Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przebudowa dworca w Katowicach - konieczne są dalsze zmiany

10.01.2011

Tagi: KZK GOP, rozkład jazdy, objazd, infrastruktura, Tramwaje Śląskie – Dodał: Krzysztof Bojda

Od soboty, 8 stycznia 2011 r. na przystanku Katowice Konopnickiej Dworzec zatrzymują się także tramwaje. To dobry krok w stronę poprawy dostępności transportu zbiorowego w rejonie przebudowywanego dworca. Niezbędne są jednak dalsze zmiany, przede wszystkim w funkcjonowaniu linii autobusowych kończących bieg na placu Wolności.


Styczeń nowego roku przyniósł dobre wiadomości dla pasażerów korzystających z tramwajów na trasie do Brynowa - zwiększona została częstotliwość na linii 16 (kursuje w dni robocze co 7/8 minut, do obsługi kierowane mają być głównie pozyskane niedawno niemieckie wagony Pt), wydłużono także o kilka kursów kursowanie linii 6 co 15 minut w godzinach wieczornych.

Do obsługi w kierunku Brynowa włączono uruchomiony początkowo tylko jako autobusowy przystanek Katowice Konopnickiej Dworzec, usytuowany tuż przy wejściu do tunelu prowadzącego na perony przebudowywanego dworca.

fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz

Nadal brakuje jednak przystanku w kierunku przeciwnym, który bez wprowadzania jakichkolwiek utrudnień uruchomić można na wysokości przejścia dla pieszych przed skrzyżowaniem ul. Kochanowskiego i Wojewódzkiej.

fot. J. Jackiewicz
W znaczniej mniej kolorowych barwach prezentuje się sytuacja pasażerów zmuszonych do korzystania z "centrum przesiadkowego" na placu Wolności. Już w grudniu ub. roku sygnalizowaliśmy (» czytaj więcej), że wprowadzone rozwiązania są szczególnie niekorzystne dla pasażerów z północnych dzielnic miasta oraz z Siemianowic Śląskich. Koordynacja rozkładów jazdy nie została poprawiona, a obowiązujące ustalenia taryfowe są niejednolite i przez to nieczytelne dla pasażerów. Najbardziej jaskrawym przykładem jest linia 900, która pomimo kursowania od kilku już miesięcy nadal przewozi wyłącznie przypadkowych pasażerów. Nadal więc postulujemy odtworzenie podzielonego sztucznie połączenia poprzez przywrócenie linii 0, 50 i 110 odpowiednio do Muchowca i Os. Paderewskiego oraz likwidację linii 900. Rozwiązanie to natychmiastowo pozwoli poprawić katastrofalną obecnie koordynację między liniami 0, 50 i 296, które w kierunku północnym przez cały weekend odjeżdżają w odstępie zaledwie 4 minut przy cogodzinnej częstotliwości kursowania. Wobec braku funkcjonowania służb dyspozytorskich organizatora przewozów pozwoli uniknąć też kompromitujących sytuacji, w których autobus linii 900 odjeżdża pusty z placu Wolności, a minutę później na przystanku wysiadają zmierzający na przesiadkę pasażerowie.

fot. J. Jackiewicz
Dla uproszczenia obowiązujących regulacji dotyczących zachowania ważności biletu po przesiadce postulujemy także ujednolicenie tych zasad dla wszystkich linii kursujących na obszarze objętym zmianami w związku z przebudową. Zauważmy, że obecnie dochodzi do sytuacji paradoksalnych: pasażer z Sączowa (linia 170) może na jednym bilecie kontynuować podróż do Giszowca (linia 674), podczas gdy jego autobus wcześniej w ogóle nie obsługiwał przystanków przy dworcu. Natomiast pasażer linii 296 nie może niestety dojechać w okolice dworca (np. linią 51 lub 657), pomimo iż wcześniej docierał tam bezpośrednio.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Witja napisał(a):

Niestety dziś rano motornicza z wagonu #904 przynajmniej do gozdiny 10 nie wiedziała o nowym przystanku. Wtedy to została ona poinformowana o zmianach przez pasażerów, których wypuściła tuż przed pl. Miarki.
Fajny przepływ informacji jest w TŚ...

