Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Modernizacja wiaduktu tramwajowego w Sosnowcu

23.06.2013

Tagi: Tramwaje Śląskie, infrastruktura, inwestycje, Sosnowiec – Dodał: Jakub Jackiewicz

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na wykonanie modernizacji wiaduktu tramwajowego nad ul. Orląt Lwowskich na granicy dzielnic Modrzejów i Niwka w Sosnowcu.


Wybrany wykonawca, w terminie do 15 grudnia 2013 r. będzie musiał przeprowadzić modernizację całego obiektu, tj. konstrukcji nośnej, podpór, odwodnienia i nasypów, a także wymienić torowisko na długości 168,88 m oraz przebudować sieć trakcyjną.

(autor: Tramwaje Śląskie)

Wiadukt wybudowano w 1954 roku przy okazji budowy linii tramwajowej z Dańdówki do Mysłowic. Od tego czasu, aż do dziś, korzysta z niego linia 26.

(autor: Tramwaje Śląskie)

Podczas prac utrzymany ma być ruch kołowy na ulicy pod wiaduktem (za wyjątkiem krótkich zamknięć), natomiast ruch tramwajowy zostanie całkowicie wstrzymany. Najprawdopodobniej linia 26 obsługiwana będzie taborem dwukierunkowym i kursować będzie od Sosnowca do przystanku Niwka Kościół.

Otwarcie ofert w przetargu przewidziano na 4 lipca 2013 r.

» zobacz dokumentację projektową (projekt wykonawczy)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

zenon napisał(a):

Czy warto rozbudowywać linię T26 na pograniczu Mysłowic skoro Mysłowice chcą się pozbyć tramwajów?

24.06 00:50:16

misiek napisał(a):

te pieniądze są wydawane w błoto. Lepiej inwestować w autobusy. Tramwaje i kolej są dobre dla bogatych państw :/

24.06 18:17:28

ech... napisał(a):

Zastanawiające jest dlaczego przy okazji nie przedłużyć odcinka dwutorowego od strony Mysłowic o jakieś 100 m?
Równie ważne czemu go nie podnieść? - w końcu pod nim przebiega niebagatelna droga.
Cała ta trasa powinna przejść generalną modernizację, łącznie z zasilaniem. Gigantyczne przewozy i jak zwykle traktowana po macoszemu. Niedługo skończy jak niegdyś autobusowa 18.

25.06 15:43:44

insp. Kwaśniak napisał(a):

@zenon:
1) Pierwsze słyszę o planach likwidacji tramwajów w Mysłowicach,
2) ale nawet jeśli, to:
a) linia 26 akurat w zupełnie marginalnym stopniu obsługuje Mysłowice, raptem paręset metrów i jeden przystanek (końcowy),
b) nawet gdyby hipotetycznie ktoś się uparł na całkowitą likwidację torowisk w Mysłowicach, to linia 26 mogłaby być obsługiwana taborem dwukierunkowym z Milowic do Modrzejowa (mijanka końcowa), właśnie po wyremontowanym wiadukcie.

28.06 23:54:42

Rekin napisał(a):

tak, drogi miśku, tramwaje i kolej są dla mądrych ludzi, a nie dla tłumoków z epoki kamienia łupanego. Dla takich nawet koło za mądre.

30.06 23:23:03


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!