Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Świerklaniec: Dostaw ciąg dalszy

20.05.2008

Tagi: tabor, PKM Świerklaniec – Dodał: Jacek Sobota

Do zajezdni przy ulicy Parkowej dojechały następne używki z Niemiec. Tym razem dostawa jest skromniejsza - objęła tylko dwa krótkie autobusy z serii MAN NL202.


Dwudrzwiowe autobusy pochodzą z różnych landów, różnią się także wiekiem. Wóz oznaczony numerem 12, wyprodukowany w 1996 roku, dotychczas kursował w Stralsundzie (Nahverkehr Stralsund) na północy Niemiec. Drugi jest trzy lata starszy, a swoją młodość spędził w miejscowości Lüdenscheid (Nadrenia Północna-Westfalia). Jeździł tam z numerem 186 w barwach przedsiębiorstwa Märkische Verkehrsgesellschaft (MVG).


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

YoMaHa napisał(a):

W mordencję, a myślałem, że takiej mozaiki, jak w czasach, gdy Henio sprowadzał jakieś oldskulowe Ik260 spod Lipska już nie będzie...

20.05 13:50:46

KUBER napisał(a):

Ktoś wie ile tego ma jeszcze przyjechać?

20.05 14:08:41

krzysio napisał(a):

ktos wie co i w jakiej ilości pójdzie do kasacji jak te niskacze będą eksploatowane??

20.05 16:38:38

andrzej69 napisał(a):

2 drzwi i jedno otwierane okno z tyłu - "w sam raz" na 168 zwłaszcza na odcinek Michałkowice-Bytków-Józefowiec-Katowice .. czy naprawde KZKGOP nie może w przetargu na tę linię wymagać 3 drzwiowego z otwieranymi oknami? Czy to aż taki wielki problem?!

20.05 16:47:53

mmh napisał(a):

PKM złożył zamówienie na 19 autobusów

20.05 18:59:54

david82 napisał(a):

Przetargi dostosowuje się do stanu posiadania (lub planowanych zakupów) przewoznika którego najchętniej widziałoby się na danej linii przez najbliższe 4 lata.

20.05 19:35:21

KUBER napisał(a):

David82 - pytanie na ile to jest fair, to się nazywa wprost - ustawianie przetargów, z drugiej strony trzeba mierzyć siły na zamiary, przeciez od kogo tu wymagać nowych autobusów? Szkoda tylko że nie zażądali wszędzie nieskopodłogowców...

20.05 19:45:58

ujek napisał(a):

gdzie np. nie?
co na przykład będzie tam jeździć?

20.05 21:27:05

adam86 napisał(a):

@KUBER: gdyby zrobić normalne przetargi to wsyscy prywaciarze z pocałowaniem ręki wyleasingowali nówki. Tylko trzeba chiceć i myśleć, a nie ustwiac przetargi pod PKMy.

20.05 22:32:37

andrzejh69 napisał(a):

mi nie chodzi o nowy autobus, tylko o 3 drzwiowy, z conajmniej połową otwieranych okien. Sami przyznacie że 2 dzrwi na 168 to porażka. Za 3 dzrwiowy były by aż tak bardzo dużo droższe złożone oferty? KZKGOP wymaga 2 drzwiowych i przewoźnicy wtedy idą na łatwiznę- nie szukają 3 drzwiówek. W takim małym Słupsku czy w Kielcach niedopuszcza się 2 drzwiówek - i tam sprowadzają 3 drzwiowe używańce, Kielce ma wszystkie 2 drzwiowe posprzedawać i zostawić tylko 3. A w wielkiej aglomeracji katowickiej dopuszcza się 2 drzwiowe na liniach które jeżdzą w samym jej centrum.

21.05 08:42:11

david82 napisał(a):

adam86: na to nie ma pieniędzy.

21.05 08:48:59

Qba napisał(a):

Tak czytam Wasze komentarze.... i nasuwa mi się jedna myśl.... Jak by nie zrobić to i tak będzie źle !. Ikarusy - bee. Man-y (choć to skok przy obecnym taborze w inny świat) też źle . Więc proszę mi wytłumaczyć jakie wozy przy tak niskiej stawce za wozokilometr sobie życzycie ?.

21.05 10:01:00

david82 napisał(a):

Ja sobie życzę MAN-y takie jak na zdjęciach powyżej ;)

21.05 11:37:59

hajhoool napisał(a):

No oczywiśćie nowych dwupokładowych lionsów, takich jak w Berlinie!

