Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Jeden bilet w Tychach i Katowicach?

28.10.2006

Tagi: KZK GOP, MZK Tychy, bilety, prasa – Dodał: Jakub Jackiewicz

(a.u)
Radio eM, 27.10.2006


Przejeżdżając autobusem z Jaworzna do Tychów pasażerowie muszą posiadać aż 3 różne bilety. Inny w 33 gminach śląskich, inny w okolicach Jaworzna i inny w okolicach Tychów. Być może wkrótce Tychy dołączą do większości. Komunikacyjny Związek Komunalny GOP i Miejski Zarząd Komunikacji Tychy pracują nad wspólnym biletem.


Warunkiem jest powołanie w Tychach podmiotu, z którym KZK GOP mógłby podpisać odpowiednie umowy. W tym wypadku musi to być również związek.

Zdaniem rzecznik KZK GOP Alodii Ostroch podpisanie umów będzie łatwiejsze pomiędzy dwoma równorzędnymi podmiotami (dziś MZK finansowane jest z budżetu miasta). Wprowadzenie jednolitego biletu byłoby możliwe w przyszłym roku. Dziś oprócz Tychów swoje bilety ma również Jaworzno.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Kapitan Anemo napisał(a):

Przejeżdżającemu autobusem z Jaworzna do Tychów pasażerowie wystarczą tylko DWA bilety: pierwszy na autobus linii [A] lub [E], drugi na autobus linii [E-1] lub [1].
Natomiast podróż komunikacją międzygminna np. z Siemianowic Śląskich do Jastrzębia Zdroju wymaga trzech biletów.

28.10 22:10:34

palex :) napisał(a):

Byłoby wspaniale! 3mam kciuki za to, żeby nie była to żadna kiełbasa wyborcza. :)

I co ważne - pasażer na tym zyska! (Chyba, że związki podniosą ceny biletów...)

28.10 23:02:52

YoMaHa napisał(a):

Dlaczego przedstawia się tak bzdurne warunki, jak "powołanie podmiotu który mógłby podpisać"? Azaliż KZK GOP nie jest finansowane z budżetów miast? Lodzia jak zwykle daje czadu, zwłaszcza, że w tej rozgłośni czuje się jak ryba w wodzie. Do Kapitana Anemo - z Siemianowic do Jastrzębia także wystarczą dwa bilety...

29.10 06:57:53

jackkk napisał(a):

Dla pasażera rzeczywiście ujednolicenie biletów jest lepsze (przynajmniej w pewnym sensie), ale dla organizatorów komunikacji już nie tak bardzo. Przykładem jest własnie miasto Jaworzno, które niegdyś było członkiem ZKKM Jaworzno (obecnie ZKKM Chrzanów) ale z niego wystąpiło. Od tego czasu PKM Jaworzno zaczęło przynosić wreszcie zyski czego m.in. wynikiem jest ciągła poprawa jakości taboru i usług. Jak można się domyśleć cały problem tkwi w finasach (w powyższym przypadku największe spośród wszystkich miast zrzeszonych w ZKKM, Jaworzno wpłacało najwięcej srodków niewspółmiernie do ilości obsługiwanych linii czy ilości taboru tracąc na tym). Dlatego też osobiście nie popieram włączenia PKM Jaworzno w struktury KZK GOP.

29.10 13:27:26

asik napisał(a):

Co jak co, ale na włączenie Jaworzna do KZK GOP się nie zanosi.

29.10 16:26:22

Andrzej69 napisał(a):

Przez 4 lata (1994-1998) dojeżdzałem do Jaworzna-Łubowca z Bytomia-Łagiewnik do pracy. Musiałem mieć drugi bilet z "Jaworzna". Miesięczny Katowice-Jaworzno był taki drogi że wychodził tyle samo co jednorazówki, a cały dojazd autobusami do pracy wynosił ok 160zł. Wybrałem po roku własne auto bo było taniej (52km dziennie), wtedy benzyna była po 1,75zł - miesięczny koszt ok 100zł. To jest przykład "promocji" komunikacji miejskiej, w rezultacie którego mieszkańcy wybierają własne auto niż komunikację zbiorową.

29.10 17:38:56

tomek napisał(a):

Jakby nie patrzeć Tychy także nie wstąpią do KZK GOP. Mowa tutaj tylko o ujednoliceniu biletów. Nadal w Tychach nad komunikacją bedzie czuwać MZK Tychy.

29.10 18:14:43

Andrzej69 napisał(a):

Jak by bilet miesieczny na GOP z Jaworznem, Tychami wraz z pociągami PKP kosztował ok 70-80 zł to połowa z tych co dziś jeżdzi autem do pracy przesiadła by się na komunikację publiczną.

29.10 19:05:32

memphis napisał(a):

A kto i z czego dopłaci do tak niskich cen biletów?

29.10 19:42:32

YoMaHa napisał(a):

Jakby połowa tych, którzy dziś jeżdżą samochodami do pracy przesiadła się na komunikację publiczną, to oni by dopłacili do tak niskich cen biletów. Inna rzecz, że taka polityka cenowa jest, hmmm, cokolwiek nierozwojowa. Ale to tylko takie moje prywatne zdanie ;-) A w przejście kogokolwiek z puszek do zbiorkomu nie wierzę, przynajmniej przy obecnym poziomie jakościowym. Cena to nie wszystko - do wielu marketów jeżdżą darmobusy, a ludzie jakoś zajmują całe hektary parkingów...

