Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Będzin przejechał się po tramwajach

12.02.2009

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

Jacek Madeja,
Gazeta Wyborcza, 13.02.2009 r.


Nie stać nas na tyle połączeń tramwajowych - argumentują w mieście. Od początku marca linie nr 27 i 28 zostaną skrócone, a pasażerowie w Będzinie będą mogli z nich korzystać tylko rano i po południu, kiedy tramwaje będą wyjeżdżały albo wracały do zajezdni.


Zmiany zaproponowało miasto i właśnie zatwierdził je KZK GOP. Do tej pory obydwie linie rozpoczynały trasę z będzińskiej zajezdni. Później tramwaje przejeżdżały przez centrum miasta i odbijały: 28 w stronę Dąbrowy Górniczej, a 27 do Sosnowca. To się nie zmieni, ale gdy tramwaje dotrą już do obydwu miast, dalej będą kursowały jedynie w ich obrębie. Do Będzina będą wracać dopiero po południu i wieczorem. Na trasę wyjedzie też połowę mniej składów 22. Zamiast co 10 minut, będzie jeździł co 20. - Sprawdziliśmy, że miasto nie potrzebuje aż tylu połączeń tramwajowych. Pasażerów nie jest już tak dużo jak kiedyś i w ciągu dnia brak tych tramwajów nie powinien być odczuwalny. Pozostałe linie zapewnią 10-minutową częstotliwość kursowania - mówi Piotr Prochoń z będzińskiego magistratu.

Jak dodaje Radosław Baran, prezydent Będzina, miasto na zmianach powinno zaoszczędzić około 2 mln zł rocznie. - Teraz do każdego kilometra przejechanego tramwajem musimy dopłacić ponad 6 zł. Nie stać nas na to - uważa Baran.

Zmiany najbardziej dotkną mieszkańców osiedla Zamkowego, które sąsiaduje z będzińską zajezdnią. W obronie tramwajów zebrali ponad 2 tys. podpisów. Bez rezultatu. - Nie będzie, jak wydostać się w stronę Dąbrowy Górniczej. 28 to był jedyny tramwaj, a teraz trzeba będzie kombinować jakieś przesiadki. Do Sosnowca też nie będzie lekko - denerwuje się Helena Mudyn.

Argumenty, że tramwaje będą jeździły rano i wieczorem, nie przekonują mieszkańców. Mikołaj Mielczarek studiuje informatykę i pracuje w jednym z sosnowieckich kin. - Jeżdżę w różnych porach i teraz będę miał problem. Droga z pracy na pewno się wydłuży - mówi student. - I będzie drożej, bo każda przesiadka to dodatkowy bilet - dodaje Katarzyna Wysińska, która do pracy w pracowni ceramicznej dojeżdża z Sosnowca.

Propozycja zmian nie podoba się też pasażerom w centrum Będzina. Narzekają, że trudniej będzie dojechać do Huty Katowice, sądu czy ZUS-u. - Tu żaden tramwaj nie jeździ pusty. Teraz pewnie będziemy upchnięci jak sardynki - przewiduje Stanisław Grzybiński.

Murem za podróżnymi stoją tramwajarze, którzy boją się, że część z nich straci pracę. - Na razie nie dostaliśmy żadnych oficjalnych informacji, ale już głośno mówi się, że to się odbije na liczbie etatów - mówi Błażej Kabat przewodniczący Związku Zawodowego Tramwajarzy.

W KZK GOP tłumaczą, że rozwiązanie przyjęte w Będzinie jest ekonomiczne i rozsądne. Według statystyk to właśnie Będzin najwięcej dopłaca do komunikacji w przeliczeniu na tzw. wozokilometr.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

zonk napisał(a):

Prezydent Bądzinia postanowił przestać się ośmieszać i obrał taktykę na "niestaćnas". Tym samym likwidacja wszystkich linii na zagłębiu łącznie z 14 i 15 uległa odroczeniu.

12.02 22:16:42

myslovitz napisał(a):

14-tka akurat z Będzinem na szczęście nie ma nic wspólnego.

