Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Używane neoplany w PKM Katowice

22.02.2007

Tagi: tabor, PKM Katowice – Dodał: Krzysztof Bojda

Dnia 21.02. br. do katowickiego PKM-u przybyły pochodzące z Erfurtu trzy (z pięciu) "nowych" neoplanów N4021.


Autobusy po raz pierwszy zarejestrowane zostały 16.12.1996, mają jednak jak na swój wiek niewielki, nieco przekraczający 450 tys. km przebieg. Pojazdy napędza silnik MB OM 456hLa o mocy 184kW, skrzynia biegów ZF. Przegubowce wyposażone są w ABS, ASR oraz funkcję przyklęku. Wszystkie wejścia są na wysokości 340 mm.

Na linie wyjadą prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu. Otrzymają numery taborowe 224, 225, 226, 228 oraz 229.

fot. A. Jaroszfot. A. Jaroszfot. A. Jarosz


fot. K. Papońfot. K. Papońfot. K. Papoń


A. Jarosz

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

IK@RUS napisał(a):

No wreszcie jakies przegubowce w PKMie. Brawo... Ile to bedzie 184 kW ??

23.02 00:18:06

katowiczanin napisał(a):

wreszcie... przegubowce nieskopodlogowce:) wiadomo na jakie line zostana przydzielone?? i ile jeszcze ma byc takich lub innych przegubowych niskaczy??

23.02 02:08:26

andrzej69 napisał(a):

A ile maja drzwi? z tyłu jest wieża?

23.02 08:54:31

Crom napisał(a):

W artykule jest błąd.

23.02 08:59:27

KZKGaPowicz napisał(a):

Widać, że PKM Katowice poszedł ostro do przodu nie tylko ze względu na te nowe Neoplany, lecz również na zakupione niedawno przez nich MAN-y (jeden z nich ma wyświetlony VIP PKM Katowice). Za to zaś Delta Świętochłowice posiada stare, rozsypujące się już Jelcze. Mało tego na linii 23 prawdopodobnie bez nakazu KZK GOP obowiązuje wsiadanie tylko pierwszymi drzwiami. To już szczyt wszystkiego, chyba dzięki temu systemowi chcą zarobić na "nowe autobusy" bez zgody i wiedzy na ten temat Organizatora Komunikacji KZK GOP. Proszę o wyjaśnienie tejże sprawy.

23.02 10:00:18

l92 napisał(a):

a czy będą takie wózki w PKMie Świerklaniec???

23.02 11:14:49

ikarek napisał(a):

Na 23 nie ma w żadnym wypadku wsiadania tylko przednimi drzwiami. Zresztą, co ma delta do tematu?

23.02 11:37:57

Robert Mysłowice napisał(a):

To nie są chyba Neoplany N4021 bo wg. katalogu powinny mieć 4 drzwi, a moc silnika jest podana 220kW

23.02 12:35:48

jaworznianin napisał(a):

184 kW to około 260 koni mechanicznych.

23.02 12:53:16

Piotr napisał(a):

Oczywiscie to jest Neoplan N4021 i taka wersja 3 drzwiowa jest w Niemczech najpopularniejsza, 4 drzwiowe sa rzadko spotykane. A co do silnika, to Neoplan stosowal az 5ciu roznych producentow i w roznych odmianach.

23.02 13:31:55

IK@RUS napisał(a):

dzieki za informacje ;)

23.02 13:34:36

andrzej69 napisał(a):

Dupiato ze tylko 3 drzwi.. no ale z 10 lat w PKM napewno pojezdza .. bo gdzie tam przebieg 1 200 000 km :)

23.02 14:35:29

vega napisał(a):

Podobno jak kupili nowe tantusy to miała być krutka seria próbna dwie sztuki.Widać że próba nie wypadła dobrze z powodu jakości lub ceny.Mam nadzieje że będą kupowali coć nowego a to to tylko małe uzupełnienie.

23.02 15:41:15

P Śl napisał(a):

@Robert Mysłowice: jesli sie nie myle to 4021 to jest standardowy numer dla wszystkich mozliwych rodzajow przegubowych neoplanow tego typu.
@KZKGaPowicz: Ty to chyba MKM-em nie jestes? Bo piszesz tu takie "newsy", ze szok. A odnosnie Twoich watpliwosci: oni moga sobie sprawdzac bilety ale to ich kasy i tak nie podwyzszy bo dostaja pieniadze od przejechanego kilometra, a pieniadze za bilety kasuje KZK. Na 25 za czasow pkm sosnowiec tez jedzil idiota,ktory probowal mi sprzedac dowcip ze linia nie musi byc oznaczona, ze jest z kontrola kierowcy i on musi sprawdzac.

23.02 16:38:10

AdamJ_brynow napisał(a):

znając nasze zaplecze techniczne, to te wozy 5 lat ledwo przeżyją...
@Crom: gdzie jest błąd?

