Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wydłużenie linii nr 15 będzie, ale z opóźnieniem

02.12.2008

Tagi: inwestycje, infrastruktura, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

Anna Witek,
Polska Dziennik Zachodni, 28.11.2008 r.


Przebudowa linii tramwajowej nr 15 na terenie Sosnowca nie została zgłoszona do listy przedsięwzięć dotyczących modernizacji infrastruktury tramwajowej woj. śląskiego. Władze Sosnowca obarczają za to odpowiedzialnością KZK GOP.


- Związek nie zgłosił propozycji przedłużenia oraz unowocześnienia linii nr 15 i Urząd Marszałkowski nie wprowadził tego zadania do zrealizowania w najbliższym czasie. Zamiast linii nr 15 wprowadzano nie planowaną inwestycję na terenie Katowic. Zmian w ogóle nie konsultowano z nami. W odpowiedzi na zaistniałą sytuację prezydent Górski złożył wniosek o przeprowadzenie kontroli w KZK GOP wyjaśniającej tę sprawę. Temat linii nr 15 zostanie również poruszony na najbliższym posiedzeniu związku. Liczymy, że w przyszłym roku błąd ten zostanie naprawiony. Do inwestycji jesteśmy przygotowani. Tereny mamy już wykupione. Czekamy na ruch ze strony Tramwajów Śląskich - mówi Grzegorz Dąbrowski, rzecznik sosnowieckiego magistratu.

Przedstawiciele Tramwajów Śląskich podkreślają, że sprawa "piętnastki" jest brana pod uwagę.

- Inwestycje związane z infrastrukturą tramwajową w Sosnowcu zaplanowano do realizacji na lata 2010 i 2011. Wszystko jest uwarunkowane otrzymaniem unijnych środków - zaznacza Szczepan Wodniok, dyrektor ds. rozwoju i inwestycji w Tramwajach Śląskich.

W tym harmonogramie mieści się również "piętnastka".

- Wydłużenie linii nr 15 na terenie Sosnowca wpisane jest w przedsięwzięcie realizowane od 1997 roku i nie wykluczamy jego realizacji w ramach kontraktu wojewódzkiego. W przypadku niepowodzenia, alternatywnym sposobem finansowania byłyby środki unijne przyznane w ramach programu "Modernizacji infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej..."- dodaje dyrektor Szczepan Wodniok.

Zdaniem władz miasta nie zmienia to faktu, że cała inwestycja przebiegnie z opóźnieniem. Ma razie w planach jest np. przebudowa torowiska przy ulicy 3 Maja w kierunku Zagórza, modernizacja przejazdów samochodowych przez tory.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

katowiczanin napisał(a):

a jaka to nieplanowana inwestycja w katowicach?

02.12 23:59:27

pasazer napisał(a):

remont torów w centrum?

03.12 15:34:49

Gall napisał(a):

A o Miechowicach znów ani słowa...

03.12 20:35:03

Żabek napisał(a):

Górski zażądał kontroli... i tak pewnie do skutku nie dojdzie, beton trzyma się mocno...
@katowiczanin: Remont od Zawodzia do Rynku, w większości to, co sie zepsuło podczas wieloletniej i nieudolnej budowy kanalizacji, czyli coś, co miasto powinno zrobić za swoje...

04.12 20:07:08

adam86 napisał(a):

@żabek: a skąd w ogóle durny wniosek, że niby ma to być finansowane ze srodków na budowę 15? Przecież to jest nie dość, że zupełnie niewspółmierna kwota, to w ogóle pochodzi ona z innej puli.

04.12 20:29:17


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!