Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Znów zdrożeją bilety KZK GOP

09.11.2011

Tagi: KZK GOP, bilety, prasa – Dodał: Marek Borys

Przemysław Jedlecki,
Gazeta Wyborcza, 09.11.2011 r.


Szefowie KZK GOP zapowiadają kolejną podwyżkę biletów, i to już od kwietnia przyszłego roku. Za podróż autobusem i tramwajem zapłacimy więcej o 8-9 proc.


Ostatnią podwyżkę związek zafundował pasażerom w sierpniu. Zwykły jednorazowy bilet zdrożał o 20 groszy i teraz trzeba za niego zapłacić 2,8 zł. Pozostałe bilety jednorazowe również zdrożały o 7-8 proc., a okresowe nawet o kilkanaście procent. Związek tłumaczył to m.in. rosnącymi cenami paliwa i wyższym podatkiem VAT.

Jeśli ktoś jednak sądził, że to koniec podwyżek, może się rozczarować. Marek Kopel, członek zarządu KZK GOP, zapowiedział we wtorek, że już wiosną bilety zdrożeją o 8-9 proc.

Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP, chce, żeby podwyżka zaczęła obowiązywać już od 1 kwietnia. Argumenty, by znów sięgnąć do kieszeni pasażerów, są podobne do tych, które usłyszeliśmy ostatnio. KZK GOP ma coraz większe wydatki. Koszty przewozów w przyszłym roku mają wzrosnąć o ponad 24 mln zł, a 12 mln zł ma kosztować projekt wprowadzenia Śląskiej Karty Usług Publicznych, kolejne 3,2 mln zł to poręczenie kredytu dla Tramwajów Śląskich. W sumie wydatki związku wzrosną o prawie 43 mln zł.

- To nie tak, że tylko podnosimy ceny biletów. Staramy się zachować równowagę między dotacjami z miast a cenami. Gminy w przyszłym roku wpłacą 288,6 mln zł, o 9,7 proc. więcej niż w tym roku - przekonuje Kopel (dochody związku mają wynieść 627,8 mln zł; gminy wpłacą 46 proc. tej sumy, a pasażerowie 42 proc.).

Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa, zgadza się, że podwyżek cen biletów trudno uniknąć: - Chcemy mieć coraz lepsze autobusy, a to kosztuje.

Arkadiusz Godlewski, przewodniczący Rady Miasta w Katowicach, zwraca jednak uwagę, że KZK GOP powinien też poszukać oszczędności. - Okazuje się na przykład, że usługi prywatnych przewoźników są tańsze niż firm komunalnych. Coś tu nie gra - ocenia.

Witold Kwiecień, burmistrz Wojkowic, po raz kolejny zarzucił władzom KZK GOP, że nie mają wizji rozwoju komunikacji publicznej w regionie. - Wciąż brakuje czytelnego powiązania komunikacji autobusowej z tramwajową i pociągami. Dziwią również niektóre pozycje w projekcie przyszłorocznego budżetu. Dlaczego mamy zapłacić aż 1,1 mln zł za kontrolę biletów przez kierowców? - pytał wczoraj podczas obrad zgromadzenia związku. Nikt mu jednak nie odpowiedział.

Kopel pociesza, że bilety w naszym regionie wcale nie są najdroższe w Polsce. Pokazał prezentację, z której wynika, że bilet jednorazowy w Warszawie kosztuje 3,6 zł, a w Poznaniu 3 zł. Taniej niż w KZK GOP jest m.in. w Szczecinie (2,2 zł), Wrocławiu, Łodzi (po 2,4 zł) oraz Bydgoszczy (2,6 zł). Tyle samo co my płacą pasażerowie w Gdańsku i Krakowie. - Mieścimy się w średniej - mówił Kopel.

Z innego porównania wynika jednak, że w przeliczeniu na jednego mieszkańca gminy tworzące KZK GOP płacą na komunikację publiczną prawie najmniej w Polsce - zaledwie 127 zł na mieszkańca. Mniej dokłada tylko Szczecin (117 zł), na czele stawki jest Warszawa (730 zł), kolejny jest Poznań (434 zł), Wrocław (324), Łódź (299 zł), Bydgoszcz i Gdańsk (287 i 268 zł). Średnia to 323 zł.

