Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Roszady Sed-Baz-u i Meteora

09.10.2006

Tagi: Meteor, PUP/Sed-Baz, tabor, przetarg – Dodał: Jacek Sobota

Przejęcie przez Sed-Baz linii nr 25 okazało się bardziej skomplikowane niż to opisaliśmy 1 października.


Docelowo linia ta ma być obsługiwana trzema fabrycznie nowymi jelczami M121 ale do czasu ich dostarczenia powinny kursować na tej trasie trochę starsze wozy. Organizatorowi komunikacji zgłoszone zostały 3 autobusy nie będące własnością Sed-Bazu ale spełniające wymagany wiek. Wypożyczone od Meteora zostały jednak tylko dwa - Solaris Urbino 12 nr 881 oraz Jelcz M121 nr 885. Sed-Baz nadał im odpowiednio numery 104 i 103. Trzecim zgłoszonym autobusem był "gniot" nr 887.

Problemy pojawiły się już pierwszego dnia - Solaris po kilku godzinach służby został wycofany i zwrócony do Meteora po tym jak zatrzymano jego dowód rejestracyjny. Zatrzymany został z powodu pękniętej przedniej szyby. Co ciekawe, jeszcze tego samego dnia autobus ten był widziany na linii 45. Jelcz również pojeździł ledwie kilka godzin. Awaria układu chłodzenia spowodowała wycofanie autobusu z linii.

W zamian za te autobusy Meteor otrzymał MAN-a NL222 nr 22 i Solarisa nr 27. Zostały im przydzielone odpowiednio numery 4 i 7. Nie było dane Meteorowi długo cieszyć się niebieską "solarką". Została oddana po tym jak Sed-Baz zwrócił uszkodzony autobus tej samej marki. Jednak do dziś pozostał na niej numerek 7, z którym, prócz swojego własnego, jeździ na linii 25. Z kolei pechowy "meteorowy" Solaris jeździ na liniach MZK Tychy z numerem 104, nadanym przez Sed-Baz.

Będzin, ul. MałobądzkaWojkowice, ul. Plaka
Mikołów Dworzec PKPMikołów, ul. K. Prusa

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Andrzej69 napisał(a):

Nie rozpumiem po co było się wymianiać solarisa na solarisa? Czy moze mi to ktoś wytłumaczyć? Przecież solaris #27 jest w lepszym stanie technicznym niz #881

09.10 23:03:41

chudy napisał(a):

A ja mam pytanie po co własciwie one były wypożyczane przeciez pup czeladz posiada odpowiednia ilosc taboru ?? dlamnie to jest niezrozumiałe

10.10 15:49:37

Michał napisał(a):

Chodziło tutaj o wiek tych autobusów. Wozy z PUP były za stare na warunki przetargu wiec do czasu przyjścia nowych gniotów na obsługe tej lini pan sebzda wymienił swojego U12 i NL222 na młodsze wozy z meteora.

10.10 16:34:46

MPR napisał(a):

Odnośnie pierwszych dwóch komentarzy czytanie ze zrozumieniem w tym kraju kuleje... Dobrze, że w szkołach jednak coś się z tym robi i przez to jutro mam z tego sprawdzian. :>

10.10 17:45:52

andrzej69 napisał(a):

MPR - jak pisałem moje pytanie nie było jeszcze wyjaśnienia na TBW ani w WPK tej wymiany. A co do szkoły to uczyłem się razem 18,5 roku i jestem magistrem.

11.10 11:15:39

memphis napisał(a):

Wyjaśnienie jest powyżej w artykule.

11.10 11:46:52

Michał Szczuka napisał(a):

Znaczy, że Meteorowcy jeżdżą tą solarką bez dowodu rejestracyjnego, czy jak?

12.10 00:04:29

tomk napisał(a):

i #885 po zwórceniu do Meteora długo też nie pojeździł, spaliła się mu cała ściana tylnia na linii 45 w Łaziskach :(

12.10 00:12:06

jacekso napisał(a):

Bilans wyszedł na zero, wypuścili "nowego" gniota. :)

12.10 15:58:01


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!