Ja nie jestem zrzędą. Nawet dłuższy czas nie miałem nic przeciwko sprowadzaniu używek. Ale na litość boską ile lat jeszcze?!
Dlaczego w GOPie nic nie może się zmienić i panuje taki marazm, chaos, bez sens, paranoja, absurd itd. itp. Kiedy któryś z samorządów czy KZK GOP zrozumie, że komunikacja miejska w aglomeracji to podstawa i zacznie na nią łożyć takie pieniądze, które pozwolą przewoźnikom rozwijać się? Jak narazie angażują się w Gliwicach. I w Jaworznie chcą coś zrobić z niekorzystną umową.

21.05 12:23:47

adam86 napisał(a):

@david82: alez oczywiście, że są. Wystarczy nie wywalać kupy kasy na złom na zatramwaju za 6,50.

21.05 13:13:38

andrzejh69 napisał(a):

Qba - takie Many NL202 lub G&S NL 202 ale 3 drzwiowe!, mogą być nawet z 1992 roku, .. a choćby IK 412:)

21.05 13:18:44

adam86 napisał(a):

@hajhoool: problemem nie są piniądze, jeśli o trakcję spalinową idzie, tylko sposób ich wydawania.

21.05 14:14:10

obiektywny napisał(a):

davidku, pieniążki są, tylko są marnotrawione na T-7 i 820. Ale sorry! 820 to jedynie słuszny Świerklaniec, mający rzesze nastoletnich miłośników i davidka, przez co wszystko co robi jest OK i jest nietykalny. PKM jest fajny, niefajny jest KZK GOP, MZKP i ci wredni pasażerowie

21.05 16:49:20

bobo napisał(a):

obiektywny twój nick jest przeciwny do twoich słów.
rozumiem t-7 ten autobus wozi powietrze, a wystarczyłoby go puścić do Chebzia żeby nie jeździł pusty.
A co do 820... lepiej byłoby zlikwidować 830. To ten autobus nie jest nikomu potrzebny. Jego trasa pokrywa się z 820 i na dodatek z T6/41, a wiadomo jak wygląda wjazd do Bytomia od strony Katowic, wszyscy wybierają tramwaj

21.05 19:45:23

Ahilless napisał(a):

hm? wszyscy wybierają tramwaj? To czemu czasem do 820 ludzie sie nie mieszczą? i czemu prywaciarze na busikach mają się dobrze? Jeżdżę już ponad rok z Bytomia do domu, a tramwaj wybrałem może z 3 razy... Tramwaj w porywie jedzie 45 minut, autobus jakieś 28.
prawda jest taka że praktycznie o każdej porze i 820 i 830 jest załadowany ludźmi, rzadko kiedy da sie się usiąść...

21.05 20:30:11

Ahilless napisał(a):

Aha... mój komentarz był trochę nieskładny, ale generalnie chodziło mi o to, że zarówno 820 jak i 830 jeździ cała masa ludzi, więc zupełnym idiotyzmem byłoby likwidowanie którejkolwiek z tych linii

21.05 20:36:09

adam86 napisał(a):

@bobo: niestety nie rozumiesz o czym kolega obiektywny pisał, z resztą innych rzeczy chyba też nie rozumiesz.

21.05 21:08:57

Karat napisał(a):

830 niemożna zliwkidować! Nawet uchować, niech sie jakis inny przewoźnik zajmnie tą linią bo za często wypada :(

22.05 10:10:03

LooL napisał(a):

fajnie by bylo jakby 830 z Bytomia jechal dalej do Miechowic (Dw.PKP - Wrocławska - Karb - Miechwoice Kopalnia - Miechowice Petla) bo wracajac z Katowic to nie raz musze stac w Bytomiu i czkeac 30/40 min na do najblizszego busa na Kopalnie w Miechowicach

22.05 11:36:08

lgor napisał(a):

Gdyby tramwaje na trasie Bytom-Katowice zatrzymywały sie na podobnej liczbie przystanków co takie 830 ponadto miało tzw zieloną falę na skrzyżowaniach to wtedy taka linia autobusowa byłaby zbędna moim zdaniem.
Przecież trasa tramwajowa linii 6/19 ma duży niewykorzystany potencjał. Dlaczego dla takich 820/830 nie u aktywnii się przystanku przy Media-Markt czy przystanku Chorzów Nowa? Pewnie tylko dlatego iż linie stałyby się mniej konkurencyjne od tramwaju.

22.05 12:43:12

Ahilless napisał(a):

@Igor - może nigdy nie zauważyłeś, ale 820 i 830 to LINIE EKSPRESOWE czyli jadące szybciej od innych linii.

22.05 15:34:07

adam86 napisał(a):

@ahilles: nie, nie ma zadnych linii ekspresowych w KZK.

22.05 20:05:56

lgor napisał(a):

820/830 to linie przyspieszone ale byłyby mniej liczne gdyby podobnie (szybko) jeździł tramwaj.
A tu niestety większa liczba przystanków i częstsze postoje na skrzyżowaniach robią swoje :(
Jeśli przez lata komunikacje w GOPie stawiano na komunikacje autobusową zaniedbując tramwajową to co się dziwić że ludzie przechodzą tłumnie na autobusy.

