Dzisiaj wyjechał drugi Moderus - #535.

04.02 17:09:14

matros napisał(a):

Teraz na 18 jest nie 4 a 5 pociągów w dzień roboczy i kursują co 20 minut.Nie wiem po co miały by stac na Chebziu naraz dwie 18.Kto by pozwolił na taki długi postój?A motorniczy by miał fajną przerwę(!)Nie przypominam sobie by taki rozkład obowiązywał.

04.02 17:39:47

KZKGaPowicz napisał(a):

Ja przypomnę także, że jak budowano "Tesco" w Szombierkach, składy 111N na 18-tce i solówka na 1-nce spokojnie się zmieściły, bo przecież do zwrotnicy (przejazdu z toru postoju 1 i 18 na pętli na tor 9, 11 i 17) jest jeszcze trochę miejsca. To nie był tylko jeden przypadek: tzw. "tramwajowa zamiana miejsc" (ex krakowska 105-tka) stała sobie za 1 i 18 (nie wiem, która linia stała pierwsza - nieważne) też się zmieściły bez problemu.
Moim zdaniem ten przystanek końcowy, a zarazem początkowy powinien być przeniesiony o kilka metrów dalej, wtedy pozwoliłoby to na wprowadzenie składów na 1-nce lub 18-tce.

04.02 17:52:40

slowak99 napisał(a):

Drodzy redaktorzy: dziś na linii 21 miał debiut liniowy Moderus z będzińskiej zajezdni. Napiszcie jakiś artykuł o nim jeśli możecie. Jego numerek #535, brygada 02, będzie na stałe jeździł na 21.

I jadąc nim stwierdziłem, że prócz kasowników i dykt całkiem świetnie jest zrobiony. I w realu widać, że tak na prawdę ryj i dupsko pasują do boków i całkiem fajnie się komponują razem. Dźwięk przetwornicy bardzo miły dla ucha, a co najważniejsze drzwi pięknie chodzą i nie trzaskają sie. Nowe także są siedzenia, wykładzina, oświetlenie, a także głośniki do systemu zapowiadania przystanków bądź puszczania muzyki. Co więcej pulpit jest wprost świetnie zrobiony, przejrzysty, jest legenda pod każdym przyciskiem i działa prędkościomierz ;). Polecam przejażdżkę ;)

04.02 19:09:50

david82 napisał(a):

Butthead - z powodu zakazu przejazdu składów przez tunelik w Chebziu?

04.02 21:08:56

butthead napisał(a):

Gdyby ktoś był chętny za ten drugi wagon zapłacić na 1-ce, to z pewnością tramwajarze by z tego kłopotu nie czynili ;) Na samej pętli w Chebziu jest wystarczająco miejsca, bez obaw.

04.02 22:03:29

TRANSPORTOWIEC napisał(a):

No, to mogę się takim przejechać!-na 1-nce. To super!

04.02 22:18:30

wsedrf napisał(a):

Ja również nie rozumiem dlaczego linia 15 łącząca dwa wielkie miasta ma składy jednowagonowe i ludzie stoją jak sardynki - raj dla kieszonkowców...

04.02 22:26:20

Marek napisał(a):

Jestem ze Szczecina. Nie chcę krytykować ale te pojazdy to po prostu porażka. Drzwi starego typu, zmieniony ryjek, ale to tak jakby dziub z 2008 i reszta z 1985. U nas kupiliśmy teraz z Berlina 32 Tatry T6. Każda po 93 tys euro. Te modernizacje przy tych tatrach to inny świat.Blacha nierdzewna, drzwi uchylno-odskokowe, system informacji pasażerskiej, nowoczesne wnętrze.
Niech Modertrans i MPK Łódź kupią po jednej takiej tatrze T6 i zobaczą co to jest modernizacja.

04.02 22:32:07

rysiek z klanu napisał(a):

weż się lepiej marku ze szczecina dziubnij w swój dziub zanim się następnym razem wypowiesz

05.02 01:45:13

Bodzio napisał(a):

Ludzie, co się tak przejmujecie pojemnością pętli w Chebziu ? Przecież niedługo i tak przez pewnych jełopów osiemnastka pójdzie do piachu. A składy na jedynce na pewno ulżyłyby podróżującym. @david82 - w czasach ( nie tak dawnych ), gdy jedenastka jeździła do Zabrza do pętli na Zaborzu bez problemu przejeżdżała dwuwagonowymi składami pod tunelem.