- To miasta wojewódzkie i mają zupełnie inne budżety. Nie stać nas na to, żeby płacić więcej - twierdzi Kotala.

Podczas wtorkowego zgromadzenia KZK GOP samorządowcy zgodzili się wprowadzić bilety czasowe. Zaczną obowiązywać od 1 stycznia. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy mieszkają na granicach miast. Teraz za 15-minutową podróż, bez względu na liczbę przekraczanych stref i przesiadek, zapłacą 2,8 zł. Bilet ważny przez pół godziny będzie kosztował 3,4 zł, a przez godzinę 4,2 zł.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Bioły napisał(a):

W Warszawie są drogie bilety, ale co 3 bądź 4 autobus podjeżdżający na przystanek jest klimatyzowany ewentualnie zimą ogrzewany, ma szereg rozwiązań informacji pasażerskiej i przede wszystkim nie jest ściągniętym heblem z demobilu.

09.11 16:59:59

Piotr Sobański napisał(a):

Nie jest jeszcze pewne, czy bilety KZK GOP zdrożeją od kwietnia przyszłego roku. Proszę spojrzeć w jakim tempie rosną ceny paliw, od stycznia 2012 wzrasta także akcyza na olej napędowy, a to wszystko przekłada się na wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej. Niektórzy szukają winnego jak najbliżej, a kto jest w zasięgu ręki? KZK GOP. Proszę spojrzeć odrobinę głębiej, a tam można dostrzec wiele czynników powodujących, a wręcz wymuszających wzrost cen biletów.

09.11 17:28:30

NG312 napisał(a):

"Tyle samo co my płacą pasażerowie w Gdańsku i Krakowie." że pozwolę sobie dokończyć: "za ukraińską jakość"...

09.11 17:49:08

Drago napisał(a):

@ Piotr Sobański: ale czy nikt nie potrafi zrozumieć, że kolejne podwyżki powodują tylko utratę pasażerów na rzecz komunikacji indywidualnej? Nikt się nie zgadza na podwyżki bez poprawy jakości komunikacji. A nowszy tabor to nie wszystko, choć np. po TŚ tego nie widać.

09.11 17:55:35

NG312 napisał(a):

Radziłbym wycofać TŚ z KZK GOPu.
Dla dobra obu instytucji.
Wzrost cen... Bo te Ople kosztują trochę kasy, czemu "kontrolerzy" nie mogą jechać Pandą z 2005?
Rozpocząć cięcia od góry, potem uszczelnić system kontroli biletów (unikając kontroli przez kierowcę) poprzez zastąpienie części "społeczniaków" ludźmi sprzedającymi bilety (konduktorami) zarabiając poprzez prowizję (ile sprzeda tyle ma), którzy by jeździli na różnych liniach, różną liczbę kursów, oczywiście nieregularnie.

09.11 18:35:36

Bioły napisał(a):

Drago, dlatego przynajmniej ja uważam, że wszystkie PKM i TŚ powinny zostać połączone w jedno. Przykładem może być MPK Kraków który generuje jakiś tam zysk i potrafi np rok inwestować w Tramwaje a w następny rok w Autobusy i to się sprawdza bowiem i tramwaje, i autobusy mają na poziomie dobrym. A u nas ? stosuje się zasadę niech jeździ i każdy skacze sobie do gardła, a nasi radośni prywaciarze (90%) zaniżają stawki po to by kolejną linie przejąć a później oszczędzają na czym się da...

Dlatego przez to, że w naszej komunikacji jest jak jest. Autobusy jeżdżące stadami, stare heble z demobilu które jeżdżą aż się nie rozlecą, bądź nie skończy się umowa, chore terminy przetargowe bo niech mnie ktoś oświeci który z czołowych europejskich producentów ma gotowe autobusy na tzw już ? ( nie liczę Maza ... ) , Chore umowy na 36 miesięcy bądź krócej ( który przewoźnik ma generować z tego zysk ? ) Autobusy latem są piekarnikami, zimą zaś syberią w pełnej klasie więc jaką KZK GOP ma ofertę dla osób ? Odpowiedz brzmi żadną, bowiem statystycznemu kowalskiemu lepiej kupić auto z niemiec za 10 tyś euro i ma święty spokój. Przynajmniej latem ma w aucie zimno i nie wychodzi z autobusu mokry jak szczur z sauny a zimą ma ciepło i nie musi zakładać 2 par swetrów żeby przeżyć w autobusie w którym jest zimniej niż na dworze. Dlatego dopóki moloch w postaci KZK GOP nie upadnie, bądź za stołkami nie usiądą osoby które naprawdę znają się na komunikacji miejskiej mają jakieś wizje jak miało by to wyglądać to u nas nigdy nie będzie normalnie, a szukanie oszczędności gdzie sie da niestety nie jest wyjściem z niczego, bowiem nasza komunikacja za pare lat stanie się typowym socjałem tak jak na wschodnie gdzie z komunikacji miejskiej korzystają osoby starsze i młodzież do 18 roku życia.

