Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe - Delta, Zagozda

29.12.2013

Tagi: tabor, Delta, Zagozda – Dodał: Jakub Jackiewicz

Dwaj ostatni przewoźnicy w naszym cyklu zakończyli obsługę linii komunikacji miejskiej przed 2012 rokiem – Delta w połowie 2011 roku, a Zagozda 15 grudnia 2010 r. W kolejnych latach odbywały się u nich jeszcze pewne ruchy taborowe.


Nasi kronikarze odnotowali w 2012 roku kasacje dwóch autobusów Delty – Jelcza 120M nr 6 (ex MPK Włocławek) i Jelcza M11 nr 17 (ex MZK Wejherowo).

(autor: Jacek Sobota) (autor: Wiktor Stryjakiewicz)

Na przełomie roku 2012/13 najmłodszy w firmie, kupiony kiedyś jako fabrycznie nowy, Jelcz 120M/3 nr 21 znalazł się w firmie Irex/Meteor. Otrzymał tam numer 762.

(autor: Wiktor Stryjakiewicz)

Nie jest znany obecny los ostatniego autobusu, czyli DAB-a 15-1200C nr 4. Był to jedyny niskopodłogowiec w historii Delty. Najprawdopodobniej został skasowany, ewentualnie sprzedany, ale w nieznanym kierunku.

(autor: Mateusz Trąbka)

W 2013 roku Delta formalnie zaistniała w obsłudze linii do hipermarketu Tesco w Gliwicach. Naklejką z nazwą firmy oznaczone zostały dwa MAN-y NL202 z Ireksu obsługujące te linie (nr 609 i 622).

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Delta Andrzeja Mastalerza (nie należy jej mylić ze spółką cywilną Delta) rozpoczęła obsługę linii KZK GOP 8 sierpnia 1995 r. Była to linia 213, którą Delta obsługiwała aż do 30 września 2005 r. Drugą najdłużej obsługiwaną linią było 23 – autobusy Delty kursowały na niej od 1 stycznia 2002 r. do 31 października 2008 r. Oprócz nich firma obsługiwała krócej lub dłużej linie 98, 122, 144, 147, 155, 663 (jako podwykonawca PUP Czeladź), 853, 857, 923 (wariantowe kursy linii 23), S-4, S-5 i S-15. Ostatnimi zadaniami były linie 127, 167, 183, 227 i 623 w ramach konsorcjum wspólnie z PKM Tychy i Transgórem Mysłowice. Delta obsługiwała także linie hipermarketowe, głównie do Tesco.


Henryk Zagozda, jak i spółka Henzago, nie prowadzą działalności przewozowej od końca 2010 roku. W roku 2012 skasowano ostatnie autobusy jakie pozostały na bazie w Chebziu, a które nie spłonęły wcześniej w pożarze. Były to Den Oudsten B90 nr rej. CIN 04JN (nie wprowadzony do eksploatacji), Renault PR112 nr 6, Volvo B10L-60/ Säffle 5000 nr 8 oraz jeden z niewielu autobusów zakupionych przez Zagozdę jako fabrycznie nowy (w 2001 roku) – Jelcz 120M/3 nr 2.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Nie są znane natomiast losy Jelcza 120M/3 nr 035, prawdopodobnie również został skasowany. W lipcu 2013 r. na złom trafił za to Mercedes O405G nr 101, który od 2009 roku zalegał na terenie bazy Zakładu Gospodarki Komunalnej w Piekarach Śląskich.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Tym samym zakończyła się historia tego przewoźnika. Henryk Zagozda działalność gospodarczą rozpoczął 29 lipca 1985 r., niedługo później rozpoczął przygodę z komunikacją miejską, początkowo jako podwykonawca WPK Katowice. Obecnie przeważającym rodzajem działalności jaką prowadzi jest „Produkcja olejów i pozostałych tłuszczów płynnych”. Tymczasem spółka Henzago, którą Zagozda założył w 2003 roku i która również obsługiwała część linii na zlecenie KZK GOP i MZK Tychy, ma obecnie siedzibę w Gdańsku. Jej właścicielem jest obecnie inna spółka – o nazwie Modus (należąca do Ryszarda Wojciuka), a wcześniej był nim niejaki Zbigniew Misuno. Nie ma ona już raczej nic wspólnego z transportem publicznym. W 2012 roku przeciwko spółce Henzago komornik prowadził egzekucję, ale została ona umorzona z uwagi na fakt, że z egzekucji nie uzyskano sumy wyższej od kosztów tej egzekucji.

Henryk Zagozda, jako Prywatne Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne, obsługiwał dla KZK GOP linie autobusowe od 1 lutego 1994 r. – wówczas objął linię 111. Jeździł na niej do 31 marca 1997 r. Do najdłużej obsługiwanych linii należały 121 (1995-2003 i przez kilka dni w 2006 roku), 165 (1995-2006), 720 (1997-2007) oraz 86, 270 i 286 (1997-2007, z krótkimi przerwami w 2001 i 2004 roku). Oprócz tego Zagozdę spotkać można było na liniach 12bis (później jako 912), 98, 101, 215, 230, 250, 823, 853, 885 i bezpłatną Ex M1. Spore emocje towarzyszyły także obsłudze przez Zagozdę linii 37 (od 1 października 2003 r. do 31 sierpnia 2007 r.). Spółka Henzago obsługiwała linie w dwóch rzutach – w 2006 roku wygrała przetargi na linie 144, 147, 215, 230 i 255, a w 2008 roku na 86 i 286 oraz 73 i 860. Ponadto w latach 2004-2006 dla MZK Tychy obsługiwała linię 294.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

chris napisał(a):

Przykład przewoźników, których obsługa długo męczyła pasażerów zwłaszcza w ostatnich latach. Niestety jak jedni odeszli to przyszli następni.

29.12 21:32:04

Arass napisał(a):

Pamiętam te emocje związane z linią 37 i Ikarusami marki "SAM". A tak poza tym, to o ile dobrze pamiętam to właśnie u Zagozdy (na 165) można było spotkać dość rzadkie w naszym kraju Ikarusy 263

29.12 22:01:20


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!