Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Komunikacyjna rewolucja w Chrzanowie?

14.02.2010

Tagi: rozkład jazdy, ZKKM, prasa – Dodał: Krzysztof Zioło

Anna Jarguz,
Przełom, 12.02.2010 r.


Zmianę tras autobusów miejskich, kursujących po gminie, likwidację niektórych linii, wprowadzenie uzupełniających się rozkładów jazdy, podpisanie porozumienia z Jaworznem, na mocy którego pasażerowie "J" i "S", podróżujący w granicach gminy, będą mogli jeździć na podstawie okresowych biletów ZKKM - wszystko to zakłada projekt "optymalizacji sieci komunikacji miejskiej".


Dokument opracowała spółka "Centropolis" Bartosza Mazura doktoranta Akademii Ekonomicznej zajmującego się komunikacją i Przemysława Sowy, pracownika PKM Jaworzno. Z jego założeniami zapoznali się w piątek radni, sołtysi, przewodniczący rad osiedlowych.

Mazur i Sowa od 20 listopada do 6 grudnia ub. roku badali napełnienie na poszczególnych liniach. Wynika z nich, że największe jest w autobusach: 330, 335, 332. Najmniejsze na trasie: 329K oraz 345/346. Zaproponowali więc, by na bardziej popularnych trasach autobusy jeździły częściej, rzadziej tam, gdzie nie jest to konieczne. Gdyby wprowadzić nowe rozkłady jazdy, przykładowo na osiedle Młodości byłoby o około 40 proc. kursów więcej, niż dotychczas. Podobnie do Szpitala Powiatowego.

- Przyświecał nam jeden cel - tak zorganizować wewnętrzną komunikację po Chrzanowie, by za te same pieniądze jeździło się lepiej - stwierdził radny Robert Maciaszek, przedstawiciel Chrzanowa w Związku Komunalnym "Komunikacja Międzygminna".

Plan zakłada też porozumienie z Jaworznem, dzięki któremu pasażerowie korzystający z "J" i "S", między innymi mieszkańcy osiedla Kąty czy Balina, mogliby jeździć tymi autobusami na podstawie biletu okresowego chrzanowskiego związku (ale tylko w granicach administracyjnych gminy).

Uczestnicy piątkowej prezentacji, nie mieli większych uwag do projektu. W przyszłym tygodniu będzie on dyskutowany na komisjach rady miasta. Potem burmistrz przekaże go do akceptacji zarządowi ZKKM. Zdaniem Ryszarda Kosowskiego, wprowadzenie nowych rozkładów jazdy nie będzie się wiązało z koniecznością wypowiadania przewoźnikom dotychczasowych umów.

Założenia projektu dla poszczególnych linii:

317
- pokierowanie linii przez ul. Armii Krajowej/ Kościelec (w kierunku Płazy)
- pokierowanie linii przez ul. Transportowców/Kasztanową (w kierunku dworca ZKKM)
- dostosowanie godzin odjazdów do pozostałych linii na wspólnych odcinkach

332
- pokierowanie linii przez ul. Transportowców/Kasztanową na kursach realizowanych na trasie okrężnej: Dworzec ZKKM - Pogorzyce - Płaza - Cmentarz - Kościelec- Dworzec ZKKM
- dostosowanie godzin odjazdów do pozostałych linii na wspólnych odcinkach

331
- nowy przebieg trasy (Szpital - Dworzec ZKKM - ZUS - Sienna- Witosa- Pogorska - Kościelec-Szpital)
- dostosowanie odjazdów do godzin rozpoczęcia bądź zakończenia pracy w szpitalu oraz do pozostałych linii

330
- zaprzestanie obsługi szpitala (w zamian skierowana tam zostanie linia 331) oraz osiedla Stella (ofertę uzupełni zmodyfikowany rozkład linii 335)
- dostosowanie godzin odjazdów do innych linii

Pozostałe linie:
- 329: dopasowanie godzin odjazdów do kursów ponadlokalnych
- 329K: likwidacja linii pod warunkiem podpisania porozumienia z Jaworznem
- 335: dopasowanie godzin odjazdów do innych linii, zwłaszcza 317, 332
- utworzenie nowej linii F, łączącej zadania przewozowe realizowane na trasie: Dworzec ZKKM - Fablok na istniejących liniach 310, 329, 331F, 335, 341P

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

lgor napisał(a):

W sumie to gratuluje Chrzanowskiemu ZKKM że potrafi zdyscyplinować przewoźników. Ciekawe że Irex (pewnie z powodu dość wysokich kar) zdejmował Mercedesa z 750 (linia KZK GOP) by dać go na 317 (linia ZZKM). Oczywiście kogo obchodzi że na linie KZK GOP wyjechał wóz niezgodny z wymaganiami bo przecież "Gdzie Kota nie ma tam Myszy harcują"

15.02 18:16:43

chrzanek napisał(a):

Oj Igorku, a jechałeś Ty kiedykolwiek czymś chrzanowskim? Zamiast pociskać z oddali głupotki może zobaczyłbyś, jak ta komunikacja wygląda w praktyce...

15.02 22:40:19

lgor napisał(a):

@chrzanek chętnie poczytam jak to komunikacja w Chrzanowie funkcjonuje w praktyce. Interesuje mnie tylko kwestia, którą poruszyłem. (kary za nieodpowiedni tabor)

15.02 23:19:51


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!