10.01 23:29:32

Karlus napisał(a):

Co do zmian 0,50,296 w weekend to korekta 296 spowoduje praktycznie nałożenie się odjazdów ze 193. O przystanku Konopnickiej Dworzec do centrum słyszałem że ma być wraz z uruchomieniem słynnego peronu 5.

11.01 07:45:18

P Śl napisał(a):

A wczoraj ziomek z 50 zebral gruba zjebe jak sie nie zatrzymal na przystanku do wysiadania ino se objechal i ludziom citnal 900, ktory akurat byl.

11.01 13:53:50

butthead napisał(a):

Powietrzu wiezionemu w 193 nie powinno to zaszkodzić...

11.01 17:22:32

Rafal napisał(a):

http://bip.kzkgop.pl/module...

Czyżby Trangór stwierdził że nie będzie wozić powietrza??

11.01 19:01:02

komentator napisał(a):

Powietrzu? Dobry żart... 193 ma dobre napełnienia przynajmniej z osiedla Witosa do centrum.
@P Śl: Czyżby Solaris #310 o 13:36? :D

11.01 19:31:49

Daro85 napisał(a):

@Rafał: poprzednia umowa na 900 wygada 28 lutego 2011

11.01 21:13:11

butthead napisał(a):

Jeszcze można unieważnić :>

W kwestii 193 - do Witosa trzeba wzmocnić 115, na Józefowiec w dni wolne 193 wiezie pojedynczych pasażerów, pewnie z uwagi na pokręconą trasę i omijanie kluczowych przystanków.

11.01 21:23:06

Janek napisał(a):

Być może niedługo nastąpią pewne korekty bo słuchy chodzą, że linia 193 zostanie wydłużona.

12.01 11:11:39

MS napisał(a):

Nie wiem, czy ktoś zauważył, że jest problem z komunikacją z północnych części Katowic i pasażerów jadących od strony Siemianowic, Piekar Śl itp z Ligotą. Autobus 912 jeździ z dość dużą częstotliwością niestety z pl. Andrzeja, a przez Mickiewicza i pl. Wolności 12 i 154, które jeżdżą raz na pół godziny, notorycznie się spóźniają albo wypadają, tak jak np. 11.01 autobus 12 o 7:36 z Mickiewicza i co najgorsze w godzinach szczytu nie zabierają wszystkich pasażerów z przystanku. Szczególnie dantejskie sceny dzieją się przy wsiadaniu na pl. Wolności. Czy nie było by sensowniej puścić 912 z pl. Wolności? Albo wracając z Ligoty mógłby robić kółko przez pl. Wolności-Sokolska-Korfantego-Mickiewicza i tu zaczynać trasę na Ligotę. Tu przecież i studenci jeżdżą i pacjenci do kliniki... A jak już się nie da zmienić trasy 912 to chociaż 12 puścić przegubową??

12.01 20:25:50

P Śl napisał(a):

A w tramwaj przesiasc to sie nie umiesz ? Problem jest, ale nie wiem czy brak przeguba, czy moze bardziej, ze ludzie trzymaja sie drzwi, a pkmik strzelil sobie dwudrzwiowki.

12.01 22:18:00

butthead napisał(a):

Err, na Ligocie zdaje się tramwaju jeszcze nie ma, w Siemianowicach i Piekarach dla odmiany - już nie ma :/

12.01 23:23:25

MS napisał(a):

No ciekawe w jaki tramwaj :/

13.01 13:33:14

DS napisał(a):

A co musisz mieć tramwaj pod domem? Wejdziesz sobie w 812 bądź 13 dojedziesz do Brynowa i masz T6 i T16 Tak robi bardzo dużo osób z różnych części południowych Katowic i jest ok. Niestety osoby z Ligoty nie korzystają z owej możliwości. Może gdyby 812 jechało przez Zadole...

13.01 14:38:08

MS napisał(a):

A może gdyby jechało koło kliniki... Nie pomyślałeś o tym?

14.01 12:50:38

P Śl napisał(a):

@butthead: Zlikwidowali tramwaj w Siemianowicach ? :>

19.01 10:12:39

aso napisał(a):

@P ŚL: wygląda na to, że butthead po prostu antycypował.

19.01 14:40:27


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!