09.11 19:03:19

podlesianin napisał(a):

Bilety powinni tez sprawdzać strażnicy miejscy.Przeszkolić i do pracy plus każdy pracownik ZK GOPu jeden dzień na autobusy do kontroli to może w końcu kierowcy nie będą oglądali pudełek po papierosach bo już nawet coś takiego wieczorem ludzie pokazują wsiadając pierwszymi drzwiami.

09.11 20:10:57

Imię lub pseudonim napisał(a):

"Mam cinquecento w holenderskim gazie" i z usług KZK GOP nie korzystam i jest mi z tym zaje...fajnie.
Czy KZK GOP w końcu zrozumie, że ludzie nie chcą ŚKUP?
Poza tym gdzie jest ten nowy tabor, o którym mówi pan Kotala? Ostatnio chyba wzrosły dotacje gmin do KZK GOP, teraz drug raz chcą podnieść ceny biletów - a co w zamian? Zdezelowany Ikarus, Man czy Mercedes z drugiej ręki? Ponad czterdziestoletni tramwaj, który częściej stoi obok szyn niż na nich? Za to miałbym płacić 3zł za przejechanie 2 przystanków? Wolę "cinquecento"...

09.11 20:53:06

podlesianin napisał(a):

A wiesz że to jest koniec jazdy na tanim gazie bo cena zrówna się PB przez unię.

09.11 21:33:43

NG312 napisał(a):

Zgadzam się z Wami
Dodam też "3,2 mln zł to poręczenie kredytu dla Tramwajów Śląskich" a kto im kazał?
Mogli by nie dać, a jeżeli TŚ nie wywiązałby się z umowy nakładać karę po karze.
ŚKUP - szkoda kasy.
Prywaciarze - dać okresy 5-10 letnie i oni będą nas wozili dobrymi wozami, pod warunkiem rzetelnego egzekwowania kar.

09.11 21:59:37

Kysó napisał(a):

@NG312: a kontrolerzy nie mogą jeździć autobusami lub tramwajami?? Przecież "szmata" uprawnia do darmowych przejazdów.
@Piotr Sobański: jednym z tych czynników jest ŚKUP, w który wpakowano masę milionów złotych a z którego zysku żadnego nie ma i przez najbliższe lata nie będzie. Poza tym wychodzę z założenia, że kartę biblioteczną, karnet na basen i bilet parkingowy w jednym nie powinien obsługiwać organizator komunikacji miejskiej tylko (jeśli już) - Marszałek lub Urząd Wojewódzki.

09.11 22:09:44

telefoniarz napisał(a):

Hahaha bilet jednorazowy w Warszawie kosztuje 3,6 zł, tylko że oprócz niego w ofercie ZTM jest wiele innych biletów, których wprowadzenie nie mieści się w głowie panom z KZK... W Wawie za kilkanaście zł kupi się bilet dobowy i można jeździć wszystkim - metrem, autobusem, tramwajem i pociągiem. U nas za 14zł człowiek ma autobus co godzinę i saunę albo lodówkę, zależnie od pory roku. W ogóle szkoda gadać, może wyślijmy panów z KZK do Warszawy, Krakowa albo innego, normalnego miasta pod względem komunikacji i niech patrzą jak to ma wygląć. Co jestem w Krakowie albo Warszawie to mnie krew zalewa, że po naprawdę miłej jeździe KM w tych miastach muszę wrócić do GOPu i użerać się z naszymi chorymi rozkładami. Niech KZK zrobi listę tego, co oferuje pasażerom w ramach biletu jednorazowego, a co oferują inni organizatorzy. ŚKUP jest niepotrzeby, a znając życie, to połowa wieśniaków nie będzie nawet potrafiła się tym posługiwać.

