Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Nowy rozkład pociągów. Kolejarze: będzie lepiej

23.11.2011

Tagi: prasa, kolej – Dodał: Marek Borys

jm, Gazeta Wyborcza, 23.11.2011 r.

Pociągi Przewozów Regionalnych zaczną kursować według nowego rozkładu jazdy od 11 grudnia. Kolejarze zdradzają, co zmieni się w naszym regionie.


- Uwzględniliśmy większość uwag pasażerów. Wydłużyliśmy niektóre połączenia, zmieniliśmy godziny odjazdów i częstotliwość na wybranych trasach - podkreśla Magdalena Tosza ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Dwukrotnie więcej pociągów wyjedzie na trasę Tychy Miasto-Sosnowiec (liczba połączeń zostanie zwiększona z 34 do 64), a na trasie Gliwice-Bytom połączeń będzie prawie trzy razy więcej (liczba wzrośnie z 8 do 22). Na zmianach zyskają też pasażerowie z Cieszyna, którym udało się wywalczyć powrót połączenia z Bielskiem-Białą i Oświęcimiem.

Mniej pociągów będzie kursowało między Katowicami i Krakowem (liczba połączeń zostanie zmniejszona z 24 do 19). Kolejarze wyjaśniają to modernizacją torowiska. Zlikwidowane zostanie połączenie z Tarnowskich Gór do Opola.

- Ustalamy jeszcze ostateczne z Urzędem Marszałkowskim. Ostateczne ustalenia powinny być znane w poniedziałek albo wtorek - mówi Tosza. Dodaje, że wciąż nierozstrzygnięta jest przyszłość połączenia z Żywca do Suchej Beskidzkiej, gdzie obecnie kursują autobusy. Rozkład będzie ważny do grudnia 2012 roku.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

iks napisał(a):

Jakby przywrócili jeszcze katowice - cieszyn przez goleszów. Albo czeski cieszyn

23.11 22:10:25

butthead napisał(a):

No zobaczymy - w zeszłym roku też miało być "więcej i więcej", a potem się okazało, że połowa z tych pociągów nigdy nie opuściła nawet KWR-a...

23.11 23:35:20

adamek napisał(a):

Do Opola z Tarnowskich Gór to zlikwidowali wszystkie, bo ponoć mało ludzi jeździ. Za to zwiększają z Bytomia do Gliwic tylko po co? pewnie w ramach wymiany powietrza miedzy miastami, bop te pociągi wożą powietrze.

24.11 00:31:23

andrzejh69 napisał(a):

Niech wkoncu przywrócą Żywiec - Sucha B chocby szynobusem, z tym zapociągiem są jaja, bo często jeździ 15 miejscowy bus w którym trzeba stac. w roku ok 1990/2 tą trasą jeździł pośpieczny do Zakopanego z Katowic

24.11 07:47:34

P Śl napisał(a):

@adamek: Gliwice-BYtom wozi powietrze w pierwszej kolejnosci przez ich ilosc.

24.11 09:57:23

YoMaHa napisał(a):

@andrzejh69: Zaplanowany jest IR Giewont z Wrocławia, w tym roku także w sezonie zimowym.

24.11 11:36:41

Iznogud napisał(a):

Cóż, pasażerowie chwalą Koleje Śląskie, to się Przewozom zrobiło łyso... No i dobrze, opołączenie Bielska z Cieszynem przyda się, oby tylko nie były to obiecanki cacanki...

24.11 13:39:48

Piotrek napisał(a):

Będzie "lepiej". Kolejna linia do piachu. Zostają śmierdzące busy i ogryzek Fosowskie-Zawadzkie. Z Tworoga do Tarnowskich Gór pociąg był najszybszy, gdyby było ich więcej i przedłużone do Katowic to ludzie by jeździli. Zresztą i tak trochę ludzi jeżdziło z T. Gór do Opola, wcale nie mniej niż niektórymi innymi "muchowozami", np. ogryzkami kończącymi bieg w Sosnowcu. Ale najlepiej wszystko zaorać wg "specjalistów" i RAŚistów. Ludzie z Opola to mieli nosa, że się bronili nogami i zębami przed przyłączeniem do województwa katowickiego.