12.02 23:34:39

Ravel napisał(a):

Najbardziej żal 22. Ta redukcja ją zabije.

12.02 23:40:20

jarek860 napisał(a):

Przecież 22 jest pełne w godzinach, w których wracają uczniowie ze szkół i do nich jadą! Poranne kursy też nie mają niskiej frekwencji, sam jeżdżę na 7:30 do pracy tym tramwajem i często nie ma gdzie siedzieć o tej porze. Nie chcę widzieć co będzie w środę - dzień targowy.

13.02 05:56:04

dw napisał(a):

"Na trasę wyjedzie też połowę mniej składów 22. Zamiast co 10 minut, będzie jeździł co 20."Jakoś sobie tam nie wyobrażam solówek co 20 min. (bo na składy chyba nie ma co liczyć...)

"pozostałe linie zapewnią 10-minutową częstotliwość kursowania"10-minutową, jeśli się je odpowiednio skoordynuje.
A co do samych cięć to wycinając 27 (na składach) z Małobądzkiej oraz co drugi 22 i 28 z Kołłątaja to będzie tam jeździć 2 razy mniej wozów...
Za to z przez Zamkowe będzie teraz jeździć 4 razy mniej wozów (!) (nie licząc wyjazdów, które, w większości są w takich porach, że się mało komu przydają...)

13.02 07:42:22

andrzejh69 napisał(a):

Brak słów, co to Będzin nie ma 2 milionów dołożyć do tych połączeń??!!! Co to są 2 miliony w całorocznym budżecie miasta!!?? Co to jakaś wojna jest czy kryzys i te pieniądze na inne cele są potrzebne?? Jak można mieć tak głeboko w D mieszkańców i pasażerów???Wywieźcie te władze na taczkach.

13.02 08:22:41

aso napisał(a):

@Ravel: masz rację. Trasa linii 22 nie jest zbyt atrakcyjna i to właśnie częstotliwość była podstawowym czynnikiem zachęcającym do korzystania. Decyzje Będzina zabiją nie tylko tramwaj w Będzinie, ale również tramwaj w Dąbrowie Górniczej. Nikomu już nie będzie chciało się przechodzić na przystanki tramwajowe, skoro autobus będzie jechał częściej. W tej chwili czynnikiem zachęcającym był ten średnio 5-minutowy moduł, rozwalany przez opóźniające się od strony Sosnowca 21. Nowy rozkład będzie poważnym ciosem dla systemu, zwłaszcza, że 22 pomimo pewnych niedoskonałości przebiegu trasy (np. słaba obsługa centrum Będzina i Osiedla Syberka), dzięki zlokalizowanym na trasie generatorom przewozów był w ciągu dnia linią całkiem mocno obłożoną. Po ograniczeniach wprowadzonych na linii 21 przejął rolę podstawowej linii układu komunikacyjnego i tutaj należało niczego nie zmieniać. Normalnie nóż się w kieszeni sam otwiera...

13.02 08:58:19

juurek napisał(a):

Pozamykać to całe towarzystwo. Dziękim tym działaniom uda się oszczędzić 2 mln zł i przekażemy je sobie na premie za genialne pomysły, powinno być dopisane. Normalnie szlag mnie jasny trafi chyba trzeba przestać cokolwiek czytać, oglądać,gdzie człowiek nie ruszy głową, wszedzie kryzys, wszdzie się nie opłaca,wszędzie zamykamy, likwidujemyjak w takiej sytuacji ma się cokolwiek rozwijać? Jak powiedział premier Pawlak: Na hamulcu nie da się dojechać do celu. No chyba że celem jest całkowita degradacja komunikacji w GOPie. Cytując innego polityka można by powiedzieć - Co by tu jeszcze spieprzyć Panowie?

13.02 09:15:50

Gall napisał(a):

"I będzie drożej, bo każda przesiadka to dodatkowy bilet - dodaje Katarzyna Wysińska, która do pracy w pracowni ceramicznej dojeżdża z Sosnowca."
Co jak co, ale takie komentarze zawsze mi się podobają. Dojazd do pracy i bilety jednorazowe?

