Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

KZK GOP: Będzie więcej kontroli

29.04.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Justyna Przybytek,
Polska Dziennik Zachodni, 29.04.2008 r.


Będzie więcej etatów dla zawodowych kontrolerów w Komunikacyjnym Związku Komunalnym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Obecnie około tysiąc autobusów i tramwajów, poruszających się po drogach Śląska i Zagłębia, obsługuje tylko około 40 stałych pracowników. Dlatego najczęściej bilety sprawdzają nam kontrolerzy pracujący na zlecenie.


- Dodatkowych wynajmujemy z firm pośredniczących lub korzystamy z usług kontrolerów społecznych. Jedni i drudzy zostają zatrudnieni na umowę zlecenia - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzecznik prasowy KZK GOP. - Jednak od pewnego czasu obserwujemy coraz mniejszą wydajność tego typu kontroli. Duża rotacja pracowników także źle wpływa na wykonywane przez nich obowiązki

Tymczasem odpowiednie kwalifikacje to podstawa, aby sprawdzić się w tak niewdzięcznym zawodzie. - Kontrolerzy muszą mieć do tego predyspozycje, powinni być opanowani, mieć podstawową wiedzę psychologiczną, która umożliwi im wyegzekwowanie od gapowiczów dokumentów i informacji o adresie. Nie bez znaczenia jest także szkolenie, które obowiązkowo przechodzą. Zawodowych kontrolerów jest nam także łatwiej sprawdzać i dyscyplinować - przyznaje Alodia Ostroch.

Takich kontrolerów chwalą też pasażerowie. - Łatwiej ich rozpoznać, bo noszą jednakowe ubrania. Są grzeczni, uprzejmi i nie czają się po kątach - ocenia Karolina Kustrin z Chorzowa.

Sami kontrolerzy przyznają, że praca w schludnym uniformie ma swoje zalety. - Jeśli jestem ubrany porządnie, ludzie czują respekt, traktują mnie poważnie i z szacunkiem. Dobry strój ułatwia pracę. Niechlujny wywołuje nie najlepszą reakcję pasażera - przyznaje Tomasz Musioł, zawodowy kontroler z piętnastoletnim stażem. - Przekonałem się o tym na własnej skórze pracując czasem w weekendy w zwykłych ubraniach. Różnica jest ogromna. Mundur jednak w specyficzny sposób działa na człowieka. Tak samo jest z policjantami: inaczej się prezentują w cywilu i służbowo

Zawodowi kontrolerzy muszą się wyróżniać. - Zazwyczaj noszą niebieską koszulę, krawat, czarną kurtkę, takie same spodnie i buty. Elementy tej garderoby zmieniają się w zależności od pogody. Taki strój jest bardziej profesjonalny. Niestety, wynajmowanym kontrolerom takich wymogów narzucić nie możemy - mówi Alodia Ostroch.

Teraz KZK GOP chce, żeby kontrole biletów w środkach komunikacji publicznej w większej niż do tej pory mierze przeprowadzali pracownicy zatrudnieni na stałe. W zeszłym roku do obsadzenia było tylko pięć etatów. Tym razem będzie więcej, choć jeszcze nie ustalono, ile.

Zarobki wśród zawodowych kontrolerów wahają się w granicach od 1650 zł do 2100 zł brutto. Pracują zazwyczaj na zmiany. Pierwsza zaczyna się o godz. 6 i kończy o 14, druga trwa od 14 do 22. Kontroler społeczny wykonuje tymczasem swoją pracę często przy okazji, jako dodatkowe zadanie, na przykład w drodze do pracy, czy powrotnej do domu.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

aaa napisał(a):

haha: "Pracują zazwyczaj na zmiany. Pierwsza zaczyna się o godz. 6 i kończy o 14, druga trwa od 14 do 22." czyli rozumiem komunikacja pomiędzy 22 a 6 będzie za darmo ???

29.04 18:41:32

adam86 napisał(a):

Ale brednie... Jest dokładnie na odwrót niz pisza w tym artykule, zawodowym przecież nie zależy na tym ile wypiszą kwitów, albo ile zrobia kontroli. Głupot na temat munduru lepiej nie komentować...

29.04 19:25:28

Arcziv napisał(a):

Uwazam ze takie same stroje to porażka. Ile razy widziałem, że gapowicze widząc trzech tak samo ubranych mężczyzn na przystanku szybko wysiadali z autobusu. Czy kontrola ma polegać na łapaniu starych babci i nieudaczników, którzy dają się złapać?

29.04 19:26:50

darek napisał(a):

a między 22 a 6 nikt kontroli nie wykonuje. W tych godzinach zwłaszcza wieczorbych złapali by dużo gapowiczów.

