Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Likwidacja linii 744 od 1 sierpnia

01.08.2013

Tagi: rozkład jazdy, KZK GOP, likwidacja, Bytom – Dodał: Jakub Jackiewicz

Z dniem 1 sierpnia 2013 r. KZK GOP likwiduje linię autobusową 744, która kursowała z Szombierek na Stroszek. Zastąpi ją linia 167 na nieco zmienionej trasie.


Linia 744 została uruchomiona 17 marca 2003 r. Kursowała wówczas na trasie Szombierki Osiedle - Bobrek - Karb - Dąbrowa Miejska - Os. Ziętka - Radzionków - Stroszek Poczta. 1 czerwca 2010 r. trasa została zmieniona i od tego czasu linia kursowała z pominięciem Radzionkowa.

Pierwszym przewoźnikiem na tej linii był Henryk Polak. Obsługiwał on ją w okresie od 17 marca do 31 lipca 2003 r., czyli do czasu rozstrzygnięcia przetargu. Na linii kursował najczęściej Ikarus 260.04 nr 01. Zlecenie otrzymał w trybie "zapytania o cenę" oferując najniższą cenę wozokilometra - 2,50 zł. Inni przewoźnicy, którzy byli zainteresowani obsługą to Meteor, PKS Będzin, Transkom, Zagozda i PKM Bytom.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jakub Jackiewicz)

W pierwszym przetargu wygrał za to Benedykt Nowak z ceną jednostkową 2,15 zł. Pozostałe oferty wpłynęły od PKM Świerklaniec, Polaka, Transkomu, Meteora, PKM Bytom i PKM Olkusz. Większość z nich została wykluczona, gdyż oferty zawierały błędy. Wymagano wówczas, aby autobus był nie starszy niż z 1995 roku, a jeśli był starszy to w latach 2000-2003 miał mieć wykonaną naprawę główną. Nowak obsługiwał linię w okresie od 1 sierpnia 2003 r. do 31 lipca 2006 r., a następnie po kolejnym przetargu przez następne 3 lata, głównie jelczami M11.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

W 2009 roku odbył się kolejny przetarg. Wymagano autobusu nie starszego niż z 1996 roku i posiadającego co najmniej dwoje drzwi i wyświetlacze. Obsługą linii zainteresowani byli PKS Gliwice, Polak, Irex/Meteor, PKM/BSC Gliwice, Henzago i Nowak, a przetarg wygrał Pawelec ze stawką 2,98 zł i autobusem MAN NL202. Umowa zakładała obsługę linii przez 4 lata - od 1 sierpnia 2009 r. do 31 lipca 2013 r.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Mateusz Trąbka) (autor: Mateusz Trąbka)

Kolejnego przetargu już nie ogłoszono i tym samym z dniem 1 sierpnia 2013 r. linia ulega likwidacji. Jej zadania ma przejąć linia 167, która dotychczas kursowała na trasie okrężnej dwukierunkowej Miechowice - Karb - Dąbrowa Miejska - Stroszek - Stolarzowice - Miechowice, a teraz kursować będzie w relacji połączonej z dotychczasową trasą linii 744, czyli Miechowice Pętla - Stolarzowice - Stroszek - Dąbrowa Miejska - Karb - Bobrek - Szombierki Osiedle.

Obie te linie kursowały dotychczas tylko w dni robocze i to się w nowym rozkładzie jazdy linii 167 nie zmieni. Na linii 744 wykonywanych było dotychczas 8 par kursów, a na linii 167 - 6 kursów okrężnych i 2 pary kursów wariantowych relacji Miechowice - Bytom Dworzec PKP (to pozostałości po dojazdach z czasów obsługi przez PKM Bytom). Nowy rozkład jazdy zakłada 7 par kursów na całej trasie oraz 2 pary kursów w relacji skróconej Szombierki - Stroszek (bez obsługi Stolarzowic i Miechowic).

Linia nadal obsługiwana będzie przez jeden autobus. 167 obsługuje Pawelec działający razem z Kłosokiem i Aską w ramach konsorcjum obsługującego pakiet linii w Bytomiu i okolicy.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Andrzej Gryc)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

iks napisał(a):

3 firmy obsługują jeden wóz ?!?

01.08 23:34:09

LZ1211 napisał(a):

3 firmy obsługują PAKIET linii w Bytomiu, nie ten jeden wóz. Czytanie ze ZROZUMIENIEM się kłania.

02.08 11:07:12

Seba napisał(a):

Fajne rozwiązanie, w końcu bezpośrednie połączenie wielu dzielnic jedna linia autobusową, brakowało tego w Bytomiu. Szkoda tylko, że na Miechowicach tak mało obsługuje. Mógłby kończyć na kopalni.

02.08 14:31:54


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!