29.10 20:20:36

Andrzej69 napisał(a):

jak bezie wiecej ludzi jeździć to .. może ceny będzie mozna obniżyć. Jak będzie tak jak teraz to coraz więcej ludzi wybierze własne auto, komunikacja publiczna będzie padać, a ulice będą zapchane od aut. Sęk w tym aby pasażera szybko dowieźć, a nie wozić go godzinami po aglomeracji okrężnymi trasami bo to się na pewno nie będzie opłacało.

29.10 20:26:30

memphis napisał(a):

Poza ceną bardzo istotnym elementem jest oferta, a ta jakby nie patrzeć jest kulawa.

29.10 20:30:49

Andrzej69 napisał(a):

YoMaHa- A jak te tony zakupów potem nieść z przystanku do domu? Dlatego do marketow sie jeździ puszką - podjeżdża z zakupami pod sam dom.Co do naszej oferty to mało jest linii bezpośrednich "na skróty". "Zkądś" trezba jechać do centrum 1-miasta, potem z centrum 1-miasta do centrum 2-miasta, potem z centrum 2-miasta do "dokądś". I tak zamiast jechać 5-10 km to się jedzie 15-25 za te samą cenę w przypadku biletów miesięcznych. Raz że koszty przewiezienia pasażera są większe, to dwa że pasażer 3 godziny dziennie spędza na dojazd zamiast 40 minut. A osobiście znam ludzi co z puszek się do komunikacji przesiedli. Jak by były bilety tańsze, a autobusy i tramwaje jeździły wg rozkładu to by się jeszcze więcej przesiadło.

29.10 20:49:00

memphis napisał(a):

Mało połączeń bezpośrednich? Ich jest zdecydowanie za dużo, przez co są setki linii, nieczytelny układ, niskie częstotliwości i właśnie wysokie koszty.

29.10 20:54:01

Andrzej69 napisał(a):

No może i tak, ale jak ma być mało linii to powinny być one tak zkoordynowane że na przesiadką się czeka 5-10 minut a nie godzine i jest taryfa czasowa. Wysokie koszty są głownie dlatego że linie są powykręcane we wszystkie możłiwe sposoby- np 146,296. Na Slasku jest tak ze pare lini jedzie przez długi czas te samą trasą(np 11,61,657,911 od Dąbrówki małej do centrum Katowic), moim zdaniem jak by kazda jechała innym wariantem było by lepiej. I tak sukcesem są zmiany w postaci linii 108,109,168, 193,662. Do niedawna z Wełnowca na 1000-lecie trzeba było jechać przez Centrum Katowic, lub czekac na 110 i się na Dębie przesiąść. Co do połączeń bezpośrednich jest ich zdceydowanie za mało. Np z szombierek, Bobrka, do Katowic? Nie mozna by bylo zeby 830 jechała Katowice-DTS- Piasniki - Łagiweniki - Szombierki - np Dalej Bobrek-Miechowice? Tak jak teraz bisuje tramwaje 6,41, autobus 820; a dojazd z Bobrka, Szombierek (tam dużo ludzi jeździ do Wyższej Szkoły Zarządzania Administracji) do Katowic to cała wyprawa, więć wiekszość wybiera "puszkę". Takich przykładów można podać cała masę.

29.10 21:24:09

memphis napisał(a):

To nie jest miejsce do dyskutowania na temat układu komunikacyjnego i tego która linia ma gdzie jeździć. Zapraszam na forum.

29.10 21:34:13

carleek napisał(a):

Andrzej69- masz rację, popieram Cie z tym 830 całym sercem. Jeśli będziesz pisał jakąś petycję daj znać. Pomogę

02.11 17:50:39

vredny napisał(a):

830 do Miechowic? Co tak blisko? Do Toszka co najmniej!!!

05.11 22:34:01

:D napisał(a):

uwarzam ze i w katowicach jaworznie tychach jastrzebiu i rybniku wszystko powinny miec jeden jednakowy bilet zarowno okresowe jak i jednorazwoe i ujednolicenie lin autobusowych bo jest np. 14-KZKGOP Bytom-Zabrze i 14 MZK TYCHY Tychy-Katowice a takie np 310 w jaworznie jedno i w jastrzebiu drugie....

12.11 13:40:09

mmmmmmmm napisał(a):

Jestem za. Gro ludzi z Mysłowice zwłaszcza południowych pracuje w Jaowrznie a tu niestety zlikwidowano linię 219 do Jaworzna a 321 kursuje 5 x w dni robocze i 3 razy w dni wolne. To naprawde skandal.

15.11 13:20:01

abes napisał(a):

jeden bilet na KZKGOP MZK Tychy MZK Jastrzebie Zdrój Rybnika Jaworzna i Zawiercia..w tedy bedzie miło:D

01.04 16:16:42

bum napisał(a):

haha i jakoś nie ma...

25.08 10:12:40


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!