22.05 23:12:42

Li napisał(a):

Hmm. Likwidacja 830 - NIGDY!
Bardziej prosiłoby się o zmianę trasy 820, znaczy się o pominięcie Bytomia. Co za problem puścić 820 obwodnicą?
Wtedy TG z Katowicami miałyby naprawde szybkie połączenie. Do 820 w godzinach szczytu w Bytomiu na kursach w kierunku Katowic nie próbowałaby wejść cała grupa ludzi, która i tak się nie mają prawa zmieścić.
Mimo to dalej pozostaje połączenie TG-Bytom (głównie 19) oraz Bytom-Katowice (830, T6/41 i obecnie również T19).
Pewnie trzeba byłoby zwiększyć częstotliwość kursów na wyżej wymienionych liniach, ale na pewno wtedy byłby to prawdziwy skok w jakości, wygodzie i szybkości skomunikowania trzech mias TG-BYTOM-K.CE.

23.05 08:39:28

butthead napisał(a):

"Prawdziwy skok" to by był, gdyby w tej relacji zintegrowano kolej z komunikacją, żadne 820 po obwodnicy tego nie zastąpi.

23.05 10:39:43

adam86 napisał(a):

@butthead: niestety z PKP to nie ma co sie integrować, bo zasadniczo 820 obsługuje trochę inną relację niż owy pociąg, jadący do tego góra co godzinę.

23.05 11:38:09

karat napisał(a):

Faktycznie KZK niema expresowych linii :] Dziwnie, że "5" z TG-KTW jedzie 15 min dłużej od 820 który znacznie mniejszy odcinek pokonuje w km na dodatek 5 staje na każdym przystanku. Drugi przykład z "19" która staje wszedzie a tylko 5min dłużej jedzie do Bytomia niz 820

23.05 15:21:31

Bodzio napisał(a):

@igor - jak Ty sobie wyobrażasz "przyspieszoną" linię tramwajową ( nie zatrzymującą się na wszystkich przystankach ) Czyli co ? Kiedy szybszy tramwaj dogoni wolniejszy ( stojący na przystanku, na którym ten szybszy nie ma postoju ), to ma nad nim przefrunąć, czy jak ? Bo przecież muszą też jeździć tramwaje zatrzymujące się na każdym przystanku, prawda ? A co do zielonej fali dla tramwaju, to w pełni popieram. Takie rozwiązanie na pewno załatwi problem.

24.05 10:59:59

butthead napisał(a):

Wystarczy tramwajowi zrobić prawdziwą zieloną falę, z miejsca stanie się "przyspieszony".

24.05 13:48:52

YoMaHa napisał(a):

@Bodzio: w Duesseldorfie czy w Porto jakoś jeżdżą tramwajowe ekspresy... Czyli "dasie".
@butthead: pełna zgoda.

24.05 16:06:52

Bodzio napisał(a):

@butthead - no właśnie. Tak powiedziałem

24.05 16:32:05

Bodzio napisał(a):

@YoMaHa ja nie twierdzę, że się nie da. Sposobów jest wiele - mniej, lub bardziej kosztownych. Pociągi też jeżdżą pospieszne i osobowe. Tylko - albo są jakieś rozgałęzione torowiska, na których odbywa się wyprzedzanie tramwaju zwykłego przez ekspresowy, albo rozkład jazdy musi być tak ustawiony, żeby nie doszło do "dogonienia" wolniejszego kursu gdzieś w połowie trasy ( np. odjeżdża z pl. Sikorskiego tramwaj zatrzymujący się na wszystkich przystankach, a dość długi odcinek czasu za nim ekspres, który dościga go - powiedzmy - na katowickim rondzie. Ale wydaje mnie się, że nasza dyskusja znacznie odbiegła od tematu artykułu.

24.05 17:54:33

andrzejh69 napisał(a):

Tak Bodzio. Na dzień dzisiejszy ..przy Stadionie ślaśkim ten pośpiech by wyprzedzał zwykły tramwaj, który by w tym celu zajeżdżał na chwilę na pętlę :),a w przyszłości na co 4tym przystanku dobudować mijankowy 3ci tor :)

26.05 10:29:00

Bodzio napisał(a):

@andrzejh69 - no właśnie. Dlatego w moim komentarzu użyłem zwrotu "mniej lub bardziej kosztowne", a w dyskusji z @igorem mówiłem o "przefruwaniu". Ale na dzień dzisiejszy wielkim krokiem do przodu byłaby wzmiankowana przez wielu dyskutantów prawdziwa "zielona fala" dla tramwajów. Howgh!

26.05 11:34:44


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!