Tramwaje Śląskie zmieniły siedzibę
05.07.2007
Od 30 czerwca spółka Tramwaje Śląskie przeniosła swoją siedzibę z Katowic do Chorzowa. Jest to kolejny etap restrukturyzacji przedsiębiorstwa.
Od czerwca 1985 roku siedziba dyrekcji tramwajowej mieściła się w Katowicach przy ulicy Wita Stwosza 31 (do 1991 roku w ramach Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, w latach 1991-2002 jako Przedsiębiorstwo Komunikacji Tramwajowej, a od 2003 roku jako Tramwaje Śląskie S.A.).
Po zakończeniu likwidacji WPK i przekazaniu budynku w zarząd Prokuraturze Apelacyjnej konieczna stała się przeprowadzka. Zbiegło się w to w czasie z prowadzoną restrukturyzacją firmy i zmianą profilu działalności zajezdni Chorzów Batory - z dniem 12 sierpnia 2006 r. zlikwidowana została stacja ruchu w tej zajezdni, a od 1 września Zakład Usług Technicznych i Komunikacji Tramwajowej nr 2 przekształcony został w Zakład Usługowo-Remontowy. Odchudzona administracja zmieściła się w dużo mniejszym pawilonie na terenie zajezdni, a budynek administracyjny (pochodzący z 1930 roku) przeznaczony został na nową siedzibę dyrekcji spółki. Poddany został gruntownemu remontowi - wnętrze praktycznie zbudowano od nowa łącząc dwa oddzielne dotychczas segmenty (do części biur wchodziło się od strony ulicy, a do innych od wewnątrz zakładu). Pozostały jeszcze prace wykończeniowe, m.in. oczyszczenie elewacji budynku. Tym samym, od 30 czerwca 2007 r. adresem siedziby spółki jest ulica Inwalidzka 5 w Chorzowie.
W biurowcu przy ulicy Wita Stwosza w Katowicach pozostała jeszcze Centralna Dyspozytornia Ruchu. Ta komórka organizacyjna od 2000 roku zajmuje nowoczesne pomieszczenie na XVI piętrze budynku, zbudowane w ramach realizacji kontraktu na modernizację linii 6/41. Na dachu budynku (najwyższy punkt Katowic) znajdują się anteny nadawczo-odbiorcze systemu łączności radiotelefonicznej EDACS firmy Ericsson. Docelowo Centralna Dyspozytornia również przeniesiona zostanie do Chorzowa Batorego, urządzenia łączności prawdopodobnie pozostaną w Katowicach.
Tymczasem 1 lipca zrealizowany został ostatni etap przekształceń organizacyjnych tzw. jednostek wykonawczych, czyli zakładów terenowych spółki. Zakład Komunikacji Tramwajowej nr 3 w Bytomiu i Zakład Komunikacji Tramwajowej nr 4 w Gliwicach połączono w jedną jednostkę pod nazwą Rejon Komunikacyjny nr 3, którego siedzibę zlokalizowano w Gliwicach. Zajezdnia Stroszek straciła tym samym samodzielność. Przypomnijmy, że w 2006 roku przeprowadzono wcześniejsze etapy tych przekształceń: 1 lipca ZKT-1 w Będzinie przekształcono w RK-1, a 1 sierpnia ZKT-5 w Katowicach przekształcono w RK-2.
Mis napisał(a):
Czyli teraz Bytom pod Gliwice. Po co oni tak kombinują. Gliwice pod Bytom się nie sprawdziło, to teraz w drugą stronę.
05.07 16:32:28
anna napisał(a):
Ciekawe jak długo potrwa to RK3 bo ZKT3 o/Gliwice to parę miesięcy było i znowu ZKT 4 się zrobiło.
05.07 17:40:07
P Śl napisał(a):
Ciekawe jak sie potoczy dalej los naszych tramwajow. Koszty administracji odchudzone -slusznie, teraz pora na odchudzenie ekipy remontowej i wyeliminowanie z niej "nierobow" :)
05.07 21:35:22
Darek napisał(a):
...przecież Centralna Dyspozytornia Ruchu mimo wsystko miała pozostać na Stwosza 31 a tu nagle pisze o decelowym przeniesiwniu do Batorego
07.07 02:06:13
toms napisał(a):
to tera bedzie na tramwajach widniało: Tramwaje Śląskie Chorzów
13.07 19:37:07