05.02 09:32:02

butthead napisał(a):

Kolega ze Szczecina ma rację. Sensowność zakupu Tatr potwierdzi każdy, kto choć raz nimi jechał.

05.02 10:12:23

MANIAC SCAT napisał(a):

Prawda jest jedna, dalej modernizuje sie pojedyncze wagony, zamiast składy dwu wagonowe gdzie drugie są przebudowywane na doczepy czynne, tak jak przewiduje to łódzki projekt. Dopiero wtedy będziemy mogli mówić o jakiejś poprawie w zakresie funkcjonowania na trasach naszych 105tek. O poznańskich modernizacjach nie będę sie wypowiadał, bo szkoda slów.

05.02 10:34:32

Wojtek napisał(a):

Bodzio, 11 gdy jeżdziła do Zabrza to była obsługiwana wagonami typu "102 N". Jak już coś tu piszecie, to najpierw sprawdzajcie dokładnie.Na nasze torowiska nie można wypuścic wagonów niskopodłogowych.Wystarczy zobaczyc linię 3 na Tarnopolskiej,na 3-go Maja,linię 5 w Biskupicach, i Szombierkach.O tramwajach "Tatrach" możemy tylko pomarzyc,chyba że nasze władze wyremontują (tzn.sypną konkretną kasą)torowiska.

05.02 11:25:29

butthead napisał(a):

@MANIAC SCAT: Zauważyłeś może, ile jeździ solówek? Obecnie jest to 62% ogółu pociągów uruchamianych w dzień roboczy. @Wojtek: Szczecińskie torowiska nie są wiele lepsze od naszych, a Tatry jakoś dają radę ;) To nie są wagony niskopodłogowe.

05.02 11:55:12

matros napisał(a):

KZGaPowicz, gdy budowano "Tesco" w Szombierkach to 18 kursowała(wagonami typu 111 N x 2)od "Osiedla pod brzozami" tylko do Rudy południowej.A przystanku w Chebziu nie można przesunąc przystanku dla 1 i 18 do przodu,ponieważ tramwaje 9 , 11 i 17 wjeżdżające na pentle (zachodząc na łuku) by powybijały szyby w 1 czy 18.

05.02 12:02:55

Bodzio napisał(a):

@Wojtek - masz rację, ale tylko częściowo. Sto-dwójki owszem na 11 królowały, ale składy 2*105 też się zdarzały. Co do niskaczy i Tatr, to patrz wypowiedź @buttheada. Co do linii 3 i 5 to masz 100% racji. A ja dodam, że były dni ( najczęściej 1 listopada), gdy na linii 29 kursującej ongiś z Biskupic do Chebzia, tudzież na linii 18 też zdarzały się składy.

05.02 12:32:40

carleek napisał(a):

Nie wiem dlaczego cały czas piszecie o składach na 1-ce. Nie ma takiej potrzeby, aby do Chebzia jeździły puste składy. Tam nie ma takich potoków pasażerskich. Lepszym rozwiązaniem jest np. wydłużenie czasu jazdy linii 4 i wstawienie tam wyłącznie składów, a nie jak do tej pory czasami się zdarza solówek.

05.02 12:34:37

MANIAC SCAT napisał(a):

@butthead: Zauważyłem, najwięcej jeżeli chodzi o cala Polskę, czym na pewno nie powinniśmy sie chwalić bo to jest skandal.

05.02 13:14:48

Tomasz M napisał(a):

Ale skoro się modernizuje to chyba warto robić coś ładnego a nie takie paskudy z tabliczkami jak 30 lat temu....

05.02 14:02:37

matros napisał(a):

Nikt a jestem dobrze poinformowany nie wydał oficjalnej zgody na przejazd "słynnymi tunelami" z pasażerami linią 1 , 18 a wcześniej 29 składami (102 N x 2 lub 105 N x 2)jak masz wątpliwości, zadwoń do Dyrekcji Tramwajów Śląskich to powiedzą Ci to samo.Mogłeś widziec holowaną zdefektowaną "solówkę".Co do jazdy na linii 29 składów jeżdżiły ale na trasie Biskupice - Zaborze Lompy.Carleek masz rację wystarczy by 4 miała wydłużone kursy do godz. 19 może 20.Od Poremby "jedynka" jedzie zazwyczaj pusta.Czy są jeszcze gdzieś gorsze torowiska niż w Zabrzu na linii 3 ? NIEMOŻLIWE !!! Zapraszam do Zabrza na Tarnopolską i 3-go Maja. Rollercaster w wesołym miasteczku to małe piwo. pozdrawiam hi hi :))