24.11 18:18:19

Imię lub pseudonim napisał(a):

A to tyle pociągów się zmieści między Tychami a Sosnowcem? te 64 to pociągi czy pary pociągów? A to tylko PR, do tego dojdą KŚ i się zacznie robić korek na torach. A ludzie nie lubią stać w polu pod semaforem...
Echh, brak słów... Klęska urodzaju...

24.11 20:09:56

Kysó napisał(a):

Zaraz zaraz, czegoś tu nie rozumiem?? Jakim cudem obecnie jeżdżą 24 pociągi do Krakowa?? Tam jest chyba 7 czy 8 osobówek plus kilka IR (chyba 4 czy 5). To raptem mamy 12-13 pociągów. A gdzie reszta??
@Iznogud: Przewozy cały czas płakały, że na 2012 rok mają zakontraktowane tylko 70 mln od Marszałka ale pewnie te 18 mln oszczędności uzyskanych po zejściu z linii Częstochowa - Gliwice zaczyna przynosić efekty :D:D
@YoMaHa: z tym że ten IR Giewont pojedzie tylko w sezonie a codzienne "pociągi" dalej będą obsługiwane burakowozami.
@Piotrek: ogryzki kończące bieg w Sosnowcu woziły powietrze z tego samego powodu, dla którego powietrze jeździło (a w zasadzie jeździ nadal) między Gliwicami a Bytomiem - z powodu katastrofalnej ilości pociągów.

24.11 20:35:21

Paweł napisał(a):

Koleje śląskie mogli by uruchomić pociągi z Gliwic przez Zabrze Makoszowy do Katowic i z Katowic tak samo przez Zabrze Makoszowy do Gliwic bo często właśnie jeżdżę do Gliwic i Katowic.

24.11 20:36:08

MARIANO napisał(a):

Wiele województw zainwestowało w szynobusy, które dobrze sprawdzają się na trasach z małą ilością pasażerów. Takie rozwiązanie byłoby idealne na liniach: Opole- TG, Bytom- Gliwice, Żywiec- Sucha B. Ciekawe jest to, że szynobusy na tej ostatniej trasie kursowały już wcześniej. Dlaczego zniknęły??? No cóż problemem znów są pieniądze, choć słyszałem że wina leży po stronie złego stanu torowiska. Tylko jak wytłumaczyć to, kiedy na trasie w lecie kursował IR i znów są plany na powrót tegoż pociągu w sezonie zimowym. To chyba świadczy o tym, że torowisko nadaje się ruchu lokalnego.

24.11 21:29:24

suchy napisał(a):

Odnośnie Krakowa to niech wytną to tymczasowo w cholerę - przynajmniej do czasu jak nie zrobią remontu. Bo na chwilę obecną to chyba tylko masochista pojedzie z Katowic do Krakowa, albo kolejarz z 99% zniżką, bo normalni ludzie zamiast wydać 16zł za 2h podróż, wolą wsiąść do Unibusa albo Intera i za 12zł dotrzeć do celu w nieco ponad 1h.

24.11 21:44:25

slowak99 napisał(a):

@Suchy: ja jednak jeżdżę pociągami na trasie Kraków-Katowice-DG, ewentualnie Kraków-DG Ząb. i nie narzekam na frekwencję. Pociągi zawsze są wypełnione, w piątki i niedziele to czasem naprawdę trzeba stać, a zasłanianie się remontem to zwykłe wymigiwanie się.
BTW: ostatnio jechałem RegioPlus Krk-Częstochowa Os. Pociąg na starcie został opóźniony o 20 min, brawo za organizację...

25.11 00:59:20

andrzejh69 napisał(a):

Torowisko na trasie Żywiec-Sucha B nie jest takie tragiczne, szynobus tam 30km/h spokojnie pojedzie. Połaczenie to chyba dlatego staje się problemem bo częśc jest w woj. śląskim, a częśc w małopolskim. Jak wracalem w poniedziałki o świecie z Pewli Wlk do Żywca to jeżdziło ok 25 ludzi na kursie.

25.11 11:04:36

Alfred- planista napisał(a):

W relacji Bytom - Gliwice, mogliby dodać dodatkowe przystanki w Zabrzu i Bytomiu, bo obecnie to tylko Bytom Bobrek jest.

