Taken from transport.wroc.biz
MAN-y z Białegostoku na linii 144 obsługiwanej przez Pawelec Biechów.
Taken from transport.wroc.biz
Powrót linii 46 w związku z rozpoczęciem obowiązywania nowej umowy z PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Nowe wcielenie linii 930 jako połączenie centrum Katowic z Nikiszowcem.
Taken from transport.wroc.biz
Rozpoczął się remont torowiska na al. Korfantego w Katowicach.
Taken from transport.wroc.biz
Koleje Śląskie w ciągu roku straciły 9,2% pasażerów.

Kolejne pożyczone autobusy w PKM Katowice

12.09.2007

Tagi: tabor, PKM Katowice, PKM Gliwice – Dodał: Jakub Jackiewicz

W PKM Katowice po raz kolejny zagościły jelcze M11 wypożyczone z Gliwic.


Braku taboru doskwiera PKM Katowice coraz bardziej. Dodatkowe zadania (linia 37, czy komunikacja zastępcza T-7) spowodowały zmniejszenie dostępnej rezerwy taborowej. Oprócz dwóch karos C744 z PKS Gliwice, od dzisiaj na trasie pojawiły się (po raz drugi w ciągu ostatnich kilku miesięcy) jelcze M11 z PKM Gliwice. W Katowicach znalazły się obecnie wozy o numerach 2331 i 2405.

fot. A. Nokielski

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

   
   




Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

mieszko966 napisał(a):

Ciekawe, w Katowicach brakuje taboru, za to są kierowcy, a w Gliwicach brakuje kierowców, za to jest tabor. Skoro Gliwice pożyczają Katowicom autobusy, to Katowice mogłyby "pożyczyć" Gliwicom paru kierowców. ;)

12.09 22:32:38

Arass napisał(a):

No, skoro PKM Gliwice oddaje zadania podwykonawcy, Comfort Lines to ma teraz wolne wozy i może pożyczać.
Swoją drogą ciekawe ile Gliwice biorą kasy za wypożyczenie autobusu, jeśli w ogóle pożycza odpłatnie...

12.09 22:59:07

krakus napisał(a):

za takiego złoma to 2 złote (za dzień) pewnie biorą.....

12.09 23:14:06

butthead napisał(a):

No jasne, i oczywiście zamiast niskiego... A na 662 pewnie dwa vecto jak zwykle.

13.09 00:22:23

MM napisał(a):

No 2331 jeździł za niską szejsete (632 ;))

13.09 00:30:36

kysó napisał(a):

Dobrze, że pożyczają z Gliwic a nie od Zagozdy :D

13.09 06:46:22

podlesianin napisał(a):

Dokładnie jak widze codziennie ta linię 662 to ręce opadaja na miejscu PKM bym zrezygnował z jej obsługi przecież tą liną jeżdzi powietrze a są tam same porządne busy właśnie tam powinny jeżdzić te jelcze.

13.09 07:39:00

andrzej69 napisał(a):

a na T7-II dzis widzialem dwa IK 280: 1601, i 4397 bodajze(albo inny z tej serii) tak wiec Karos tam cos nie ma, chyba ze wiecej wozów obsługuje te linię. Zamiast tych Karos wolałbym jakieś zadbane IK280, albo 280.70 z PKM Bytom

13.09 08:21:55

Ahorcado napisał(a):

Po zmianie trasy i puszczeniu jej przez SCC i Józefowiec 662 bynajmniej nie wozi powietrza. Zwłaszcza w godzinach szczytu linia cieszy się dużym powodzeniem jako alternatywa dla 296, który albo jest pełny, albo jeździ na niej spacerowa brygada 1605, albo jest po prostu spóźniony z powodu korków.
W kwestii niskaczy - wielu pasażerów 662 to osoby starsze, które dojeżdżają do SCC (skąd najczęściej odjeżdża pełny).

13.09 10:44:09

Lucas napisał(a):

Ciekawostka: wczoraj na 912 jeździł przegubowy ikarus, w dodatku na 12 też trafił się przegub.

13.09 10:46:59

butthead napisał(a):

@andrzej69: Zdecyduj się, czy zadbany, czy 280.70 ;)
@Ahorcado: A 632/1 to niby osoby starsze w ogóle nie jeżdżą?

