Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Chrzanów: W nowym roku pasażerów czeka prawdziwa rewolucja

01.01.2010

Tagi: ZKKM, MZDiM Jaworzno, prasa, rozkład jazdy – Dodał: Krzysztof Zioło

Magdalena Balicka,
Gazeta Krakowska, 31.12.2009


Zła wiadomość dla pasażerów podróżujących autobusami komunikacji miejskiej do Krakowa. Dobra dla tych dojeżdżających na Śląsk. Od kwietnia autobusy linii "K" przestają kursować. Związek Komunalny Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie wypowiedział właśnie umowę z przewoźnikiem. Udało mu się za to porozumieć z jaworznickim Miejskim Zarządem Dróg i Mostów. Oznacza to, że po nowym roku do Sosnowca i Katowic dojedziemy bez przesiadki.


Pierwsza informacja wywołała burzę wśród Czytelników "Gazety Krakowskiej". Pasażerowie dojeżdżający co dzień do stolicy Małopolski nie chcą słyszeć o likwidacji "K". - Codziennie dojeżdżam tym autobusem do na uczelnię, podobnie jak dziesiątki innych studentów. Nie rozumiem dlaczego chcą go zlikwidować? - załamuje ręce 22-letni Kamil Mleczko z Chrzanowa. Wtóruje mu pani Anna z Chrzanowa. - Pociągi są zbyt drogie i zatrzymują się z dala od głównych ulic miasta. Za to "K" jeździ dokładnie o tych godzinach, które mi odpowiadają, by nie spóźnić się na wykłady i wrócić po nich do domu - dodaje.

Tadeusz Gruber, przewodniczący Związku Komunalnego "Komunikacja Międzygminna" w Chrzanowie tłumaczy, że utrzymanie tej ponadlokalnej linii kosztuje gminę Chrzanów, Libiąż i Trzebinię prawie 1,5 miliona złotych rocznie. Nie opłaca się dłużej dokładać do interesu, bo pasażerów jest coraz mniej. - W ciągu ostatnich kilku lat, coraz więcej z nich wybiera konkurencyjne minibusy. - Ostatecznie likwidujemy "K", bo nie opłaca się wozić powietrza - dodaje przewodniczący Gruber.

Pani Katarzyna z Libiąża pracująca w Krakowie nigdy nie dojeżdżała do pracy minibusem. - Znalezienie w nich miejsca siedzącego graniczy z cudem. Pozostali stoją przez godzinę z pochyloną głową. Nie chcę zemdleć w dusznym busie, zgnieciona jak sardynka - twierdzi kobieta. Po likwidacji linii K zostanie jej do wyboru podróż pociągiem lub właśnie minibusem. Jedyną szansą na to, by autobusy do Krakowa nadal kursowały jest prywatny przewoźnik, który przejmie linię. Pytanie tylko, czy taki się znajdzie.

Powody do zadowolenia mają za to pasażerowie podróżujący do Katowic i Sosnowca. Jaworznicki Miejski Zarząd Dróg i Mostów przedłużył w końcu umowę z chrzanowskim związkiem komunikacyjnym na przejazdy liniami S i J. Oznacza to, że po nowym roku dojedziemy na Śląsk bez żadnej przesiadki. - Do 28 grudnia żyliśmy w niepewności. Trzy miesiące Jaworzno nie odpowiadało na nasze zapytanie ofertowe - informuje Tadeusz Gruber, szef chrzanowskiego ZKKM-u. - Zaproponowano nam zupełnie nowa linię "Ch", która miałaby dojeżdżać tylko do Jaworzna. Nie mogłem się na to zgodzić - podkreśla Tadeusz Gruber. Nie chciał pozostawiać setek mieszkańców na przysłowiowym lodzie. - To oznaczałoby olbrzymie niedogodności dla pasażerów. Stratę czasu i pieniędzy - podkreśla.

Propozycja złożona przez Jaworznickie MZDiM była nie do przyjęcia także z innego powodu.Całkowicie nowa linia Ch, miała być pretekstem do likwidacji dwóch linii - 329 (Chrzanów - Balin przez Okradziejówkę) i 329K (Chrzanów - os. Kąty). Kilka dni temu chrzanowski ZKKM dogadał się jednak z jaworznickim przewoźnikiem. Oznacza to, że po nowym roku, autobusy linii S (do Sosnowca) i J (o Jaworzna) pojadą dokładnie tak samo, jak do tej pory. Będzie to kosztowało związek ponad 370 tys. zł. Umowę zawarto na rok.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

{{osos}} napisał(a):

skoro ta linia jest naprawdę potrzebna wg studentów to nich skrócą ja tylko do kórsów w godzinach szczytu i tak żeby dojechać na ucelnie !! proste

02.01 00:08:28

car napisał(a):

@{{osos}}: kórsów?????? ucelnie???? Ty pewnie z tych wydłużonych kursów nie będziesz korzystał.

02.01 16:39:28

zonk napisał(a):

Pan Gruber jest zdeczka niekonsekwentny. Jak się odcinać od świata to na całego a nie wybierać sobie!! Ja *#$#(#) co za wał... Chociaż jest szansa, że na potrzeby mieszkańców Trzebinii odpowie MPK Kraków, bo dalece nie jest tak, że K wozi powietrze.

02.01 16:40:54

pasazer (ii) napisał(a):

Widać efekty działalności związków komunalnych. Każdego roku ilość autobusów kursujących na Śląsku, Zagłębiu i tam w Chrzanowie, Trzebinii (mają tam jakąś wspólną nazwę?) spada, a jakość dotychczasowych usług podnosi się w żółwim tempie.

02.01 17:15:06

The frog napisał(a):

Bo to ci wredni pasażerowie tacy są: wolą jechać minibusem za 2PLN a nie nowym Solarisem za 4... No jak to tak może być?!
"W ciągu ostatnich kilku lat, coraz więcej z nich wybiera konkurencyjne minibusy. - Ostatecznie likwidujemy "K", bo nie opłaca się wozić powietrza - dodaje przewodniczący Gruber." - to może trzeba zrobić coś, żeby K było konkurencyjne?
Eee, nie, to skomplikowane...

02.01 22:49:00

SK napisał(a):

Ja oczywiscie mogę przejąć linie K.Autobusy turystyczne-klima,Wc.video.Cena biletu Kraków-Chrzanów-Kraków 50 zł.Zapraszam

03.01 08:35:15

zonk napisał(a):

@SK: Jak będziesz dojeżdżał w pół godziny na UJ a linia K będzie kursować co 15 minut to czemu nie... Zresztą i tak będziesz kolejnym prywaciarzem spośród miliona. Gdyby ich wszystkich tam zlikwidować, to linia K mogłaby stać przegubowcami i kursować przynajmniej co pół godziny z przyzwoitymi napełnieniami.

03.01 14:05:28


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!