13.02 09:27:25

Dariusz napisał(a):

Najbardziej ucierpi na tym interesie Czeladź, która nie wiem czemu nie zabiera głosu w sprawie, oraz Osiedle Zamkowe w Będzinie, gdzie np w soboty tramwaj zamiast co 10 minut (27 i 28 co 10min) pojedzie co 40, lub niedziele co 60min.

13.02 10:58:41

Anna napisał(a):

Gall co w tym dziwnego. Jak ktoś ma pracę z przestojami lub zatrudniony jest na pół etatu, gdzie 2 dni robi po 8 h a trzeciego tylko 4 to ekonomiczniej (tak to teraz modne słowo) jest kupić jednorazowy niż kupować miesięczny. Ja też tak robię. Autobus mam(wieczorem) co 120mniut (2h) dlatego w poniedziałki, środy i piątki nim nie jadę bo nie zdążam na niego. Natomiast we wtorki i czwartki nim jadę(bo kończę ciut wcześniej) i kasuję jednorazowe, bo 8*2,40=19,20 a nie 88zł. Nawet w dwie strony to 38,40.

13.02 11:21:04

Rekin napisał(a):

Zawsze jak jadę 21 i 22, a jeżdżę o różnych godzinach w różne dni, są pełne pasazerów, nie pamiętam abym kiedyś w tych tramwajach usiadł. Poj*bało ich do reszty!!! Żaden autobus mi nie pasuje!

13.02 12:56:06

Vegeta napisał(a):

Ja pierdzielę, co za DEKLE! Co za DEBILE pracują w tym urzędzie w Będzinie?! Gorsze słowa się cisną na usta. Nieraz 22 jeździł tak zapchany, że palca nie szło wcisnąć! A o dniach targowych już nie wspomnę: zmieścić się do 21/24/27 do Sosnowca to był cud!
Mieszkańcy Będzina! Weźcie sprawy w swoje ręce i wywieźcie waszych włodarzy z urzędu !

13.02 13:18:16

AdaM napisał(a):

@Aso - nie przesadzaj. Główną atrakcją 22 jest właśnie to, że omija Syberkę. NIE KAŻDY chce tam dojechać! A to co przez nią jedzie traci co najmniej 10 minut. Poza tym z jednej z wypowiedzi Będzina wynika jasno:
- nie da się nas ominąć więc niech się inni zrzucają na naszą komunikację (dotyczyło 21 i 22).
Jak tak to kiedyś na pradę ktoś im zafunduje coś takiego jak gazociąg północny Polsce jak się głupio stawiała. W końcu ktoś wybuduje gigantycznym kosztem tramwaj z Zagórza do Dąbrowy, a 22 będzie jeździć bez obsługiwania Będzina. Ciekawe jaki będzie wtedy bunt.

Żal mi tylko, że nie widać protestu władz KZK i TŚ tylko związki. Przecież to, że kilkadziesiąt osób z RK1 straci pracę NIC ale to NIC nie znaczy! Oni nie są od tego żeby ich utrzymywać, tylko dla pasażera! I tylko pod tym kątem można rozważać sensowność ich pracy.

Do tego przecież linie KZK miały zmienić system dopłat na rozliczany oddzielnie dla kadżej linii. Czy ktoś mi wmówi, że 22 jest nierentowne?

13.02 13:33:59

aa napisał(a):

Widze ze prezydent Bedzina przybił sztame z prezydentem Chorzowa w sprawie likwidacji tramwajów.

13.02 13:52:45

potomek1920 napisał(a):

"Pasażerów nie jest już tak dużo jak kiedyś i w ciągu dnia brak tych tramwajów nie powinien być odczuwalny".
A czemu tu się dziwić skoro tylko likwidacje i cięcia, jednym słowem ZMIEŃ BUS [tramwaj :P] NA WÓZ...