09.11 23:34:16

Mgr. Inż. Stefan Karwowski napisał(a):

Moim skromnym zdaniem to powinno się pozbyć pośrednika czyli KZK GOP. Bo co on takiego robi. Rozkład jest bez sensu, ŚKUP jest zbędne skoro można mieć papierek a kontrola biletów jest dla mnie zabawna . Gdyby kilkanaście lat temu zamiast się łączyć w KZK GOP każdy sam organizował rozkład oraz bilety na swoje usługi to było by zdecydowanie lepiej i taniej. Była by konkurencja, chęć wywalenia zbędnych linii i częstsze kontrolę bo by to było w jego interesie. A teraz ma kasę podaną na tacy. Gdyby jeździło to co miało nie jeździć (wysoka podłoga itp.) to piszemy e-mail do miasta a to do przewoźnika czemu ten a nie inny wóz. Takie ja mam zdanie na ten temat.

10.11 08:41:17

zadowolony napisał(a):

Bardzo fajnie, bo bardzo uciążliwe jest wydawanie reszty z biletów 2,1 i 4,2 proponuje po 10zeta żeby nie było podwyżek przez najbliższe 10lat, co pewnością zadowoli pasażerów a po 10latach GOP z wypiekami na twarzy powie jak długo nie podwyższał cen.

10.11 09:26:23

Kapitan Anemo napisał(a):

W zachodniej części Cypru w rejonie Pafosu i okolicznych miasteczek bilet autobusowy sieciowy jednodniowy na okaziciela kosztuje tylko DWA eura,podczas gdy bilet jednorazowy jedno euro. Oba rodzaje biletów można kupić w autobusie. Proszę państwa, na Cyprze jest taniej niż w GOP-ie...

10.11 10:36:36

Iznogud napisał(a):

W ogóle to dlaczego Kopel porównuje GOP do Warszawy, Gdańska, Poznania czy Krakowa? Kpina! W powyższych miastach tramwaje jeżdżą po prostych szynach, omijają korki, są czyste itp. Tam też nie muszę latać za biletem po całym mieście, bo wszędzie są automaty, w stolicy kupuję sobie jednodniowy bilet, który jest jakoś magnetycznie kasowany tak, że nie muszę się martwić o złą datę. I mogę wygodnie jeździć tramwajami, koleją czy metrem, na które też jakoś długo nie muszę czekać. Tam też tramwaje nie są kulą u nogi, jak u nas, gdzie KZK najchętniej by się ich pozbyło, puszczając kolejne linie z autobusami z niemieckiego szrotu...

@telefoniarz: u nas też, po zakupie tego biletu, jest duża szansa, że odbije się na nim wczorajsza lub jeszcze wcześniejsza data, albo dziwne do odszyfrowania krzaki :-(. A potem kierowca przy wsiadaniu do drugiego autobusu podrze Ci bilet, stwierdzając, że jest nieważny, jak to kiedyś miała taka jedna pasażerka w 154.

10.11 12:18:44

wojtek1611 napisał(a):

Poje*ało cie zadowolony?

10.11 13:48:03

kierowca 80 napisał(a):

tak właśnie!albo komunikacja z prawdziwego zdarzenia albo KZK GOP!!!wybór należy do Ciebie!

10.11 16:13:37

gekon napisał(a):

tramwaj sie zepsuje stoisz 15 minut wejdzie kobuch i mandat .. extra

11.11 11:03:54

dexiu89 napisał(a):

Może by tak zrobić strajk pasażerów albo pikieta pod Ich siedzibą?

11.11 11:24:03

zadowoliny napisał(a):

Niech żyje GOP !!

11.11 12:17:27

pasazer napisał(a):

Za stare autobusy bez klimy i tak nie dam ani grosza!!!

11.11 14:20:59

Andrzej napisał(a):

Piotr Sobański napisał(a):
"Proszę spojrzeć w jakim tempie rosną ceny paliw, od stycznia 2012 wzrasta także akcyza na olej napędowy"

A co to ma do kosztów komunikacji miejskiej, którą organizuje KZK GOP? Czy to oznacza, że KZK GOP pragnie płacić więcej za wykonywane usługi przewoźnikom?

