Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

PKT: pierwszy czerwony helmut i prace sieciowe

31.10.2010

Tagi: tabor, Tramwaje Śląskie, infrastruktura, za tramwaj, PKT – Dodał: Jakub Jackiewicz

W mijającym tygodniu najważniejszymi wydarzeniami tramwajowymi w GOP są dostawy i przygotowania do ruchu wagonów typu Pt z Frankfurtu oraz dokonana wymiana sieci trakcyjnej w Biskupicach.


28 października 2010 r. na jazdy próbne wyjechał wagon Pt o numerze taborowym 900 - pierwszy z serii wagonów z Frankfurtu, zwanych potocznie "helmutami", który został przystosowany do polskich warunków technicznych. Z widocznych zmian rzuca się w oczy czerwone malowanie, zbliżone do wersji przygotowanej dla wagonów 116Nd, a także wymiana i obudowanie sprzęgów (sprzęgi samoczynne systemu Scharfenberga stosowane w Niemczech zastąpiono tradycyjnymi sprzęgami z głowicą Alberta stosowanymi w Polsce). Wagon otrzymał czołowe (na obu końcach) wyświetlacze firmy Dysten.

fot. A. Pander
fot. A. Panderfot. A. Panderfot. A. Pander

Kolejne wagony przyjeżdżają z Niemiec i trafią do warsztatów ZUR w Chorzowie Batorym. Część z nich będzie przemalowana w barwy firmowe, a część zostanie udostępniona pod reklamy. Trwają również szkolenia motorniczych. Wśród grupy linii na których prawdopodobnie kursować będą wagony Pt wymienia się, oprócz 15 i 16, również linię 23. Wkrótce szczegółowo opiszemy nowy typ taboru na naszej sieci tramwajowej.

fot. A. Panderfot. A. Panderfot. A. Pander

Tymczasem oprócz "helmutów" w ZUR zakończyły się prace przy wagonie 105Na 745, który powrócił do kursowania jako drugi w składzie z 746. Do Zawodzia wrócił również wagon 116Nd 808 po zakończonym remoncie bieżącym. Trwają prace przy kolejnym wagonie tego typu - 803.

W dniu 24 października 2010 r. przeprowadzono wymianę sieci trakcyjnej (przewodu jezdnego) i jej regulację na odcinku od pętli w Biskupicach do granicy z Bytomiem (obejście Kuźnicy Rudzkiej wybudowane w okresie międzywojennym w celu uniknięcia przekraczania granicy państwowej). Na czas robót (od godz. 6 do 22) zmieniono organizację ruchu tramwajowego. Linia 5 została podzielona na dwie części. Od placu Sikorskiego w Bytomiu do przystanku Bobrek Osiedle Pod Brzozami kursowały trzy pociągi (nr 504, 506 i 507) obsługiwane dwukierunkowymi składami 2x111N (na przystanku w Bobrku wjeżdżały na lewy tor i po zmianie kierunku jazdy odjeżdżały z powrotem do centrum Bytomia), a na trasie z Zaborza do Biskupic kursowały pozostałe pociągi (501, 502, 503, 505 i 508) obsługiwane standardowo taborem 1x105N. Na trasie Bobrek Osiedle Pod Brzozami - Biskupice Pętla kursowały dwa autobusy komunikacji zastępczej skomunikowane z tramwajami po obu stronach miejsca robót.


(wsp. Ł. Chrzan, A. Pander)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

K. napisał(a):

Zaczyna mi się podoba PT.

31.10 23:21:58

PKM Gliwice` napisał(a):

Mam takie pytanie, czy identyczne składy nie kursują w Krakowie (m.in. na Bieżanów Nowy)? Nie znam się dobrze na banach, ale chyba je tam widziałem :D jeśli to one, to TŚ wreszcie będzie miało coś porządnego na zajezdni, fajnie się nimi jeździ :)

01.11 02:21:19

memphis napisał(a):

Nie, w GOP są jedyne egzemplarze wagonów Pt w Polsce.

01.11 10:11:47

Piotrek napisał(a):

Co do reklam, to mogliby wreszcie skończyć z tą głupią manierą zaklejania okien reklamami. Pasażer czuje się jak w pudle, a dużo bardziej eleganckie (chociaż mniejsze) są reklamy na burtach pojazdu.