05.02 15:56:05

Andrzej napisał(a):

Ale macie problem o brak kawałka plastiku w "moderusie" na dachu.Ja to widzę inaczej,mieszkam na trzecim piętrze i zauważyłem z balkonu że na dachu "żalazka" (a podejżewam że orginalnie wykonane "żelazko" nie po liftingu,ma płaski dach)jest coś w rodzaju korytka i będzie zatrzymywac spływającą deszczówkę i inne nieczystości np:liście itp.Już to widzę gdy pozapychają sią rynny odprowadzające wodę z dachu i zacznie gromadzic się woda, powodując korozję blachy i zacznie przeciekac sufit.Może brak tego bocznego plasiku w "moderusie" wyjdzie mu na zdrowie?Czas pokaże.

05.02 16:30:53

dw napisał(a):

@slowak99: Artykuł już był w grudniu, tylko, że nie pisano jeszcze o jego wyjeździe, ale było tam też chyba wypisane co zostało zmodernizowane.
Głośniki w tramwajach raczej nie służą do puszczania muzyki, chyba że w tych wagonie zamontowano też radio albo odtwarzacz MP3 ;)

@wsedrf: na 15-stce wagony pojedyncze jeżdżą tylko na 2 z 8 poc. Na czterech są skł. dwuwagonowe, a na dwóch stodwójki.

@MANIAC SCAT: akurat w 4 z 5 wagonów zmodernizowanych w Łodzi mogą jeździć w razie potrzeby zostać spięte w skład (bytomskie wagony przechodziły tak jazdy próbne). Jednak na razie te wagony będą jeździć jako solówki, bo na razie jest ich mało, a wiadomo, że drugie wagony są o wiele bardziej niszczone przez "pasażerów"...

05.02 17:08:36

mieszko966 napisał(a):

Wracając do tematu "solówek" na linii 1.

@Gertryn: Jeśli ludzie jadący z Gliwic do Zabrza mają jeździć tylko linią 4, to po co nam w Gliwicach linia 1??

@david82: No jeśli do Chebzia nie wolno puścić "dwójki", to ja bym proponował powrót do starego sytemu, czyli zwiększenie częstotliwości na linii 4 i skrócenie linii 1 do odcinka Chebzie-Lompy. Chyba i tak nie ma nikogo, kto by z Chebzia do Zabrza czy Gliwic pchał się tramwajem, skoro ma do dyspozycji szybsze 840 i 870.

05.02 17:18:29

MANIAC SCAT napisał(a):

Mnie to zastanawia jedno, czy aby przypadkiem nie wzięto przykładu z PKM Katowice, co oznacza ze decydującymi czynnikami w kontrakcie na modernizacje były: 80%- cena a 20%- jakość? Poznańska wersja wskazuje na to wyraźnie!

05.02 17:22:51

MANIAC SCAT napisał(a):

dw@: 4 na 5, to niezłe wiec zostawię to bez komentarza. Powiem tylko ze przykładowo we Wrocławiu nie ma takiego pojęcia jak zamówienie remontu i wypuszczenie na trasy pojedynczej 105tki bo oznaczało by to skandal i powszechne oburzenie pasażerów!

05.02 19:41:55

adam86 napisał(a):

@maniac scat: zauważ, że jednak specyfika naszej sieci jest nieco inna...

05.02 20:38:27

carleek napisał(a):

@mieszko966: Według Twojego pomysłu -"skrócenie linii 1 do odcinka Chebzie-Lompy" - oznacza de facto jej likwidację. Taka linia nie będzie rentowna i w pierwszej kolejności poszłaby do piachu. Jedynka musi jeździć obecną trasą, żeby umożliwić komunikacę lokalną na tej trasie. Linie 840/870 odpadają z powodu: 1.są pośpieszne, 2.w przyszłości polecą DTŚ-ką. Po drugie RK3 Gliwice nie ma tyle składów na 4-ce, żeby pokryć brak jedynki w Gliwicach.

05.02 21:16:31

KZKGaPowicz napisał(a):

@matros: Składy 111N na 18-tce kursowały na trasie Bytom Bobrek Os. Pod Brzozami-Ruda Południowa (mijanka, w stronę Chebzia za skrzyżowaniem) wtedy, gdy przebudowywano rondo i ulicę Dworcową na Chebziu. Przed ok. 20:00 zjeżdżały do zajezdni i kursowała bytomska "N-ka" na linii PN-233 (trasa: tylko do: Ruda Południowa Skrzyżowanie od Bytomia).