11.11 21:15:01

XXX napisał(a):

I Wy się nazywacie miłośnikami K.M? Ciągłe narzekania wiecznie Wam nic nie pasuje, GOP się dwoi i troi żeby Wam dogodzić. A czy Wy w ogóle widzicie jakiś pozytywne strony K.M ?

12.11 10:15:40

chris napisał(a):

@XXX Cóż za obrona :) Może jesteś pracownikiem tej instytucji ? Proponuje pojechać do Trójmiasta (skoro ma być podobnie do naszych realiów), skorzystać, wróćić i porównać.
Poza tym powiedź mi jak GOP dogadza że umiejetnie swoim wycinaniem, skracaniem, bezsensownymi rozkładami i pomysłami ma przyciągnąc pasażerów ? Dlaczego nie zamontuje się automatów biletowych w środkach komunikacji miejskiej tylko wymyśla sprawdzanie przez kierowców.

12.11 11:29:36

SZAKAL S-ce napisał(a):

dexiu89 napisał(a):
Może by tak zrobić strajk pasażerów albo pikieta pod Ich siedzibą?

!!! Popieram w 100 % !!!

12.11 13:40:13

Iznogud napisał(a):

do XXX:
Oj, widać, że rzadko korzystasz z usług naszych przewoźników. A może pod tym nickiem ukrywa się jeden z prezydentów, który tramwaj ogląda jedynie na obrazku, względnie - zza szyby swojej służbowej limuzynki?

W każdym razie - ja jakoś nie widzę tego dogadzania przez KZK. Szyny się rozlatują, miejscami przypominają zygzaki, tramwaje z nich wypadają, KZK najchętniej by się tych pojazdów zresztą pozbyło, bo jakiemuś radnemu hałasują pod oknami, albo inny radny wyczytał, że są drogie w utrzymaniu... A co w zamian? 30-letnie autobusy, kupione w cenie złomu na niemieckim szrocie, czy brak buspasów, a więc autobusy stoją w korkach razem z samochodami. Od lat nie powstała tu ANI JEDNA LINIA TRAMWAJOWA! W ogóle to zacznijmy od faktu, że czasem na kilkudziesięciotysięcznych osiedlach ciężko nawet kupić bilet! Ale co tam, lepiej pakować grubą kasę w jakiś ŚKUP...

A teraz proponuję się przejechać do jakiegoś cywilizowanego Krakowa, Gdańska, Warszawy, Wrocławia, czy do południowych sąsiadów z Brna i Pragi i zobaczyć, jak tam funkcjonuje sprawna komunikacja miejska! Tam naprawdę opłaca się zostawić auto gdzieś na obrzeżach i wsiąść do tramwaju! Jest nie tylko taniej, ale też i wygodniej! U nas sytuację ratują tylko sprytni kierowcy autobusów, którzy zawsze się jakoś wcisną i ominą korek. Tylko dla nich zostawiam codziennie auto pod domem, dzięki temu oszczędzam trochę czasu.

12.11 20:26:34

Kysó napisał(a):

@Iznogud: ja bym proponował towarzystwu przejechać się do Zielonej Góry - na wycieczki do tak odległych pod względem komunikacji miejskiej miejsc jak Kraków czy Wrocław przedstawiciele KZK GOPu nie są chyba gotowi. Ktoś powie, że 150-tysięczna Zielona Góra to w porównaniu do GOPu zaścianek i zadupie. Z tym, że w tym zaścianku:
- w KAŻDYM autobusie znajduje się biletomat, kierowca ma gdzieś bawienie się w kanara czy kioskarza, on się zajmuje tym czym się ma zajmować czyli prowadzi pojazd.
- na KAŻDYM przystanku znajduje się tablica świetlna informująca o czasach odjazdów, dane są pobierane za pomocą GPS
- KAŻDY pojazd jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych (o Ikarusach już tam zapomniano - przypomniano sobie, jak usłyszano, że kilka ostatnich egzemplarzy które w zamyśle miały trafić do Mittala trafiły do Świerklańca - oj mieli chłopcy uciechę jak się o tym dowiedzieli :D)
Proszę jednocześnie nie silić się na komentarze typu "bo w ZG jest mniej linii czyli mniej paliwa się zużywa czyli są mniejsze koszty". Owszem, tak jest, ale proporcjonalnie mniejsze są wpływy z biletów (poza tym tam nikt nie utrzymuje rozdętej do granic możliwości instytucji typu KZK GOP) a MZK Zielona Góra nie wydaje góry pieniędzy na organizowanie mieszkańcom karty bibliotecznej czy karnetu na basen.
Chociaż - jak już wielokrotnie pisałem - jestem kosmitą i się nie znam.