Z Gliwic mogliby zaś zrobić kolejny SKR przez Zabrze Makoszowy, Ruda Wirek, Ruda Kochłowice, nowy przystanek Chorzów Batory Osiedle w pobliżu ulicy Odrodzenia, wjazd kieszeniowy na stacje Chorzów Batory i dalej normalną trasą przez Katowic do Mysłowic lub Jaworzna ;)

25.11 15:09:26

Serd napisał(a):

Do Alfred-planista:

Ad1) Pociąg z Gliwic do Bytomia mógłby 2 razy stawać w Zabrzu gdyby nie katastrofalny stan przystanków Zabrze Północ i Zabrze Biskupice. Oczywiście na ich remont nie ma co liczyć.Powód ten co zawsze...

Ad2) Do katowic przez Makoszowy, Wirek i Kochłowice? I to szlakami wykorzystywanymi-prawdopodobnie-jedynie przez składy towarowe jadące z i na kopalnie? Zbyt okrężna trasa i zbyt niskie prędkości szlakowe na niektórych jej odcinkach by coś mogło z tego być.

25.11 16:59:44

suchy napisał(a):

@słowak99 - ale pasażer mając do wyboru pociąg jadący średnio raz na godzinę, telepiący się 2h do celu i kosztujący min.16zł, oraz autobus kursujący od 5-21 co 20 minut, jadący 70-80min i kosztujący 12zł to co wybierze? Idź sobie kiedyś na przystanek na Korfantego i popatrz jakie pielgrzymki ładują się do każdego Unibusa.

Pociągami podejrzewam, że sporo osób jeździ ale temu, że jadą nie bezpośrednio do KRK, tylko gdzieś po drodze, gdzie autobusy nie dojeżdżają. Zresztą dokładnie jak jest to nie wiem, bo z pociągu już od 2 lat nie korzystam - od momentu jak odkryłem właśnie autobusy do KRK. Wolę jako posiadacz legitymacji studenckiej zapłacić te 2zł więcej (10 zamiast 8), ale w o wiele krótszym czasie dotrzeć do celu.

Jadąc autobusem w 2h daję radę dojechać do krakowskiego RDA, a stamtąd jeszcze dojechać na drugi koniec Krakowa na mieszkanie. Jadąc pociągiem w tym samym momencie wysiadałbym dopiero na PKP. Czas to pieniądz w dzisiejszych czasach, a PLK lubi obie te rzeczy marnować, zwlekając z remontem.

26.11 00:32:26

marian napisał(a):

Jak dla mnie to oni niech w ogóle zabierają te zabawki i dadzą sobie spokój z koleją. Co nowy rozkład to coraz gorzej. Popieram tu wypowiedź Piotra który napisał że ludzie z Opola: "... to mieli nosa, że się bronili nogami i zębami przed przyłączeniem do województwa katowickiego." Pamiętam swego czasu jak kraj dzieli na 16 województw - katowickiemu marzło się wchłonięcie woj. opolskiego - tylko po co jak oni (czyt. śląskie) nie potrafią zagospodarować tego co mają. W ogóle płn. część województwa jest olewana, nie tylko pod względem połączeń kolejowych, co innych dziedzin chociażby infrastruktury drogowej. Żeby nie zostawić przynajmniej dwóch pociągów z Opola do TG. to już jest skandal. Mówią ze się nie opłaca, 20km trasy które jest w granicach woj. śląskiego tak im budżet rozp. a 3/4 trasy jest w woj opolskim, co ciekawe mniej zamożniejsze jakoś i z tym problemu nie mają.Może Tarnowskie Góry powinny się przyłączyć do woj. opolskiego lepiej by na tym wyszły. Ale tak to jest jak sie gdzie indziej dodaje nie wiadomo za bardzo po co to na innym froncie trzeba wyciąć.

26.11 02:09:16

obeznany napisał(a):

@Serd: Jak pociąg z Gliwic jechał do Katowic objazdem i zatrzymywał się jeszcze czasem na stacji w Wirku, to zawsze byli chętni. Niewątpliwie przydałby się też krótki peron na tyłach osiedla na Batorym i wtedy już spokojnie na takiej trasie szynobus miałby sens, jeszcze większy jeśli kiedykolwiek marszałek dogada się z miastami w sprawie wspólnego biletu.

26.11 15:54:36


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!