Takie są efekty gospodarki przydziałowo-zadaniowej. Po tych doraźnych wypożyczeniach widać wyraźnie, że PKM K-ce w tej chwili nie za bardzo jest w stanie obsługiwać dodatkowo 37, czy też T-7/II.

13.09 11:44:42

adam86 napisał(a):

@butthead: Że na 632 wysłali, to u nich nic nowego. Lepszy jest ten drugi mig na 43, ciekawe gdzie w zamian puścili obklejoną stodwudziestke.

13.09 11:52:22

griszin napisał(a):

mieszko966 : w katowicach brakuje wozow i kierowcow tez, na dzien dzisiejszy ok. 40 osob. jezdza juz dyspozytorzy, planisci nawet bhp'owcy, zeby tylko zalatac dziury
andrzej69 : karosy stoja na hali, juz zdefektowaly, przynajmniej jedna

13.09 14:28:02

Ahorcado napisał(a):

@butthead: Nie twierdzę, że na 632 nie jeżdżą, bo z tą linią mam sporadyczny kontakt. Myślę, że wszędzie powinny jeździć. Ale z tego co pamiętam to 632 obsługują raczej przeguby?

13.09 15:48:32

to sie sypie... napisał(a):

Czekamy teraz na mechaników, sprzątaczy, administracje i dyrekcję w szoferce starych migów i Ikarusów.

13.09 18:40:02

Crom napisał(a):

Widzę stare dobre praktyki kol. memphis dalej świetnie prowadzicie.

@butthead: twierdzisz, że bytomskie 280.70 nie były zadbane? Jakieś kilka egzemplarzy by się znalazło ;)

13.09 20:08:39

memphis napisał(a):

@Crom, o co Ci chodzi?

13.09 20:11:45

reksio napisał(a):

Co sie dzieje z tymi nowszymi bytomskimi ikarusami? Może PKM Katowice nie jest zainteresowane ich zakupem ale PKM świerklaniec to się dziwię że jeszcze ich nie nabył

13.09 23:25:02

butthead napisał(a):

Widać za dobrze znają stan techniczny tych pojazdów.

13.09 23:32:42

przemo napisał(a):

na 632 jeżdzą emeryty jeden mnie się pytał czemu nie ma niskiej podłogi

13.09 23:37:07

piotrek napisał(a):

Albo syndyk (lub kto tam teraz rządzi) za bardzo je ceni. Chyba, że jeszcze ktoś ma nadzieję że PKM Bytom powstanie jak feniks z popiołów :)

13.09 23:52:37

butthead napisał(a):

No jasne. Wiadomo przecież, że "PKM Bytom startuje od 1 lipca" :D

14.09 00:42:35

griszin napisał(a):

to sie sypie : akurat tabor nie jest wcale taki zly, a ikarusy i migi ma nie tylko pkm k-ce, ale prawie wszystkie spolki miejskie.
co do kierowcow, to np. w sosnowcu brakuje jeszcze wiecej kierowcow, wiec nie dramatyzuj

14.09 09:35:32

andrzej69 napisał(a):

Butthead - wiesz najlepsze zadbane 280.70 ale ze takich an rynku wtornym nie ma,no to moze tez 280.70 z Bytomia ktorym trzeba troche blachy poprawic, a ze PKM Bytom-syndykt ich nie sprzedaje to wiec ... zostaja zadbane 280.26 .. np z Poznania :), moze i ten jeden 280.58 z Gdyni(1992r) jeszcze jest do sprzedania..albo tak ze dwa 280.70 z Bydgoszczy odkupic? przeciez naprawa 280 dla PKM Katowice to pestka wiec po co sie pchac w dwie 18 letnie Karosy ktorych nigdy nie było w PKM???
Wczoraj jedna karose widzialem na 110!!!A na T-7II 1601 i jakiegos jescze innego 280.26... A wogole to bardzie logiczne by było nazwanie obecnego T7 = T37, a T7-II = T7. No ale coz.. :). T7-II pokazuje jaka rentownosc by miała nowa linia autobusowa Bytom-Łagiewniki-Piasniki-DTŚ-Kce - neich taka w koncu uruchomia... zaloze sie za po roku jej popularnosc by byla taka sama jak obecnie 870. :)

14.09 10:22:21

butthead napisał(a):

1) Jeśli naprawdę tak brakuje taboru, to dlaczego po prostu nie kupić kilku niskich używek? Przykład Gdańska pokazuje, że można nawet Citaro dostać. 2) T-7 nie może się nazywać wyraźnie inaczej, bo wtedy możnaby się przyczepić, dlaczego nie było przetargu. A tak - lawirujemy, byle kasa została w mieście. 3) Zamiast dokładać autobusów, może lepiej dogadać się z koleją? Wiem, nudny jestem.