13.11 09:40:10

dexiu89 napisał(a):

W GOP to prezes musi mieć na wakacje i na bankiety kasę. KZK GOP i WSZYSTKICH ludzi z tym związanych trzeba skasować jak pognieciony bilet jednorazowy i podetrzeć t...k. Zbudować wszystko od NOWA, i niech się tym zajmują całkiem NOWI ludzie i INNI niż ci co już tam są. NOWI LUDZIE NOWA JAKOŚĆ. A jak KZK GOP i Urbańczyki nie ustąpią to zrobić im konkurencja na wielką skalę (choć to nie jest takie łatwe) i zrobić anty KZK GOP w postaci dajmy na to MPK Katowice, który by zniszczył KZK GOP normalnym działaniem i efektywnością i wydajnością a wtedy KZK się szybciej zwinie z interesem jak powstawał.

13.11 14:18:57

Krzysiek napisał(a):

A co ma wzrost cen paliwa do stawek za wzkm dla przewoźnika? Przecież KZK GOP po podwyżce palliwa nie podnosi stawek dlla firm wykonujących zlecenie przewozowe. Wygrałeś linię za np. 3.83 PLN/wzkm przy cenie ropy 4.00 w styczniu. W listpadzie ropa 5.44 PLN a stawka podwyższona tylko o wskażnik GUS.Głupie tłumaczenie Panie Sobański że mam patrzeć na ceny paliw. Trzeba kupić nowe Vivaro bo tamte już stare, nowe Hople bo tamte już stare. Może podwyżki wypłat bo wszystko drożeje a my w GOP tak malo zarabiamy. Na to wszystko idzie kasa. Nasza kasa.

Kyso jestem z Bytomia ale mam rodzinkę w ZG. Byłem tam całkiem nie dawno. Tam w porównaniu do Śląska jest inny świat komunikacyjny. Jest dokładnie tak jak piszesz. Jest tak jak ma być i nie ma tam KZK GOP. Da się? Widać że tak tylko czemu nie u nas. W zasadzie wszędzie tylko nie u nas.

Pozdrawiam Krzysiek.

13.11 14:22:28

butthead napisał(a):

Wdrożenie ŚKUP częściowo poprawi dostępność biletów, bowiem w każdym pojeździe będzie coś w rodzaju automatu. Problem jednak w tym, że taką usługę można wdrożyć znacznie taniej, nie angażując w nią setek milionów złotych i nie opowiadać jak to za pomocą tej karty życie mieszkańca Śląska odmieni się na lepsze. Usługi dodatkowe w już istniejących kartach miejskich ograniczają się najczęściej do połączenia karty z legitymacją studencką, ewentualnie opłaty za parkowanie i jeszcze rzadziej - płatności np. na miejskim basenie, z której i tak nikt nie korzysta, bo znacznie szybciej i sprawniej zapłacić gotówką lub kartą płatniczą.

13.11 17:17:10

Imię lub pseudonim napisał(a):

@butthead: a taka elektroniczna karta jak ma PKM Jaworzno nie wystarczy? Po co mi ŚKUP?
Swoją drogą to co, teraz na basenach oprócz terminali do płacenia kartą będą musiały być terminale do "płacenia śkupem"?
Rany, jak ja to czarno widzę?

13.11 17:37:57

butthead napisał(a):

Oczywiście, dla wdrożenia podstawowej funkcjonalności biletu elektronicznego i tzw. portmonetki wystarczy może nie idealne, ale w dużej mierze gotowe rozwiązanie wdrożone już w wielu miastach, w tym w Jaworznie.
Tak, ŚKUP będzie mieć swoje terminale. Pocieszające jest jedynie to, że będą to urządzenia umożliwiające także doładowanie kart, a więc zwiększy się nieco liczba miejsc, gdzie będzie można takową czynność wykonać.