13.02 13:58:21

greg napisał(a):

Decyzję o zredukowaniu tramwajowych połączeń powzięli radni tego miasta na ostatniej sesji. W większości byli jednomyślni w tej sprawie.
A trzeba podkreślić, że Będzin ma wyjątkowych i szczególnych radnych.
Nigdy nie zastanawiają się co należy zredukować jeśli alternatywą są redukcje ich apanaży lub połączeń tramwajowych.

13.02 16:43:27

aso napisał(a):

@AdaM: jak najbardziej zgadzam się, że krótki czas przejazdu bez kluczenia jest zaletą linii 22 i tego nie neguję. Moja wypowiedź miała na celu podkreślenie długiego dojścia do przystanku, jaka występuje w tych przypadkach. Dopóki częstotliwość jest wysoka, to efekt dłuższego dojścia pieszego jest eliminowany przez pozostałe elementy łańcucha podróży. W momencie, gdy częstotliwość spadnie, to z racji dłuższego czasu oczekiwania i gorszych warunków podróży, element dojścia pieszego będzie bardziej odczuwalny, pomimo że nie ulegnie zmianie.

13.02 17:17:46

ff napisał(a):

Władze spółki TŚ nie mogą protestować przeciwko zmianom, gdyż zmiany te są bardzo na rękę KZK GOP. W KZK GOP przy korycie są prezydenci miast, a to właśnie miasta są właścicielami spółki. Troje z nich, czyli Uszok, Kopel i Górski zasiadają w Radzie Nadzorczej. Sprzeciw zapewne skończyłby się odwołaniem zarządu, a ci panowie zapewne nie mają ochoty sobie szukać nowego zajęcia, tym bardziej, że mamy kryzys.

13.02 18:13:46

adam86 napisał(a):

@ff: tramwajarzy to raczej wali z tego względu, że zgodnie z umową praca przewozowa nie może się zmniejszyć o 2% bodajże, więc jak się wytnie w Będzinie, to się gdzieś indziej dołoży.

13.02 18:32:01

ff napisał(a):

Ale jak się jednak nigdzie nie dołoży (bo tak, bo kryzys) to nie będą się domagać wypełniania warunków umowy z powodów jak wyżej.

13.02 19:12:24

484 napisał(a):

Najlepiej by było jak by zlikwidowali odrazu wszystkie linie w Będzinie, Czeladzi i Dąbrowie wraz z zajezdnią. Nie będzie problemu. Niech zostanie:
15 Katowice - Zagórze.
21 Milowice - Pogoń.
24 Centrum - Konstantynów.
26 Milowice - Mysłowice.
27 Kazimierz - Pogoń.
Będzin prędzej czy później wykończy całość linii tramwajowych w Zagłębiu. Pomysł tworzenie linii tramwajowej np Czeladź - Dąbrowa G. bez zatrzymania w Będzinie by sensu nie miał. Jeszcze jedno wyjście - poprowadzenie torów z Zagórza do Dąbrowy co dało by możliwość istnienia tramwaju w Dąbrowie oraz linia Czeladź - Piaski - Sosnowiec, dzięki której tramwaj dojeżdżał by do Czeladzi.

13.02 19:19:06

102n@ napisał(a):

Pisali o zwiększeniu ilości kursów 24...
Jeśli tak, to wszystko będzie miało sens jeśli 21 i 24 będzie jeździło co 20 minut (ale żeby dawały takt na wspólnym odcinku co 10 minut), w tym momencie trzeba by skoordynować przesiadki z 27 na 21 pod żyletą.
No i jeśli dalej już w Bądziniu 22 musiało by być też skoordynowane z 24 żeby można się przesiadać. Hmm...jeśli niczego nie spier**lą to może uzyskamy "atrakcyjną" ofertę co 10 minut na odcinku Sosnowiec-Bądzin-Gołonóg.

