Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwajowe wieści z Łodzi

03.01.2008

Tagi: tabor, inwestycje, Tramwaje Śląskie – Dodał: Maciej Makula

Trwa modernizacja pięciu należących do Tramwajów Śląskich S.A. wagonów typu 105Na, wykonywana przez MPK Łódź. Już wkrótce pierwszy z nich powinien wrócić do macierzystej zajezdni.


Przypomnijmy, że MPK Łódź Sp. z o.o. wygrało w lipcu 2007 r. przetarg na modernizację 5 wagonów tramwajowych. Do remontu zostały wytypowane następujące wagony: 737 i 759 z Będzina, 782 z Zawodzia oraz 777 i 779 ze Stroszka. Pierwsze z nich trafiły w październiku do Łodzi, teraz nadszedł czas powrotów.

Prawie gotowy do odbioru jest już wagon 777, który po remoncie upodobnił się - zgodnie z przewidywaniami - do łódzkich "żelazek". Wskazać jednak trzeba, że zaproponowany w Łodzi wygląd jest nieco bardziej estetyczny niż inna modernizacja, wykonana w Poznaniu. Niestety - jak wynika ze zdjęć tramwaje nie otrzymają tradycyjnego malowania (w tym kremowych listew).

fot. Ł. Stefańczykfot. Ł. Stefańczykfot. Ł. Stefańczyk

Zaawansowane są również prace przy dwóch kolejnych wagonach. Całość zamówienia powinna zostać zrealizowana do końca lutego tego roku, jednak powrotu pierwszego z wagonów można spodziewać się lada dzień.

(fot. Ł. Stefańczyk)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

slowak99 napisał(a):

No znacznie ładniej niż ten wagon z Poznania. Pozostaje nam tylko czekać na kolejne wagony...

03.01 23:05:44

MiS napisał(a):

A co to jest dobry smak :/

03.01 23:55:10

Semik napisał(a):

Wóz po remoncie w Łodzi bez porównania ładniejszy niż te modernizowane w Poznaniu. Zastanawiam się jedynie czy z tyłu pojazdu pod zderzakiem znajduje się dyszel do ewentualnego holowania podczas awarii bo jeśli nie to taki remont jest porażką!

04.01 00:01:14

Hen napisał(a):

Nie rozumiem polityki TŚ. Rozumiem, że będziemy mieli dwie mordy poznańskie i 5 łódzkich, niezgodne z normalnym wyglądem 105N. Obawiam się że po pierwszym niegroźnym dzwonie wagony pójdą w krzaki, boi nie bedzie skąd wziąć nowej mordy.

04.01 00:14:14

budda napisał(a):

A jest skąd wziąć starą mordę w przypadku dzwona oprócz łatania? Kurde, niech robią- trochę świeżości niech wlata..:)

04.01 01:05:36

POPRAWA napisał(a):

No, no no teraz to się postarali, coś ta nasza komunikacja tramwajowa się polepsza (NARESZCIE!!!!)

04.01 07:45:27

dw napisał(a):

Ta gałka po lewej służy jako nawrotnik, czy do ruszania/hamowania? Bo pod pulpitem widać tylko jeden pedał.
Ogólnie to nie jest taki zły, tylko nie rozumiem czemu ściany czołowe poniżej okien są kremowe, a nie czerwone...

@semik: sprzęgi z przodu i z tyłu muszą być, tylko są zasłonięte osłonami.
@hen: myślę, że jakby doszło do wypadku, to modertrans albo mpk dostarczyłyby potrzebne części albo wykonały naprawę, bo nie sądzę, aby już po drobnej stłuczce odstawiali cały wagon...

04.01 07:59:34

AdaM napisał(a):

@Hen: Co się przejmujesz? Po zderzeniu przyspawają czoło od 102-ki.

04.01 08:30:27

m11 napisał(a):

W porównaniu do poznańskiego to jest niebo, a ziemia :)
Pulpit w tej modernizacji w końcu wygląda jak pulpit (aczkolwiek mogli zastosować ładniejsze zegary), a nie jak Bożonarodzeniowa choinka lub jak kto woli pobliski sklep Cepelii :P

04.01 08:52:40

Bodzio napisał(a):

@semik - sprzęgi służa chyba nie tylko do holowania w razie awarii, ale też do spinania wagonów w składy. Ale Twoje pytanie jest oczywiście jak najbardziej na miejscu, też mnie to ciekawi...

04.01 09:06:04

jarek860 napisał(a):

Hen: może dostaną zapasowe gęby? :)

Te łódzkie przynajmniej pasują do całości, a w poznańskich jakoś mi to wsyzstko do siebie nie pasuje... tamte mają zbyt zaokrąglone te przody w porównaniu z bokami

04.01 09:14:55

butthead napisał(a):

Sprzęg na pewno jest, tylko że schowany. Z przodu też będą zwykle jeździć osłonięte - tego wymagają przepisy.

04.01 11:42:06

Iwo napisał(a):

@dw - ta "gałka" to nic innego jak pedał jazdy i hamowania w jednym. Inaczej mówiąc ręczny zadajnik jazdy. Nawrotnik w tym przypadku jest tylko przełacznikiem który znajduje się koło joysticka. Co do sptrzęgów, znając warunki TŚ będą, tyle, że łamane i schowane pod osłona. Jak dla mnie kolejna wersja pulpitu z Woltanu jest trochę dziwna, cóż pewnie kwestia przyzwyczajenia...

04.01 12:14:28

Dave napisał(a):

Noo, wygląd ujdzie! Przó i tył bardziej dopasowane niż w Moderusie!Ale, tak jak dw zauważył, po jaką cholerę ten kremowo-szary kolor z przodu i z tył€? Czerwony powinien być, góra czarny!

04.01 15:45:53

Dramat napisał(a):

Wkońcu coś się w TŚ zaczyna dziać jeszcze chociaż te remonty torowisk ;] i wtedy odlot :D

04.01 21:43:03

ktosiaaaaa napisał(a):

Poznańskie wagony ładniejsze!
Ale to wszystko rzecz gustu.
A autor artykułu nie powinien sugerowac czytelnikowi co jest estetyczne a co nie!

10.01 11:35:40

butthead napisał(a):

Czytelnik ma przecież własne zdanie i sam oceni, a my tylko prezentujemy nasze i dajemy okazję do dyskusji ;)

10.01 13:49:49

Przemoo napisał(a):

moim zdaniem poznańskie czoło jest dużo lepiej skrojone, ma jakiś styl!! gdyby pozbyć się jeszcze tych uszczelek w szybach bocznych.ten łódzki swoim designem nie porywa, wygląda prawie jak zwykła 105tka po lakierowaniu.

11.01 15:33:08

raul napisał(a):

Bieda proszę państwa. Może i wygląda lepiej niż 105N w oryginale, ale ładne to to nie jest. Designer spaprał robotę, o ile to w ogóle był designer...

11.01 21:01:14


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!