13.11 18:10:54

Imię lub pseudonim napisał(a):

@butthead: Zadam pytanie laika: a nie lepiej jest wprowadzić elektroniczny bilet w postaci karty zbliżeniowej dodatkowo z chipem? A potem stopniowo zwiększać funkcjonalność? A nie porywać się z motyką na słońce - robić elektroniczną portmonetkę z której skorzysta garstka osób? (Na marginesie: jakoś nie widzę Urbańczyka i towarzyszy korzystających z tego wynalazku - Opla tym nie zatankuje...)

14.11 18:19:39

Kysó napisał(a):

@Krzysiek: właśnie w tym sęk, że o ile pamiętam, KZK GOP waloryzuje stawki na podstawie inflacji, wzrostu cen paliwa itp. Tyle że robi to raz na kwartał.
@Imię lub pseudonim: ale za parkowanie owego Opla na jakimś płatnym parkingu już mogą tą kartą biblioteczną zapłacić.

14.11 20:28:13

wojtek1611 napisał(a):

Już uspokójcie się. XXX ma rację że ciągle tylko narzekacie.

14.11 20:52:58

butthead napisał(a):

Fundament w postaci systemu obsługującego kartę miejską wydaje się być niezbędny, trudno żeby polegać wyłącznie na bankach np. w kwestii druku jednorazówek z automatów lub serwisowania kasowników. Można natomiast sobie wyobrazić zlecenie wdrożenia i utrzymywania systemu zewnętrznej firmie, tak jak np. Mennica we Wrocławiu. Jakkolwiek nie jest to kazus wart polecenia, model jest możliwy. Zresztą ŚKUP zdaje się w początkowym okresie tak właśnie będzie realizowany.
"Zwiększanie funkcjonalności", czyli wprowadzanie kolejnego równoległego obiegu płatności się najpewniej nie przyjmie, na co znaleźć można liczne potwierdzenia, także w Polsce.
@wojtek1611: Trudno nie narzekać, jeśli urzędnicy za wszelką (i wysoką) cenę chcą zrobić za nasze podatki system, którego faktycznie potrzebną funkcjonalność uzyskać można znacznie taniej.

14.11 21:15:25

Kaim Argonar napisał(a):

@imie - ekarta w Rybniku mi sie podoba, zwlaszcza opcja ze jesli zostanie odbita w nastepnym autobusie do 15 minut wyskakuje przesiadka i bilet kosztuje rowne 1zl!

@inzobud - mowisz o Warszawskich 102N? Do tego jest strach wsiasc. Neoplany tez nie lepsze. Raz sie oparrlem o drzwi to wylecialy. Tez miodu tam nie ma, ale rozklady sa tak ulozone ze nie da sie uczepic. A metro jest genialnym rozwiazaniem :)

A tak na marginesie, to ZTZ Rybnik wprowadzil w calej sieci e-Karte za niecale uwaga! 6 milionow zlotych, w dodatku z unii...

15.11 06:02:34

SK napisał(a):

Najpierw powiem tak-proszę nie podszywać się pod Stefana Karwowskiego-gdzieś tam na górze ktoś to zrobił bo ja od lat piszę pod skrótem SK (Stefan Karwowski).A teraz do rzeczy.W zasadzie trudno będzie ogarnąć wszystkie poruszone tu tematy.Najpierw może tak.Otóż jestem w stanie kupić kilkanaście nowych pojazdów przystosowanych do KM ale nie mam po co bo żeby przystąpić do przetargu muszę się wykazać rzetelną obsługa jakiejś lini regularnej z przetargu na niebagatelną z reguły kwotę kilkuset tysięcy a ja tego nie mam.Przetarg wygrany na 8 czy 10 lat też sie nie sprawdzi bo KZK musiałby podwyższać stawki adekwatnie do rosnących kosztów a ten je widzi tylko po swojej stronie.Efektem jest zbyt niska stawka dla przewoźnika (zaniżona i tak na maxa już w ofercie przetargowej) już w trzecim czy nawet drugim roku realizacji przetargu (tak wyłożył sie METEOR SJ J.Rechul,P.Pieczara).Miłośnicy na stronach phototransu wieszali wtedy niesamowite psy na tej firmie ale to był niestety klasyczny przykład wzrostu cen utrzymania przy braku wzrostu stawki.Komunikacja w takiej formie jak jest teraz u nas po prostu nie może funkcjonować normalnie i nie będzie funkcjonowała.Do tego panuje niesamowity chaos informacyjny wprowadzający pasażerów w błąd oraz niebezpieczeństwo podróży w godzinach wieczornych zarówno dla kierowców motorniczych jak i pasażerów.Zapytam po raz kolejny-po co ma funkcjonować?To jest wywalanie ogromnej kasy na coś co się nie sprawdza.