23.02 16:46:19

Lukas napisał(a):

Ja tam się cieszę :) Przynajmniej coś (prawie) nowego :) i zupełnie rozumiem postępowanie PKM ... za te 3 neosie dali zdecydowanie mniej niż za jednego tantusa ... choć faktem jest że coś nowego by się przydało - może testowany w PKM Citelisek :)

23.02 18:46:42

Piter napisał(a):

PKM Katowice mógłby trochę oszczędzić i kupić noweSolarisy U-18, tak jak PKM Gliwice

23.02 20:24:40

jarek860 napisał(a):

@AdamJ_brynow: akurat PKM Katowice - w porównaniu do np PKM Sosnowiec - potrafi zadbać o autobusy, więc pojeżdzą na pewno dużo dłużej niż 5 lat

23.02 21:46:52

Egon napisał(a):

Mnie trochę zdziwiło, że PKM Katowice zdecydował się na autobusy tej marki. Nic przeciwko nim nie mam, nawet je lubię, ale dotąd Neoplana w PKM nie było. Niby jest blisko "spokrewniony" z MANem, lecz różnice są. Chciałbym bardzo, żeby przynajmniej jeden trafił na linię 657 ;-)

23.02 23:54:03

palex :) napisał(a):

Rotfl: Jarek860: Ty chyba kpisz sobie... odnoszę wręcz przeciwne wrażenie! Przyklad PKMu Sosnowiec jako przedsiębiorstwo, które nie umie zadbać o tabor. Tabor PKMu S-c już dla samego oka jest znacznie przyjemniejszy. Chocby ze względu na zniknięcie prawie wszystkich debilnych folii z szyb. Wczoraj własnie widziałem dowód zadbania wozu katowickiego ... chyba 197 to był... obicia boczne ścian w rzeźni były pokryte gruuuubą warstwą kurzu... to się wręcz niesamowicie rzucało w oczy. To wyglądało tak, jakby te ściany od początku kupienia pojazdu nigdy nie zostały przetarte ścierką... :| Możnaby tu wymieniać dalej - tylko po co.... wystarczy się przyjrzeć na te "bardzo zadbane" wozy.... (a przynajmniej część z nich).

24.02 08:12:32

bzwKATO napisał(a):

No to wystraczy teraz tylko przemalować na kanarkowo i JAZDA :)

24.02 12:46:46

P Śl napisał(a):

@Egon: Neoplan jest przede wszystkim spokrewniony z solarisem a takich troche maja.

24.02 17:23:20

Czy jest się z czego cieszyć??? napisał(a):

A według mnie to wstyd, że w sumie bogata stolica niebiednego regionu kupuje używane autobusy z miasta w dawnej NRD... :P

24.02 19:53:55

YoMaHa napisał(a):

@P Śl: pod jakim względem niby spokrewniony? Serducho jakby nieco inne, a osrałek z MB to chyba nawet nie oferują AFAIK...

24.02 21:40:12

james206 napisał(a):

Dobrze,że nie z ZSRR:D

24.02 22:31:10

Egon napisał(a):

@P Śl: Prawda, zapomniałem ;-)

25.02 01:07:50

1000-lecie napisał(a):

Na 23 od pewnego czasu (mniej więcej od tygodnia) jest obowiązek wsiadania pierwszymi drzwiami. W godzinach szczytu jest "super".

25.02 12:23:24

P Śl napisał(a):

@YoMaHa:Solaris jest na licencji Neoplana, a sam wlasciciel fabryki Solarisa jest bylym pracownikiem fabryki Neoplana we Francji. (tak po krotce jesli nic nie pomylilem)

25.02 16:05:16

emem napisał(a):

@PŚl - chyba pomyliłeś. Olszewski faktycznie pracował w Neoplanie, potem zakładał polską filię, ale ostatecznie uniezależnił się od Neoplana. Jest taka wersja "przedsolarisowa" Neo - etap przejściowy. Dopiero potem powstała czysta solniczka.

25.02 16:29:57

YoMaHa napisał(a):

@eMeM: Tia, K4016 i chyba dziesiątka K4010, handlowa nazwa "olibus".

@P Śl: To, że Olszewski pracował w fabryce Neoplana nie oznacza w jakikolwiek sposób powiązań Neo z osrałką. To dwa różne światy.

25.02 17:23:06

jarek860 napisał(a):

@palex: chyba nigdy nie jechałeś żadnym autobusem PKMu Sosnowiec z zajezdni Będzin :)

25.02 20:59:28

kierowca napisał(a):

A co do wsiadania pierwszymi drzwiami i kontroli biletów to być może się to już niedługo skończy przynajmniej w pkm sosnowiec bo kierowcy się zbuntowali i nie chcą sprawdzać !!!! :) Bo kzk nic głpszego nie mógł wymyślić ja tam wpuszczam na wszystko nawet na gume do żucia :) a są kanary niech sobie latają po wozie i niech sprawdzają bilety !!!!!!!