13.02 19:25:30

TomekCh napisał(a):

Ale jaja!! W XXI wieku., w Europie, znalazło się miasto, które wypowiedziało wojnę komunikacji tramwajowej :)))

14.02 10:40:33

Vegeta napisał(a):

Kiedyś padł pomysł puszczenia tramwaju z Sosnowca do Czeladzi, ale 10 minutowa częstotliwość linii 22 to uniemożliwiała. To może teraz owy pomysł powróci? Chociaż... Barany z UM w Bądzimiu pewnie nie będą chcieć o tym nawet słyszeć :-(.

Baran, Kopel, dwa bratanki...

14.02 11:33:50

puschel napisał(a):

Najlepiej zwalić winę na kryzys i już. Przecież gdzie indziej komunikacja tramwajowa się rozwija, a tutaj - każdy widzi.Wystarczy przeczytać wieści z Poznania, Krakowa, Warszawy i innych większych miast - to krew człowieka zalewa, jak czyta o nowych tramwajach,nowych liniach tramwajowych itp, a tu ino likwidować, skracać, zamykać itd.....

14.02 13:02:50

Kuba napisał(a):

Likwidacja jest najlepszym rozwiązaniem. Niech sobie ludzie radzą ;P

Od 1 marca po zlikwidowaniu w Bądziniu 27 i 28 oraz po wprowadzeniu zmiany trasy linii 24 kursy tramwajowe wyglądały by następująco:
Będzin rondo - Czeladź 10 minut. Przeplatanka 22 i 24.
Będzin rondo - Dąbrowa 10 minut. Przeplatanka 21 i 22.
Będzin rondo - Sosnowiec 10 minut. Przeplatanka 21 i 24.

A Będzin do 24 dopłacał by tyle samo a nawet by mu zostało więcej w kieszeni, ponieważ:
1) Połowę kursów 22 przejmuje 24.
2) Teraźniejszych Kursów 24 na relacji Rondo - Zajezdnia nie ma więc kasa do kieszeni.
3) Odcinek Cmentarz Komunalny - Zajezdnia linii 27 ulega likwidacji więc kolejna kasa do kieszeni.
4) Mniej kursów na odcinku Będzin Rondo - Koszelew. Kasa do kieszeni.
5) Odcinek Będzin rondo - Koszelew linii 28 ulega likwidacji, kasiora zostaje w kieszeni. Kolejne pieniądze do kapsy.
Same oszczędności.

14.02 20:26:28

OBCY napisał(a):

Zamkowe narzeka.Wielka krzywda dzieje się.Dzielnica Będzina-Łagisza jako jedyna nie ma bezpośredniego połączenia z Sosnowcem czy Katowicami i co. Z jakiej racji z moich podatków miasto ma dopłacać do KM. Po za tym ja do pracy muszę dojeżdżać swoim samochodem i jakoś nie płaczę o żadne dotacje.No i jeszcze jedno dlaczego miasto ma dopłacać do tramwajów tylko dlatego, że na jego terenie jest zajezdnia. Wiem kontrowersyjna wypowiedź, ale w końcu nie samą komunikacją żyjemy.

14.02 21:42:27

puschel napisał(a):

Baran, Kopel dwa bratanki, co w Będzinie nie chcą banki...

14.02 21:58:02

zonk napisał(a):

@OBCY: No tutaj musisz interweniować u Barana, że nie myśli o całym mieście. (Tak wogóle to on o niczym nie myśli, tylko o zlikwidowaniu tramwajów)
Przecież można by przerobić jedną z 8xx i prowadzić ją chociażby taborem B, jeśli C byłby nieopłacalny.

15.02 07:17:02

Paneff napisał(a):

OBCY, masz rację. Jak wyrosną ci skrzydła to będziesz się protestował przeciw remontom chodnikom z twoich podatków?

15.02 09:32:36

greg napisał(a):

@OBCY...i jakoś nie płaczę o żadne dotacje.

Odpowiadam: Bo już swoje wypłakałeś. Dzielnica Będzin-Lagisza obecnie przechodzi gruntowną modernizacje (wręcz budowę) kanalizacji. Pieniądze przeznaczone na ten cel pochodzą w dużej części z dotacji unijnych i budżetu miasta. To właśnie ta inwestycja obecnie blokuje władze Będzina w utrzymaniu prawidłowo działającej komunikacji tramwajowej.