01.11 10:40:55

markos napisał(a):

Totalna Żenada

01.11 10:56:05

pasec75 napisał(a):

Ciekawe jak ten helmut bedzie podjezdzał pod sanki zwrotnic,czasami na linii są one umieszczone te sanki tak na styk(drugi wóz w 105 napewno nie obsłuży)a w helmucie zanim podjedzie pod te sanki to juz wozem bedzie fizycznie w połowie zwrotnicy????!!!!!

01.11 13:14:22

Iznogud napisał(a):

Co do czerwonego Helmuta - wygląda bardzo ładnie i estetycznie. Podoba mi się.

@Piotrek - mnie też wkurzają zaklejone reklamami okna. Od patrzenia przez te małe dziurki na przesuwający się krajobraz można dostać oczopląsu. Ale cóż, reklama dźwignią handlu i kasa za taką dużą reklamę większa...

01.11 13:53:20

Piotrek napisał(a):

No jak? Ruszy tyłek ze stołka, wyjdzie i wsadzi pogrzebacz, jak przykazano.

01.11 14:41:01

Tramwajorz napisał(a):

Wielki żal i smutek - na torach pojawił się Helmutek - kupa złomu nie potrzebna nikomu.

01.11 15:33:26

pasec75 napisał(a):

ok wyjdzie i ciepnie ta wajha ale ona elektrycznie sie nie zablokuje i pod wozem jej zajs przerobi i bah po helmucie tzn bedą od razu dwa

01.11 19:14:45

memphis napisał(a):

Tam gdzie będą jeździć trzeba będzie sanki przesunąć po prostu. Problem może być na węzłach, gdzie są gęsto zwrotnice elektryczne, ale przecież składy 2x105N też czasem jeżdżą na biglu z drugiego wagonu i jakoś dają radę.

01.11 19:25:05

MiS napisał(a):

Nie ma problemu w centralnej części GOP z sankami dla jazdy na drugi bigiel w składzie. Jedynym kłopotem może być trudność z trafieniem w sanki.

01.11 19:59:20

pasec75 napisał(a):

No tak jezdzą awaryjnie na drugim biglu 105 ale ile juz razy to przez takie cos było rozerwan wozów.A sanki nie wszedzie da sie przeniesc blizej ale cos bedą musieli wymyslec w tym temacie

01.11 20:10:18

Łukasz G. napisał(a):

A jak kwestia schodków - dalej będą automatyczne?

01.11 21:48:41

suchy napisał(a):

@PKM Gliwice - w Krakowie kursują N8S z Norymbergi.

02.11 00:42:43

kermit napisał(a):

Czemu służy umieszczanie tej ogromnej litery A na przedniej szybie i czy mają one coś wspólnego z literką obok numeru taborowego ?

02.11 00:47:11

andrzejh69 napisał(a):

w tym temacie coś wymyśleć.. może zamiast jednego na środku zamontwać 2 bigle na skrajach? I czy zlikwidowali rurkę w dzrwiach tak żeby można było wejść z wózkiem?

02.11 07:57:50

butthead napisał(a):

"A" może być od "abgestellt", czyli odstawiony.

02.11 09:05:53

Piotrek napisał(a):

Zamiast jednej dużej reklamy mogliby się dogadać z reklamo "dawcą" i zrobić dwie albo trzy poniżej okien, tzn. na dwóch albo trzech wagonach.

02.11 11:18:43

pasec75 napisał(a):

A to znaczy AP

02.11 14:27:39

pasec75 napisał(a):

A i jeszcze jedno tak samo tego bigla dotyczy sie sygnalizacja slizgowa np na pl.Sikorskim w Bytomiu jest odcinek wstepny napewno za krórki na Helmuta

02.11 14:31:44

Gojira napisał(a):

A nie dałoby się po prostu zamontować dwóch pantografów na skrajach helmuta? Może na początek wydaje się to być droższą inwestycją jednak jest bardziej "uniwersalna" i w wielu wypadkach mniej problemowa...

02.11 22:27:30

andrzejh69 napisał(a):

Gojira - przecież to samo pytanie wyżej zadałem i nit nie odpowiada... pewnie nie wiedzą ;)

03.11 09:36:27

Gojira napisał(a):

@andrzejh69: Faktycznie, przepraszam nie zauważyłem a właściwie nie zrozumiałem co miałeś na myśli z "biglem" ;P

03.11 10:57:45


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!