14.09 11:59:02

andrzej69 napisał(a):

no tak ale stary ikar to ... 5-15 tys zł- nawet mozna z wolnej ręki kupić, a stary niskacz to ...100-150 tys zł i juz trzeba postepowanie o zam. publiczne :). najplepiej to kupować full nówki.. ale dla tymczasowego podratowania taboru na rok to takie stare ale dobre ikary kupic to żadna strata

14.09 14:55:22

memphis napisał(a):

@andrzej: syndyk sprzedaje właśnie 280.70 i nie tylko. Będzie o tym artykuł.

14.09 17:47:20

butthead napisał(a):

Używki można dostać dużo taniej, niż kwoty jakie podałeś ;) "Najlepiej" to po prostu zrobić przetarg na obsługę linii, a nie wciskać przewoźnikowi na siłę kolejne zadania z takich czy innych powodów...

14.09 21:34:49

andrzej69 napisał(a):

@memphis-no nareszcie ale to i tak o rok za późno, 412 i 415 to może częstochowa na części kupi?:).
W piątek po południu na zajezdni na placu widzialem jedną karosę a drugą pod warsztatem, interes z taką pożyczką że hoho:)

15.09 23:05:39

wojtek 63 napisał(a):

Właczam sie do dyskusji.Co to za linia T7II .Autobusy puste.no z powietrzem jeżdżące.Czy nie klepiej zmienić przystanek w /katowicach przy lini 7 i 23. /może by więcej ludzi skorzystało.Cóż PKM Katowice musi pożyczać autobusy , bo nie jest z gumy.Linia 37, dwie linie trmawajowe dodatkowo .To sporo.Smutne jest to ,że w Katowicach ucichły remonty autobusów.Szkoda.Odnośnie PKM Bytom.Jest tam kilka dobrych wozów od 7200 do 7212. Można jeszcze nini pojeżdzić.Reszta to złom.

16.09 14:50:16

andrzej69 napisał(a):

7200, 7206 to chyba nie zabardzo,ale za to 7213 i 7214 to są nowsze (ekploatacja od marca 98) niż 7208-7212 ( od lipca 97)

16.09 22:26:52

Bodzio napisał(a):

@andrzej69 he he - co za różnica ? 9 i pół roku,albo 10 lat ?

18.09 11:19:29

andrzej69 napisał(a):

Komentowalem Wojtka63 który o tych 7213 i 7214 zapomniał :). Wczoraj PKM Katowice zwróciło sie do prezydenta o dofinansowanie zakupu 3 czy 5 autobusów(nie pamietam dokładnie) miedzymiastowych, klimatyzowanych, miedzymiejskich do obsługi linii "lotnisko" argumentując ze obecne U12 juz sa za stare, a pozatym sa "miejskie". Wg mnie to troche podłe bo linia lotnisko jest komercyjną linią i z jakiej racji budżetowe pieniądze mają być na nią wykładane.

19.09 09:26:16

griszin napisał(a):

w zasadzie lotniskowa to prywatna sprawa pkm-u i zgodze sie ze nie powinni prosic o dotacje.

19.09 19:36:38

ben napisał(a):

na linie lotnisko powinni walnąć dwa solarisy 10(ale najpierw je zakupić), bo jak widze u12 jeżdzące puste lub z kilkoma osobami to serce mi się kraja.
Lepiej u12 dać na 296 lub 193 bo tam jeżdzi pełno starych pań.
Popieram @Ahorcado , bo na józefowcu w godzinach szczytu jeżdzą tylko 3 lub 2 autobusy niskopodłogowe, a na ligote jeżdzi ich pełno.

18.12 20:32:07

butthead napisał(a):

Żadnych krótkich na 296, chyba że w weekendy.

18.12 20:34:43

ben napisał(a):

no to może przegubowe many

19.12 14:23:06


Dodaj komentarz






Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!