@OBCY:Z jakiej racji z moich podatków miasto ma dopłacać do KM.....

To samo pytanie mógłby Ci zadać każdy mieszkaniec Będzina odnośnie prowadzonych robót budowlanych dotyczących kanalizacji w Lagiszy lub utrzymaniu KM obejmującej Lagisze: linie 16, 104, 107, 125, 269, 225, 243. Dla mieszkańca Będzina to spore obciążenie

@OBCY:No i jeszcze jedno dlaczego miasto ma dopłacać do tramwajów tylko dlatego, że na jego terenie jest zajezdnia...

Odpowiadam:Błędne myślenie narzucone przez Twoich radnych. W tym wypadku lokalizacja zajezdni nie odgrywa tak istotnej roli jak znaczenie połączeń dla potrzeb mieszkańców, do których i Ty należysz. Jeśli nie masz połączenia bezpośredniego z Sosnowcem , to tym bardziej jesteś zmuszony do korzystania z tramwajów. Nawet jeśli posiadasz samochód i jesteś obecnie niezależny, to pomyśl o swoich bliskich, którzy nie mogą poruszać się tak jak Ty (uczniowie np. dzieci które posiadasz lub będziesz posiadał, emeryci np. Twoi dziadkowie albo rodzice w przyszłości lub osoby nie posiadające samochodu, których także nie bierzesz pod uwagę).

@OBCY:Wiem kontrowersyjna wypowiedź....

Odpowiadam: To bardzo egoistyczna wypowiedź.

15.02 12:14:44

Marcin napisał(a):

Rece precz od 22 zlikwidujcie sobie ekologiczne i ekonomiczne ikarusy. Jak będą kursować co 20 min to nawet mi się nawet nie opłaca przechodzić na przystanek.. wszędzie inwestuja w tramwaje a u nas się je wycina:/

15.02 13:29:57

Wujek napisał(a):

To już sie po prostu w głowie nie mieści. Baran podobno zapowiadał, że zastąpi to wszystko ekologicznymi Busami. Może na to zbiera ? :/
Ja 22 jeżdżę codziennie i nie wyobrażam sobie żeby był on co 20 minut. Jak ja do szkoły dojade ?:/

15.02 16:05:30

jarek860 napisał(a):

@Wujek: nie dojedziesz, bo tramwaj będzie tak zapchany, że nie wejdziesz :)
Ja też będę miał problem, jeśli np. wprowadzą taki rozkład jaki obowiązuje w dni wolne. Jeżdżę zawsze kursem o 7:00 z Czeladzi i wtedy po zmianie rozkładu musiałbym iść na ten 6:45 i być w pracy pół godziny przed zaczęciem pracy lub jechać tym 7:06 i się spóźnić do pracy

16.02 06:01:57

aso napisał(a):

Na marginesie. Dział "Ratujmy tramwaje" powinien chyba zmienić nazwę na "Ratujmy 12-tkę". Artykuł ten pomimo negatywnego wydźwięku, nie zasłużył na miano bycia w dziale prasówki "Ratujmy tramwaje". Pytanie retoryczne: redakcyjne niedopatrzenie, czy raczej wyraz poglądów politycznych Redakcji tudzież Redaktora Naczelnego?

16.02 07:28:58

AdaM napisał(a):

@484: Oczywiście, że pomysł niezatrzymywania się w Będzinie 22 jest od początku do końca poroniony. Ale taki wybieg kzk zastosowało już kiedyś odnośnie 1 z gmin na poługniu GOPu, która uważała, że przez nią i tak autobusy będą jeździć, więc pałcić nie musi. I po chwili zaczęła płacić, bo mieszkańcy obrzucali błotem całą radę gminy! Pamiętajcie, że kiedyś będą wybory, a oni z czegoś żyją... Myślicie, że tak łatwo zrezygnują z ciepłych posadek. Jakby odciąć im złotodajne koryto, to by musieli się przesiąść na tramwaj a do tego przecież nie dopuszczą!