26.02 10:04:21

P Śl napisał(a):

@YoMaHa: Ma, szczegolnie ze jest na jego licencji>

27.02 18:08:28

Patryk napisał(a):

"pierwsze drzwi" powinny tylko obowiazywac na liniach peryferyjnych i to na prawde peryferyjnych badz minibusowych. A jesli chca zwiekszyc swoje zyski niech dostosuja taryfe do najbardziej korzystnej dla pasazerów mam na mysli taryfe czasowa,no i kanaria musiała by byc bardziej sumienna w swoich obowiazkach, powinno byc ich wiecej no i wtedy podejrzewam zyski by sie zwiekszyły autobusy nie miały by opoznien a kierowca mogłby sie skupic tylko i wyłacznie na drodze.To nie wielka brytania wiec nieróbmy czegos co sie nie sprawdzi w naszych realich.To jest moje zdanie wiele osob moze sie z nim nie zgodzic no ale na szczescie jest demokracja i mozna smiało wyrazac swoje zdanie;-)

27.02 18:09:02

KZKGaPowicz napisał(a):

To wsiadanie tylko pierwszymi drzwiami jest kompletnie bez sensu, ponieważ gdy kierowca sprawdza bilety, to w konsekwencji występują opóźnienia w kursowaniu autobusów. Szczególnie można to zauważyć na linii 23, gdzie chcąc wysiąść środkowymi lub ostatnimi drzwiami, trzeba poczekać aż pasażerowie wsiadający do autobusu pierwszymi drzwiami okażą kierowcy bilety, a dopiero po wejściu już wszystkich, kierowca otwiera pozostałe drzwi. To jednak zależy od kierowcy, bo i tak w poniedziałek na linii 23 była obecna kontrola biletowa mimo obowiązującego systemu.

02.03 22:21:39

P Śl napisał(a):

Wg mnie do dystrybucji powinny DODATKOWO trafic bilety czasowe w kilku nominalach poczynajac od 10 minut konczac na 90. po cenach ekonomicznie i logicznie uzasadnionych. Pozwoliloby to na usprawnienie systemu np tam gdzie jezdzi sie kilka przystankow (czasem nawet 2,3) a jedzie sie dwoma autobusami, wtedy ludzie albo ida pieszo , na gape badz korzystaja ze swojego srodka transportu.

09.03 15:28:28

A moze... napisał(a):

nie mozna dogadac sie z Wroclawiem i razem kupowac nowe Volva 7700A i tramwaje Skoda 16T oraz remontowac 105tki w Portramie. Korzystam z komunikacji w obydwoch miastach i roznica jest kolosalna na korzysc Wroclawia...

13.04 23:35:49

maniak SCAT napisał(a):

a kiedy doczekamy sie nowych, niskopodlogowych przegubowcow... Tak jak w Gliwicach...

15.04 16:39:17

juurek napisał(a):

niedługo:)

16.04 16:52:39

soldboy napisał(a):

Jechalem tymi Neoplanami i sa w idealnym stanie.Przynajmniej wnetrze.Dobry zakup.

25.04 13:14:58

lool napisał(a):

pojawia sie kiedys na 830...!?

01.05 16:51:03

krakus napisał(a):

ALE JARACIE SIE UżYWANYMI NEOPLANAMI;] U NAS W KRAKOWIE NA ULICE WYJECHALO (WYJEDZIE) OK 38 NOWIUTKICH PRZEGUBOWCóW ;];];] <<SOLARISKI U18 I JELCZE 182MB>>

02.05 18:31:08

1000-lecie napisał(a):

ja, naprawdę aż 38 nowiutkich przegubowców, weź nie żartuj.

24.05 20:57:31

krakus napisał(a):

serio!!! tak jak pisałem w tym roku juz wyjechało 20 solarisków U18 oraz 3 jelcze 181MB w najbliższych miesiącach przyjdzie kolejnych 13 a potem kolejnych 10 (też jelczów 181MB)już z innego przetargu;] dodam jeszcze ze kupiliśmy też 10 midibusów jelcz vero 081M ;];]

28.05 00:22:05

butthead napisał(a):

W PKM Sosnowiec jest już ok. 50-ciu nowych autobusów i jakoś się tym nie przechwalamy. Dorośnij, chłopie.

28.05 01:01:22

krakus napisał(a):

butthead!!! porównaj sobie nasz tabor z waszym!!!! ;p;p;p

28.05 12:12:55

dodek napisał(a):

czym sie chwalic ? te stare autobusy po 3 latach postawicie pod płotem bo Firmę doprowadzą do upadku

26.08 23:03:05

kiler napisał(a):

ludzie te autabusy to złom a zarząd tej firmy wraz ze związkami zawodowymi powinni się leczyć psychiatrycznnie

25.03 08:54:36

cezar napisał(a):

brawo kiler ! 80%taboru to złom autobusy są niesprawne Brak zaplecza technicznego.ZARZąD RRRAUS!

08.07 09:52:37

PRACOWNIK napisał(a):

10 letnie ikarusy złomujecie a 13 letnie od niemca kupujecie , idzie firma na dno razem z prezesem P.

09.11 19:41:56


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!