05.02 21:55:02

butthead napisał(a):

Kursowały dwa wahadła, jedno na 18-tce a drugie na 29 i jak najbardziej przejeżdżało w składzie przez tuneliki.

05.02 22:04:16

Adam K napisał(a):

Cóż może doczekamy się czasów kiedy jakość torowiska w Katowicach za ul. Warszawskiej i Al. Korfantego będzie odpowiadała tej w Szczecinie na ul. Mickiewicza czy Wojska Polskiego...

05.02 22:33:32

suchy napisał(a):

składy 111N nie kursowały tylko do rudy południowej ale jechały aż do chebzia, przejeżdzały przez tuneliki i zatrzymywały sie zaraz za nimi, w miejscu gdzie teraz jest przejście dla pieszych,a na tym skrawku chodnika który tam przy tym przejściu jest, był słupek z rozkładem..wiem bo pare razy tamtędy jeździłem na rowerku..

a co do waszych kłótni to nie uważam żeby na 1 musiały kursować składy, bo na odcinku od lompy do chebzia w tramwaju są już praktycznie pustki, pojedyncze osoby tylko jadą, więc puszczanie składu byłoby tym bardziej nieopłacalne..zgadzam się z mieszko966, ale tylko w tej części o zwiększeniu częstotliwości kursów linii 4, nawet jeśli gliwice nie mają już wolnych składów, to jeśli wrzuciliby tam dodatkowe solówki tak żeby 4-ka kursowała co 10 minut to i tak byłoby dla ludzi z gliwic i zabrza o niebo lepiej..

05.02 23:12:36

BZW napisał(a):

Wczoraj któryś z łodzkich był na linii 41 kurs do Chorzowa/Bytomia ok 24.

06.02 14:35:01

carleek napisał(a):

@suchy:Gliwice nie mają na tyle wolnych solówek w dni robocze, aby uruchomić 4 co 10 min. Jest tam tylko podstawowa rezerwa i nic więcej. Przelicz sobie liczbę uruchamianych pociągów do ogólnej liczby wagonów. Zostanie Ci kilka sztuk, które albo są na rezerwie albo na warsztacie.

06.02 17:25:50

david82 napisał(a):

carleek to nie jest zaden argument. Nigdzie nie jest powiedziane że Gliwice mają wyłącznośc na obsługę 4-ki.

06.02 21:16:23

adam86 napisał(a):

@david82: inne zajezdnie też nie mają taboru...

07.02 15:13:26

John napisał(a):

Ja wogóle nie rozumiem po co ludzie piszą, że przyczyną braku skłądu na 1 jest tunel na Chebziu. Już parę osób podału tu przykłady, że zdarzały się składy pod tunelem. A ja do tych przykładów dodam, że często widać pod tunelem skład linii " L" oczywiscie tylko z kursantami ale też bez problemu przejeżdza.

08.02 00:50:21

Patrykjelcz napisał(a):

to jest bez sensu nie można było kupić nowe a nie bawić się w przrubki

10.02 17:57:20

KATOWICE napisał(a):

Widziałem wczoraj tramwaj "żelazko" z Łodzi w Katowicach na rynku ,miał jazdę próbną

14.02 14:38:46

Kysu napisał(a):

Przydałoby sie jeszcze modernizacja torów na te "Żelazka".W sumie tez nie wiem czy opłaca sie modernizowac stare 105 niz zakupić nowe jednostki:hmm:W ogóle jestem za zmodernizowaniem jednej z sześciu ostatnich 102 i zrobienia ją zabytkowym wagonem,podobnie jak z "Kanciokiem".

15.02 10:11:10

MANIAC SCAT napisał(a):

Witam, miałem okazje w ten weekend pojeździć poznańską i łódzka 105tka. Odpowiem wprost nie wysyłajcie już naszych tramwai do remontu w Poznaniu bo to kompromitacja i totalna tandeta, przepraszam za wyrażenie! Inaczej jest z łódzką wersja,teraz juz wiadomo ze tylko trzy firmy w Polsce potrafią dobrze modernizować 105tki.

02.03 12:31:28

david82 napisał(a):

Czyli które firmy?

02.03 13:36:16

MANIAC SCAT napisał(a):

Wrocławski Protram, Zakład Techniki MPK Łódź, Bydgoska PESA. W przypadku dwóch pierwszych liczba zmodernizowanych tramwai sprawdzających sie w ruchu mówi sama za siebie.

02.03 22:27:21


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!