29.04 20:18:06

ja napisał(a):

Jak żyję nie widziałem kontroli w okolicach godz. 6,00 a co dopiero 22,00 szczególnie w soboty i dni wolne.Moim zdaniem wystarczy aby panowie z KZK porozmawiali z kierowcami i dowiedzieliby się kiedy i w jakich okolicznościach powinno się wzmocnić kontrole. Ale przecież kierowca też jest potencjalnym wrogiem np. brak biletów,jazda niezgodna z grafikiem. Tylko jakoś nie potrafią kontrolerzy sprawdzić tego w autobusie ale siedzą w samochodzie i piszą. A pytam nie można czasu sprawdzić w autobusie i dokonać stosownego wpisu.

29.04 20:56:44

podlesianin napisał(a):

A co to jest kontrola biletów podam jeden przykład lipiec 2007 a następną miała miejsce w marcu 2008 sam nie wiem jak to nazwać.

29.04 21:49:01

Dave napisał(a):

Nie widziałeś kontroli o 6 rano? To gdzie Ty jeździsz? W Rydułtowach czy gdzie? O tej godzinie jest ich zawsze najwięcej! A czepianie się kierowców i motorniczych przez kontrolerów jest zwykle uzasadnione - bo w ogóle nie obchodzi ich stan kasowników, nierzadko czystość wozu i rozkład jazdy!

29.04 22:28:49

arc napisał(a):

Skąd oni wzięli liczbę 40 kontrolerów zawdowych, jest ich obecnie góra 15. Nie dośc że praca niewdzięczna to i stosunek pracownków biurowych jest do nich dość kiepski.

30.04 09:05:40

P Śl napisał(a):

Podobne uniformy zdecydowanie nie ! Bo jaki to ma sens kiedy ich widac z kilometra ? Po tym co ostatnio "podslyszalem" to sporo w tym prawdy , ze wiekszosc kontrolerow woli wziasc w lape niz wypisac bilecik to jaki sens tego ? Inna sprawa spory procent faktycznie sie do tego nie nadaje bo jesli widze jak jakis "koks" kotroler podchodzi do pewnego chlopaka na korfantego chlopak chce wysiasc a ten mu na to ze nie wysiadzie bo "on ich widzial" jak wysiadali z innego (prawdopodnie sosnowieckiego), w ktorym kotrolowali, tylko nie wiem od kiedy to w komunikacji sie placi za siedzenie w autobusie na przystanku ?
@ja : Osobiscie natknalem sie w Katowicach swojego czasu na kontrole w trawaju o 5.00 w sobote.
@Dave: Masz racje choc nie do konca. Kontrole powinny byc (w szczegolnosci pasazerow) szczegolnie w weekendy z akcentem na niedziele. Co do kierowcow to w szczegolnosci skupilbym sie na swierklanieckich w Piekarach. Przyklad z niedzieli poltora tygodnia temu z godziny 13.XX 185 na Bytom 4 minuty przed czasem 5tki po 2 minuty 164 4 minuty ! Z wczoraj 164 po 11. panu kierowcy nie chcialo sie kiblowac na dąbrowce na postoju to sobie smigal 4 minutki przed czasem i to akurat przyklad staly, nie wspominajac o panu na #1489 ktory to non stop ma rozklad w *****. Ja sie pytam dlaczego niektorzy kontrolerzy wola siedziec na dworcu w Bytomiu i wypisywac bzdury ze jacys jada przed czasem mimo, ze tak bynajmniej nie jest, a nie przyjada do Piekar gdzie takich jest na peczki ?
Co do czystosci autobusow - wiem z autopsji ze chocbys bardzo gruntownie umyl autobus to wyjedziesz zrobisz jedno kolko i juz jest brudny bo my wkoncu na slasku zyjemy ! Zatem nie zawsze jest to celowosc dzialania kierowcy czy zajezdni.

30.04 10:02:19

adam86 napisał(a):

@P Sl: ależ kontorle wlasnie są najczęściej w niedziele, a szczególnie w katowicach.

30.04 12:16:40

rysiek napisał(a):

Ktos wie, jak mozna sie zatrudnic jako kanar??

30.04 14:30:36

Kamilus90 napisał(a):

Ledwie artykuł napisali i... dzisiaj miałem kontrole na 99 przed godz.8 (potem panowie przesiedli się na 53).Przy okazji pozdro dla tego łysego kontrolera ;)

30.04 16:05:49

MANIEK napisał(a):

Kontroler społeczny ma w nosie te kontrole jemu chodzi tylko o legytymację żeby mógł mieć przejazd wolny do pracy i z pracy ponadto zabiera rodzinę która też nie płaci za bilet a raz skoczy wpisze kartę ży był.