16.02 07:49:05

P Śl napisał(a):

@Wujek: Tak samo jak zawsze ...tylko wyjdziesz 10 minut predzej :P.
@AdaM: Jaka to gmina ?

16.02 16:02:42

chirs napisał(a):

@AdaM Co dadzą wybory samorządowe. Taki motyw z wyborami samorządowymi w Zabrzu ;P

16.02 16:06:17

butthead napisał(a):

Wyjdziesz 10 minut prędzej. I nie wsiądziesz.

16.02 20:50:33

Vegeta napisał(a):

Uwaga! Haładus znowu zaczyna swoje. Tym razem wymyślił, że torowisko, przystanki i przejścia podziemne zajmują zbyt cenne miejsce w centrum miasta i nie ma sensu tego utrzymywać... Nie wiem, jak Wy, ale mnie już nudzą wypociny tego "osła"...

http://www.e-sosnowiec.pl/i...
(9 post od dołu)

16.02 21:42:39

Wygrana czy przegrana trawajów napisał(a):

Będę szczery pomysł ten jest do bani poprostu!!!
Ale jest szansa że Czeladź jak się postara to zysta to połączenie z Sosnowcem o które tak zawzięcie walczy z KZK GOP ty się wyparli że nie da rady bo 22 jeździł co 10 min i że linia ta jest na maxa obciążona teraz jak T22 będzie jeździł co 20 min jest szansa że Czeladź powalczy o znowu tramwaj lini 27 co będzie zawracał na Rądzie w Będzinie. Chyba że kasa urzędasów będzie ważniejsza

Czas pokaże

17.02 16:18:56

Racjonalizator napisał(a):

Jaki zakład w Będzinie jeszcze pozostał do likwidacji? Pks-u nie ma,Pkm-u nie ma,Tramwaje likwidują,Huta,Kablownia i inne mniejsze zakłady "padają".Panie Baran zaoramy Będzin i będziemy Barany wypasać!!!!!!!

18.02 21:14:50

memphis napisał(a):

@aso, nie twórz teorii spiskowych. To wynika ze względów technicznych - dopóki jest sonda to nie możemy nic dodatkowego wrzucić do RT, bo sonda zniknie ze strony głównej.

Co do akcji "Ratujmy tramwaje" to wkrótce przybierze ona nowy wymiar. Zamiast wiecznie narzekać i szukać spisków zapraszam lepiej do współpracy.

19.02 10:18:35

Emil napisał(a):

Ludzie złoci, 6 złoty dopłacać? Co ten Baran bredzi? Przecież 70 groszy kosztuje prąd na kilometr jazdy tramu, drugie tyle motorowy, to co oni dowalili do tego kosztu że im tak drogo wychodzi? Wille w KZK GOP budują?

19.02 20:15:58

aso napisał(a):

@memphis: Dla mnie to mało przekonywujący argument. Ale nie zamierzam drążyć tematu. Oceniam to, co widzę.

A co do propozycji współpracy - wyjaśniam krótko. Zwykłem prowadzić politykę otwartych drzwi w sensie przenośnym i czasami nawet dosłownym. Ci, co chcą współpracować, to wiedzą gdzie mnie znaleźć, zatem po prostu przychodzą i rozmawiają o konkretach. A reszta bawi się w dyplomatyczne podchody.

21.02 17:41:36

ola napisał(a):

Argumenty, że tramwaje będą jeździły rano i wieczorem, nie przekonują mieszkańców. Mikołaj Mielczarek studiuje informatykę i pracuje w jednym z sosnowieckich kin. - Jeżdżę w różnych porach i teraz będę miał problem. Droga z pracy na pewno się wydłuży - mówi student. - I będzie drożej, bo każda przesiadka to dodatkowy bilet - dodaje Katarzyna Wysińska, która do pracy w pracowni ceramicznej dojeżdża z Sosnowca. Pani Kasiu a miesięcznego nie łaska kupić no ale jak się nie myśli to się ydaje

01.02 11:57:39


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!