15.11 08:44:32

XXX napisał(a):

Przeca Gop nikogo nie zmusza do korzystania z k.m., Jeśli tak Wam źle możecie korzystać z innego środka lokomocji! Czemu nikt w relacjach z pracodawcą tak nie walczycie o swoje prawa ino siedzicie cicho. I tak nic nie zmienicie a gop czyta wasze wypociny przy porannej kawie, jako dowcip dnia. Jest dużo instytucji, które źle gospodarują pieniędzmi podatników i nic się nie zmieni. Np. ZUS zrobił sobie sympozjom w Wieliczce o szklanych molochach nie wspomnę a gościowi bez nogi nic się nie należy jest zdolny do pracy, bo noga odrośnie. I szłoby mnożyć takie poczynania tylko, po co? Cieszcie się z tego, co macie szanowni miłośnicy K.M.

15.11 11:12:08

Iznogud napisał(a):

@wojtek1611: Zgodnie ze starą zasadą: płacę, więc wymagam i mam prawo sobie trochę ponarzekać, nie? ;-P A 324 zł za bilet to wcale nie są takie śmieszne pieniądze. Jeśli w innych miastach ludzie płacą podobnie, a w zamian mają tramwaje, szybką kolej, buspasy, równe tory, kursy co 5 minut, to sorry, tym bardziej mamy prawo narzekać.

@dexiu: Eee tam, oni nawet by tych pikiet i strajków nie zauważyli...

@Kaim Argonar: masz na myśli 13N? Owszem, mają swoje lata, jednak dla niektórych mają też pewien klimat ;-). Jest ich też coraz mniej. Poza tym tramy kursują tam zwykle po RÓWNYCH szynach i są świetnym środkiem lokomocji po zakorkowanym centrum - o to mi głównie chodziło.

15.11 11:42:27

XXX napisał(a):

@SK ,,Zapytam po raz kolejny-po co ma funkcjonować?To jest wywalanie ogromnej kasy na coś co się nie sprawdza,,

A po to żeby mógł istnieć GOP i utylizować kasę. Chyba nie sadzisz ze dla pasażerów:-))

16.11 11:07:11

Imię lub pseudonim napisał(a):

@butthead: odnoszę wrażenie, że popierasz ideę ŚKUPu... Proszę, wyprowadź mnie z błędu!

16.11 18:23:55

butthead napisał(a):

Bilet elektroniczny w dzisiejszych czasach nie jest jakąś szczególną innowacją, wiele natomiast zależy od wdrożenia. Jeśli poprawi się dostępność biletów np. poprzez możliwość zakupu przez internet, to trudno się temu opierać. Wykorzystanie pozostałych funkcji najpewniej będzie znikome i tylko niepotrzebnie komplikuje system i podraża jego koszty. Nie brak jednak osób myślących tak jak Twój przedmówca, dlatego też wygląda to wszystko jak wygląda.

16.11 22:07:26

ratiox napisał(a):

@butthead: Dokładnie, wiele zależy od wdrożenia. Tu kilka słów o tym, jak sobie radzą na Dalekim Wschodzie

http://www.transinfo.pl/tex...

jak będzie w GOP-ie - hahaha, jestem umiarkowanym sceptykiem. Patrząc jednak na działania organizatora jest szansa, że popyt zostanie do czasu wdrożenia jeszcze skutecznie wygaszony różnymi dziwnymi działaniami, więc ŚKUP nie będzie aż takim "szokiem".

17.11 08:59:57

Imię lub pseudonim napisał(a):

@ratiox: Toż to skupia jak w soczewce działania KZK GOP. Wiadomo - Białystok mniejszy niż GOP więc dobitniej to widać ale u nas jest dokładnie to samo...

17.11 17:49:57


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!