Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Nowa linia autobusowa łącząca Wodzisław Śląski z Jastrzębiem

02.02.2007

Tagi: MZK Jastrzębie-Zdrój, rozkład jazdy, PKS Rybnik – Dodał: Dominik Oczadły

Z początkiem lutego Międzygminny Związek Komunikacyjny z Jastrzębia-Zdroju uruchomił nową linię łączącą Wodzisław Śląski z Jastrzębiem.


Trasa linii numer 132 przebiega przez dzielnicę Wodzisławia - Wilchwy, gminę Mszana oraz jastrzębską dzielnicę Moszczenica. Jej utworzenie nastąpiło na skutek zamiaru likwidacji przez rybnicki PKS połączeń w tej relacji od dnia pierwszego lutego. W związku z tym gmina Mszana, której mieszkańcy najbardziej straciliby na likwidacji, poczyniła starania, aby organizacją komunikacji zajął się jastrzębski MZK.

Rozkład jazdy nowej linii został opracowany na bazie rozkładu dotychczasowego operatora, czyli PKS-u Rybnik i poza drobnymi poprawkami, przewiduje on po sześć kursów w każdym kierunku, tylko w dni robocze. Czas przejazdu to 45 minut. Przewoźnikiem pozostał rybnicki PKS, wykonujący kursy - tym razem na zlecenie MZK, jelczami 120M.

Mszana, ulica Moszczeńska.Jastrzębie Zdrój, przystanek Zdrój.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

karin napisał(a):

Czyzby PKS Rybnik sam siebie "wyruchał"?
Dziwne trochę, że jako PKS to mu się nie opłacało a jako usługodawca jastrzębskiego MZK już tak?

02.02 05:50:05

Daro85 napisał(a):

No przeciez kiedy wykonuje kursy jako PKS to jedyna zewnętrzną dotacją jest kasa za honorowane ulgi, a przy jeździe na zlecenie MZK dopłacają mu do wozokm i nie musi się starać o jak najwieksza kasę z biletów. Zrozumiał? :)

02.02 12:54:22

karin napisał(a):

Zrozumiał? Pewnie, że teraz do nierentownego PKS Rybnik będą ze swich podatków dopłacać mieszkańcy Wodzisławia i Jastrzębia. Tylko dlaczego nie chcą dopłacać innym przewoźnikom? A może tak Drabasowi?

02.02 19:15:55

Jaro4 napisał(a):

To jest bardzo proste.Przedtem PKS woził powietrze i zysku z tego niemiał.Teraz też może wozić powietrze, ale pieniądze z tego będzie miał

02.02 21:45:44

Lukasz 1987 napisał(a):

Drabasowi Grosza bym nie dał!! tak PKS- na tej trasie dość pusty jeździł , a teraz czy pełny czy pusty kase ma taką jaką chciał/chce mieć :)

03.02 01:16:12

Marcin815 napisał(a):

szkoda że transgór nie dostał obsługi tej lini

03.02 10:43:45

AP napisał(a):

Czy można się cieszyć z linii autobusowej która ma 6 kursów na dzień? To przecież jakaś paranoja i niedojrzałość umysłowa MZK Jastrzębie - instytucji robiącej jedne z najgroszych rozkładów w tym kraju :[

03.02 18:34:46

adamos199214 napisał(a):

Najgorszy rozkład w tym kraju robił do 2006r ZTZ Rybnik, był skandalicznie skonstruowany, autobusy wyjeżdżały co 5 min od pełnej godziny, tak przez 20 min, a później trzeba było czekać 30-40 min:(

04.02 07:52:36

R.M. napisał(a):

PKS Rybnik chętnie by zlikwidował całą komunikację w Wodzisławiu.To co wyprawia ten padający (oby jak najszybciej)przewożnik woła o pomstę do nieba.Przeklinam dzień kiedy PKS Rybnik przejął PKS Wodzisław.
Co do MZK Jastrzębie dobrze że jest.Zawsze wychodzi na przeciw oczekiwań i pomoc dla powiatowej komunikacji w Wodzisławiu.

04.02 12:05:00

Pksiarz do RM napisał(a):

To prawda, że dzień kiedy rybnicki PKS przejął oddział w Wodzisławiu był tragiczną pomyłką. Nie jednak dla Wodzisławia ale dla... Rybnika. Przez bardzo niekorzystną umowę podpisaną na 5 lat (i ferowaną przez ludzi związanych z oddziałem wodzisławskim!) z MZK PKS Rybnik jeździł po powiacie wodzisławskim przynosząc straty przez ponad trzy lata!!! Podczas gdy stawka dla ZTZ wynosiła ponad 3 zł to dla MZK wozokm wynosił nieco ponad 2 zł czyli poniżej kosztów!!! W tym czasie koszty paliw wzrosły prawie o 50%!!! PKS narobił sobie tym straty rzędu kilkudziesięciu milionów złotych. Gdyby PKS Rybnik zajmował się tylko liniami rybnickimi i ZTZ-tem dzisiaj byłby prężną i zrestrukteryzowaną jednostką mającą dobry tabor i dobre miejsce wśród przewoźników... Takie opinie jakie prezentujesz są nie tylko niesprawiedliwe ale świadczą o twojej małej wiedzy w temacie!

04.02 18:01:33

R.M. napisał(a):

Ale chwileczkę to PKS Wodzisław jest winny temu że zostało przejęte przez Rybnik? Każda fuzja przynosi pewne ryzyko więc być może dyrekcja nie dokońca sprawę przemyślała.Ja wiem tylko że komunikacja w Wodzisławiu straciła na jakości i to bardzo.Przepraszam ale jesli chodzi o komunikację miejską to jako pasażer wolę stare MAN-y V-busa niż KAROSY Pks Rybnik.A to czy się opłaca czy nie to nie moja działka.
Pozdrawiam.

05.02 20:18:09

AP napisał(a):

Od kilku już lat Karosy nie jeździły w MZK gdyż na te linie PKS musiał wystawiać tabor mający określoną ilość lat. Tak więc może Jelcze M120, Daby czy Autosany H10 nie są czymś wyszukanym teraz ale przecież gdzieś do 2002 roku PKM Jastrzębie też nie dysponowało niczym lepszym... Tak więc na tamte standardy PKS zapewniał nie najgorszą komunikację - w dodatku jak się okazuje za grosze... Karosy obslugiwały w dużej mierze relacje ZTZ Rybnik oraz liniowe kursy PKS-u.

05.02 23:35:07

Mycha... napisał(a):

To ma być rozkład jazy?? h*jnia jak niewiem

23.12 13:25:20

pppio napisał(a):

Mam pytanie wodzisławskie linie np: 203 204 206 itp nalezą teraz pod co? PKS Rybnik czy MZK Jastrzebie.

02.11 15:42:31


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!