30.04 16:05:51

Kamilus90 napisał(a):

@rysiek:musisz mieć skończone 21 lat,potem 6-cio godzinne szkolenie i praktyka ;)

30.04 16:28:13

adam86 napisał(a):

@rysiek: wystarczy zlozyc podanie i życiorys w RKB.
@maniek: tak, jasne, a na tym świecie same k.. i złodzieje...

30.04 16:32:41

Ahilless napisał(a):

Kto pisze że są kontrole? Ja od ponad roku jeżdżę codziennie 2 autobusami i tramwajem w jedną stronę rano koło 6.00, wracam o różnych porach a kontrole do tej pory spotkałem jeden jedyny raz...

30.04 17:14:11

Goral napisał(a):

Dzisiaj jechałem sobie 953 (obsługa Transgór Mysłowice) sam na sam z kierowcą (poważnie-byłem osamotniony w miom pasażerowaniu przez te 10 min spędzonych na pokładzie tego busa) i co? Wsiadło trzech (tak-3!!!) zawodowych. Moje gratulacje! Są linie z "nieco" większą frekwencją, a co za tym idzie i z większą szansą złapania kogoś. BOICIE SIĘ PANOWIE???
Ma się kwartalny... :-)

01.05 01:23:34

P Śl napisał(a):

@adam86:Wlasnie a w szczegolnosci w Katowicach.

01.05 08:52:31

rysiek napisał(a):

@adam86: RKB to Referat Kontroli Biletów KZK GOP?? czy ten skrót oznacza coś innego??

01.05 09:06:50

adam86 napisał(a):

@rysiek: tak, pokój 037 na parterze.

01.05 14:27:37

Adam82 napisał(a):

@rysiek: Referat Kontroli Biletów

01.05 15:45:01

slowak99 napisał(a):

Jak od 3 lat jeżdżę na 807, tak kontrolę miałem tylko raz, w sobotę... I taniej mnie wychodzi jeździć na gapę i zapłacić...

03.05 19:42:10

Dave napisał(a):

Nie ma już RKB - tylko Dział Kontroli Biletów!
A żeby zostać kontrolerem społecznym, to prócz ukończenia 21 lat to trzeba jeszcze:
1) mieć min. średnie wykształcenie (nie podstawówkę, jak wiele osób sądzi);
2) być niekaralnym (zaświadczenie z Sądu Okręgowego);
3) mieć status ucznia (do 24 lat) lub studenta (do 26 lat) albo pracować na etat na czas nieokreślony (umowa o pracę).

03.05 21:21:22

Andriej napisał(a):

ujednolicone uniformy - to jest to! byłoby łatwiej rozpoznać wroga, by móc szybko opuścić pojazd. teraz mam z tym czasem problem... bo choć większość kontrolerów znam z widzenia i gdy tylko zauważę ich nieludzkie postaci na przystanku, prędko wychodzę, to zdarza się, że, albo pojawiają się jacyś nowi, albo ci dobrze znani wstępują w nowe fatałaszki i są nieropoznawalni.

05.05 21:34:56

PASAZER AUTOBUSU napisał(a):

Pytacie dlaczego nie zgodnie z rozkładem jazdy ? spróbujcie prowadzic autobus w godzinie szczytu .Oskar dla tego kto od poczatku do końca pojedzie zgodnie z rozkłądem . Najwpierw trzeba pomyślec zanim się coś napisze matołki.Jechałem wczoraj z Katowic do sosnowca koło godziny 15.00 Co ten kierowca nie robił zeby być chociaż troche o czasie a i tak był 16 min opóżniony . To nie wina kierowców że jadą opóżnieni to wina infrastruktury drogowej. W normalnym państwie są pasy dla autobusów i żaden burak z osobowego tam nie wjedzie bo wie czym to grozi .... W normalnym państwie ale nie u nas , u nas lepiej wyzywac na kierowców autobusów zamiast pomyślec i zamknąć pysk zanim się go otworzy z krzykiem w stylu ,, dlaczego tak póżno ?!!!!!!!!!!! ja mam przesiadkę !!!!!!!!!!!!! ja cię urządze!!!!!!! już nie pracujesz!!!!! Osobiście podziwiam kierowców autobusów bo ja wolałbym wozić świnie niż ludzi

01.10 12:46:23

francik kierowca napisał(a):

tak jest miedzy 22.00 --6.00 za darmo
jak kierowca sie bedzie rzucal to mozna lomot spuscic

30.11 14:47:39

adam napisał(a):

ja mialem dzis po 6 rano w trwaju i 70 zeta nie moje nie dał sie przekupic słuzbista

05.10 21:08:25


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!